Viddu ku akku tyhjenee jostain kumman syystä ja lataus ei ole mitään maailman parhaita vaikka olen säätimenkin vaihtanu. Onko kellään tietoa säätimestä, josta saisi ulos esim 14V?
PS. Ei ole hälytin kytkettynä eikä virrattomana muitakaan vimpaimia
eiks kseenonit pitäs viedä vähemmän juissia ku halokeenit..? ???
Mulla ei ainakaan mitään onkelmia akun ja xenoneitten kanssa, keväällä joutu pari kertaa lataan mut se oli kylmien aamujen, kahvalämppäreiden ja lyhyen työmatkan syytä
No ei todellakaan, mulla on kans ollu aina epäluulo akkua ja hälytintä kohtaan, mutta akkuja on vaihdettu enemmän kui sukkia ja hälytin on pois pelistä....
Mulla olis toi vanha (kunnossa oleva?) latauksen säädinkin mahan avausta varten joka ymmärtää niiden päälle
Luulen että jolla on "lisälaitteita" tarvitsee vaikka 0,5V latausjännitettä lisää niin se auttaa jo kummasta. Mulla on "mittareissa" ominaisuus että ne näyttää jännitteen starttauksen jälkeen ja se on vain 12,5-12,8 välillä. Onko se edes riittävä?
Auton käydessä voltit on suuruusluokkaa 14V...
PetriK, projektia lisää? Joku hemmetin vastus vaihtoon ja jopa paranee lataus V****u ku noista sähköistä ymmärrä sen enempää ku että sitähän tulee seinästä rasiasta...
peltsi85 kirjoitti:Tyhmä jatkokysymys mutta saako pärrälle esim. busalle antaa henkilöautosta apuvirtaa?
eiköhän se ole sallittua siinä kohdassa kun mopon akku on tyhjä, ja hätä kädessä.
sit taas pidempi aikaseen lataukseen nuo autolaturit antavat vähän turhan paljon ampeereita mopon akulle ja käyttö ikä laskee.