uudet savupiiput...

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
77-1085415839

Viesti Kirjoittaja 77-1085415839 »

jarim kirjoitti:Tase teki palveluksen ja skannasi käppyrän koneelle, eli tässäpä se sitten olisi: http://www.hiekkalaatikko.org/yoshi_tehot.jpg
Tuliko tuo käppyrä pelkällä putkiston vaihdolla ja ruiskun säädöllä vai oliko vielä jotain muuta virityksiä? esim airbox modi yms.

Itelle vaan tehtiin uus putkisto omin käsin ja pelkän putkiston "vaihdon" ja ruiskun säädön jälkeen Kemissä 158hp ja 137Nm.

Muuten käppyrä aika samanlainen eli tuossa alussa tuo kumma kuoppa.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

MiksaK kirjoitti:Tuliko tuo käppyrä pelkällä putkiston vaihdolla ja ruiskun säädöllä vai oliko vielä jotain muuta virityksiä? esim airbox modi yms.

Itelle vaan tehtiin uus putkisto omin käsin ja pelkän putkiston "vaihdon" ja ruiskun säädön jälkeen Kemissä 158hp ja 137Nm.

Muuten käppyrä aika samanlainen eli tuossa alussa tuo kumma kuoppa.
Yoshimuran 4-2-1 putki, airboxmodi, K&N filtteri ja ruisku on säädetty. Siinäpä ne taitaa olla muutokset mitkä tuohon käppyrään vaikuttaa. Sullakin siis oli tuo monttu alussa? Voinee siis olettaa ettei tuo putsarikotelon modifiointi ole sitä aiheuttanut...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
77-1085415839

Viesti Kirjoittaja 77-1085415839 »

jarim kirjoitti:
MiksaK kirjoitti:Tuliko tuo käppyrä pelkällä putkiston vaihdolla ja ruiskun säädöllä vai oliko vielä jotain muuta virityksiä? esim airbox modi yms.

Itelle vaan tehtiin uus putkisto omin käsin ja pelkän putkiston "vaihdon" ja ruiskun säädön jälkeen Kemissä 158hp ja 137Nm.

Muuten käppyrä aika samanlainen eli tuossa alussa tuo kumma kuoppa.

Yoshimuran 4-2-1 putki, airboxmodi, K&N filtteri ja ruisku on säädetty. Siinäpä ne taitaa olla muutokset mitkä tuohon käppyrään vaikuttaa. Sullakin siis oli tuo monttu alussa? Voinee siis olettaa ettei tuo putsarikotelon modifiointi ole sitä aiheuttanut...
Joo ei vaikuta se putsari modi tuohon. Voi olla että siitä ei pääse eroon kunnolla muutaku sillä kommanderilla :thumndown Mutta eipä se tuola nuissa kierroksissa hirveesti haittaa.
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

MiksaK kirjoitti:Joo ei vaikuta se putsari modi tuohon. Voi olla että siitä ei pääse eroon kunnolla muutaku sillä kommanderilla :thumndown Mutta eipä se tuola nuissa kierroksissa hirveesti haittaa.
Itseasiassa kun tutkittiin tuota Kemissä niin seokset oli ihan ok tuolla alueella että uskoisin ettei PC:stäkään välttämättä tuohon apua löydy. En sitten tiedä auttaisiko joku sytytyksen ajoituksen säätäminen tuohon, joku viisaampi voisi kommentoida?

Mutta ei tuo tosiaan minuakaan hirveästi häiritse, tehokäyrä menee vrt. alkuperäiseen noin 2hp alempana tuolla kohtaa, väännössä verrattuna alkuperäiseen on 5-10Nm eroa alimmassa kohtaa mutta muuten sekä teho että vääntökäyrä tosiaan kulkee koko kierrosalueella korkeammalla mitä ennen. :thumbup:
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Tiistaina käytin oman pyörän Viaberilla sädätettävänä!
Muzzyn 4-2-1 putki,Bmc ja PC III usb!
173.1hp/138Nm ja 3000-4000 kohdalla on väntö-/tehokäyrässä notkahdus juurikin samassa kohdassa kun Jarimin käppyrässä, joten taitaapi olla busan ominaisuus! :smoking:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

jarim kirjoitti:Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.

Saattaapi pitää paikkansa, tai sit ei. Mutta ei mulla eikä Hapella näy tuollaista monttua käppyrässä. Mistään musta mitään tiedä.... :O
Kyllähän ne tupla putket pitää olla, :D vai mitä Hape? :;):
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Oman mopon vääntökäyrässä on myös ikävästi monttua juuri tuossa käyttökierrosalueella (2500 - 5500 rpm):
käppyrä
Reinikaisen mukaan jäi rikkaalle eli oman boksin säädöt eivät venyneet tarpeeksi sen tasoittamiseen. Kevään aikana menee uudelleen ruuvattavaksi kera PC:n, josko sillä tokenisi.
Club 100 m/s
Avatar
Jaku
Viestit: 491
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:02
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Jaku »

Mun pyörässä ei alunperin tuntunut sitä siinä 3000-4000 kiekan paikkeilla olevaa nykimistä mutta eilen kun vaihdoin putken 4-2-1:ksi niin kummasti siellä kiekka-alueella tapahtui jotain. Kun ajaa tasaisella kaasulla niin nykii hiukan.

Tosin edellisessä pyörässä oli vaihdettu vain sliparit ja alunperin siinä oli sama nykiminen mutta koneenvaihdon (ja Kujon säätöjen) jälkeen ei ollu nykimistä. Muistelen että moni muukin on kirjoitellu siitä että siellä on joku ns kuollut alue.

Pitää jossain vaiheessa käyttää penkissä...
Avatar
Hape
Viestit: 72
Liittynyt: 23 Touko 2004, 19:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hape »

Sepe kirjoitti:
jarim kirjoitti:Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.

Saattaapi pitää paikkansa, tai sit ei. Mutta ei mulla eikä Hapella näy tuollaista monttua käppyrässä. Mistään musta mitään tiedä.... :O
Kyllähän ne tupla putket pitää olla, :D vai mitä Hape? :;):

Tuplaputket tottakai ja silleen high pipe versiona... :arskat:
ex busat:
GSX1300RT K3 & GSX1300R K6
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Nyt tuolta löytyy munkin käppyrä ja viteo äänistä.
78-1104750529

Viesti Kirjoittaja 78-1104750529 »

Kävin penkittämässä Viaberilla omaa busaa, jossa kans Devilin High-Pipe putkisto ja lähes identtiset oli käppyrät Sepen busan kanssa!
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

NeBo kirjoitti:Kävin penkittämässä Viaberilla omaa busaa, jossa kans Devilin High-Pipe putkisto ja lähes identtiset oli käppyrät Sepen busan kanssa!
Mitäs Nebo se hönkäs...siis tehoa?
Omaa kun kävin hakemassa ni siinä samalla kuuntelin kun Harri penkitti sitä siun pyörää...hienot on äänet devileissä...! :thumbup:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
78-1104750529

Viesti Kirjoittaja 78-1104750529 »

Nyt ei ole käppyrät mukana, mutta jos en ihan väärin muista niin heposia irtosi n. 163hv ja vääntöjä n. 136Nm.

Juu, kiitos... Devilit puhuu kyllä aika muhkeeta kieltä! :)

Se jäi tosiaan hiukan ihmetyttämään, että sinun busasta oli huipputehoja irronnut kymmenisen kaakkia enemmän!
Kysyinkin sitten Harrilta siihen syytä ja hän sanoi, että noi Devilin putket ahistaa sen enemmänverran ku Muzzy... = sinne ne tehot hukkuu! ???

Nooh, kylläpä minä letkan perässä pysyn nuillakii tehoilla! :thumbup:
:mopo:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

NeBo kirjoitti:Nyt ei ole käppyrät mukana, mutta jos en ihan väärin muista niin heposia irtosi n. 163hv ja vääntöjä n. 136Nm.

Juu, kiitos... Devilit puhuu kyllä aika muhkeeta kieltä! :)

Se jäi tosiaan hiukan ihmetyttämään, että sinun busasta oli huipputehoja irronnut kymmenisen kaakkia enemmän!
Kysyinkin sitten Harrilta siihen syytä ja hän sanoi, että noi Devilin putket ahistaa sen enemmänverran ku Muzzy... = sinne ne tehot hukkuu!

Nooh, kylläpä minä letkan perässä pysyn nuillakii tehoilla! :thumbup:
:mopo:

Joo, näinhän se on että tyyliä ei saa ilmaisin. :D Hyvin on pysytty mukana noillakin tehoilla. (Jos ei oteta laskuun ahtoja) :;):
Vastaa Viestiin