MiksaK kirjoitti:Tuliko tuo käppyrä pelkällä putkiston vaihdolla ja ruiskun säädöllä vai oliko vielä jotain muuta virityksiä? esim airbox modi yms.
Itelle vaan tehtiin uus putkisto omin käsin ja pelkän putkiston "vaihdon" ja ruiskun säädön jälkeen Kemissä 158hp ja 137Nm.
Muuten käppyrä aika samanlainen eli tuossa alussa tuo kumma kuoppa.
Yoshimuran 4-2-1 putki, airboxmodi, K&N filtteri ja ruisku on säädetty. Siinäpä ne taitaa olla muutokset mitkä tuohon käppyrään vaikuttaa. Sullakin siis oli tuo monttu alussa? Voinee siis olettaa ettei tuo putsarikotelon modifiointi ole sitä aiheuttanut...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
MiksaK kirjoitti:Tuliko tuo käppyrä pelkällä putkiston vaihdolla ja ruiskun säädöllä vai oliko vielä jotain muuta virityksiä? esim airbox modi yms.
Itelle vaan tehtiin uus putkisto omin käsin ja pelkän putkiston "vaihdon" ja ruiskun säädön jälkeen Kemissä 158hp ja 137Nm.
Muuten käppyrä aika samanlainen eli tuossa alussa tuo kumma kuoppa.
Yoshimuran 4-2-1 putki, airboxmodi, K&N filtteri ja ruisku on säädetty. Siinäpä ne taitaa olla muutokset mitkä tuohon käppyrään vaikuttaa. Sullakin siis oli tuo monttu alussa? Voinee siis olettaa ettei tuo putsarikotelon modifiointi ole sitä aiheuttanut...
Joo ei vaikuta se putsari modi tuohon. Voi olla että siitä ei pääse eroon kunnolla muutaku sillä kommanderilla :thumndown Mutta eipä se tuola nuissa kierroksissa hirveesti haittaa.
MiksaK kirjoitti:Joo ei vaikuta se putsari modi tuohon. Voi olla että siitä ei pääse eroon kunnolla muutaku sillä kommanderilla :thumndown Mutta eipä se tuola nuissa kierroksissa hirveesti haittaa.
Itseasiassa kun tutkittiin tuota Kemissä niin seokset oli ihan ok tuolla alueella että uskoisin ettei PC:stäkään välttämättä tuohon apua löydy. En sitten tiedä auttaisiko joku sytytyksen ajoituksen säätäminen tuohon, joku viisaampi voisi kommentoida?
Mutta ei tuo tosiaan minuakaan hirveästi häiritse, tehokäyrä menee vrt. alkuperäiseen noin 2hp alempana tuolla kohtaa, väännössä verrattuna alkuperäiseen on 5-10Nm eroa alimmassa kohtaa mutta muuten sekä teho että vääntökäyrä tosiaan kulkee koko kierrosalueella korkeammalla mitä ennen.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tiistaina käytin oman pyörän Viaberilla sädätettävänä!
Muzzyn 4-2-1 putki,Bmc ja PC III usb!
173.1hp/138Nm ja 3000-4000 kohdalla on väntö-/tehokäyrässä notkahdus juurikin samassa kohdassa kun Jarimin käppyrässä, joten taitaapi olla busan ominaisuus!
Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.
Saattaapi pitää paikkansa, tai sit ei. Mutta ei mulla eikä Hapella näy tuollaista monttua käppyrässä. Mistään musta mitään tiedä.... :O
Kyllähän ne tupla putket pitää olla, vai mitä Hape?
Oman mopon vääntökäyrässä on myös ikävästi monttua juuri tuossa käyttökierrosalueella (2500 - 5500 rpm): käppyrä
Reinikaisen mukaan jäi rikkaalle eli oman boksin säädöt eivät venyneet tarpeeksi sen tasoittamiseen. Kevään aikana menee uudelleen ruuvattavaksi kera PC:n, josko sillä tokenisi.
Mun pyörässä ei alunperin tuntunut sitä siinä 3000-4000 kiekan paikkeilla olevaa nykimistä mutta eilen kun vaihdoin putken 4-2-1:ksi niin kummasti siellä kiekka-alueella tapahtui jotain. Kun ajaa tasaisella kaasulla niin nykii hiukan.
Tosin edellisessä pyörässä oli vaihdettu vain sliparit ja alunperin siinä oli sama nykiminen mutta koneenvaihdon (ja Kujon säätöjen) jälkeen ei ollu nykimistä. Muistelen että moni muukin on kirjoitellu siitä että siellä on joku ns kuollut alue.
jarim kirjoitti:Tuo 4-2-1 putki tuon kai aiheuttaa, riippuen putken valmistajasta kuoppa on jossain 2500-4000 välimaastossa... voipi olla yksi syy miksi pyörään alunperin on tuplaputket laitettu.
Saattaapi pitää paikkansa, tai sit ei. Mutta ei mulla eikä Hapella näy tuollaista monttua käppyrässä. Mistään musta mitään tiedä.... :O
Kyllähän ne tupla putket pitää olla, vai mitä Hape?
Tuplaputket tottakai ja silleen high pipe versiona...
NeBo kirjoitti:Kävin penkittämässä Viaberilla omaa busaa, jossa kans Devilin High-Pipe putkisto ja lähes identtiset oli käppyrät Sepen busan kanssa!
Mitäs Nebo se hönkäs...siis tehoa?
Omaa kun kävin hakemassa ni siinä samalla kuuntelin kun Harri penkitti sitä siun pyörää...hienot on äänet devileissä...!
Nyt ei ole käppyrät mukana, mutta jos en ihan väärin muista niin heposia irtosi n. 163hv ja vääntöjä n. 136Nm.
Juu, kiitos... Devilit puhuu kyllä aika muhkeeta kieltä!
Se jäi tosiaan hiukan ihmetyttämään, että sinun busasta oli huipputehoja irronnut kymmenisen kaakkia enemmän!
Kysyinkin sitten Harrilta siihen syytä ja hän sanoi, että noi Devilin putket ahistaa sen enemmänverran ku Muzzy... = sinne ne tehot hukkuu! ???
Nooh, kylläpä minä letkan perässä pysyn nuillakii tehoilla!
NeBo kirjoitti:Nyt ei ole käppyrät mukana, mutta jos en ihan väärin muista niin heposia irtosi n. 163hv ja vääntöjä n. 136Nm.
Juu, kiitos... Devilit puhuu kyllä aika muhkeeta kieltä!
Se jäi tosiaan hiukan ihmetyttämään, että sinun busasta oli huipputehoja irronnut kymmenisen kaakkia enemmän!
Kysyinkin sitten Harrilta siihen syytä ja hän sanoi, että noi Devilin putket ahistaa sen enemmänverran ku Muzzy... = sinne ne tehot hukkuu!
Nooh, kylläpä minä letkan perässä pysyn nuillakii tehoilla!
Joo, näinhän se on että tyyliä ei saa ilmaisin. Hyvin on pysytty mukana noillakin tehoilla. (Jos ei oteta laskuun ahtoja)