Ite olen miettinyt samaa.. Vaihtoehdoksi jää Spyball tai Gemeli.. Ainakin tuolla moottoripyora.org:n puolelta kannattaa kattoa kokemuksia löytyy paljon infoa häläreistä.
Vähän ehkä asian vierestäkin, mutta itte hiukan oikasin tossa hälläriasiassa ja hankin Xenan XN-19 hällärijarrulevylukon. Eihän se kiinteetä hälläriä ehkä ihan vastaa, eikä oo ihan yhtä helppo pistää pääle ja pois, mutta sai siitäkin VAT hyväksyttynä 10% alen kaskon perusturvaan :p ... ja estäähän sekin aika hyvin pyörän liikutttelun
valtsu1300r kirjoitti:Vähän ehkä asian vierestäkin, mutta itte hiukan oikasin tossa hälläriasiassa ja hankin Xenan XN-19 hällärijarrulevylukon. Eihän se kiinteetä hälläriä ehkä ihan vastaa, eikä oo ihan yhtä helppo pistää pääle ja pois, mutta sai siitäkin VAT hyväksyttynä 10% alen kaskon perusturvaan :p ... ja estäähän sekin aika hyvin pyörän liikutttelun
Mie lueskelin tosta xenasta niin negatiivistä ,että en oon kehannu ostoo.. Mutta kuhan tämän kessee käyttelet sitä niin jaa tietoutta sit.
valtsu1300r kirjoitti:Vähän ehkä asian vierestäkin, mutta itte hiukan oikasin tossa hälläriasiassa ja hankin Xenan XN-19 hällärijarrulevylukon. Eihän se kiinteetä hälläriä ehkä ihan vastaa, eikä oo ihan yhtä helppo pistää pääle ja pois, mutta sai siitäkin VAT hyväksyttynä 10% alen kaskon perusturvaan :p ... ja estäähän sekin aika hyvin pyörän liikutttelun
Mie lueskelin tosta xenasta niin negatiivistä ,että en oon kehannu ostoo.. Mutta kuhan tämän kessee käyttelet sitä niin jaa tietoutta sit.
toi xena on uudistunut aika paljon täksi vuodeksi, edellisistä (ns. keltaisista malleista) tuli aika paljon negaa toimivuudesta tai sen puutteesta, varsinkaan kotimaamme kosteutta ei tuntunut kestävän. Tämä uusi versio on paljon pätevämmän tuntuinen ja siinä on sentään se vat-hyväksyntä.
Ite ollaan myyty noita m+s:n hälyjä sekä defaa.. m+s on siitä hyvä että halpa (xenan hintainen kiinteä häly) ja yksinkertainen asentaa, ei tartte ammattiasentajaa, lisäksi useat ovat saaneet siitäkin kaskoalet vaikkei vat olekkaan. Defa on taas "oikea" hälytin, spyballin luokkaa, tai ei välttämättä yhtä hyvä, mutta lähellä..
Mulla on omassa Gemel kiinni. Ensimmäinen kesti 26km, ennen kuin hajos ja hirtti ajon eston päälle Värikkäiden vaiheiden jälkeen eräs Tamperelainen Suzukikauppias sai vaihdettua sen uuteen ja on vieläkin kiinni.
Valitsette minkä hällän hyvänsä niin asennuksella voi pilata hyvänkin hälyttimen :thumndown Olkaa siis tarkkana niiden kanssa, varsinkin jos ostatte sen asennettuna ???
mulla on se spyball , nyt busassa kiinni ja sama vekotin oli yamahassa 2 vuotta ei yhtään turhaa hälyytystä ja vaikkakin moni mua varotteli että kun mopo seisoo käyttämättömänä muutaman viikon on akku jo niin tyhjä että ei lähde käyntiin , se ei pidä paikkaansa talvella vaikka oli parikuukautta että ei siihen koskenut niin ei mitään ongelmaa käyntiin lähdön kanssa.
ja on aikas helppo asentaakkin kiinni!! suosittelen!!
Miulla Laserline eikä käytettävyysongelmia. Ihan ei tee kylläkään kaikkea, mitä ohjekirjassa sanotaan, mutta hommansa hoitaa. Yhden väärän hälytyksen sain aikaiseksi, kun pukkasin Busaa päälläni laittaessa suojapeittoa ylle vuosi sitten :p
Laserline mullakin. Hyvä hälytin, kun oppii käyttään. Yks kytkentäongelma noissa esintyy: jos sensorin kytkee jalaksimelle ohjeiden mukaan, niin vapaanvalo palaa jatkuvasti ajossa. Olen jättäyt sitten tuon kytkennän pois. Toimiin saa kuulemma oikealla kytkennällä mutta italiaanojen ohje kertoo väärin.
Jone kirjoitti:Laserline mullakin. Hyvä hälytin, kun oppii käyttään. Yks kytkentäongelma noissa esintyy: jos sensorin kytkee jalaksimelle ohjeiden mukaan, niin vapaanvalo palaa jatkuvasti ajossa. Olen jättäyt sitten tuon kytkennän pois. Toimiin saa kuulemma oikealla kytkennällä mutta italiaanojen ohje kertoo väärin.
Juu asennutin samassa liikkeessä, josta ostinkin (oisko ollut joku Lahden Autoalarm Finland) ja toimii tuo jalkahommakin vapaavalon kanssa oikein.
Aiemmin viittaamani ongelma on muistaakseni itse asiassa se, etten saanut ohjeiden mukaan äänimerkkiä pois kytkettäessä hälkkäri pois tahi päälle.