Ruumiinavaus tuli tehtyä, männät entiset, kansi ja ryhmäkin lienee vaihdon tarpeessa, harmillisin löytö oli ykkösen kiinnileiponut kiertokanki. Kunhan nyt saan alakerran auki niin näkee meneekö kampurakin ahventen seuraan.
Kostoksi täytyy seuraavasta koneesta kaivaa vielä enemmän koneja.
1,5 bar. Takarenkaalta mittailtiin perjantaina tuollaista, ja laskennallisesti koneesta tällaista.
Hyvin työnsi kentälläkin. Kansipahvi lienee alkujaan vuotanut hiukan (ne lämpöongelmat), josta tuho sitten laajeni kun paineet puhalsi vedet pois blokista kesken täyskuormituksen.
1,5 bar. Takarenkaalta mittailtiin perjantaina tuollaista, ja laskennallisesti koneesta tällaista.
Hyvin työnsi kentälläkin. Kansipahvi lienee alkujaan vuotanut hiukan (ne lämpöongelmat), josta tuho sitten laajeni kun paineet puhalsi vedet pois blokista kesken täyskuormituksen.
tsjoohhh.
Mikäs olikaan se todellinen puristussuhde? ...ymmärtääkseni tankissa oli rallibensa, VP?
1,5 bar. Takarenkaalta mittailtiin perjantaina tuollaista, ja laskennallisesti koneesta tällaista.
Hyvin työnsi kentälläkin. Kansipahvi lienee alkujaan vuotanut hiukan (ne lämpöongelmat), josta tuho sitten laajeni kun paineet puhalsi vedet pois blokista kesken täyskuormituksen.
tsjoohhh.
Mikäs olikaan se todellinen puristussuhde? ...ymmärtääkseni tankissa oli rallibensa, VP?
Ei tullut tarkkaan mittailtua, 1mm nostolevy ja Wisecon turbomännät, mitä tuo nyt olis... 9 jotain ehkä.
Penssiini oli tosiaan VP 103.
Täytyy laittaa pakopainemittari seuraavaan versioon, ja ois hyllyssä paksumpi nostolevykin. Sittenhän saa ahtaa lisää, eikös vaan.
Artsilla on (oli?) sitten Suomen ensimmäinen täystehoinen turbobusa, hieno homma !
ps. tuota käyrää kun lukee niin DJ250 jne vertailukelpoisia lukuja varten tuo -a-:n käppyrä pitää vertailutiedon perusteella kertoa luvulla 1.06 (tai enemmän
-Artsi- kirjoitti:
1,5 bar. Takarenkaalta mittailtiin perjantaina tuollaista, ja laskennallisesti koneesta tällaista.
Hyvin työnsi kentälläkin. Kansipahvi lienee alkujaan vuotanut hiukan (ne lämpöongelmat), josta tuho sitten laajeni kun paineet puhalsi vedet pois blokista kesken täyskuormituksen.
tsjoohhh.
Mikäs olikaan se todellinen puristussuhde? ...ymmärtääkseni tankissa oli rallibensa, VP?
Ei tullut tarkkaan mittailtua, 1mm nostolevy ja Wisecon turbomännät, mitä tuo nyt olis... 9 jotain ehkä.
Penssiini oli tosiaan VP 103.
Täytyy laittaa pakopainemittari seuraavaan versioon, ja ois hyllyssä paksumpi nostolevykin. Sittenhän saa ahtaa lisää, eikös vaan.
No tuota. Mitattu puristus sinne kasin pintaan niin vois ehkä ajatella tuota 1.5bar jos muut asiat edes sinne päin. Tuo VP:n litku tuntematonta itselle, käytössä Carlessin 103:nen. Syystä että kysyin isoilta pojilta että mitä kannattais hankkia.
Busan mylly on muuten aika omituinen verrattuna esim vanhaan ärrään kun puhutaan ahtopaineen lisäyksestä suhteessa mitattuihin tehoihin/ajettuihin tuloksiin. Joko etelässä huomattu mistä johtuu?
jarim kirjoitti:Niin muuten, jos noita VBoxin jarrutusaikoja ja matkoja ihmettelette niin se ensimmäinen "300-0" on oikeasti 300-200 ja "200-0" on oikeasti 200-100.
Pistipä juuri tuo asia silmään.Olis meinaan jo aikamoista hidastuvuutta :p
PetriK kirjoitti:Artsilla on (oli?) sitten Suomen ensimmäinen täystehoinen turbobusa, hieno homma !
Millä perusteella?
), pitääkö tätä jotenkin perustellakin ???
Täystehoisen määritelmänä pidän noin 400hp tehoa nykyaikaisessa penkissä - mutta tämä on toki vain henkilökohtainen mielipide.
Henk. kohtaisesti pidän outona tuota "täystehoisista" vouhkaamista, yli 500rwhp busan moottorista on kuitenkin mitattu Suomessa jo parisen vuotta sitten, eikä kehitys täälläkään ole kovin paljoa takaisinpäin mennyt. Vai onko nyt kuitenkin kyse _nettiin_laitetuista_täystehoisista_käyristä?_
..jossain tämän foorumin toisessa topicissa mainittiin jotain tähän suuntaan että "...ne todelliset "gurut" eivät paljoa taida vaivautua tänne kirjoittelemaan" ..pitänee paikkansa, vai mitä mieltä olette?
Täystehoisen määritelmänä pidän noin 400hp tehoa nykyaikaisessa penkissä - mutta tämä on toki vain henkilökohtainen mielipide.
Henk. kohtaisesti pidän outona tuota "täystehoisista" vouhkaamista, yli 500rwhp busan moottorista on kuitenkin mitattu Suomessa jo parisen vuotta sitten, eikä kehitys täälläkään ole kovin paljoa takaisinpäin mennyt. Vai onko nyt kuitenkin kyse _nettiin_laitetuista_täystehoisista_käyristä?_
..jossain tämän foorumin toisessa topicissa mainittiin jotain tähän suuntaan että "...ne todelliset "gurut" eivät paljoa taida vaivautua tänne kirjoittelemaan" ..pitänee paikkansa, vai mitä mieltä olette?
Nyt taidetaan puhua eri asiasta - ratakäyttöön tehty pyörä vs. maantiellä pääsääntöisesti ajettavaksi tarkoitettu tehokas katupyörä. Vai mitä mieltä olette...
Vartilla kone ehtii hädintuskin pyöriä tuhatta kierrosta ennen kuin se huolletaan ... katupyörällä ajetaan lappeenrantaan ja joskus jopa sieltä takaisin.
Tahallani kärjistän koska sellaine turbo ei ole täystehoinen jonka kanssa vähän viritetyllä vaparilla tai normaalissa ajossa olevalla kaasutetulla bussilla ollaan samalla hehtaarilla. Näkihän tuon taas lappeenrannan tulosluettelostakin.
Mutta samaa mieltä olen että mitä tehoon tullee niin asiantuntijat löytyvät muualta kuin täältä foorumilta...
PetriK kirjoitti:
), pitääkö tätä jotenkin perustellakin ???
Täystehoisen määritelmänä pidän noin 400hp tehoa nykyaikaisessa penkissä - mutta tämä on toki vain henkilökohtainen mielipide.
Henk. kohtaisesti pidän outona tuota "täystehoisista" vouhkaamista, yli 500rwhp busan moottorista on kuitenkin mitattu Suomessa jo parisen vuotta sitten, eikä kehitys täälläkään ole kovin paljoa takaisinpäin mennyt. Vai onko nyt kuitenkin kyse _nettiin_laitetuista_täystehoisista_käyristä?_
..jossain tämän foorumin toisessa topicissa mainittiin jotain tähän suuntaan että "...ne todelliset "gurut" eivät paljoa taida vaivautua tänne kirjoittelemaan" ..pitänee paikkansa, vai mitä mieltä olette?
Nyt taidetaan puhua eri asiasta - ratakäyttöön tehty pyörä vs. maantiellä pääsääntöisesti ajettavaksi tarkoitettu tehokas katupyörä. Vai mitä mieltä olette...
Vartilla kone ehtii hädintuskin pyöriä tuhatta kierrosta ennen kuin se huolletaan ... katupyörällä ajetaan lappeenrantaan ja joskus jopa sieltä takaisin.
Tahallani kärjistän koska sellaine turbo ei ole täystehoinen jonka kanssa vähän viritetyllä vaparilla ollaan samalla hehtaarilla. Näkihän tuon taas lappeenrannan tulosluettelostakin.
Mutta samaa mieltä olen että mitä tehoon tullee niin asiantuntijat löytyvät muualta kuin täältä foorumilta...
"Vai onko nyt kuitenkin kyse
_nettiin_laitetuista_täystehoisista_käyristä?_"