AIRBOX-FAQ - Aloita tästä...
Otinpa ja modasin airboxin tuolta sjonnyn sivuilta saatujen ihan hyvien tosin ehkä vailinaisten ohjeiden mukaan.
-tankki ylös ja airboxi pois
-alipaineletkut imukurkuille 1kpl tukitaan
-takaisku venttiili(oranssi/musta),mitsubishi-logolla oleva (vacuum control solenoid) ja iso musta(vacuum damper) pois kokonaan
-lisäksi pikkupätkä letkua poistuu myös(alipaine)
-siinä airboxin takaosassa oleva (olisiko joku bensan höyry tunnistin?)josta tulee letku bensapumpulta ja menee t-kappaleella ruiskurunkoon on säilytettävä.
-vacuum damperin kanssa samassa metallirungossa oleva rele? taijoku saa jäädä ilman letkua?
-airboxin muutos on sellainen että sen boxin pohjassa oleva alipaineohjain sille läpälle on poistettava ja tilkittävä pohjasta (se pyöreä reikä),läppä pois(lähtee myös ehjänä).
-läpän poisottoa edeltää myös reiän isontaminen,minä käytin akkupotaa ja sahanterää.mutta joku dremel tai vastaava on hyvä.
-Ais-venttiili on hyvä poistaa boxista ja siirtää esim. juuri vasemmalle puolelle imuilman putkeen(lämpötilan takia,silloin ilma joka tulee ruiskulle on viileämpää ja säätöjen kannalta näin on parempi?)
Aluksi muutoksen jälkeen oli hieman ongelmia,kun ei ollut varma noista kaikista letkuista ja mikä pitää jättää mikä ei......ensimmäinen koeajo oli hurja.....3-4000rpm kaasu vastasi julmasti ja sellaista 'tasaista' kaasuun vastausta ei ollut lainkaan.Sitten tuli käynti häiriö.lLopuksi ei tyhjäkäyntiä juuri ollenkaan.Muutin noi letkut oikeille paikoille ja nyt rok rok!
Korjauksia tekstiini saa asiasta enemmän ymmärtävä tottakai tehdä,mutta näin mie olen tehnyt.
Penkkinhän se on taas vietävä ja säädettävä uusiksi.
Nyt MotoGP:n pariin...... :p
Edited By Agostini on 1086508819
-tankki ylös ja airboxi pois
-alipaineletkut imukurkuille 1kpl tukitaan
-takaisku venttiili(oranssi/musta),mitsubishi-logolla oleva (vacuum control solenoid) ja iso musta(vacuum damper) pois kokonaan
-lisäksi pikkupätkä letkua poistuu myös(alipaine)
-siinä airboxin takaosassa oleva (olisiko joku bensan höyry tunnistin?)josta tulee letku bensapumpulta ja menee t-kappaleella ruiskurunkoon on säilytettävä.
-vacuum damperin kanssa samassa metallirungossa oleva rele? taijoku saa jäädä ilman letkua?
-airboxin muutos on sellainen että sen boxin pohjassa oleva alipaineohjain sille läpälle on poistettava ja tilkittävä pohjasta (se pyöreä reikä),läppä pois(lähtee myös ehjänä).
-läpän poisottoa edeltää myös reiän isontaminen,minä käytin akkupotaa ja sahanterää.mutta joku dremel tai vastaava on hyvä.
-Ais-venttiili on hyvä poistaa boxista ja siirtää esim. juuri vasemmalle puolelle imuilman putkeen(lämpötilan takia,silloin ilma joka tulee ruiskulle on viileämpää ja säätöjen kannalta näin on parempi?)
Aluksi muutoksen jälkeen oli hieman ongelmia,kun ei ollut varma noista kaikista letkuista ja mikä pitää jättää mikä ei......ensimmäinen koeajo oli hurja.....3-4000rpm kaasu vastasi julmasti ja sellaista 'tasaista' kaasuun vastausta ei ollut lainkaan.Sitten tuli käynti häiriö.lLopuksi ei tyhjäkäyntiä juuri ollenkaan.Muutin noi letkut oikeille paikoille ja nyt rok rok!
Korjauksia tekstiini saa asiasta enemmän ymmärtävä tottakai tehdä,mutta näin mie olen tehnyt.
Penkkinhän se on taas vietävä ja säädettävä uusiksi.
Nyt MotoGP:n pariin...... :p
Edited By Agostini on 1086508819
Leinonen KemiMC:ltä oli vaan leikannut sen läppäsysteemin pois --> isompi reikä, ei muita muutoksia (?). Hyvin kuulemma pelaa, itsellä tarkoitus tehdä myös noin. Meneekö metsään? ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
...koskapa toi homma tuli sit tehtyä tämän kuluneen työstressinsietokyvn nostamisesta aiheutuneesta rokulipäivästä...
sitä ennen säätelin noi ruuttaläpät kohilleen semmosen rotametrihässäkän avulla. siinäkin hommassa meinas tulla tuskan hiki, kun ei sitten millään meinannu saada heittiä samoihin lukemiin. säätö näköjään on syytä aloittaa 2-3 kurkuista, eli ne ensin tasaan. vasta sitten 1 tai 4 pytty. nyt ne on niin tarkalleen samoja ku noilla mittareilla saapi, ja alkoihan toi käydä taas nätimmin. tp-sensorin säätelin mittaamalla ne tehtaan ilmoittamat 1,3 ja 4.5 kohmia kohilleen. minimikaasulla toi arvo oli jotain 1.17 ja läppä leveellään eineen päälle 4 kohmia. toivottavasti noi arvot on paikkansa pitäviä myös 200 modelleissa.... no ainakin räklätti ihan maukkaasti säätöjen jälkeen ettei sen puoleen.
sit ruokkooja-askin kimppuun. sattu oleen himassa semmonen kuuden millin pitkä kalvain, joka porakoneeseen kiinnitettynä leikkas kohtuu hyvin sen läppähärdellin kannen veke. sitä ennen se läppä kandee irroitella niistä pidikkeistään sieltä välikammiosta. se pysyy paikoillaan semmosten muovitikkujen avulla jotaka näkyy kyl sieltä tuloilmareikäsistä luuraten. ja se alipanekellohan lähtee ihan vääntämällä pois ku tuntsan bensatankin konsaan... sitä muoviputua oli tietenki koko koppa täynnä ja sähköistä lastua kuin mikä. imuroinnin jälkeen veinkin mustan looran suihkuun, ja sillähän noi lastut lähti lopulta tosi hienosti veke niinku kaikki pölunrippeetkin niistä piilonurkista. samalal tuli pesastua kooetännäkin mömmiäisitä sekä yllättävän suuresta hiekkamäärästä ! eli kyll se sentään jotain pyydystää tommonenkin siivilä...
sit väsäilin jostain muovinpalasesta semmosen pikku pylpyrän sen alipainekellon reikään, ja liimasin sen tiivistesilikonilla kines. siitä ykköspytyn ruiskukurkusta lähti vallan ne kaikki alipaineletkut hittoon.jätin sen pikku mankkuvenan joka
( ilmeisesti ) ohjailee sitä alipainekelloa aktiin tai ei, siine runkoon kiinni reiät suojatulpattuina dirtyltä. minähän olin jo aikaisemmin tiivstellyt noi ilmantuloröörit iiceen vanhasta sisäkummista leikatuilla pätkillä, joten tyydyin vain sitten tulpaamaan sen etummaisen vedenvalutusreiän boxin etureunasta. siinä ei ainkaan mulla oo koskaan ollut semmoista kortsunnysää ku siinä takimmaisessa, mutta eikun tylysti vaan umpeen moiset vuotokohdat, ja kaikki tää köyhän miehen aikaansaama ahtopaine hyötykäyttöön...=)
se alipainetunnistin siellä boxin takapäässä, se pitää jättää systeemiin mukaan eli paikoilleen, tai muuten eipi käynnisty hevillä enää. sen lämpösensorin jätin kans orggispaikkaansa, koska ei oikeen tunnu siltä, että niin kuumaa kesää enää koskaan tuliskaan et alkais siinäkään asuinpaikassa käyntiä mitenkään häiritteen...
boxia kun tällää sit paikoilleen ,kandee availla kunnolla ne kummikaulojen pitkät kruuvit ! ja mieluusti vielä voidella ne kumirinkulat vaikka fairillla ennen kuin alkaa tuhtaamaan koppaa paikoilleen. fikkarilla pitää luurata sinne 2 ja 3 väleihinkin että varpilla menee tarpeeks syvälle eikä taitu se kumihuuli kaksikerroin.. kyll ne sinne menee kun painaa hanskalla kunnolla sieltä kopan sisältäkin niiden muovitorvien juuresta ja hetkuttelee ees taa boxia. kunhan ei niin voimallisesti että kylelleen mopo muksahtaa.....
päivä oli jo mekein ysissä kun lopettelin tuunauspuhteen. releet niskaan ja koittaan miten skulaa. koko päivän kestänyt tihkusade oli onneks jo laannut, ja tietkin suurinpiirtein kuivia.
wrrooomm....
niinku jo toisaalla kerroinkin, joku perkuleen silmäpöpö on mieheen iskenyt, ja koko päivä meni niinku silleen pikkasen vetistellen. niinpä toi raikas iltakosteus ynnä ajoviima araissa sai oikeenpuolisen näkimen vuotaan ihan simona, joten kovin pitkää testiä ei pystyny tekeen. sen verran kuitenkin ehdin kurvailla ja suoraakin kellottaa, että jonkimoisen käsityksen sain tekosistani. se lienee totta mitä sanottukin ton läpyskän poistosta, että semmoisen karvan verran ihan alimmaisesta väänöstä häviää. muuten kulki upeasti, ja se ennen kiusannut tasakaasulla melkein nykiminenkin oli tyystin poissa ! sen mitä pystyin kunnolla revittämään menemään..hmm...menikö sitten kiihkeäämmin läppä leveällään kuin ennen meni, vaikea sanoa näin lyhyellä ajosessiolla. mut tonne kahteen ja puoleen ampui ihan nikottelematta, ja jos oikeen antais mielikuvien laukata niin Mahdollisesti jopa terhakkaammin kuin ennen modausta...
noh..nää on niin tätä... nää tämmöset mutuarviot aina.....
se mikä ihastutti ehkä eniten oli selvästi haivaittavassa oleva jouheus suht normiajossakin. nyt pystyi ihan hyvin ajaan kuin se vanha taxari joka ajaa lujaakin tarvitessa, mutta silti pysyy konulasi kojelaudalla läikkymättä..! pieni pettymys oli kuiteskin käsillä kun puolen tunnin päästä lähdöstä kaarroin takaisin kotpihaan. buse rallatti tyhjiä lähes kakstuhatta, vaikka tottajumankauta olin sen skruuvannut 1254 ärpeeämmää kiertämään. pitkää meisseliä rankin alle, ja taas käytiin mitä käskettiin. vaikka olin antanut välillä kaurojakin koneelle siinä paikoillaansäädössä, niin ilmeisesti bussen järkiloota oli päättänyt että ruokaa lissää.... en tiiä onks toi oikeestaan ees mahdollistakaan, koska lambdat ja pairit on lentäneet mäjelle aikoja sitten....
no joka tapauksessa modisti on modannut minkä modasi, ja mikäili huomenaamulla saan nää karviseskosilmäni jotenkin aukikin, uutta pruuvia on luvassa ja lisäkommenttejakin kans.
koitan viel tällätä muutaman foton sekalaisia osastoon ko. asiasta. ei mitään uutta alla au....siis näiden harmajien pilvenriekaleiden, mutta josko jotain avarrusta tähän avarrusasiaan kuitenkin...
Edited By jokkebusa on 1086985022
sitä ennen säätelin noi ruuttaläpät kohilleen semmosen rotametrihässäkän avulla. siinäkin hommassa meinas tulla tuskan hiki, kun ei sitten millään meinannu saada heittiä samoihin lukemiin. säätö näköjään on syytä aloittaa 2-3 kurkuista, eli ne ensin tasaan. vasta sitten 1 tai 4 pytty. nyt ne on niin tarkalleen samoja ku noilla mittareilla saapi, ja alkoihan toi käydä taas nätimmin. tp-sensorin säätelin mittaamalla ne tehtaan ilmoittamat 1,3 ja 4.5 kohmia kohilleen. minimikaasulla toi arvo oli jotain 1.17 ja läppä leveellään eineen päälle 4 kohmia. toivottavasti noi arvot on paikkansa pitäviä myös 200 modelleissa.... no ainakin räklätti ihan maukkaasti säätöjen jälkeen ettei sen puoleen.
sit ruokkooja-askin kimppuun. sattu oleen himassa semmonen kuuden millin pitkä kalvain, joka porakoneeseen kiinnitettynä leikkas kohtuu hyvin sen läppähärdellin kannen veke. sitä ennen se läppä kandee irroitella niistä pidikkeistään sieltä välikammiosta. se pysyy paikoillaan semmosten muovitikkujen avulla jotaka näkyy kyl sieltä tuloilmareikäsistä luuraten. ja se alipanekellohan lähtee ihan vääntämällä pois ku tuntsan bensatankin konsaan... sitä muoviputua oli tietenki koko koppa täynnä ja sähköistä lastua kuin mikä. imuroinnin jälkeen veinkin mustan looran suihkuun, ja sillähän noi lastut lähti lopulta tosi hienosti veke niinku kaikki pölunrippeetkin niistä piilonurkista. samalal tuli pesastua kooetännäkin mömmiäisitä sekä yllättävän suuresta hiekkamäärästä ! eli kyll se sentään jotain pyydystää tommonenkin siivilä...
sit väsäilin jostain muovinpalasesta semmosen pikku pylpyrän sen alipainekellon reikään, ja liimasin sen tiivistesilikonilla kines. siitä ykköspytyn ruiskukurkusta lähti vallan ne kaikki alipaineletkut hittoon.jätin sen pikku mankkuvenan joka
( ilmeisesti ) ohjailee sitä alipainekelloa aktiin tai ei, siine runkoon kiinni reiät suojatulpattuina dirtyltä. minähän olin jo aikaisemmin tiivstellyt noi ilmantuloröörit iiceen vanhasta sisäkummista leikatuilla pätkillä, joten tyydyin vain sitten tulpaamaan sen etummaisen vedenvalutusreiän boxin etureunasta. siinä ei ainkaan mulla oo koskaan ollut semmoista kortsunnysää ku siinä takimmaisessa, mutta eikun tylysti vaan umpeen moiset vuotokohdat, ja kaikki tää köyhän miehen aikaansaama ahtopaine hyötykäyttöön...=)
se alipainetunnistin siellä boxin takapäässä, se pitää jättää systeemiin mukaan eli paikoilleen, tai muuten eipi käynnisty hevillä enää. sen lämpösensorin jätin kans orggispaikkaansa, koska ei oikeen tunnu siltä, että niin kuumaa kesää enää koskaan tuliskaan et alkais siinäkään asuinpaikassa käyntiä mitenkään häiritteen...
boxia kun tällää sit paikoilleen ,kandee availla kunnolla ne kummikaulojen pitkät kruuvit ! ja mieluusti vielä voidella ne kumirinkulat vaikka fairillla ennen kuin alkaa tuhtaamaan koppaa paikoilleen. fikkarilla pitää luurata sinne 2 ja 3 väleihinkin että varpilla menee tarpeeks syvälle eikä taitu se kumihuuli kaksikerroin.. kyll ne sinne menee kun painaa hanskalla kunnolla sieltä kopan sisältäkin niiden muovitorvien juuresta ja hetkuttelee ees taa boxia. kunhan ei niin voimallisesti että kylelleen mopo muksahtaa.....
päivä oli jo mekein ysissä kun lopettelin tuunauspuhteen. releet niskaan ja koittaan miten skulaa. koko päivän kestänyt tihkusade oli onneks jo laannut, ja tietkin suurinpiirtein kuivia.
wrrooomm....
niinku jo toisaalla kerroinkin, joku perkuleen silmäpöpö on mieheen iskenyt, ja koko päivä meni niinku silleen pikkasen vetistellen. niinpä toi raikas iltakosteus ynnä ajoviima araissa sai oikeenpuolisen näkimen vuotaan ihan simona, joten kovin pitkää testiä ei pystyny tekeen. sen verran kuitenkin ehdin kurvailla ja suoraakin kellottaa, että jonkimoisen käsityksen sain tekosistani. se lienee totta mitä sanottukin ton läpyskän poistosta, että semmoisen karvan verran ihan alimmaisesta väänöstä häviää. muuten kulki upeasti, ja se ennen kiusannut tasakaasulla melkein nykiminenkin oli tyystin poissa ! sen mitä pystyin kunnolla revittämään menemään..hmm...menikö sitten kiihkeäämmin läppä leveällään kuin ennen meni, vaikea sanoa näin lyhyellä ajosessiolla. mut tonne kahteen ja puoleen ampui ihan nikottelematta, ja jos oikeen antais mielikuvien laukata niin Mahdollisesti jopa terhakkaammin kuin ennen modausta...
noh..nää on niin tätä... nää tämmöset mutuarviot aina.....
se mikä ihastutti ehkä eniten oli selvästi haivaittavassa oleva jouheus suht normiajossakin. nyt pystyi ihan hyvin ajaan kuin se vanha taxari joka ajaa lujaakin tarvitessa, mutta silti pysyy konulasi kojelaudalla läikkymättä..! pieni pettymys oli kuiteskin käsillä kun puolen tunnin päästä lähdöstä kaarroin takaisin kotpihaan. buse rallatti tyhjiä lähes kakstuhatta, vaikka tottajumankauta olin sen skruuvannut 1254 ärpeeämmää kiertämään. pitkää meisseliä rankin alle, ja taas käytiin mitä käskettiin. vaikka olin antanut välillä kaurojakin koneelle siinä paikoillaansäädössä, niin ilmeisesti bussen järkiloota oli päättänyt että ruokaa lissää.... en tiiä onks toi oikeestaan ees mahdollistakaan, koska lambdat ja pairit on lentäneet mäjelle aikoja sitten....
no joka tapauksessa modisti on modannut minkä modasi, ja mikäili huomenaamulla saan nää karviseskosilmäni jotenkin aukikin, uutta pruuvia on luvassa ja lisäkommenttejakin kans.
koitan viel tällätä muutaman foton sekalaisia osastoon ko. asiasta. ei mitään uutta alla au....siis näiden harmajien pilvenriekaleiden, mutta josko jotain avarrusta tähän avarrusasiaan kuitenkin...
Edited By jokkebusa on 1086985022
...dont you agree...ehhh..?
Ite arvelin ,että käväisen agostinin luona kunhan se on säätänyt busan. Niin sitten ajan ja vertailen millaiset tehot & väännöt on siinä busassa ja jos tuntuu paremmalta niin laitan airboximodin omaani. Huonontaa en kehtaa rueta busaa ainakaan alle 3000rpm koska siinähän väitettiin että se huonontais alhaalta ja parantaisi keskeltä&ylhäältä. Mut toki penkissä pitäs jollain busalla testiä että tulis luotettava tulos. Ensin ilman modia ja sitten modin kanssa. Helppo toi ois toteuttaa kun ois kax busaa jossa toisessa ois modattu airboxi ja siirrettäs siihen penkitettävään sitte toi. Tosin jokainen busa on aina ainutlaatuinen kun putket vaikuttavat kummiskin aika paljon lopputehoihin. ???
Edited By RHead on 1086985669
Edited By RHead on 1086985669
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Minä se laitoin nyt 4-1 Micronin omaani.Viime yönä klo 01.00 olin kotona ja ei siitä paha maku jääny.Airboxi-modi tekee munkin mielestä moposta jouheamman ja alhaalta hieman 'laiskemman'.Ylärekkarissa sitten ilo irtoo ja jo +4000rpm 6-vaihteellakin omasta mielestä vääntöö tuli lissää.
Oli sateinen yö ja en ruvenna kierrätään kovasti ns. hirvivaarankin' takia+siihe kaikki bluevuokot jne.....
Ensiviikko näyttää penkinmuodossa mitä on parantunut oikeasti.
Oli sateinen yö ja en ruvenna kierrätään kovasti ns. hirvivaarankin' takia+siihe kaikki bluevuokot jne.....
Ensiviikko näyttää penkinmuodossa mitä on parantunut oikeasti.
- jokkebusa
- Viestit: 122
- Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
- Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
- Viesti:
no mie ku en sitä oo viel ehtinnä tsekkaamaan. ja kuin pelitti noinkin melkoisen hyvin..... kun kattelin ton läppäakselisensorin alkuarvoja, haeskelin kyllä myös dm.näytön käytöstä oordereita busamanuskasta, mut en niitä enää äkkiseltään löytännä vaik muistin selaisiinkin aikaisemmin törmänneeni. muistaks sie ulkoo mihin osioon ne oli piilotetuna ? muut coodithan lieni elektroniikan puolella, vai olisi siel vaan sit ne vikakoodit..?
...dont you agree...ehhh..?
Tuosta Busan AirBoxin modamisesta vielä sen verran, että jos haluaa vakio/suht'vakio Busaan lisää vääntöä/tehoa ala-/keskikierroksille, niin se onnistuu vaihtamalla ne kaksi lyhyttä imutorvea sieltä boxista pitkiksi.
Tehot/vääntö lisääntyy verrattua alkuperäiseen "seka mixiin" aina 9000 rpm asti, jonka jälkeen ne tipahtavat orig. asetelman alle suht' rajusti. Tämä siis testattua/dynottua tietoa a'la Motorhead.
Tehot/vääntö lisääntyy verrattua alkuperäiseen "seka mixiin" aina 9000 rpm asti, jonka jälkeen ne tipahtavat orig. asetelman alle suht' rajusti. Tämä siis testattua/dynottua tietoa a'la Motorhead.
Morotus!
Meillä oli näemmä samantyyppiset rojektit Joken kanssa viikonloppuna, modasin itekin airboxin ja nyhdin PAIRin poies. Kuvia löytyy galleriasta...
Sakemannihuoltomiehen jäljiltä oli kolmossylinterin ja airboxin kurkku kaksinkerroin (kts kuva galleriassa). Siltäkin osin kannatti siis kurkata tuon tuontipelin pellin alle... ei ilmeisesti pahaa ilmavuotoa kuitenkaan ollut ollut. Mitään mullistavaa muutosta en huomannut ennen/jälkeen modin, vaan enpä tosissani tyyppejä vielä vedellytkään. Ei nyt ainakaan huonommaksi tullut. Ehkä semmoinen pieni nypytys 3-4000 rpm kohdilla jäi vähemmälle... vedätyksissä imuäänet kuuluu nyt selkeemmin.
Tuo poistettu läppäsysteemi muuten on sitten on/off-tyyppinen, eli läppä on täysin kiinni alle 2500 rpm, ja tuon jälkeen ponnahtaa auki. Joku vakiobusalla ajeleva voisi kokeilla tuntuuko mitään eroa menossa kun hitaasti nostaa rundeja 2400 --> 2600 tasolle?
Niin joo, tuo PAIR-systeemi + airboxmodista ylijäänyt roina painoi yhteensä 1,35 kg...
Meillä oli näemmä samantyyppiset rojektit Joken kanssa viikonloppuna, modasin itekin airboxin ja nyhdin PAIRin poies. Kuvia löytyy galleriasta...
Sakemannihuoltomiehen jäljiltä oli kolmossylinterin ja airboxin kurkku kaksinkerroin (kts kuva galleriassa). Siltäkin osin kannatti siis kurkata tuon tuontipelin pellin alle... ei ilmeisesti pahaa ilmavuotoa kuitenkaan ollut ollut. Mitään mullistavaa muutosta en huomannut ennen/jälkeen modin, vaan enpä tosissani tyyppejä vielä vedellytkään. Ei nyt ainakaan huonommaksi tullut. Ehkä semmoinen pieni nypytys 3-4000 rpm kohdilla jäi vähemmälle... vedätyksissä imuäänet kuuluu nyt selkeemmin.
Tuo poistettu läppäsysteemi muuten on sitten on/off-tyyppinen, eli läppä on täysin kiinni alle 2500 rpm, ja tuon jälkeen ponnahtaa auki. Joku vakiobusalla ajeleva voisi kokeilla tuntuuko mitään eroa menossa kun hitaasti nostaa rundeja 2400 --> 2600 tasolle?
Niin joo, tuo PAIR-systeemi + airboxmodista ylijäänyt roina painoi yhteensä 1,35 kg...
Club 100 m/s
Ei mee mehtään, jos multa kysytään. Tai ainakin jos olisin itelle tuota modia tekemässä, niin laiskana jannuna tekisin sen just noin. Siellähän saa alipainekello lipsutella tyhjää pelkkänä reijän tukkeena. Ja hyvinhän se Rainenki pyörä näyttääpi toimivan.jarim kirjoitti:Leinonen KemiMC:ltä oli vaan leikannut sen läppäsysteemin pois --> isompi reikä, ei muita muutoksia (?). Hyvin kuulemma pelaa, itsellä tarkoitus tehdä myös noin. Meneekö metsään? ???
Tietystikkään se Artsin jossain mainitsema painon säästö ei niin valtava ole näin, verrattuna siihen että ne loputkin turhat vermeet sieltä pois karsittais. :laugh: