Vaihteisto - Pieniä on ihmeisen huolet
Ja edellisten hyvien neuvojen lisäksi ketjut oikeaan kireyteen!
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Joo ei syytä huoleen - muutamassa illassahan tuo vaihteiston vaihto tehdään...
Ei kestänyt viistämättä kahtakaan kesää tuo K5 vaihteisto. Välivapaista viis mutta alkoi heittämään kakkosta ulos pesästä kun kiihdytti vähän rankemmin. Nyt kun on kakkonenkin viistetty niin toivottavasti kestää vähän pidempään.
Ei kestänyt viistämättä kahtakaan kesää tuo K5 vaihteisto. Välivapaista viis mutta alkoi heittämään kakkosta ulos pesästä kun kiihdytti vähän rankemmin. Nyt kun on kakkonenkin viistetty niin toivottavasti kestää vähän pidempään.
PetriK kirjoitti:Joo ei syytä huoleen - muutamassa illassahan tuo vaihteiston vaihto tehdään...
5-6 välivapaa on hiukan eri juttu kun toi sun häiriö.
Huolimaton/ arasteleva vaihtaminen saa ton aikaan.
Määrätietoiset/ napakat vaihdot niin pelittää varmasti.
Ja oikeesti noi vaihteisto rikot johtuvat pääsääntöiseti käyttäjästä, näin väittäisin.
"nimimerkillä" 4 kertaa vaihteiston risaks oon saanu

Edited By Ksthb on 1216240198
Ksthb kirjoitti:PetriK kirjoitti:Joo ei syytä huoleen - muutamassa illassahan tuo vaihteiston vaihto tehdään...
5-6 välivapaa on hiukan eri juttu kun toi sun häiriö.
Huolimaton/ arasteleva vaihtaminen saa ton aikaan.
Määrätietoiset/ napakat vaihdot niin pelittää varmasti.
Ja oikeesti noi vaihteisto rikot johtuvat pääsääntöiseti käyttäjästä, näin väittäisin.
"nimimerkillä" 4 kertaa vaihteiston risaks oon saanu
kyllä näin on

Itse harjoittelin käännetyn kaavion vartilla.
Pistää kyllä vähän hymyillyttämään kun pienen keulimisen takia nykäisee isompaa, siis pienempää, vanhasta muistista ylös...
Pari kertaa siis olen vetässyt reilu 200 vauhdissa pienempää kun tarkoitus oli jotain muuta.
Hyvin olen ainakin itse sen kestänyt.
Parin sohlauksen jälkeen ainoa oikea vaihto tapa.
Nyt ymmärrän rr kuskeja hieman paremmin.
Pistää kyllä vähän hymyillyttämään kun pienen keulimisen takia nykäisee isompaa, siis pienempää, vanhasta muistista ylös...
Pari kertaa siis olen vetässyt reilu 200 vauhdissa pienempää kun tarkoitus oli jotain muuta.
Hyvin olen ainakin itse sen kestänyt.
Parin sohlauksen jälkeen ainoa oikea vaihto tapa.
Nyt ymmärrän rr kuskeja hieman paremmin.
Humppanisti kirjoitti:Komppaan täysin Ksthb:tä :musik
Turha arkuus pois kun vaihdetaan niin välivapaita ei enää löydy (myös K8:sissa)
Eipä ole kyllä tuota 5-6 välistä vapaata ollut K8:ssa ollenkaan. Type 1 busassa tuota "ongelmaa" kesti tuonne 6 tonniin, jonka jälkeen Castrolia koneeseen ja homma alkoi toimimaan.
Eipä ole löytynyt ei,äsken kävin tilaamassa castrolia,sitä käytin rykkösessäkin,nyt on busassa bel rayn litkut,luulis rm heinon käyttävän ees sitä motulia.Juksi kirjoitti:Eipä ole kyllä tuota 5-6 välistä vapaata ollut K8:ssa ollenkaan. Type 1 busassa tuota "ongelmaa" kesti tuonne 6 tonniin, jonka jälkeen Castrolia koneeseen ja homma alkoi toimimaan.
busai kirjoitti:Juksi kirjoitti:Eipä ole kyllä tuota 5-6 välistä vapaata ollut K8:ssa ollenkaan. Type 1 busassa tuota "ongelmaa" kesti tuonne 6 tonniin, jonka jälkeen Castrolia koneeseen ja homma alkoi toimimaan.
Eipä ole löytynyt ei,äsken kävin tilaamassa castrolia,sitä käytin rykkösessäkin,nyt on busassa bel rayn litkut,luulis rm heinon käyttävän ees sitä motulia.
Tiiä mitä mönjää pisti jyväskylässä kuvan huollossa öljyjen tilalle, mutta nyt niitä välivapaita on löytyny enemmän.
Edellinen huolto siis oli rm heinolla 1k huolto ja alkukesästä 6k huolto kuvalla.
Come what(ever) may.
--Under 200 mph club; 177 mph--
--Under 200 mph club; 177 mph--
...huh..en siis minäkään ole tämän asian kanssa yksin...K5 ja 10400...löytyy välivapaa myös 5-6 vaihteen välillä.
Täytynee ottaa ronskimmin nuo vaihtamiset ja sit öljyt seuraavaks jotain muuta ku bel-rayt...
Täytynee ottaa ronskimmin nuo vaihtamiset ja sit öljyt seuraavaks jotain muuta ku bel-rayt...

Member of IBA Finland ry
Mullakin K5 ja kohta 36tkm ja ei välivapaita..hanhiha kirjoitti:...huh..en siis minäkään ole tämän asian kanssa yksin...K5 ja 10400...löytyy välivapaa myös 5-6 vaihteen välillä.
Öljynä Castrol R4 Superbike ja käännetty kaavio