Hmm.. kasi jäi haaveeks
No jotain hyvääkin oli, ajat: 9,5s /9,2s -2kpl /9,1-3 kpl ja punamustalla vakiomittaisella 9,8s
Parhaat loparit 248,5 km/h ja 60ft 1.54 s
Sokerina pohjalla oman ennätyksen parannus 0,2 s Alastaron radalle. Kulkupuoli alkas oleen kohillaan vaparimopoksi
Mää kans nyt epäonnistumiselle /räpellykselle
..kyllä Jamppa vois ottaa kans noille 9.1:sille
Hurja on laite....ja kuski.
EDIT: onnex en kuvitellutkaan olevani pro jo syntyessäni, ei paljon paina vaikka räpelsin
ja mikelle onnea myös onnistumisesta .... juuberiosastoa kohti ollaan lujaa menossa..
Näyttäis olevan FHRA:n foorumilla jo kuvia tapahtumasta. Ainakin Jampan bongasin pikavilkaisulla.
On siellä Muitakin tuttuja.
Käykää tsekkaamassa Kuvat
Jaa... löyty vielä lisää jonkun toisen ottamia ksthb keulii kuvia ja Muitakin otoksia.
Älkääs nyt ukot itteenne hengiltä ruoskiko. Ajamaan ei opita kirjoja tai nettiä lukemalla, vaan ajamalla. Jos touhun alkuvaiheessa ajellaan 11-tai kymppi-äksiä niin ei ne ole mikään häpeä. Häpeä on istua katsomossa jos mopo seisoo parkissa ja se sekä kuski on ajokunnossa.
Mulla meni iäisyydeltä tuntuva aika rikkoa kympin raja omalla häksättimellä, TC pisteli vakiobussilla rinnalla yli sata heppaa pienemmällä teholla. Meinas alkaa ahdistaan.... sitten bikeweekendissä sai toistakymmentä lähtöä saman päivän aikana, ja kun keksin alkaa kokeilla uusia juttuja (erilaisia lähtöasentoja, kierroslukuja, kytkimenkäyttöä jne) yhtäkkiä tuli ahaa-elämys siitä miten/mistä oma mopo tykkää ja aika putos puoli sekuntia. Edelleen luen itseni noviisiksi vartilla eli opittavaa riittää, eikä sitä muuten takuulla keksi kuin vaan ajamalla ja ajamalla.
Harmittaa etten päässyt Laastaroon mukaan, ois ollut kyllä aiheellista ravistella ruosteita. Hatunnosto erityisesti teille ensikertalaisille, olette jo ylittäneet suurimman kynnyksen!
ps. vapaapudotus neljästä kilometristä oli myös fiiliksiä herättävä kokemus, ensikertalaiselle. Hyvin kiihtyy siinäkin touhussa... En tosin vielä vaihda mopoa laskuvarjoon.
Ksthb kirjoitti:On se vaan sivusta katsottuna raakan näköistä hommaa
Niinpä...
Tuolta löytyy Tuloslista jos nyt jotain kiinnostaa. EDIT: Jamppa kerkes eka..
..ei petrin mielestäni ompeluhommia tarvitse tehdä 9.885 .... melkein 240..porukan 10:neksi nopein kuitenkin...
Ksthb kirjoitti:On se vaan sivusta katsottuna raakan näköistä hommaa
Niinpä...
Tuolta löytyy Tuloslista jos nyt jotain kiinnostaa. EDIT: Jamppa kerkes eka..
..ei petrin mielestäni ompeluhommia tarvitse tehdä 9.885 .... melkein 240..porukan 10:neksi nopein kuitenkin...
Tuo oli PRO kuski Saastamoisen aika meikäläisen pyörällä, vielä siten että jamppa ajoi ekaa kertaa tuota pyörää radalla. Hyppäsi sarviin ja alitti kympin ! Oma tulos oikeuttaisi jonnekin kohtaan 20 tolla listalla. Mulla häipyi noin 10km/t loppunopeutta ja 0.3s aikaa edelliseen viikonloppuun verrattuna tuolla radalla. On se vaan erilainen paikka ajaa...
Ristipistot ovat puuduttavia - tänään teen puutarhatöitä... :1087 :1087
Ksthb kirjoitti:On se vaan sivusta katsottuna raakan näköistä hommaa
Niinpä...
Tuolta löytyy Tuloslista jos nyt jotain kiinnostaa. EDIT: Jamppa kerkes eka..
..ei petrin mielestäni ompeluhommia tarvitse tehdä 9.885 .... melkein 240..porukan 10:neksi nopein kuitenkin...
Tuo oli PRO kuski Saastamoisen aika meikäläisen pyörällä, vielä siten että jamppa ajoi ekaa kertaa tuota pyörää radalla. Hyppäsi sarviin ja alitti kympin ! Oma tulos oikeuttaisi jonnekin kohtaan 20 tolla listalla. Mulla häipyi noin 10km/t loppunopeutta ja 0.3s aikaa edelliseen viikonloppuun verrattuna tuolla radalla. On se vaan erilainen paikka ajaa...
Ristipistot ovat puuduttavia - tänään teen puutarhatöitä... :1087 :1087
Pro:sta kaukana, n.25 kg liikaa painoa. Ai niin ja Pro kuski ajaa ammatikseen kilpaa, mä en.
Ja kun toi kasin aika jäi niin kauas, ajattelin rankaista itseäni parin tunnin treeneillä ja puutarha töillä
PetriK:lle ja muille lajista innostuneille ja vasta kokeilleelle.. Artsi puhuu juurikin sitä asiaa! Lajia ei opita intternetistä, eikä pro kuskeilta. Hyviä vinkkejä ja kokeilemisen arvoisia juttuja sieltä voi kyllä kuulla, mutta raaka totuus on se, että oppimiseen tarvitaan vetoja ja paljon. Parhaiten oppii silloin (ainakin allekirjoittanut) kun pääsee vetään useita lähtöjä saman päivän aikana, jolloin voi aina pienillä muutoksilla tunata niitä vetoja, ja seurata vaikutuksia.
Itellä oli elämäni ensimmäinen veto 10.4s ja loppuja ei ollut kuin vajaa 220km/h, kun jännitti pomppuinen vaasan lentokenttä niin saatanasti, että löysäsin refleksin omaisesti kaasun ennen maalia . Sen jälkeen meni joku 25-30 lähtöä ennenkuin sain kympin puhkastua. Samana kesänä meni sitten bikeweekendissä liimalla 9.7jotain ja myöhemmin syksyllä lentokenttäradalla saman 9.7.
Tämä kesä sitten alkoi jälleen lentokenttäradalla, ja 9.8-9.7:aa tuli koko ajan. Silloin olin jo varma, että ei se busa enempää jaksa mennä, mutta niin vain irtosi vielä samanpäivän aikana 9.6:sia pari kappaletta, ja korkea 9.5:nen.
Eli kyllä sitä itsensäkin aina silloin tällöin yllättää kun jaksaa vain reenata. Ja pyörähän on pysynyt koko ajan täysin samana.
Myöskään pyörässä piilevä potentiaali ei automaattisesti ole tae välittömistä ennätysajoista.
Eli ei muuta kuin tsemppiä kaikille ja vetoja alle vain!
Janne, olen aikalailla eri mieltä mitä sanot tuosta prokuskeilta oppimisesta. Lähtökohta on mulla että ekan vedon jälkeen olin tuolla ns. liimaradalla sekunnin hitaampi kuin asfaltilla edellisenä viikonloppuna. Soitto Samille ja rengaspaineiden korjaus ja vähän parempaa pitoa muutenkin päivän mittaan tultiin 0.5s parempaan aikaan.
Jampan neuvot olivat todella hyödyllisiä liittyen liimaradan ajolinjoihin, taas tippui 0.2s. Olin kyllä kuullut miten burniksen jälkeen ei kannata enään korjata pyörän suuntaa - mutta radan katsominen etäältä havainnollisti ajolinjan valitsemisen tärkeyden.
Koko päivän häiritsi se että oikeanpuolimmaista rataa ajettaessa pyörä lähti puolen välin jälkeen viettämään vahvasti keskelle rataa ja useassa vedossa jouduin löysäämään kaasua tai tekemään voimakkaita ohjausliikkeitä ihan vaan että pysyisi radalla eikä törmäisi keiloihin. Halusin kuitenkin pitää oikean radan jotta toistot olisivat mahdollisimman samankaltaisia.
Kun kerroin tuosta kotimatkalla Samille hän sanoi, ai niin siinähän taitaa olla se pomppu vielä radalla puolessa välissä. Se pitää kiertää tai osata valita ajolinja niin että se pomppu kierretään tai huomioidaan. Heikkoa loppunopeutta analysoidessa tulos oli se että en vaan ollut avannut kaasua täysin johtuen siitä etten osannut ajaa rataa ilman että lopussa pyörä olisi mennyt voimakkaasti kohti keskilinjaa.
Mutta vaikka kuinka tahkosi niin ei vaan onnistunut saamaan yhtään hyvää vetoa - suurimpana ongelmana se että vasta lopussa kun oli oppinut radan ja radalla pysymisen pystyi avaamaan kaasua vähän enemmän, mutta sitten tuli vaihto-ongelmia ja lopuksi takapään sutimista.
Sitten jamppa kävi kertaalleen vetämässä meikäläisen pyörällä ja kun mopo tuli takaisin siinä olikin kytkin erilaisessa säädössä ja stumppasin jo burnikseen. Lähdössä kytkintä tuli luistatettua varmaan vielä kakkosellakin ennen kuin huomasin että pitoalue onkin paljon ylempänä.
Tämän jälkeen kun pystyi ajamaan ilman 1t odottelua vain noin 5min odottelulla lähtöjen välissä niin kone alkoi käymään sen verran kuumana että oli aika lähteä kotiin.
Eli kyllä tuo turhautuminen ja ongelmat oli ihan täysin itseaiheutettuja - vähän kun olisi laittanyt älyä mukaan hommaan niin olisi saattanut sujuakin. Tuollainen tilaisuus jossa vetojen välissä on alussa tunti odottelua on kyllä aivan , siinä ehtii unohtumaan mitä piti korjata ja samat virheet vaan toistuvat...
ps. Tämä tyhmästä päästä kärsii koko ruumis jatkuu vielä tänäänkin - aamulla purin tyttärellä olevan skootterin puoliksi auki vain huomatakseni että siitähän on bensa loppu ja se ei lähde siksi käyntiin
pps. Ja sanoi Jamppa mitä hyvänsä, niin pro kuskiksi lasketaan - tulokset kertovat missä sarjassa kukin painii. Pro ei ole aina ammattilainen vaan pro on kaveri joka osaa ja onnistuu tavoitteiden saavuttamisessa. Sanan pro merkityshän on:
1. A professional, especially in sports
2. An expert in a field of endeavor