K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busapappa2 kirjoitti:Siis mikä "todellinen hevosvoima" ?? Olen täsä kuullut, että K8 :lla on saatu aikaan 189 hp vakiputkilla, johon en ota muuta kantaa kuin.............. :laugh:

mm. Bikedoctor hymyili aikas leveesti nuille "todellisille" hevosvoimille ?!? :D

Papereita pystytään tekemään AEVAN millasii asiakas haluu, mutta Toi käppyrä minkä lisäsin Jukkiksen tekstin alle ON FAKTAA . Tälläkin foorumilla on Pro ukkoja jotka vetelee Kvarttimaileja SUOMEN parhailla ajoilla, JA käyttävät Ruusilan penkkejä säätämiseen ja tehojen kartoitukseen. Kertokoot HE mikä faktaa ja mikä fiktioo. SE NYT AINAKIN ON FIKTIOO, että K8 malleissa on yksilökohtaisia eroja + - 20 kaakkia oikeesti, varsinkin kun kovempi tehoinen oli TÄYSIN vakio.

Anyway mua ei toi tehopuoli kiinnosta paskan vertaa, pääasia, että säädöt kohillaan JA AJAMINEN KIVAA . ???

Toin vain julki sen mitä Jukan pyörästä saatin irti VARMASTI yhden TOSI Specialistin toimesta JA varmasti huippulaitteella . Väittää saa ihan mitä haluaa .

Enkä kyseenalaista kenenkään väitteitä, kuin siltä osin, että TOSIAAN olis + - 20 kaakin eroja pyörissä. Ne paprut, mitä K8 osalta olen NÄHNYT on pääsääntöisesti tehojen osalta olleet 170 - 178 hp takapyörältä ja niissä on ollut muitakin, kuin Ruusilan penkin tuloksii.

Edelleenkin Kekkula mulle ON TÄRKEINTÄ, että pyörässä on SÄÄDÖT kohdillaan ja niillä kierroksilla, mitä käytetään IHAN TAVALLISESSA ajossa ON optimi tehot.

PC : n ja Vapaavirtaus suodattimen lisäämällä sekä putkitus 4:stä yhteen tuo jo ihan tosenlaisii lukemii, mutta mä en sellasii tartte. Eli kyllä tää keskustelu mun puolesta riittää NYT. Kunhan saan oman Valkkarin Dynoon Heinäkuussa kun tuun Espanjasta, saadaan vertauskohta kahelle putkiviritteiselle K8 :lle ilman mitään muita härpäkkeitä, mulle tosi tulee eri putket kuin Jukalle, eli Suzuki / Yoshimura Bolt On Japan .

Eli siltä pohjalta............................... :p

Taitaa ne Suomen nopeimmat kvarttimaili mopot tulla (esim. viime vuosi) kyllä muilta pajoilta. Tähänkin faktaa pöytään Busapappa?

Edellenkään ei ole tullut faktaa mihin perustuu tietämys mikä on TODELLINEN hevosvoima.

Jakakaa nyt ihmeessä tuota suurta tietouttanne muillekkin (missä se penkkiguru komitea viipyy?) ja se leveä hymy persiiseen niinku sanotaan :D

Faktaa pöytään.




Edited By Kekkula on 1210663565
109-1192076167

Viesti Kirjoittaja 109-1192076167 »

Mitä muut ovat saaneet K8 busasta irti bikedoctorin penkissä. Itse olin muualla penkittämässä ja lukemat olivat aika älyttömän isot,yli 190hv. Olen menossa tuossa vielä doctorille poikkeen,pitää uteliaisuuttaan katsoa kuinka paljon noissa todellakin on eroa vai onko yksilöissäkin yli 10hv eroja/putkistomerkeissä.
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Busapappa, penkkikohtainen ero on eri asia kuin yksilökohtainen ero.

Pitäskö sun kuitenki pysyä siellä baanoilla :skootteri: tai höpötellä noita "faktoja" vaikka Esson baarissa. Faktoja pöytään :kippis:




Edited By Kekkula on 1210663984
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Aikas vaikeeta, kun et itsekkään pysty sen kummempaa FAKTAA esittämään. mm. viime vuonna Alastarolla, oli Kvarttimaili ykkösenä Busien kohalla KAVERI joka taatusti tietää mikä on FAKTAA ja mikä FIKTIOTA, sekä veteli kärkiaikoja Vaparilla Jota varmuudella tiedän säädetyksi ja penkitetyksi BikeDoctorin laitteilla, voip olla käynynnä muuallakkii ja kuulemma vasta illan hämyssä, meidän jo poistuttua paikalta Tais Eräs hyvin Tunnettu Turbo mies alittaa ko. hemmon ajan, mutta en kommentoi toisten puolesta .

JA EDELLEENKÄÄN mua ei toi tehopuoli isommin kiinnosta, oli Busa Kuin Busa Tehot riittää vakio ajossa AINA, ainakin MULLE .

Noi Kekkulan Faktat ei perustu sen kummempiin, kuin "väitteisiin", kuten omanikin. SIKSI Lopetan tän keskustelun tähän. ???

JOS joku Pro ukko haluu kommentoida esim. Ruusilan Dynoo ja sen luotettavuutta, niin ihan mielenkiinnolla ootan ?!

Mutta ite en jatka tätä keskusteluu enään, vähän vain Niskakarvat nousi pystyyn, kun aletaan paskotteleen K8:sia ja jonkun tuloksii ILMAN MITÄÄN FAKTOJA . JA HUOM. Katsokaa esim. Jukan käyrien tasaisuutta JUST. oikeilla kierrosalueilla, mitä Baanapyöräilijä eniten kaipaa. Kaikki on niin suhteellista.............................

UGH.

edit.

En käy Esson Baarissa, vain paras kelpaa. eli Shell V-Power ja samalla Simpuukka sufeelle, eli jos ei sullakaan Kekkula Muuta faktaa oo kui toi sun linkkis, niin meitin molempien on varmaan parempi olla hilijaa aiheesta. Antaa niitten jatkaa jotka oikeesti tietää JOTAIN.

Nyt se UGH ! :pääseinään:




Edited By busapappa2 on 1210664446
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busapappa2 kirjoitti:Aikas vaikeeta, kun et itsekkään pysty sen kummempaa FAKTAA esittämään. mm. viime vuonna Alastarolla, oli Kvarttimaili ykkösenä Busien kohalla KAVERI joka taatusti tietää mikä on FAKTAA ja mikä FIKTIOTA, sekä veteli kärkiaikoja Vaparilla Jota varmuudella tiedän säädetyksi ja penkitetyksi BikeDoctorin laitteilla, voip olla käynynnä muuallakkii ja kuulemma vasta illan hämyssä, meidän jo poistuttua paikalta Tais Eräs hyvin Tunnettu Turbo mies alittaa ko. hemmon ajan, mutta en kommentoi toisten puolesta .

JA EDELLEENKÄÄN mua ei toi tehopuoli isommin kiinnosta, oli Busa Kuin Busa Tehot riittää vakio ajossa AINA, ainakin MULLE .

Noi Kekkulan Faktat ei perustu sen kummempiin, kuin "väitteisiin", kuten omanikin. SIKSI Lopetan tän keskustelun tähän. ???

JOS joku Pro ukko haluu kommentoida esim. Ruusilan Dynoo ja sen luotettavuutta, niin ihan mielenkiinnolla ootan ?!

Mutta ite en jatka tätä keskusteluu enään, vähän vain Niskakarvat nousi pystyyn, kun aletaan paskotteleen K8:sia ja jonkun tuloksii ILMAN MITÄÄN FAKTOJA . JA HUOM. Katsokaa esim. Jukan käyrien tasaisuutta JUST. oikeilla kierrosalueilla, mitä Baanapyöräilijä eniten kaipaa. Kaikki on niin suhteellista.............................

UGH.

Kaikki dynot Suomessa on aivan yhtä luotettavia, penkit näyttävät eri lukuja johtuen sisäisistä kertoimista (Dynojet, Fuchs, MJP etc.....).

Jokainen penkin käyttäjä voi kikkailla asiakasystävällisiä lukuja. En usko että kovin moni sitä viitsii harrastaa.

Nopeita katu ja pro pelejä viime kesältä, Vittaniemen Kawa, Proboost jengin busat, Vierumäen navetan 1000 gixxeri, Läskin urpo, Kekku2:n bussi... Nopeita aikoja tulee ja menee. Näitä alle 9:n aikoja on ajettu jo 15 vuotta sitten "katuvehkeillä". Mutta nuo rupee meneen jo ohi aiheen.

Alkuperäinen aihe on edelleen se että kuka esittää FAKTAA mikä on oikea/todellinen teho? moni siitä puhuu täällä, missä ne gurut on?

Pro-ukkoja, illan hämyä, Hyvin Tunnettu Turbo miäs, penkkiguru.... :mosh:




Edited By Kekkula on 1210666550
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busapappa2 kirjoitti:En käy Esson Baarissa, vain paras kelpaa. eli Shell V-Power ja samalla Simpuukka sufeelle, eli jos ei sullakaan Kekkula Muuta faktaa oo kui toi sun linkkis, niin meitin molempien on varmaan parempi olla hilijaa aiheesta. Antaa niitten jatkaa jotka oikeesti tietää JOTAIN.

Kyllä se on joku muu joka täällä väittää tietävänsä mikä on OIKEA/TODELLINEN teho.

Lue BusaPappa2:nen tarkemmin näitä posteja ja varsinkin omasi.

Asia mitä tivaan on fakta mihin perustuu maininnat todellisista tehoista. Itse en väitä kenekään valmistajan tai penkin omistajan tehoja todellisiksi/vääriksi.

FactoryPro:n sivuilla on asiaa selvitetty melko uskottavasti, kai nekin sitten vaan markkinoi ja puhuu paskaa.

Mutta hei BusaPappa2, jäädään tosiaan odotteleen niiden kommentteja jotka oikeesti tietää asiasta jotain. Palataanko kuukauden päästä aiheeseen ja katsotaan mitä Suomen penkkigurut tänne vastailevat, millaista faktaa tulee? Sopiiko?




Edited By Kekkula on 1210666269
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Kysyin asiaa yhdeltä tutulta koska itse en ymmärrä miksi Dynojet yms. näyttää juuri noita lukuja, tuli seuraava vastaus. Tulisiko sitä faktaa myös vaikka BusaPapalta? kysy Esson hevosmiehiltä?

Netistä käyriä katselemalla myös Dynojetin penkit näyttävät ihmeellisen poikkeavia lukuja. Varsinkin Dynojetin vanhemmat ja uudemmat penkit. Onko Newton muuttanut lukuja vuosien saatossa?

En vastaa olla olevan oikeellisuudesta. Koska se OIKEA teho on itselle mysteerio. Newtonin lait opin koulussa ja ne tietääkseni pätee vielä

My dyno systems used a true pure digital data (timing) and a pure mathematically calculated power figure. (No fudge factors!)
Then this absolutely accurate inertial data was calculated very accurately. (mathmatically calculated drum and rotational inertia, as well as bearings inertial values from known dimensions of drum and spigot and bearings and material densities eg En1a steel for the drum can be found via the manufacturers charts)

Once you know the true rotational inertia accurate to much better than 0.1 percent, then you can easily calculate in software exactly how much power (real power! in kw or hp, etc) it takes to accelerate the drum by x amount. We display exactly this value as a point on the graph for each and every revolution. No factors are applied other than correction standards (DIN, ISO, ECE, etc or if wanted uncorrected) and a windage and friction loss curve is added to the true measured power curve. This curve is found by mechanically spinning the drum up to 250mph with an electric motor thats fitted with a big tyre! Its then lifted off the drum and the slow down is logged. This gives the true windage and other frictional losses negative power curve of power x drum mph. This is a parasitic loss that would make the power at the rear wheel seem low. It only amounts to about .3 hp at low speeds and a couple of hp at very high speeds though and most dyno companies dont bother to do this.

The net result of all this is a TRUE bhp at the rear wheel figure regardless of speed. And no factor is "added". Dynojet use a drum with a much too low inertial value however. So the true bikes HP is harder to measure since now due to the very rapid rpm per second rise of the motor/gearbox/generator/wheel less rear wheel HP will be available at the wheel. It gets absorbed accelerating the bikes own rotating masses... So they may??? Have toi add a figure to reflect a "true" reading. But now they are not measuring true rear wheel hp at all...

This has got worse as bikes mainly harleys with 30 to 55 hp when dynojet designed their dyno and the drum mass reflected that figure. The modern bikes are making rather more! My own turbo 1100 Suzuki made 280bhp rear wheel (true hp with a very heavy drum) without the Nitrous... It accelerates a dynojet drum so fast that it neither has time to develop full boost (big old turbo) or allow fuel flows etc to stabilise.

Now on one of my own dynos that bike developed much more power than a dynojet one simply because the dynojet didnt give it the time it needed even in top gear.

On a normal bike non turbo bike on a normal day I took a stock derestricted Suzuki GSXR1100 W and a kawasaki ZX7R on an interesting trip... In my own Dyno Trailer... They were both typical examples and made a rear wheel corrected (SAE J1349) 136 AND 97 hp on my own known deadly accurate true rear wheel dyno.

I went to several bosch braked (emf and load cell) car dynos that were run by freinds. All read totally different! Both cases more. These of course can be "calibrated" with a screwdriver and are simply unreliable.

Then I went to 2 Dynojet dynos. Both read exactly the same as mine. To within 1 hp on both bikes. ALL THE WAY on both 4th gear roll on runs. The curves were identical totally. I was surprised.

So if they use a fudge factor to get a small drum to read the same as a big heavy one its works! At least with an "average" bike.

I went to several others that will remain unamed and they were abismal! Most couldnt give two runs that looked like similar curves, and they used grabbed rpm data, too much averaging etc. The resulting power curves may as well have been hand drawn by listening to a run. Beware most are like this. A certain small popular french dyno fits into this category too.

If the drum is big no "factor" is required.
If the data is good no or very little data averaging is required.

That rules out 98 percent of all dynos.

At each Dyno destination :kusi:




Edited By Kekkula on 1210668287
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

maiksu75 kirjoitti:Mitä muut ovat saaneet K8 busasta irti bikedoctorin penkissä. Itse olin muualla penkittämässä ja lukemat olivat aika älyttömän isot,yli 190hv. Olen menossa tuossa vielä doctorille poikkeen,pitää uteliaisuuttaan katsoa kuinka paljon noissa todellakin on eroa vai onko yksilöissäkin yli 10hv eroja/putkistomerkeissä.
Tuosta saatais hyvä vertailu pohja,jos olet saanut jossain 190hp ja yli niin olis kyllä mielenkiintoista nähdä mitä se pyörätohtorin penkki antaa.
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

No just ! Vielä kerran Kekkula . Koska NYT pääsit vasta asian ytimeen. SIS MIKSI JOKU VIITSII KIKKAILLA asiakkaan iloksi isoja lukemia ?? ???

Kysyisinkin, että MIKSI RUUSILA SITTEN KIKKAILISI MUITA PIENEMPIÄ LUKUJA asiakkaan "suruksi" ??

Huono tapa markkinoida lienee, ja kuten itsekkin totesit yksilö erot ja penkkilukema erot on aivan eri asia . MUTTA jos joku penkki näyttää vakio K8 :lle liki 190 hp ja Ruusilan dyno putkiviritteiselle K8 :lle vajaat 173 . Kumpaan ITSE luottaisit enemmän ??

Tämä keskustelu ei johda mihinkään, ja TOTTA olen käyttänyt kirjoittaessa vääriä termejä vrt. Fakta ja Fiktio ?! EI täällä kukaan pysty sanomaan sitä MIKÄ loppupeleissä on oikeasti sitä FAKTAA. Sekin totta, että ootetaan kun saadaan lisää K8 käppyröitä ja NIMEN OMAA eri penkeistä, niistä voi ruveta sitten tekemään jonkin asteista keskiarvoo. Joka voi olla lähellä totuutta.

BikedoctorillaKIN ollut kaksi penkkiä, jotka antaa eri lukemia, mutta se EI oleellista, VAIN se, että saadaan Mopo kunnolla oikeisiin säätöihin. Tämä jolla nyt penkitettiin Jukan pyörä, on tosiaan ERITTÄIN ankara, mitä tulee huipputehoon. Mutta mitä ilmeisimmin parempi säätöduunissa, koska Miksu sitä käyttelee.

Miksuakaan ei liene kauheesti kiinnosta se, mitä saadaan huippulukemix, vaan se, että saadaan pyörä mahdollisimman optimaalisen hyväksi säädöiltään ja ajettavuudeltaan. Eli Verry Sorry jos oon kyseenalaistanut ja aiheuttanut pahan mielen mm. Sulle Kekkula, mutta kaikki tosiaan lähti "Erään" kirjoittajan toteamuksesta " Aikas paskat lukemat ", mutta eipäs oo paljoo osallistunnu keskusteluun sen jälkeen, liekö "Paskat Lukemat" hänen mielestään Faktaa vai Fiktiota ??

PetriK kuitenkin aikas hyvin perillä näistä viriasioita ja antoi erittäin asiallisen kommentin, ko. lausahdukseen ?!

Jäädään ootteleen minkälaisii lukemii tulee Suomen penkeistä K8 :lle pitkin kesää ja katellaan vaikka Syysmiitin aikoihin Stadissa, missä menee keskiarvot.

YT. bp2 ( Ei penkkispesialisti, mutta taatusti Baanaspesialisti jo vuodesta 1975, vaikka Taukoo Turbo Katanan jälkeen aikas mittavasti olikin ) :;):




Edited By busapappa2 on 1210668829
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Luotan yhtä paljon 190 HP lukemaan ja 173 HP lukemaan, koska mielestäni kumpikaan ei ole oikein. Muiden kirjoittamia faktoja aiheesta olen jo esittänyt ja nyt odotan PENKKIGURUJEN vastauksia kuten yllä sovimme :D

Luotan siihen penkkiin jossa omani käytän, vaikka esimerkiksi Bike-Doctorin Ruusilan penkkiin.

Yhteenkään penkin käyttäjään en luota, vahinkoja sattuu kaikille, asiantuntemus voi olla puutteellinen ja hyvin harvat saattavat jopa kikkailla luvuilla.

Kikkailua tuskin kukaan perusteho vedossa tekee, mutta sitten siinä vakio vs. viriviri käyrässä voi jo olla kikkailua harrastettu. Saatu näyttämään viritystyö onnistuneemmalta.

Perusvedolla tarkoitan näitä pelkkiä tehonmittauksia joita suurin osa näistä on. Eli mitataan vain teho, ei tehdä viriä ja vertailukäyrää.

:respekt: OLLAAN NYT HILJAA JO, SAADAAN KALAA. ODOTELLAAN PENKKIGURU NEUVOSTOA SAAPUVAKSI ILLAN HÄMYSTÄ SALAPERÄISTEN TURBO MIESTEN KERA. :respekt:

Ja ei niitä herneitä nenään :thumbup:




Edited By Kekkula on 1210698946
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Lisää kommenttia, en edelleenkään vastaa oikeellisuudesta vaan odotan PENKKIGURUJA? :pomppu:


The key is this paragraph:
On simple inertial dynamometers, some (most, actually, all that I know of in the MC market) companies use an average for the inertial mass value of the engine, transmission, rear wheel, sprocket and chain on every bike - as if a YZ125 has the same rear wheel or internal rotating mass as a 1340cc Harley Davidson. Needless to say, if the software thinks that the YZ125 had a HD rear wheel on it, it would look like the 125 makes more HP at the rear wheel than it does at the crankshaft. It's simply wrong.
And - that's why you hear of 125cc Karts that make 43 hp at the rear wheels!!!!!


because their drum is so light compared to the engines internals they needed to "add" power to the actual reading to get something that resembled what would have been measured on a static rpm braked dyno. And their is no "correct" fudge factor. The factor they used was maybe correct in the days of the big old bikes they used in those days. Now bikes have much lighter cranks and wheels etc so the fudge factor is too big maybe? Who knows I dont work for them. In any case the fact that they use one at all means that they cant ever give true rear wheel data. They really needed a drum twice as wide... And NO fudge factor as I did and still do on the units still in use.

All bikes tested on a correctly calibrated constant rpm emf or water brake dyno will always read higher bhp figures than during acceleration because of the power wasted during the run acelerating the engine internals. But in the real world you DO acelerate when the throttle is opened. So which is the correct figure? One that reads true rear wheel hp while accelerating at a constant rate thats true match for the vehicle tested.




Edited By Kekkula on 1210670277
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Juuri NÄIN Kekkula, Mulla on sen verran pitkä ja rankka elämänkaari takana, etten tällasista asioista herneitä vetele sen kummemmin, nenään, kuin persuksiinkaan. :respekt:

Ja myönnän edelleen, että sanavalintani olivatten määrätyiltä osin virheellisiä. Mutta kun vähä niskakarvat nous pystyyn siitä kuuluisasta kommentista "aika paskat lukemat" . :shocked:

Ite oon kuitenkin koeajanut ja jäänyt totaalisesti koukkuun tohon K8 malliin, eli eessä pitkä odottelu tonne Heinäkuun alkuun. Jota lievittää melki kuukauden reisu Alicanten Provinssiin, jossa ajelen EHKÄ ( Jos Huvitttaa ) HD muolimasa, on paluu eka kerran sieltä kuitenkin ERITTÄIN mieluisa, koska pääsee uutukaisen K8 puikkoihin ja vielä jonkun sortin HD vimputtimien jälkeen. :thumbup:

Shhh. Nyt ootellaan sitä kalaa. :kippis:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

Jees :kippis:

Ei muuta ku hyviä kilometrejä :turbobusa: uutukaisella.
80-1174996964

Viesti Kirjoittaja 80-1174996964 »

Mahtaako muiden pyörävalmistajien tuotteista löytyä
lähellekkään vastaavia tehoja vakiona, joten ollaan ylpeitä
siitä että ajellaan maailman nopeimmalla sarjavalmisteisella
moottoripyörällä.
hmm, mistähän johtuu että paikalliset sikawatimiehet ei tule
enää kehumaan keksintöjään. ??? :D
Avatar
Tomppa
Viestit: 630
Liittynyt: 17 Maalis 2006, 13:11
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Tomppa »

Sen enempää tähän aktiiviseen keskusteluun puuttumatta :D :D

Laitoin tonne omaan galleriaan (Tompan kuvat)
pari skannattua kuvaa lehdestä, jossa arvioitiin suomalaisia tehopenkkejä.

Erilaisia lukemia tuli sielläkin ja toi Bike Doctorin penkki oli lähes identtinen Viaberin penkin kanssa. Siellä tehdään lehden mukaan valtaosa suomalaislehtiin tehtävistä tehomittauksista...

Jatkakaa.... :thumbup:
SMR

Busanistit +200mph Club Finland
Vastaa Viestiin