K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
66-1155057341

Viesti Kirjoittaja 66-1155057341 »

Candyman kirjoitti:Niin... ja ku käyttää ennen ja jälkeen "virityksen" siinä samassa penkissä, ni saa oikeesti osviittaa siitä missä mennään. Oli sitten optimistinen tai pessimistinen penkki. Ja taitaa puolenkymmentä heppaa vaihdella K8:kin tehot samassa penkissä jos vedetään esim. kolme vetoa...
nm. kokemusta on :glare:
Eipä pitäisi tollasia heittoja kyllä tulla.
Ellet sitten tarkoita sitä että verrataan eka vetoa esim. neljänteen. Teho nousee yleensä n. 3-4 vetoon asti kun rengas puhdistuu/pito paranee telaa vasten ja sitten alkaa taas laskea kun koneessa alkaa lämmöt nousta liikaa.
Näinhän ne joissain paikoissa saa valmiiksi kohdalleen säädettyyn pyöräänkin lisää tehoa "säätämällä" kun otetaan verrokiksi se huonoin eka veto.
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Two bros slipareilla tehot tippu parhaaseen vakioputkivetoon rapia 3 heppaa (oli muuten kolmas veto peräjälkeen vakioilla paras, eli 175). Oliko sitten onnistunut viritys... :p
Ei vaiteskaan, pitäs vissiin säätää tuota pyörää hieman. Tuo rapia 172 veto slipareiden vaihdon jälkeen on ilman minkäänlaisia säätöjä ja yksi ainoa veto, ku oli senvertas kiirettä kajjjaanin penkityspäivillä, notta kehattu useampia vetoja ottaa.
Ja muuttuuhan se noilla slipareilla tuo ulkonäkö ja äänet ainaki omasta mielestä huomattavasti parempaan suuntaan, eli todella tyytyväinen oon vaihtoon ollu.




Edited By Candyman on 1212320599
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Sekään ei pelkästään takaa luotettavia tuloksia jotta käytät samassa penkissä. Paras tilanne on kun viet aivan vakiona penkkiin ja samana päivänä teet kaikki, vakioajot, viritykset, säädöt ja viritettynä mittaamiset.

Peränjälkeen ajetteassa tehot nousee sen 1-3 kaakkia kuten Busanaattori tuossa mainitsi.

Jos olet vaihtanut erimerkkisen/mallisen takarenkaan niin se voi syödä/tuoda 1-3 kaakkia. Rengaspaineet tekee eroja. Benun lämpö. Liinojen käyttö yms....

Monimutka hommia....




Edited By Kekkula on 1212394363
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Ksthb kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
gold kirjoitti:
kliks

84 mm männät...ei riitä... 86mm Muzzyssä, sillä tulis se 1500cc täyteen, JOS vain sais ohuemmilla männätapeilla siis

tämän satsin

Hmm.. kannattanee vaihtaa veivit kunnollisiin, niin käypi toi ryhmä suoraan noilla männillä. Ja samalla päästään eroon tosta ohuesta männän tapista, joka on koneen heikoin lenkki.
Taas tyhmä esittää tyhmän kysymyksen: Onko uudessa busassa lyhemmät kiertokanget kuin vanhassa? Eli meneeköhän sittenkään heittämällä vanhan kanget paikoilleen? Tulipahan kysyttyä taas....

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

BussiJussi kirjoitti:Taas tyhmä esittää tyhmän kysymyksen: Onko uudessa busassa lyhemmät kiertokanget kuin vanhassa? Eli meneeköhän sittenkään heittämällä vanhan kanget paikoilleen? Tulipahan kysyttyä taas....

:p :p

Muistaakseni laakerit olivat erilaiset ja ainakin männän tappi on eri kokoinen joten ei taida käydä heittämällä - mutta jos päivittää männät niin tilanne muuttuu yläkerran osalta. Männän tappia oli kai siirretty jonkin verran alaspäin K8 männissä jotta kanki saadaan mitoiltaan pidettyä muuten samana.

Squish on muistaakseni merkittävästi pienempi (Puolet siitä mitä vanhemmissa malleissa) joten kannattaa mitata ja katsoa tiivisteet alakertaan sen mukaisesti kasausvaiheessa.




Edited By PetriK on 1212406064
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

PetriK kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:Taas tyhmä esittää tyhmän kysymyksen: Onko uudessa busassa lyhemmät kiertokanget kuin vanhassa? Eli meneeköhän sittenkään heittämällä vanhan kanget paikoilleen? Tulipahan kysyttyä taas....

:p :p

Muistaakseni laakerit olivat erilaiset ja ainakin männän tappi on eri kokoinen joten ei taida käydä heittämällä.
Männäntappi on ohuempi, six kysyinkin... Mutta mites pituus? Ei vielä kiire tällä aiheella, mutta oispahan jotain jo selvillä, jos/kun alkaa rakentaa mopoa....

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Siis toi editoitu vastaus tarkoitti sitä että männän tappia kun on siirretty niin ei taida käydä aiempien mallien männät suoraan.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Candyman kirjoitti:Two bros slipareilla tehot tippu parhaaseen vakioputkivetoon rapia 3 heppaa (oli muuten kolmas veto peräjälkeen vakioilla paras, eli 175). Oliko sitten onnistunut viritys... :p
Ei vaiteskaan, pitäs vissiin säätää tuota pyörää hieman. Tuo rapia 172 veto slipareiden vaihdon jälkeen on ilman minkäänlaisia säätöjä ja yksi ainoa veto, ku oli senvertas kiirettä kajjjaanin penkityspäivillä, notta kehattu useampia vetoja ottaa.
Ja muuttuuhan se noilla slipareilla tuo ulkonäkö ja äänet ainaki omasta mielestä huomattavasti parempaan suuntaan, eli todella tyytyväinen oon vaihtoon ollu.
5hp eroon vaikuttaa myös että, kalibroitiin vedoissa eri kierrosluvuilla testimielessä......
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

kajbusa kirjoitti:5hp eroon vaikuttaa myös että, kalibroitiin vedoissa eri kierrosluvuilla testimielessä......
Miten kierrosluvun kalibrointi vaikuttaa huipputehoon ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

kajbusa kirjoitti:
Candyman kirjoitti:Two bros slipareilla tehot tippu parhaaseen vakioputkivetoon rapia 3 heppaa (oli muuten kolmas veto peräjälkeen vakioilla paras, eli 175). Oliko sitten onnistunut viritys... :p
Ei vaiteskaan, pitäs vissiin säätää tuota pyörää hieman. Tuo rapia 172 veto slipareiden vaihdon jälkeen on ilman minkäänlaisia säätöjä ja yksi ainoa veto, ku oli senvertas kiirettä kajjjaanin penkityspäivillä, notta kehattu useampia vetoja ottaa.
Ja muuttuuhan se noilla slipareilla tuo ulkonäkö ja äänet ainaki omasta mielestä huomattavasti parempaan suuntaan, eli todella tyytyväinen oon vaihtoon ollu.

5hp eroon vaikuttaa myös että, kalibroitiin vedoissa eri kierrosluvuilla testimielessä......

Paljon siinä teidän tehopenkissä on hajontaa, esim. neljässä
peräkkäisessä vedossa?

Entä mikä on neljästä vedosta kahden vedon pienin ero keskimäärin?

Lähinnä kiinnostaa se minkälaiseen tarkkuuteen toistettavuudessa sillä penkillä pääsee.

Jos "kalibroinnilla" tarkoitetaan tapahtumaa, jolla ohjelmalle ilmoitetaan moottorin pyörintänopeuden ja telan pyörintänopeuden suhde, niin kalibroinnilla ei ole teho arvoon vaikutusta, ainoastaan vääntö arvoon, joka on suhteutettu moottorin kierroksiin kalibroinnin virheellisyydellä on vaikutusta.




Edited By timo3 on 1212506277
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

timo3 kirjoitti:
kajbusa kirjoitti:
Candyman kirjoitti:Two bros slipareilla tehot tippu parhaaseen vakioputkivetoon rapia 3 heppaa (oli muuten kolmas veto peräjälkeen vakioilla paras, eli 175). Oliko sitten onnistunut viritys... :p
Ei vaiteskaan, pitäs vissiin säätää tuota pyörää hieman. Tuo rapia 172 veto slipareiden vaihdon jälkeen on ilman minkäänlaisia säätöjä ja yksi ainoa veto, ku oli senvertas kiirettä kajjjaanin penkityspäivillä, notta kehattu useampia vetoja ottaa.
Ja muuttuuhan se noilla slipareilla tuo ulkonäkö ja äänet ainaki omasta mielestä huomattavasti parempaan suuntaan, eli todella tyytyväinen oon vaihtoon ollu.

5hp eroon vaikuttaa myös että, kalibroitiin vedoissa eri kierrosluvuilla testimielessä......

Paljon siinä teidän tehopenkissä on hajontaa, esim. neljässä
peräkkäisessä vedossa?

Entä mikä on neljästä vedosta kahden vedon pienin ero keskimäärin?

Lähinnä kiinnostaa se minkälaiseen tarkkuuteen toistettavuudessa sillä penkillä pääsee.

Jos "kalibroinnilla" tarkoitetaan tapahtumaa, jolla ohjelmalle ilmoitetaan moottorin pyörintänopeuden ja telan pyörintänopeuden suhde, niin kalibroinnilla ei ole teho arvoon vaikutusta, ainoastaan vääntö arvoon, joka on suhteutettu moottorin kierroksiin kalibroinnin virheellisyydellä on vaikutusta.
Yleensä n.1hv eroja tulee.. etupäässä paranee toisella vedolla.

Tässä tapauksessa oli eka veto (muistaakseni) 173hv toinen 170 ja kolmas jähdyttelyjen jälkeen 175hv...

kalibrointeja tehtiin 4000 ja 7000 r/min kokeeksi,onko renkaan laajenemisella merkitystä.

Muut k8 on antanut lukemia 172-174hv... ja B-king 166
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Mulla joutuu kanssa vetää penkissä muutaman vedon ennen kuin saa hajonnan riittävän pieneksi.
Telasta ruusaus on kulunnut jo se verran, että liinojen ja liiman joutuu kikkailemaan, sitten kyllä pääsee toistettavuudessa siihen 0.3 - 0.5 hp tarkkuuteen.

Mulla suurimmat heitot vedossa tulee renkaan pito ja moottorinlämmön kurissa pitämisestä.

Eikös se renkaaan laajeneminen muuta sitä moottorin pyörintänopeuden ja telan pyörintänopeuden suhdetta ja kasvata myös pyörivien massojen(rengas) inertiaa.
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

Bike doctorilla K8 vakio (siis vain R22 sliparit ja niissä killerit paikallaan)
-samassa linjassa näyttää olevan kuin muutkin K8:sit tuossa penkissä-




Edited By Humppanisti on 1213191294
74-1180640985

Viesti Kirjoittaja 74-1180640985 »

Humppanisti kirjoitti:Bike doctorilla K8 vakio (siis vain R22 sliparit ja niissä killerit paikallaan)
-samassa linjassa näyttää olevan kuin muutkin K8:sit tuossa penkissä-
Säädettiinkö samalla? Ja jos niin paljonko tuli laskua?
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Humppanisti kirjoitti:Bike doctorilla K8 vakio (siis vain R22 sliparit ja niissä killerit paikallaan)
-samassa linjassa näyttää olevan kuin muutkin K8:sit tuossa penkissä-

Hmm.. onkohan tuossa penkissä mittaus normi vaihtunut.
Talvella vanhanliiton busa työnsi slipareilla/säädettynä 145hp ja siihen tuloksen verrattuna K8 tulos pitäis olla n.160hp noilla vermeillä. ???
Epäilempä että on mittausnormi muuttunut kevään kuluessa.
Tosin tuloshan alkas olemaan tehtaan kans samoilla linjoilla.
Hmm.. pikaisen ynnäilyn jälkeen toi penkki on ruvennut yks kaks näyttämään n.7-8 % enemmän takikselle.
No mene ja tiedä, mun K4:sessa on vain 20hp enemmän ja kulkee vartille n. 30 km/h kovempia lopareita. Hmm.. tosi omituinen yhtälö ???

No nyt alan ymmärtää ZX14R:n tulosta 214hp takis tehoa tossa penkissä :;):
Vastaa Viestiin