Jos tuntuu että TRE on tarpeeton olisin kiinnostunut ostamaan sen ???Tomppa kirjoitti:K8 slipareilla, jossa db-killerit paikallaan, ilman peilejä ja TRE muuten vakio. Yksi veto 297km/h, jonka jälkeen alko tiputtelemaan vettä. Otin emännän kyytiin ja lähdim paikalta... minkähän takia mä ton TRE:n laitoin
Nopeusmittausta - Jämsän seudulla
Keinotekoisesti hengissä,mutta tiukasti elämässä kiinni!
Joo, tultiin siinä vastaan ja moroteltiin. Mentiin Jämsään syömään ja sieltä Padasjoen kautta Hämeenlinnaan. Sielläkin tuli vastaan pari busaa. Toinen oli isommassa pyörärykelmässä iridium pleksin kanssa musta busa ja toinen uusi K8 harmaa tai sininen, oli kaksi päällä... Ketähän olivatten?Wille kirjoitti:Tyypillistä, heti kun pääsin paikalle taivas repesi totaalisesti...
Tomppa: tulitte vissiin vastaa siinä Hallin Jannen kohdalla
SMR
Busanistit +200mph Club Finland
Busanistit +200mph Club Finland
Jaakko kirjoitti:0.7bar, 18-38välit, 10500rpm, uusi takarengas 50korkee, 320km/h. mikä on kun ei kulje?
No eihän tuo huonosti mennyt, onnittelut! Bussille taas yksi kenttäenkka.
Kulkupuoleen vaikuttaa iso liuta pieniä asioita. Tuulen suunta ja voimakkuus, todellinen_takapyöräteho, kuskin suoritus (ajoasento, vaihtamiset, kaasunkäyttö jne), pyörän 'herkkyys' (jarrujen, voimansiirron ja pyörien vastukset, aerodynamiikka) esimerkiksi. Nuo tarttis kaikki saada viilattua kohdalleen samanaikaisesti siihen vetoon.
Sun kohdalla veikkaan että vastaus tuohon kysymykseesi löytyy kun avaat kytkinkopan...
Club 100 m/s
VARJO tempas 301km/h
Mie 299km/h...juu ei #####a...eipä tietenkään
ja Jaakko tietenkin 320km/h ja pohjat
Se hiien cessna oli ajaa meitin Varjo/mie päälle ku oltii just vetämäs ku se päätti laskeutuu...
Sade pilas kolmannen kierroksen ja mahdollisen neljännen(oman ex-busan omistaja pyyti ajaan kerran)
Vanha meni 1. vedolla 286km/h
Sellasta...pientä parantamista kaiutinlaitteiston käyttöön jne jne ja ok tapahtuma.
Kenttä iha ok kunnossa,joten potentiaalisia +300km/h ois ollu ilman vettä tullu.
-A-
Alkaa todellakin,niinku Artsi sano...oleen kenttäennätykset meitin kerhon tuotteilla...
Niin ja lehtijuttuhan sitä myös tehtiin johonkii paikalliseen jonka toimittaja lupasi myös meikälle toimittaa.Se laitellaa sit toki foorumillekkin.
Edited By Agostini on 1214675496
Mie 299km/h...juu ei #####a...eipä tietenkään
ja Jaakko tietenkin 320km/h ja pohjat
Se hiien cessna oli ajaa meitin Varjo/mie päälle ku oltii just vetämäs ku se päätti laskeutuu...
Sade pilas kolmannen kierroksen ja mahdollisen neljännen(oman ex-busan omistaja pyyti ajaan kerran)
Vanha meni 1. vedolla 286km/h
Sellasta...pientä parantamista kaiutinlaitteiston käyttöön jne jne ja ok tapahtuma.
Kenttä iha ok kunnossa,joten potentiaalisia +300km/h ois ollu ilman vettä tullu.
-A-
Alkaa todellakin,niinku Artsi sano...oleen kenttäennätykset meitin kerhon tuotteilla...
Niin ja lehtijuttuhan sitä myös tehtiin johonkii paikalliseen jonka toimittaja lupasi myös meikälle toimittaa.Se laitellaa sit toki foorumillekkin.
Edited By Agostini on 1214675496
Eka veto tuntumaa etiskellen 282 km/h.
Tokan vedon pilas se eka sadekuuro. Autolähetysten jälkeen muutamat pyörät ajo meikä mukana. Rata oli lopusta todella märkä ja kutosen kun sai silmään niin loppua kohti rupes paukuttamaan rajottimeen. Nopeutta ei tullu kun 287 km/h joten oisko tuolla ollu sit vähän liian liukasta. Pyöränä K8 Tre:llä,vakiovälityksellä ja Yoshimuran kokoputkistolla.Kolmatta yritystä ei viittiny jäämään väijymään kun alko taas tulemaan vettä.
Tokan vedon pilas se eka sadekuuro. Autolähetysten jälkeen muutamat pyörät ajo meikä mukana. Rata oli lopusta todella märkä ja kutosen kun sai silmään niin loppua kohti rupes paukuttamaan rajottimeen. Nopeutta ei tullu kun 287 km/h joten oisko tuolla ollu sit vähän liian liukasta. Pyöränä K8 Tre:llä,vakiovälityksellä ja Yoshimuran kokoputkistolla.Kolmatta yritystä ei viittiny jäämään väijymään kun alko taas tulemaan vettä.
- toimeve
- Viestit: 2616
- Liittynyt: 22 Elo 2006, 18:22
- Paikkakunta: Sodankylä, 1.1.2007 alkaen Jämsä
- Viesti:
Jani ajoi motarilla 320 lasissa tutkaan kirjoittaa tämän päivän sanomalehti Koillis-Häme etusivun "ikkunalinkissään"
Komia kuva kuskista ja Busia heti jonossa muutampi. Juttu sivulla 11 ja melekein koko sivu, otsikkona "Tuhatta ja sataa tutkaan" Ja Janilla kuvassa tyylikäs busanistitakki päällä
Yritin saaha lehen sivuja auki, mutta joku sykkyrä sielä oli kun "uutiset" ei aennu...joskhan en tiiä onko tuota juttua siellä. Sivut kuitenki osothessa koillis-häme
edit: tekstinä ko. juttu ja yritän liittää tuon kuvanki =o) (onnistu!)
*********************************************
Tuhatta ja sataa tutkaan
Nopeuskoe: Moottorit vonkuivat ja viima vinkui lauantaina Hallin lentokentällä kun 143 moottoripyöräilijää ja autoilijaa yritti puristaa ajoneuvoistaan huippunopeuksia irti.
Mikko Hakonen
Kovimmalla vauhdilla kiitotien varrella odottavaan poliisin tutkaan pyyhälsi Harjavallasta moottoripyöränsä tehoja kokeilemaan saapunut Jani Ketola.
Hurjalta tuntuva 320 kilometriä tunnissa ei miestä kuitenkaan täysin tyydyttänyt. Pari kilometriä olisi hänen mielestään vielä pitänyt löytyä vauhtia lisää.
Ajokkina Ketolalla oli 1300 kuutioinen Suzuki Hayabusa.
Hänen lisäkseen pari muutakin moottoripyöräilijää pääsi niukasti kolmensadan paremmalle puolelle. Kymmenkunta kaksipyöräisen kuskia pääsi lähelle tuota lukemaa.
Vauhdikkain auto nuoli kiitotietä 242 kilometrin tuntinopeudella. Suurimmalla osalla nopeusmittarin neula juuttui paikalleen jo alle kahdensadan kilometrin vauhdissa.
Hallin Varuskunnan Urheilijat järjesti kaikille avoimen nopeusmittauskokeen lentokentällä toista kertaa. Viime kesänä nopeuskoetta kokeiltiin matalalla profiililla, nyt ilmoituksia laitettiin vähän reilummin näkyville, kertoi seuran puheenjohtaja Matti Soutua.
Tapahtuman saama suosio yllätti järjestäjät myönteisesti. Ajokkiensa vauhdista kiinnostuneita ajeli Halliin satojen kilometrien päästä. Myös katsojamäärään järjestäjät olivat tyytyväisiä.
Moottoripyöräilijöitä kova vauhti tuntui kiinnostavan eniten. Suurin osa testaajista oli kaksipyöräisten omistajia.
Autoissa välkkyivät alumiinivanteet ja muutkin urheilulliset piirteet olivat yleisiä. Toki sekaan mahtui jonkin verran tavallisia perheautojakin. Moottoripyörän sarvissa tai ratin takana istuvat olivat lähes poikkeuksetta nuoria miehiä.
Soutuan tietojen mukaan vastaavia kokeita järjestetään Suomessa vain parissa kolmessa paikassa. Siksi tämmöiselle tapahtumalle tuntuu olevan kysyntää.
Kun pääsee kokeilemaan ajokin tehot turvallisesti ja laillisesti, niin ei sitten tarvitse kaahata tien päällä, perusteli Soutua nopeuskokeen tarpeellisuutta.
Jokainen testaaja sai suorittaa kokeen kolme kertaa. Sadekuuro keskeytti myöhemmin iltapäivällä ajamisen, mutta jokseenkin kaikki halukkaat olivat siihen mennessä jo ehtineet radalla käydä.
Näillä näkymin tapahtuma järjestetään myös ensi kesänä. Yleisön palvelua pyritään parantamaan kuuluttamalla saavutetut nopeudet, lupasi Soutua.
Edited By toimeve on 1214829638
Komia kuva kuskista ja Busia heti jonossa muutampi. Juttu sivulla 11 ja melekein koko sivu, otsikkona "Tuhatta ja sataa tutkaan" Ja Janilla kuvassa tyylikäs busanistitakki päällä
Yritin saaha lehen sivuja auki, mutta joku sykkyrä sielä oli kun "uutiset" ei aennu...joskhan en tiiä onko tuota juttua siellä. Sivut kuitenki osothessa koillis-häme
edit: tekstinä ko. juttu ja yritän liittää tuon kuvanki =o) (onnistu!)
*********************************************
Tuhatta ja sataa tutkaan
Nopeuskoe: Moottorit vonkuivat ja viima vinkui lauantaina Hallin lentokentällä kun 143 moottoripyöräilijää ja autoilijaa yritti puristaa ajoneuvoistaan huippunopeuksia irti.
Mikko Hakonen
Kovimmalla vauhdilla kiitotien varrella odottavaan poliisin tutkaan pyyhälsi Harjavallasta moottoripyöränsä tehoja kokeilemaan saapunut Jani Ketola.
Hurjalta tuntuva 320 kilometriä tunnissa ei miestä kuitenkaan täysin tyydyttänyt. Pari kilometriä olisi hänen mielestään vielä pitänyt löytyä vauhtia lisää.
Ajokkina Ketolalla oli 1300 kuutioinen Suzuki Hayabusa.
Hänen lisäkseen pari muutakin moottoripyöräilijää pääsi niukasti kolmensadan paremmalle puolelle. Kymmenkunta kaksipyöräisen kuskia pääsi lähelle tuota lukemaa.
Vauhdikkain auto nuoli kiitotietä 242 kilometrin tuntinopeudella. Suurimmalla osalla nopeusmittarin neula juuttui paikalleen jo alle kahdensadan kilometrin vauhdissa.
Hallin Varuskunnan Urheilijat järjesti kaikille avoimen nopeusmittauskokeen lentokentällä toista kertaa. Viime kesänä nopeuskoetta kokeiltiin matalalla profiililla, nyt ilmoituksia laitettiin vähän reilummin näkyville, kertoi seuran puheenjohtaja Matti Soutua.
Tapahtuman saama suosio yllätti järjestäjät myönteisesti. Ajokkiensa vauhdista kiinnostuneita ajeli Halliin satojen kilometrien päästä. Myös katsojamäärään järjestäjät olivat tyytyväisiä.
Moottoripyöräilijöitä kova vauhti tuntui kiinnostavan eniten. Suurin osa testaajista oli kaksipyöräisten omistajia.
Autoissa välkkyivät alumiinivanteet ja muutkin urheilulliset piirteet olivat yleisiä. Toki sekaan mahtui jonkin verran tavallisia perheautojakin. Moottoripyörän sarvissa tai ratin takana istuvat olivat lähes poikkeuksetta nuoria miehiä.
Soutuan tietojen mukaan vastaavia kokeita järjestetään Suomessa vain parissa kolmessa paikassa. Siksi tämmöiselle tapahtumalle tuntuu olevan kysyntää.
Kun pääsee kokeilemaan ajokin tehot turvallisesti ja laillisesti, niin ei sitten tarvitse kaahata tien päällä, perusteli Soutua nopeuskokeen tarpeellisuutta.
Jokainen testaaja sai suorittaa kokeen kolme kertaa. Sadekuuro keskeytti myöhemmin iltapäivällä ajamisen, mutta jokseenkin kaikki halukkaat olivat siihen mennessä jo ehtineet radalla käydä.
Näillä näkymin tapahtuma järjestetään myös ensi kesänä. Yleisön palvelua pyritään parantamaan kuuluttamalla saavutetut nopeudet, lupasi Soutua.
Edited By toimeve on 1214829638
SMR
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
322,39 kmh 2017 Kauhava
Pienen pojan elämää!
**********
Miehen voi saada pois Lapista,
mutta Lappia ei saa pois miehestä.
-LORDI-
Onnittelut Jaakolle kenttäenkan nappaamisesta
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
moi-Artsi- kirjoitti:Jaakko kirjoitti:eiköhän tuo 300km/h saada rikottua. hetken mieten että vakiovälitykset riittäis, mut joutunee vaihtaa lentokenttä välit jos kerran kiihdytys matkaa löytyy.
Ehdottomasti ainakin 18-piikkinen eteen. Miks jättää powerbikellä se mahdollisuus että välit loppuu kesken?
Taas uusi kenttäennätys odottaa poimijaansa, Busanistien haltuun vaan! Aina parempi jos menee samalla sinne 200-clubiin!
('pikkuisen' nyppii kun en ite pääse mukaan)
kaikesta huolimatta arvaa kumpaa nyppii enemmän ?
jr
ps. sen verran hengessä taas mukana että pattijoen vartilla olin teemun pyörän kyydissä varikon ja lähtöpään väliset siirtymät...
makebusa kirjoitti:273kmh joku tuossa kulkupuolessa mättää?
make hei.... mies on vaan kertakaikkiaan liian "lihaksikas" noihin hommiin
vahvin busanisti- kisoissa vois podiumpaikka olla jo lähellä
EDIT: siis onhan totuuttakin pelissä. Esim. Jarim ja Artsi on optimaalisessa kunnossa tuohon hommaan....
EDIT 2: eikös joku laskenut täällä joskus, kuinka paljon kilo vaikuttaa loppunopeuteen ?
Edited By Humppanisti on 1214856180
- Shadow \m/d-.-b\m/
- Viestit: 47
- Liittynyt: 23 Touko 2007, 17:34
- Paikkakunta: Hämeenlinna (PAROLA)
Tomppa kirjoitti:Wille kirjoitti:Tyypillistä, heti kun pääsin paikalle taivas repesi totaalisesti...
Tomppa: tulitte vissiin vastaa siinä Hallin Jannen kohdalla
Joo, tultiin siinä vastaan ja moroteltiin. Mentiin Jämsään syömään ja sieltä Padasjoen kautta Hämeenlinnaan. Sielläkin tuli vastaan pari busaa. Toinen oli isommassa pyörärykelmässä iridium pleksin kanssa musta busa ja toinen uusi K8 harmaa tai sininen, oli kaksi päällä... Ketähän olivatten?
Mä taisin tulla just Padasjoelta päin kohti Jämsää isommalla porukalla ja muistaakseni tuli oranssi K8 vastaan... olin soluttautunut .orgin "Tour de Päijänne" ajoon... Mutkapätkää melkee tuollaiset 700km
***Kuolema kuittaa univelan***
painoa on liikaa:(, mutta kun lupasivat suzukin esitteessäkin muuttohaukan syöksyvän 300kmh nopeuteen ja minä uskoinHumppanisti kirjoitti:makebusa kirjoitti:273kmh joku tuossa kulkupuolessa mättää?
make hei.... mies on vaan kertakaikkiaan liian "lihaksikas" noihin hommiin
vahvin busanisti- kisoissa vois podiumpaikka olla jo lähellä
EDIT: siis onhan totuuttakin pelissä. Esim. Jarim ja Artsi on optimaalisessa kunnossa tuohon hommaan....
EDIT 2: eikös joku laskenut täällä joskus, kuinka paljon kilo vaikuttaa loppunopeuteen ?
-Artsi- kirjoitti:Jaakko kirjoitti:0.7bar, 18-38välit, 10500rpm, uusi takarengas 50korkee, 320km/h. mikä on kun ei kulje?
No eihän tuo huonosti mennyt, onnittelut! Bussille taas yksi kenttäenkka.
Kulkupuoleen vaikuttaa iso liuta pieniä asioita. Tuulen suunta ja voimakkuus, todellinen_takapyöräteho, kuskin suoritus (ajoasento, vaihtamiset, kaasunkäyttö jne), pyörän 'herkkyys' (jarrujen, voimansiirron ja pyörien vastukset, aerodynamiikka) esimerkiksi. Nuo tarttis kaikki saada viilattua kohdalleen samanaikaisesti siihen vetoon.
Sun kohdalla veikkaan että vastaus tuohon kysymykseesi löytyy kun avaat kytkinkopan...
Hmm.. yks silmiin pistävä seikka millä on vaikutusta nopeuteen,
goret nurkkaan/nahkaa tilalle ja se on siinä. Näin veikkaisin.
Humppanisti kirjoitti:makebusa kirjoitti:273kmh joku tuossa kulkupuolessa mättää?
make hei.... mies on vaan kertakaikkiaan liian "lihaksikas" noihin hommiin
vahvin busanisti- kisoissa vois podiumpaikka olla jo lähellä
EDIT: siis onhan totuuttakin pelissä. Esim. Jarim ja Artsi on optimaalisessa kunnossa tuohon hommaan....
EDIT 2: eikös joku laskenut täällä joskus, kuinka paljon kilo vaikuttaa loppunopeuteen ?
Vaikka mitään mistään tiiäkkään, ni eikö se kumminkin ole niin ettei se paino vaikuta huippunopeuteen, muutakuin pidentämällä sitä matkaa, millä huippunopeus saavutetaan.
Sitten tulee tietysti ilmanvastus, ja eikös jossain tuulitunnelitestissä ollu, että kaljamahan omaavalla henkilöllä olisi parempi aerodynamiikka busan päällä.
vai miten se nyt oli
Edited By heinoll on 1214898696