K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Kekkula kirjoitti:Tässä vähän iltalukemista....

Kuinka tehdään Dynojetin (tai millä muulla vaan merkillä) penkillä lisähevosia ilman että normaali Busanisti sitä huomaa :

http://www.bishopsperformance.com/dynoinfo.htm

Sain kyseisen linkin Herra Dynojetiltä itseltään. Ameriikasta asti, ei Suomen penkkiguruilta.
Joidenkin dynolapuissa lukee oikeassa ylänurkassa DIN Smoothing 5 ja toisissa SAE Smoothing 5. Vissiin sekin aiheuttaa muutaman hepan eron.
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Kattokaas ny niistä lapuistanne millä kierroksilla max hummat ja vääntö on tullut?On tullut pari pyörää penkitettyä ja kyllä on ollut aika tarkkaan samat kiekat kun tehdas ilmoittaa,mutta tän busan kohdalla on 1000rpm heitto,kyllä pikkasen epäilyttää toi penkittäjän ammattitaito. ???
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busai kirjoitti:Kattokaas ny niistä lapuistanne millä kierroksilla max hummat ja vääntö on tullut?On tullut pari pyörää penkitettyä ja kyllä on ollut aika tarkkaan samat kiekat kun tehdas ilmoittaa,mutta tän busan kohdalla on 1000rpm heitto,kyllä pikkasen epäilyttää toi penkittäjän ammattitaito. ???


Tehtaan arvot :

Power :
Torque :
A mode (Claimed) 197hp
15kg-m
Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) - 3 Modes
(Claimed) 146Kw @ 9800rpm
(Claimed) 154Nm @ 7200rpm

194bhp at 9500rpm and 114ft lb of torque at 7200rpm, ...


B Mode: 130Kw and 127Nm (Approx)
C Mode: 100Kw and 105Nm (Approx)

Vaihtelua on alla olevissa linkeissä jonkun verran... suurempiakin eroja varmasti löytyy pikku Googlettamisella....

Ilmeisen paljon "ammattitaidottomia" Suomessa. MP-Maailman testissäkin suurimassa osassa käyrä putosi liiaan aikaisin, yhdessä liian myöhään. Yhdessä suht oikeaan aikaan. Testissä oli paljon muitakin asiavirheitä ja paskapuhetta.

Penkittäjän ammattitaito sekä pilkun nussimisi into vaikuttaa missä kohtaa ne RPM arvot liikkuu.

Lisäksi asiaan vaikuttaa dynon rullan halkaisija, ajossa käytetty takarengas merkki/malli, mp:n mittarivirhe, rengaspaineet, liinojen käyttö sekä renkaan kuluneisuus.


Renkaiden ulkokehä kasvaa ajon aikana, johtuen keskipakovoimasta, se muuttaa siis välityssuhdetta rullan ja renkaan välillä. Ohjelmat laskee RPM luvun tuota välityssuhdetta käyttäen. Välityssuhde muuttuu ajon aikana renkaan halkaisijan kasvaessa, eli ohjelmat alkaa puhua PASKAA... ohjelma ei osaa dyno vedon aikana muuttuvaa välityssuhdetta huomioida.

http://galleria.busanistit.org/d/72062-2/tehot+K8.jpg

http://www.dynomec.com/Uploads/IMG_4414.JPG

http://img227.imageshack.us/img227/55/hayabusaim9.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1955608.jpg

http://www.motorcycle-usa.com/Photos/Suzuki_Hayabusa_ABC.jpg

http://galleria.busanistit.org/d....i+_.jpg




Edited By Kekkula on 1210757487
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Kannattaa käyttää vehjettä aina samassa penkissä, mieluummin koskematta renkaisiin tai muuten välityksiin.

Syytä olla myös perillä penkittäjän rehellisyydestä ettei käyriä ole ropailtu. Toiset kaunistelee käyriä kikkailemalla, saa viritystyön näyttämään paremmalta. Esim. joissain penkeissä jos vakiokäyrä nojaa pudotessa taaksepäin ja virikäyrä tulee suoraan alas se merkkaa sitä että käyrää on "ropattu".

Ja se ammattitaito että ymmärtää noiden katiskojen päälle on tärkeää.

Selkeitä hommia, kunnon soppa.... :thumbup:

Pilujen penkittäminen on paljon mukavempaa : Pillupenkki




Edited By Kekkula on 1210747309
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Kekkula kirjoitti:[

Penkittäjän ammattitaito sekä pilkun nussimisi into vaikuttaa missä kohtaa ne RPM arvot liikkuu.

Lisäksi asiaan vaikuttaa dynon rullan halkaisija, ajossa käytetty takarengas merkki/malli sekä kuluneisuus.

Renkaiden ulkokehä kasvaa ajon aikana, johtuen keskipakovoimasta, se muuttaa siis välityssuhdetta rullan ja renkaan välillä. Ohjelmat laskee RPM luvun tuota välityssuhdetta käyttäen. Välityssuhde muuttuu ajon aikana renkaan halkaisijan kasvaessa, eli ohjelmat alkaa puhua PASKAA... ohjelma ei osaa dyno vedon aikana muuttuvaa välityssuhdetta huomioida.

Laskee kierroslukua ???
Hmm.. jotta tuloksista saadaan jonkinlaisia/vertailu kelpoisia 100 varmasti, täytynee dynossa olla kierrosluku mittaus koneesta joka tarkkailee myös takarenkaan luistoa.
Olen ainakin siinä uskossa etta dynojetin 250i penkistä löytyy tämä ominaisuus.
Mielestäni välttämätön ominaisuus jos haluaa vertailu kelpoisia tuloksia eri vetojen välillä esim. nokka/putkisto jumpassa.




Edited By Ksthb on 1210749331
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Ksthb kirjoitti:
Kekkula kirjoitti:[

Penkittäjän ammattitaito sekä pilkun nussimisi into vaikuttaa missä kohtaa ne RPM arvot liikkuu.

Lisäksi asiaan vaikuttaa dynon rullan halkaisija, ajossa käytetty takarengas merkki/malli sekä kuluneisuus.

Renkaiden ulkokehä kasvaa ajon aikana, johtuen keskipakovoimasta, se muuttaa siis välityssuhdetta rullan ja renkaan välillä. Ohjelmat laskee RPM luvun tuota välityssuhdetta käyttäen. Välityssuhde muuttuu ajon aikana renkaan halkaisijan kasvaessa, eli ohjelmat alkaa puhua PASKAA... ohjelma ei osaa dyno vedon aikana muuttuvaa välityssuhdetta huomioida.

Laskee kierroslukua ???
Hmm.. jotta tuloksista saadaan jonkinlaisia/vertailu kelpoisia 100 varmasti, täytynee dynossa olla kierrosluku mittaus koneesta joka tarkkailee myös takarenkaan luistoa.
Olen ainakin siinä uskossa etta dynojetin 250i penkistä löytyy tämä ominaisuus.
Mielestäni välttämätön ominaisuus jos haluaa vertailu kelpoisia tuloksia eri vetojen välillä esim. nokka/putkisto jumpassa.

Laskee tai ei.... se halkaisija muuttuu kuitenkin ja vääristää tuloksia. Toki RPM suoraan koneesta lukeva on parempi ja tarkempi.

Lisäksi nuo muut luettelemani asiat vaikuttaa ja niillä saadaan heittoja tuloksiin oli se penkin merkki/malli/guru mikä hyvänsä.

Kokeile vaikka penkitellä eri rengaspaineilla ja liinojen kanssa. Näkyy käppyrässä.

Luistamisesta... :kusi: auttaa. Kitkasprayta on jotkut käyttäneet ja luisto ongelmat kadonneet.




Edited By Kekkula on 1210749854
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Kekkula kirjoitti:
busai kirjoitti:Kattokaas ny niistä lapuistanne millä kierroksilla max hummat ja vääntö on tullut?On tullut pari pyörää penkitettyä ja kyllä on ollut aika tarkkaan samat kiekat kun tehdas ilmoittaa,mutta tän busan kohdalla on 1000rpm heitto,kyllä pikkasen epäilyttää toi penkittäjän ammattitaito. ???


Tehtaan arvot :

Power :
Torque :
A mode (Claimed) 197hp
15kg-m
Suzuki Drive Mode Selector (S-DMS) - 3 Modes
(Claimed) 146Kw @ 9800rpm
(Claimed) 154Nm @ 10200rpm

B Mode: 130Kw and 127Nm (Approx)
C Mode: 100Kw and 105Nm (Approx)

Vaihtelua on alla olevissa linkeissä jonkun verran... suurempiakin eroja varmasti löytyy pikku Googlettamisella....

Ilmeisen paljon "ammattitaidottomia" Suomessa. MP-Maailman testissäkin suurimassa osassa käyrä putosi liiaan aikaisin, yhdessä liian myöhään. Yhdessä suht oikeaan aikaan. Testissä oli paljon muitakin asiavirheitä ja paskapuhetta.

Penkittäjän ammattitaito sekä pilkun nussimisi into vaikuttaa missä kohtaa ne RPM arvot liikkuu.

Lisäksi asiaan vaikuttaa dynon rullan halkaisija, ajossa käytetty takarengas merkki/malli, mp:n mittarivirhe, rengaspaineet, liinojen käyttö sekä renkaan kuluneisuus.


Renkaiden ulkokehä kasvaa ajon aikana, johtuen keskipakovoimasta, se muuttaa siis välityssuhdetta rullan ja renkaan välillä. Ohjelmat laskee RPM luvun tuota välityssuhdetta käyttäen. Välityssuhde muuttuu ajon aikana renkaan halkaisijan kasvaessa, eli ohjelmat alkaa puhua PASKAA... ohjelma ei osaa dyno vedon aikana muuttuvaa välityssuhdetta huomioida.

http://galleria.busanistit.org/d/72062-2/tehot+K8.jpg

http://www.dynomec.com/Uploads/IMG_4414.JPG

http://img227.imageshack.us/img227/55/hayabusaim9.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=1955608.jpg

http://www.motorcycle-usa.com/Photos/Suzuki_Hayabusa_ABC.jpg

http://galleria.busanistit.org/d....i+_.jpg
Max vääntö pitäs tulla 7200rpm eikä 10200rpm.
Meikäläisellä eivät ottaneet kierroksia suoraan koneesta vaan otti omaan kiekkamittariin 4000rpm ja näppäili saman dynon näytölle.
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busai kirjoitti:Max vääntö pitäs tulla 7200rpm eikä 10200rpm.
Meikäläisellä eivät ottaneet kierroksia suoraan koneesta vaan otti omaan kiekkamittariin 4000rpm ja näppäili saman dynon näytölle.

Taitaa olla sivuilla virhe josta nuo noukittu copy-pastella.

Missä penkissä käytit? en ole perillä onko mikään penkki kykenevä lukemaan RPM uudemmissa pyörissä joissa nykyaikainen sytkä. Uusimmat Dynojetin penkit saattavat olla.

Joillain vehkeillä tuo 4000 RPM on liian alhainen, silloin tehdään korkeammalla eli esim. 8000 RPM.

4000 vs 8000 on iso ero nopeudessa jota takarengas pyörii (halkaisija muutokset....), eli ohjelma saa virheellisen suhdeluvun jota käytetään RPM laskennassa.

Ja edelleen.... se renkaan halkaisija muuttuu + muut tekijät, eli kaikki penkit valehtelee.... riippuen mistä tehosta puhutaan




Edited By Kekkula on 1210752178
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Kekkula kirjoitti:
busai kirjoitti:Max vääntö pitäs tulla 7200rpm eikä 10200rpm.
Meikäläisellä eivät ottaneet kierroksia suoraan koneesta vaan otti omaan kiekkamittariin 4000rpm ja näppäili saman dynon näytölle.

Taitaa olla sivuilla virhe josta nuo noukittu copy-pastella.

Missä penkissä käytit? en ole perillä onko mikään penkki kykenevä lukemaan RPM uudemmissa pyörissä joissa nykyaikainen sytkä. Uusimmat Dynojetin penkit saattavat olla.

Joillain vehkeillä tuo 4000 RPM on liian alhainen, silloin tehdään korkeammalla eli esim. 8000 RPM.

4000 vs 8000 on iso ero nopeudessa jota takarengas pyörii (halkaisija muutokset....), eli ohjelma saa virheellisen suhdeluvun jota käytetään RPM laskennassa.

Ja edelleen.... se renkaan halkaisija muuttuu + muut tekijät, eli kaikki penkit valehtelee.... riippuen mistä tehosta puhutaan
Nummelassa ihan bränikkä dynostar,olin eka asiakas ks.laitteessa,kovin kehuivat että tämä penkki ei anna ylimääräisiä.
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busai kirjoitti:Nummelassa ihan bränikkä dynostar,olin eka asiakas ks.laitteessa,kovin kehuivat että tämä penkki ei anna ylimääräisiä.

Uusi penkki, mutta sitten kun sekin penkki kuluu niin kai sekin antaa ylimääräistä ja ei ole niin ANKARA :kippis: tai mitä sitten tapahtuu jos markkinoille tulee penkki joka antaa vielä vähemmän tehoa ja silloinhan dynostar antaa liikaa... vai miten nämä nyt menee ?!?! :apua:




Edited By Kekkula on 1210757617
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Totuus löytyy kaurapuurosta :rasberry:

tuonne vaan ihmettelemään vanhojen lappujen kans...

=>
http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi?act=ST;f=27;t=5304

Pari k8 on lupautunut tulee ainakin......




Edited By kajbusa on 1210761593
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

mitään en ymmärrä, mutta ainoa oikea totuus lienee se, että aina on hevosia liian vähän ?
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Sama täällä, aina niitä on joko liikaa tai liian vähän jonkun mielestä. Harvemmin liikaa :D



Edited By Kekkula on 1210762477
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Lupaasin kyllä olla jo hilijaa, että saadaan kalaa, mutta tota Turskaa kun löyty pagastimesta (ainakin tälle päevälle ), nii pakko olla saammaa mieltä eellä kirjootaneiden kaa ! Paitti, että Hevosii ei oo YHTÄÄN, eli SIIS liian vähä . :p

Tällä hetkellä ei oo ees Hevosvoimii tarpeex, ku ei oo mopookaan ?! :;):

Mä ainakin Lupaan, että EN tuu Kajjaaniin, vaikka ihan mukava mesta onkii .

Mutta sehän tän voorumin "suola" tahi "sokeri", on että voitaan vääntää asioista, kuin asioista vaikkeitten KUKAAN jymmärrettäs yhtikäs, mitään :D

Kuitennii vanhakin oppii välillä jotai, että ei pitääs lähtee vääntään asioista, joista EI jymmärrä tarpeex, tai toisaalta mikä jottei ? Saadaan aikaan keskusteluu ja pääsääntöisesti asiallista sellaista..............

Vai oliko se asiallista.........................

Mummielestä oli, tai ON . :respekt:

Sen kuitennii väitän FAKTAKSI, että Voimaa, Eli Tehoo Busassa on tarpeeksi...............

SIIS MULLE .

Sitä FAKTAA ei pysty KUKAAN kumoamaan . Ja Thank's Kekkula, kyllä ne hyvii kilometrei tulee oleen uuvellakkii, vanhallakin huonot kilsat oli tosi harvinaisii.

Yx kerta oli Södra Sverigessa viäme suvena, kun baanalla vauhit putos Margarydin kohilla 30km/h, syystä, että vettä tuli
niin paljon, ETTÄ perskele kastu koko äijä totaalisesti ja ajaessa "Vodaa" riitti peittämään ajokengät näkymättömiin. NO Helsingborgin kohalla "Kaste" loppu kuin seinään, ja viamosella 60 kilomeetrillä kuivu vehkeetkin ihan mukavasti ja pääsin jatkaan Malmöstä Germanyyn seuraavana päivänä. Olik tarpeex sekavaa ? Jos ei haen ISOMMAN kauhan.

Mut tää nyt on ihan :offtopic:




Edited By busapappa2 on 1210765095
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Sitähän varten nää voorumit on että täällä oppii itse kukin uutta ja saa kaikenlaista uutta tietoa/neuvoa. Jotkut kokee väännöksi toiset joksikin muuksi :kippis:

Tuttujen kanssa jutut pyörii yleensä pimperoissa. Sekin on mukava aihe :thumbup:
Vastaa Viestiin