Vakioecu:n modaus, eli täydellinen säätösysteemi - Seuraavaksi 2002-2007 mallit ???

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Busaixu kirjoitti:>>Ehdotan että mittaat USB VCC:N (punaisen ja mustan välisen jännitteen, pitäisi olla noin 5V).

Mitattu 4,91 V
Mittasin myös ECU:n pinnien väliset resistanssit, jotka ovat toleranssin sisällä.
4.91V ei välttämättä riitä ohjelmointitilaan siirtymiseksi tuossa FWE pinnissä. Kytke ECU VCC punaisen johdon tilalle ja jätä punainen kytkemättä siitä USB liittimestä niin pitäisi toimia.


ECU VCC ja USB VCC ei pitäisi olla kytkettynä - muuten syötät kahta jännitesignaalia samaan johtoon.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

PetriK kirjoitti:4.91V ei välttämättä riitä ohjelmointitilaan siirtymiseksi tuossa FWE pinnissä. Kytke ECU VCC punaisen johdon tilalle ja jätä punainen kytkemättä siitä USB liittimestä niin pitäisi toimia.


ECU VCC ja USB VCC ei pitäisi olla kytkettynä - muuten syötät kahta jännitesignaalia samaan johtoon.


Niinpä eri "potentiaali" -vai kuinka..?
Onko nuo kartat siis todellakin nyt saatavilla, -hetikö..?
Siis Busanisti user ja pw?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kyllä nuo kartat ovat heti ladattavissa noista linkeistä.

Sellainen varoitus että niissä voi olla joku dynon aikainen asetus vielä päällä - esim tuo viitosvaihteen ram air kompensaation poisto päällä, mutta kartta itsessään pitäisi olla kohtuullisen toimiva jo sellaisenaan. Kartoissa on myös käytössä ihan normaali bensanpainen perusasetuksena ja joissain vehkeissä bensa ei riitä vaikka kartta olisikin kunnossa (nimimerkillä kokemusta on).

Valmiin kartan lataaminen ei kuitenkaan tarkoita että pyörä toimisi. Itselläni esim nokkien ajoitus muutti karttaa ihan oleellisesti.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

PetriK kirjoitti:Kyllä nuo kartat ovat heti ladattavissa noista linkeistä.

Sellainen varoitus että niissä voi olla joku dynon aikainen asetus vielä päällä - esim tuo viitosvaihteen ram air kompensaation poisto päällä, mutta kartta itsessään pitäisi olla kohtuullisen toimiva jo sellaisenaan. Kartoissa on myös käytössä ihan normaali bensanpainen perusasetuksena ja joissain vehkeissä bensa ei riitä vaikka kartta olisikin kunnossa (nimimerkillä kokemusta on).

Valmiin kartan lataaminen ei kuitenkaan tarkoita että pyörä toimisi. Itselläni esim nokkien ajoitus muutti karttaa ihan oleellisesti.

No mulla ei taaskaan homma toimi, koitin MS Explorerillakin...
User & PW minulla antaa oheisen:
IISPassword
You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

Tältä on muutenkin tuntunut, (ranteet auki) ; )
Otin jo pyöränkin työhuoneeseen ja "modasin" pin 32 ecun +5V kautta, olisi piuhakin kiinni jo...
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Busaixu kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Kyllä nuo kartat ovat heti ladattavissa noista linkeistä.

Sellainen varoitus että niissä voi olla joku dynon aikainen asetus vielä päällä - esim tuo viitosvaihteen ram air kompensaation poisto päällä, mutta kartta itsessään pitäisi olla kohtuullisen toimiva jo sellaisenaan. Kartoissa on myös käytössä ihan normaali bensanpainen perusasetuksena ja joissain vehkeissä bensa ei riitä vaikka kartta olisikin kunnossa (nimimerkillä kokemusta on).

Valmiin kartan lataaminen ei kuitenkaan tarkoita että pyörä toimisi. Itselläni esim nokkien ajoitus muutti karttaa ihan oleellisesti.

No mulla ei taaskaan homma toimi, koitin MS Explorerillakin...
User & PW minulla antaa oheisen:
IISPassword
You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

Tältä on muutenkin tuntunut, (ranteet auki) ; )
Otin jo pyöränkin työhuoneeseen ja "modasin" pin 32 ecun +5V kautta, olisi piuhakin kiinni jo...
Kaverilla on dragsteri/funnybike kanttikumilla olohuoneessa joten kyllä se bussikin sisustukseen varmasti hienosti sopii...

Tsemppiä - jossain jo joku ajatuskatkos joka pitää löytää että homma alkaa toimimaan. Tuota softaa ja kytkistä käytetään ainakin Antilleilla, USA:ssa, Englannissa, Saksassa ja Hollannissa joten kyllä se täällä missä se on kekisittykin onnistuu.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

Mites käytännön järjestys kun kaapelit on kytketty ja ECUeditor softa käynnissä. Missä järjestyksessä virrat kytketään pyörään ja kytkimelle?
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Busaixu kirjoitti:Mites käytännön järjestys kun kaapelit on kytketty ja ECUeditor softa käynnissä. Missä järjestyksessä virrat kytketään pyörään ja kytkimelle?
Aivan - Ensin oikea asento kytkimiin ja sitten virrat pyörään päälle. Tai jos virrat oli jo päällä niin sitten kytketään ne hetkeksi pois päältä.

ECU:ssa on erillinen reset pinni jonka maadoittamalla saa ecun resetoitua, mutta helpompaa on laittaa virrat pois päältä ja takaisin päälle.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Busaixu kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Kyllä nuo kartat ovat heti ladattavissa noista linkeistä.

Sellainen varoitus että niissä voi olla joku dynon aikainen asetus vielä päällä - esim tuo viitosvaihteen ram air kompensaation poisto päällä, mutta kartta itsessään pitäisi olla kohtuullisen toimiva jo sellaisenaan. Kartoissa on myös käytössä ihan normaali bensanpainen perusasetuksena ja joissain vehkeissä bensa ei riitä vaikka kartta olisikin kunnossa (nimimerkillä kokemusta on).

Valmiin kartan lataaminen ei kuitenkaan tarkoita että pyörä toimisi. Itselläni esim nokkien ajoitus muutti karttaa ihan oleellisesti.

No mulla ei taaskaan homma toimi, koitin MS Explorerillakin...
User & PW minulla antaa oheisen:
IISPassword
You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.

Tältä on muutenkin tuntunut, (ranteet auki) ; )
Otin jo pyöränkin työhuoneeseen ja "modasin" pin 32 ecun +5V kautta, olisi piuhakin kiinni jo...

Onko sulla oikeat user ja PW? Mulla meni kerrasta ja sain ladattua ton kokoputkisto bin:in.

Mihin väliin olette kytkeneet tuo USB piuhan? Suoraan eculle vai johtosarjaan? Tuleeko nuo tarvittavat karvat sinne huoltoliittimelle?

PS: Petri soittelen aamusta.




Edited By busajasa on 1215982358
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

PetriK kirjoitti:ECU:ssa on erillinen reset pinni jonka maadoittamalla saa ecun resetoitua, mutta helpompaa on laittaa virrat pois päältä ja takaisin päälle.

Minulla tekee tämän:
Jos,
1) laitan piuhat kiinni
2) käynnistän ECUeditor softan
3)-kytkimen käännän Edit modeen (ei gauge data)
4) kytken virran pyörään... (virta-avaimesta)
-alkaa releen rapsutus 2x ja bensapumppu tekee yhden jakson... Tämä toistuu melko täsmällisellä tempolla varmaan niin kauan, kuin uskaltaisi kokeilla. Mittaristossa CHECK ja lämpömittari menee pohjaan punaiselle.

JOS

2.1) laitan piuhat kiinni
2.2) käynnistän ECUeditor softan
2.3) kytken virran pyörään... (virta-avaimesta)
-rele ja pumppu tekee normi jutut, kuten käytössä (bensapummppu 1x).
2.4) kytkimen käännän Edit modeen (ei gauge data)
-mittarit ihan normaalit kuten kaikki muukin.
2.5) sammutan virran pyörästä (virta-avaimesta)
2.3) kytken virran uudelleen pyörään (virta-avaimesta)
-rele napsahtaa, mutta bensapumppu ei käynnisty,
mittarit tekee normi tapitukset, mutta lämpömittari jää tappiin punaiselle.

Voisko nämä olla normaaleja ilmiöitä?
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

busajasa kirjoitti:
Busaixu kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Kyllä nuo kartat ovat heti ladattavissa noista linkeistä.
No mulla ei taaskaan homma toimi, koitin MS Explorerillakin...
User & PW minulla antaa oheisen:
IISPassword
You are not authorized to view this page
You do not have permission to view this directory or page using the credentials you supplied.
Onko sulla oikeat user ja PW? Mulla meni kerrasta ja sain ladattua ton kokoputkisto bin:in.

Mihin väliin olette kytkeneet tuo USB piuhan? Suoraan eculle vai johtosarjaan? Tuleeko nuo tarvittavat karvat sinne huoltoliittimelle?

PS: Petri soittelen aamusta.

User/PW ok -mutta sivut on jostain syystä nyt alhaalla.

USB > kytkimille
kytkimiltä piuhoilla DIN koiras nastoille
DIN koiras nastat > YoshBox liittimelle
YoshBox pinnit vaihdettu ECU:lle meneviin (järjestys vaihdettu)
Tarkastettu / mitattu kytkennät.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Mihin väliin olette kytkeneet tuo USB piuhan? Suoraan eculle vai johtosarjaan? Tuleeko nuo tarvittavat karvat sinne huoltoliittimelle?


Ei tule tarvittavat karvat huoltoliittimelle - se pitää johdottaa uudestaan. Johdottamisessa oltava tarkkana että maa +12V karvaa ei suunnitella muuhun käyttöön koska siihen tulee jännite jota tässä hommassa ei haluta hyödyntää.

Itsellä on pinnat otettu suoraan ECU:n liittimeltä. Pidin selkeämpänä hommana katkaista yoshbox karvat ja sijoittaa ne uudestaan.

2.1) laitan piuhat kiinni
2.2) käynnistän ECUeditor softan
2.3) kytken virran pyörään... (virta-avaimesta)
-rele ja pumppu tekee normi jutut, kuten käytössä (bensapummppu 1x).
2.4) kytkimen käännän Edit modeen (ei gauge data)
-mittarit ihan normaalit kuten kaikki muukin.
2.5) sammutan virran pyörästä (virta-avaimesta)
2.3) kytken virran uudelleen pyörään (virta-avaimesta)
-rele napsahtaa, mutta bensapumppu ei käynnisty,
mittarit tekee normi tapitukset, mutta lämpömittari jää tappiin punaiselle.

Voisko nämä olla normaaleja ilmiöitä?


Tämä on juuri se oikea ja normaali ilmiö. Bensapumpusta kuulee että meneekö ECU päälle normaalitilassa vai ei mene päälle.

Mutta tuo että rele napsuu enemmänkin ei mielestäni kuulu asiaan. Muistaakseni mulla teki noin kun ecu resetoi itseään säännöllisesti - johtui ohjelmointivirheestä (itse aiheutettu kun testasin ilokaasuasetuksia).

Seuraavaksi kun kokeilee ohjelmointia niin silloin viimeistään selviää meneekö FDT:n ohjelmointi lävitse vai ei. Se ilmoittaa kyllä virheestä ennen kuin alkaa mitään kirjoittamaan ECUun.




Edited By PetriK on 1216016563
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Testasin vielä yhden ECU:n ohjelmoinnin yhteydessä erilaisia skenarioita ja huomasin seuraavaa: Jos FWE signaali asetetaan ohjelmointitilaan, mutta MD1 ei ole ohjelmointitilassa niin silloin alkaa releet naksumaan.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

PetriK kirjoitti:Testasin vielä yhden ECU:n ohjelmoinnin yhteydessä erilaisia skenarioita ja huomasin seuraavaa: Jos FWE signaali asetetaan ohjelmointitilaan, mutta MD1 ei ole ohjelmointitilassa niin silloin alkaa releet naksumaan.

Voiko "switcherin hitaus" vaikuttaa?
MD1 (PIN 14) maadoittuu ECUn ja TT-232R konvertteri maan kytkentäpintojen kautta.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Busaixu kirjoitti:
PetriK kirjoitti:Testasin vielä yhden ECU:n ohjelmoinnin yhteydessä erilaisia skenarioita ja huomasin seuraavaa: Jos FWE signaali asetetaan ohjelmointitilaan, mutta MD1 ei ole ohjelmointitilassa niin silloin alkaa releet naksumaan.

Voiko "switcherin hitaus" vaikuttaa?
MD1 (PIN 14) maadoittuu ECUn ja TT-232R konvertteri maan kytkentäpintojen kautta.
Ei noissa hitautta ole, mopohan resetoidaan kun ensin on asetettu maadoitus joten kaikki signaalit on jo päällä.

Tuo kertomasi toimintatapa kyllä viittaisi siihen että kaikki saattaa jo toimiakin...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Busaixu
Viestit: 147
Liittynyt: 23 Tammi 2008, 23:39
Paikkakunta: LAITILA

Viesti Kirjoittaja Busaixu »

PetriK kirjoitti:Tuo kertomasi toimintatapa kyllä viittaisi siihen että kaikki saattaa jo toimiakin...

Mahdollisesti toimiikin,
Kokeilen, saatuani karttaa...
Vakio ja sliparit ovat vieläkin "page not found"
Vastaa Viestiin