bussen penkitys.....
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
...on nyt sitten viimenkin tekettynä meikän greyhoundillekin!
neljän kiskaisun jälkeen, lambda viimeisessä mukana pelissä ja pienen boxisäädön jälkeen 161.7 hv / 130.6 Nm / 6937 rpm kaakkia upouudelle takadiablolle tulostui paprulle. penkittäjäproffan mukaan tulos on k&n + yoshin boltoneille ihan mainio, koska kone oli jo melkoisen kuuma siinä vimppavedossa, eikä ilmakaan ollut mitenkään tuloksia kaunisteleva vaan päinvastoin. prossan verran rikastusta jäi säädöksi läpi linjan vakioboxiin toistaiseksi, koska commanderi ja tre tällätään paikoilleen kunhan palikoita saapuu varastoon. Miksu oli tyytyväinen myös siihen, että seosrikastus ei juurikaan tehoja pudottanut, niinkus yleensä kuulemma hiukkasen käypi. no eineksen herkemmältä tuo kyllä ajossa tuntui vastaamaan kaasuun, ja varsinkin just siinä 4000 kieppeillä iso pykälä silmässä. eli ehkä hiukkasen jouheampi ajella alhaalta ylös asti oli ensivaikutelma. tyhjäkäynti jäi pikkiriikkisen korkeelle, about 1500 rpm, joten se hiukan huijaa ajotuntumaa ihan matalalla alueella liikuttaessa.
mukava aikanaan sitten nähä tuoko se commanderi +tre vielä jotain lisäherkkua menoon, kun uus säätö tehdään joskus toukokuun lopulla kaiketikin.
uudet diablot tuli samalla eteen ja taakse, erona entisiin P sarjalaisuus. Pirellin mukaan paree suuntavakavuus, ja ehkä kestoisuuttakin enemmän kuin ilman Peetä modellissa. Eikä ihan puppujutta mielestäni tuo ollut, koska tiekarhun raapaisut eivä tuntuneet muistini mukahan ajossa aivan yhtä paljon, kuin niilä edellisillä uusilla diabloilla. ja mikä parasta, pirelli antaa ohjeen eturenkaan ilmanpaineeksi busseen 2.5 bar !!! 0.4 baaria tuntuu kuulkaan kokolailla lisääntyneenä ajomukavuutena varsinkin näin koleilla keleillä, kun etufieteristön salvat ei juurikaan pääse lämpiämään, vaikka kuinka hyppisi routakuopasta toiseen. olihan se taas nautinto ajaa hayaa jossa on pyöreät renkaat joka suuntaan...suosittelen...NAM !!
aikas hyvin tälläkin kertaa mitoitin ton renkaanvaihtotarpeen, teräskuteet pilkotti takasesta iloisesti kun bikedoctorin pihaan eilen kaarsin ! oli muuten parahillaan jonkun mansenhemmon -99 erikoimaalattu germaanituontibusse just silloin penkissä, eli kaiketi yks uus kerhojäsen on taasen hankittu...=) krhmm...muistaakseni toi buse jäi 158 ja risat polleihin kokoputkistosta huolimatta.....
kummivaihdot rengastöineen ja penkitykset, joissa hupeni aikaa yhteensä nuin nelisen timmaa, maksoi yhteensä 550 eggua.
palvelu oli vimpan päälle, samoin miksun gummikoneet ja penkki.
joten kiitos vaan kujolle oivasta vinkistä, doctor miksu on umpiselvästi vastuuntuntoinen ammattilainen puuhissaan, säädellyt useitakin busia, joten mulle ainakaan ei ole epäselvää kenen puoleen käännyn kun busse mitäkin vaan tulevaisuudessa tarvitsee, ellei ite pysty moista asiaa hoitaan.
sanoisin et kandee poiketa talossa livenä tai www.bikedoctor.fi
jos vaan asuinpaikallisuus asiaa kohtuullisesti ees suosii !!
simajuhlaa- jumasihlaa...ehehe ehehe...tasapuolisesti tässä kohdin toivottaa hän..NAM
neljän kiskaisun jälkeen, lambda viimeisessä mukana pelissä ja pienen boxisäädön jälkeen 161.7 hv / 130.6 Nm / 6937 rpm kaakkia upouudelle takadiablolle tulostui paprulle. penkittäjäproffan mukaan tulos on k&n + yoshin boltoneille ihan mainio, koska kone oli jo melkoisen kuuma siinä vimppavedossa, eikä ilmakaan ollut mitenkään tuloksia kaunisteleva vaan päinvastoin. prossan verran rikastusta jäi säädöksi läpi linjan vakioboxiin toistaiseksi, koska commanderi ja tre tällätään paikoilleen kunhan palikoita saapuu varastoon. Miksu oli tyytyväinen myös siihen, että seosrikastus ei juurikaan tehoja pudottanut, niinkus yleensä kuulemma hiukkasen käypi. no eineksen herkemmältä tuo kyllä ajossa tuntui vastaamaan kaasuun, ja varsinkin just siinä 4000 kieppeillä iso pykälä silmässä. eli ehkä hiukkasen jouheampi ajella alhaalta ylös asti oli ensivaikutelma. tyhjäkäynti jäi pikkiriikkisen korkeelle, about 1500 rpm, joten se hiukan huijaa ajotuntumaa ihan matalalla alueella liikuttaessa.
mukava aikanaan sitten nähä tuoko se commanderi +tre vielä jotain lisäherkkua menoon, kun uus säätö tehdään joskus toukokuun lopulla kaiketikin.
uudet diablot tuli samalla eteen ja taakse, erona entisiin P sarjalaisuus. Pirellin mukaan paree suuntavakavuus, ja ehkä kestoisuuttakin enemmän kuin ilman Peetä modellissa. Eikä ihan puppujutta mielestäni tuo ollut, koska tiekarhun raapaisut eivä tuntuneet muistini mukahan ajossa aivan yhtä paljon, kuin niilä edellisillä uusilla diabloilla. ja mikä parasta, pirelli antaa ohjeen eturenkaan ilmanpaineeksi busseen 2.5 bar !!! 0.4 baaria tuntuu kuulkaan kokolailla lisääntyneenä ajomukavuutena varsinkin näin koleilla keleillä, kun etufieteristön salvat ei juurikaan pääse lämpiämään, vaikka kuinka hyppisi routakuopasta toiseen. olihan se taas nautinto ajaa hayaa jossa on pyöreät renkaat joka suuntaan...suosittelen...NAM !!
aikas hyvin tälläkin kertaa mitoitin ton renkaanvaihtotarpeen, teräskuteet pilkotti takasesta iloisesti kun bikedoctorin pihaan eilen kaarsin ! oli muuten parahillaan jonkun mansenhemmon -99 erikoimaalattu germaanituontibusse just silloin penkissä, eli kaiketi yks uus kerhojäsen on taasen hankittu...=) krhmm...muistaakseni toi buse jäi 158 ja risat polleihin kokoputkistosta huolimatta.....
kummivaihdot rengastöineen ja penkitykset, joissa hupeni aikaa yhteensä nuin nelisen timmaa, maksoi yhteensä 550 eggua.
palvelu oli vimpan päälle, samoin miksun gummikoneet ja penkki.
joten kiitos vaan kujolle oivasta vinkistä, doctor miksu on umpiselvästi vastuuntuntoinen ammattilainen puuhissaan, säädellyt useitakin busia, joten mulle ainakaan ei ole epäselvää kenen puoleen käännyn kun busse mitäkin vaan tulevaisuudessa tarvitsee, ellei ite pysty moista asiaa hoitaan.
sanoisin et kandee poiketa talossa livenä tai www.bikedoctor.fi
jos vaan asuinpaikallisuus asiaa kohtuullisesti ees suosii !!
simajuhlaa- jumasihlaa...ehehe ehehe...tasapuolisesti tässä kohdin toivottaa hän..NAM
...dont you agree...ehhh..?
ei hassunpi tulos !!!
mä kävin eilen järvenpään viaberilla säädöissä 166.6 hv 132 nm
pelkkä yosimuran 4-1 putkisto (vakio putsarilla), toki siinä oli 3500 kierr kohdalla se notkahdus käyrissä , ja Harri sano että on putkesta kiinni ja näytti viimeviikolta ajettua akranputkella varustettua -05 ja siinä ei sitä ollut läheskään noin rajuna pudotuksena... ja sama juttu että commanderia on vissiin hankkiminen :
mä kävin eilen järvenpään viaberilla säädöissä 166.6 hv 132 nm
pelkkä yosimuran 4-1 putkisto (vakio putsarilla), toki siinä oli 3500 kierr kohdalla se notkahdus käyrissä , ja Harri sano että on putkesta kiinni ja näytti viimeviikolta ajettua akranputkella varustettua -05 ja siinä ei sitä ollut läheskään noin rajuna pudotuksena... ja sama juttu että commanderia on vissiin hankkiminen :
Suki kirjoitti:Ihan hyvin noin pienillä muutoksilla.
Pääsiäisenä käytiin kemi mc penkissä ja tuloksena oli 261,7hv/251Nm rullalle!
Älä saakuta??? :O :O Ei varmaan tuommosilla tehoilla voi ajaa. Varmana heittää selästään heti kun starttinappiin hipaisee. Ei voi olla mahollista, en usko, penkissä joku vika, pakko olla. Ei tuommosella vois ajaa etes mutkia eikä kiihyttää.Hullu mies.
BTW, asiallisia lukemia Jokkebusa ja knit. Olisko mahdollista kerätä galleriaan tehokänkkyröitä, selostukseen vois laittaa esim.mittauspaikka, tehdyt muutokset jne. Olisi lukuja mielenkiintoisempaa seurata eri virityksien vaikutusta
koko käyttöalueeseen
Edited By RHead on 1114772751
Joo, ja kukaan ei koskaan häiriinny kun noilla kaahaa, kun ääni jää niin paljon jälkeen että kun pörinä kuuluu, niin oot jo menny? :worthy:Suki kirjoitti:Joo kyllä se vähän vaikeeta on, kun keula on paikallaankin 20 cm irti maasta!
Varmana vetää keulaa noilla tehoilla? Kolmestasadasta? Vieläkö neljänsadan jälkeen keventää? Kaverin isoveljellä on tuommonen ruotsissa ja se keulii kans paikallaan. Ja sutii vaikkei oo etes käynnissä. Vaan ei se aja sillä kun ei se pysty. Liika on liikaa.
Hulluja joo koko paikka täys...eei turpopyörälä voi ajjaa...parkissakin jos kokeilee päälle istua niin sylykäsee pois kyydistä....ei noita oo ku hulluilla motoristeilla joille ei mikkää riitä...pittää olla sellanen mopo vielä joka kiroilee lähelle tuleville erimerkkisille mopoille ja niiden omistajille,että..: minun omistaja se on oikea busanisti,elä kuvittele,että sinä olet edes moottoripyörä!!... :worthy:
:unclesam:
:unclesam:
Tainnu nistit aloittaa siman kittaamisen jo! Sen verran hauskoja juttuja teillä.
Mä lähden nyt taluttaa tota vaparia. Sei onneksi heitä selästä eikä kiroile muille mopoille. Paitsi perämoottoreille ja Hontille.
Kujo: Eihän noita käppyröitä kehtaa esille laittaa kun jää yli 100 heppaa jälkeen. Epäonnitunut viritys.
Mä lähden nyt taluttaa tota vaparia. Sei onneksi heitä selästä eikä kiroile muille mopoille. Paitsi perämoottoreille ja Hontille.
Kujo: Eihän noita käppyröitä kehtaa esille laittaa kun jää yli 100 heppaa jälkeen. Epäonnitunut viritys.
Sepe
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
*G450X*
*Suzuki GSX-R 1000 K8*
http://www.masuracingteam.com/
http://masuracingteam.kuvat.fi/kuvat/
Oli vähän tylsää odotella perjantaipäivän päättymistä töissä niin editoin nuo omat tehokäppyrät samaan kuvaan:
http://www.hiekkalaatikko.org/kappyrat.jpg
1. Mustalla: Hayabusa -01, Viper bolt-on vaimentimet, K&N, ei muita virityksiä (148.5hv/127.6Nm)
2. Sinisellä: Hayabusa -01, Yoshimura 4-2-1, K&N, airboxmod, TRE (162.3hv/132.6Nm)
http://www.hiekkalaatikko.org/kappyrat.jpg
1. Mustalla: Hayabusa -01, Viper bolt-on vaimentimet, K&N, ei muita virityksiä (148.5hv/127.6Nm)
2. Sinisellä: Hayabusa -01, Yoshimura 4-2-1, K&N, airboxmod, TRE (162.3hv/132.6Nm)
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Näin ton busan yks päivä tääl kaupan pihassa, suti ihan simona yhdessä parkki ruudussa, niin ja keula pystyssä tietty.Kujo kirjoitti:Kaverin isoveljellä on tuommonen ruotsissa ja se keulii kans paikallaan. Ja sutii vaikkei oo etes käynnissä. Vaan ei se aja sillä kun ei se pysty. Liika on liikaa.
jeejee 1/4 alle kympin
Laitahan käppyröitä näkyvilleilsu kirjoitti:tsapa...penkitin busan yoshin koko putkella ja pc3+bmc filtterin kera,tehoja seuraavasti max power 173.41 ja väännöt 140.09NM.täytyy sanoa ,että eroa on kyllä huomattavasti alkuperäisiin säätöihin verrattuna,vastaa paljonkin paremmin kaasuun,kaikin puolin onnistunnut homma.. ..
käyrät näkyy galleriassa ,kerholaisten hayabusa albumissa ,ja sieltä sitten ilsun busa albumi.. olisin laittannut ne tähän ,muttei ole tieto taitoaJardze kirjoitti:ilsu kirjoitti:tsapa...penkitin busan yoshin koko putkella ja pc3+bmc filtterin kera,tehoja seuraavasti max power 173.41 ja väännöt 140.09NM.täytyy sanoa ,että eroa on kyllä huomattavasti alkuperäisiin säätöihin verrattuna,vastaa paljonkin paremmin kaasuun,kaikin puolin onnistunnut homma.. ..
Laitahan käppyröitä näkyville