K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Juksi kirjoitti:
Humppanisti kirjoitti:Bike doctorilla K8 vakio (siis vain R22 sliparit ja niissä killerit paikallaan)
-samassa linjassa näyttää olevan kuin muutkin K8:sit tuossa penkissä-

Säädettiinkö samalla? Ja jos niin paljonko tuli laskua?
Kuka sitä pelkkää käppyrää sieltä hakee ??? Kyllähän se tärkein asia että pyörä TOIMII kun se sieltä lähtee :)
.. kyllä se alle 500e on :;):
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Ksthb kirjoitti:mun K4:sessa on vain 20hp enemmän ja kulkee vartille n. 30 km/h kovempia lopareita. Hmm.. tosi omituinen yhtälö ???

No Jamppa, tuo taas johtuu kuskista :D
Sun pitäisi ajaa varttimaili tuolla K8:silla, niin homma olisi vasta vertailukelpoinen.

Juksille; joo säädettiin omaa boxia ja lambdaeliminator-palikka maksoi yhteensä 240,- euroo.
Doctor totesi kans, että hänen mielestään hyvin potkii K8.sit, eli tehtaan lupaamia arvoja.

Nyt toimii mopo kuin unelma , ei mitään pintakaasu nypytyksiä ja vastaa heti kaasuun, normaali ajettavuus parani entisestään.
minunkin kohdalla kysymys oli säädöstä, tuo käppyrä nyt sattui tulemaan mukana ja tehot riittää mulle sunnuntai-ajeluihin, oli ne mitä vaan paperilla.




Edited By Humppanisti on 1213250366
74-1180640985

Viesti Kirjoittaja 74-1180640985 »

Humppanisti kirjoitti:
Ksthb kirjoitti:mun K4:sessa on vain 20hp enemmän ja kulkee vartille n. 30 km/h kovempia lopareita. Hmm.. tosi omituinen yhtälö ???

No Jamppa, tuo taas johtuu kuskista :D
Sun pitäisi ajaa varttimaili tuolla K8:silla, niin homma olisi vasta vertailukelpoinen.

Juksille; joo säädettiin omaa boxia ja lambdaeliminator-palikka maksoi yhteensä 240,- euroo.
Doctor totesi kans, että hänen mielestään hyvin potkii K8.sit, eli tehtaan lupaamia arvoja.

Nyt toimii mopo kuin unelma , ei mitään pintakaasu nypytyksiä ja vastaa heti kaasuun, normaali ajettavuus parani entisestään.
minunkin kohdalla kysymys oli säädöstä, tuo käppyrä nyt sattui tulemaan mukana ja tehot riittää mulle sunnuntai-ajeluihin, oli ne mitä vaan paperilla.
Onko käsitystä, paljonko oli säätötarvetta?
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Ilmeisen paljon, sillä jos tuohon (ja yleensä K8:siin) olisi laittanut vielä vaparisuotimen ei oman boxin säätö enää riitä....sanoi tohtori ?

Ja tuo lambdan pelistä pois ottaminen ilmeisen tärkeä, kun se yrittää säätää päästöjä euronormeihin eli koko ajan ilmeisesti laihalle. Käsittääkseni jos lambda-anturia ei eliminoida , ei säädöistä ole juurikaan hyötyä tuossa pintakaasualueella (saa ammattilaiset korjata jos olen metsässä) eli johtosarjaan tuli valmis palikka (vastus) jolla lambda saatiin pois pelistä.

Tyhmä kysymys , mutta kysyn kuitenkin häpeillen : Miten muuten lasketaan moottoriteho eli paljonko tuo meikäläisen takanakkiteho on muutettuna kytkimelle ?? miten se lasketaan, kun ei ole koskaan tullut asiaa mietittyä :1087
:oho:




Edited By Humppanisti on 1213253595
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

13% jää välille
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Miten voi uusien bussien säädöissä olla noinkin paljon eroja,kun olen nyt näitä käppyröitä katsellut missä seokset on mukana,niin jossain peleissä on vakio putkillakin seokset siellä 13.5-14 kieppeillä,sitten kun putket vaihdetaan niin menee laihemmalle entisestään.
Oman pyöräni seokset on putkilla siinä 12-13 paikkeilla kautta linjan,eikä edes oman boxin säätämiseen nähneet mitään järkeä pajalla.




Edited By busai on 1213275674
Sutii
Viestit: 22
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 22:04
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sutii »

Ksthb kirjoitti:Hmm.. onkohan tuossa penkissä mittaus normi vaihtunut.
Talvella vanhanliiton busa työnsi slipareilla/säädettynä 145hp ja siihen tuloksen verrattuna K8 tulos pitäis olla n.160hp noilla vermeillä. ???
Epäilempä että on mittausnormi muuttunut kevään kuluessa.
Tosin tuloshan alkas olemaan tehtaan kans samoilla linjoilla.
Hmm.. pikaisen ynnäilyn jälkeen toi penkki on ruvennut yks kaks näyttämään n.7-8 % enemmän takikselle.
No mene ja tiedä, mun K4:sessa on vain 20hp enemmän ja kulkee vartille n. 30 km/h kovempia lopareita. Hmm.. tosi omituinen yhtälö ???

No nyt alan ymmärtää ZX14R:n tulosta 214hp takis tehoa tossa penkissä :;):
Vaan eipä ole normit muuttunu.Penkissä ollu sama mittausnormi käytössä alustapitäen.Asia tarkastettu Miksulta tänään,eli soitappa vaikka ite jos et usko.
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

Ksthb kirjoitti:Talvella vanhanliiton busa työnsi slipareilla/säädettynä 145hp ja siihen
toukokuussa special yksilö 158hp :rasberry: mutta kyseessä olikin siis se tehtaan edition model, tehtaalta näitä edition malleja tuli ainoastaan tämä yksilö :shocked: näin mulle ainakin sanottiin ja vakuuteltiin kun kaupat tehtiin :smoking:
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Oonkohan minä nyt ihan pihalla tässä topicissa :1087 :1087
Ensin kaikki puhelee kuinka ankara ja vähän hevosia antava tuo Miksu tohtorin penkki on ja nyt taas keskustelu kääntyy toisin päin , että se näyttää liikaa ? ja sitä täytyy todistella ?
Käsittääkseni monet muut penkit on näyttänyt "vakio" slipariviritteisille K8:seille jopa yli 10hv enemmän ?
Anteeksi maalaisuuteni :pääseinään:
Eikös tuo mun ja esim. Jukkiksen K8 takanakkitulos (miksulta) ole vähän niin kuin K8:sien huonoimmasta päästä Suomessa, kuitenkin keskenään hyvin samanlaiset ?




Edited By Humppanisti on 1213282133
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Maailmassa on monta ihmeellista asiaa... :;):
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Sutii
Viestit: 22
Liittynyt: 16 Huhti 2008, 22:04
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja Sutii »

Humppanisti kirjoitti:Oonkohan minä nyt ihan pihalla tässä topicissa :1087 :1087
Ensin kaikki puhelee kuinka ankara ja vähän hevosia antava tuo Miksu tohtorin penkki on ja nyt taas keskustelu kääntyy toisin päin , että se näyttää liikaa ? ja sitä täytyy todistella ?
Käsittääkseni monet muut penkit on näyttänyt "vakio" slipariviritteisille K8:seille jopa yli 10hv enemmän ?
Anteeksi maalaisuuteni :pääseinään:
Eikös tuo mun ja esim. Jukkiksen K8 takanakkitulos (miksulta) ole vähän niin kuin K8:sien huonoimmasta päästä Suomessa, kuitenkin keskenään hyvin samanlaiset ?
Kyllä se on edelleenkin yhtä ankara ja vähän tehoja antava kun ennenkin.
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

PetriK kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:5hp eroon vaikuttaa myös että, kalibroitiin vedoissa eri kierrosluvuilla testimielessä......

Miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon ?

Takarenkaan halkaisija on erilainen eri nopeuksilla/kierrosluvuilla sekä kierroslukumittari virheet tekee osansa. Kajaanin penkin tarkkuus (toistettavuus) luokkaa 0.5 HP jos moottorissa/ympäristössä pysyy muuttujat vakiona ja ajetaan samalla kalibroinnilla. Suomen tarkin penkki :) ja tarvittaessa ankarista ankarin :angry:

Tuossa alla kolme ajoa päällekkäin. Noin 0.5 HP luokkaa "tarkkuus".

http://img501.imageshack.us/img501/9587/img41651mr0.jpg

edit by jarim: kuva editoitu linkiksi




Edited By jarim on 1213302635
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Kekkula kirjoitti:Suomen tarkin penkki :) ja tarvittaessa ankarista ankarin :angry:

Kuka pistää paremmaksi ? Tampereella on ankara (yhden A:n)penkki ja Kajaanissa ankarista ankarin (AA)...... mistä päin suomea löytyy se AAA-kerhon penkki .. :D :thumbup:

EDIT: melkein repesin Kekkula ....

EDIT2: mun pitäis nyt olla tuolla juuberissa osastolla , meni taas offtopic vitsiksi, jolle ei naura muut kuin mä itse :kippis:
no...omaa kivaa joskus ...pr..kele




Edited By Humppanisti on 1213301678
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Humppanisti kirjoitti:
Kekkula kirjoitti:Suomen tarkin penkki :) ja tarvittaessa ankarista ankarin :angry:

Kuka pistää paremmaksi ? Tampereella on ankara (yhden A:n)penkki ja Kajaanissa ankarista ankarin (AA)...... mistä päin suomea löytyy se AAA-kerhon penkki .. :D

EDIT: melkein repesin Kekkula ....

Ei Kaijaanissa vielä ole ankara, mutta kohta on sellanen ANKARA AA-penkki jotta ei mitään armoa :kippis:

Penkit vois luokitella 1-5 A-merkkiä. Viiden A:n penkki olis niinku erikoisen julman ankara.

Harmi ku olen hukannut yhden 90-luvun alun Biken, siinä oli hauskaa läppää ankaran julmasta penkistä. Jotkut näillä voorumeilla tainnut lukea samasen mopotestin ja sisäistää sen liiankin hyvin.

Tietääkseni Suomen ankarin penkki on nimeltään "Huima", jotkut harrastelijat rakentaneet ja ohjelmoineet aikanaan. Taitanee olla pölyttymässä täällä Etelä-Suomen kylissä...




Edited By Kekkula on 1213303349
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Kekkula kirjoitti:Ei Kaijaanissa vielä ole ankara, mutta kohta on sellanen ANKARA AA-penkki jotta ei mitään armoa :kippis:
busa kuin busa , ei yli 150 Hp vaikka kuinka kurmuuttais... ei tarvitsisi käydä esson baarissa lainkaan.... sellainen sen pitäis olla.. ELEB-penkki (ei lainkaan esson baarilaisille)
ei stana...mun on nyt parempi poistua autotalliin ... :kippis:
:baaa: :offtopic:
Vastaa Viestiin