K8 busan tehot penkissä?

Tänne kaikki Gen2 (k8 ja uudemmat) tekniset asiat jotka eroavat Gen1 Busasta
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

erään k8:n takanakilta tulos:

172,6hp
137Nm
- pyörä suht neves, Yoshin 4-2-1 putki
- säädöistä ei tietoa

Omani penkkiin + säätöön, kunhan tässä ehtisi.

Aiempien mopojen testaus + säätö tehty Viaberissa.
Löytyykö muita vastaavia firmoja tästä lähettyviltä?
Club 100 m/s Otalampi
hajahuja
Viestit: 244
Liittynyt: 13 Kesä 2005, 19:18
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja hajahuja »

aika paska tulos,ei kauas heitä vanhan mallin tehoista
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

hajahuja kirjoitti:aika paska tulos,ei kauas heitä vanhan mallin tehoista
Riippuu kyseisen penkin antamista tehoista muille pyörille... kuten viimeisimmästä mp maailmasta oli luettavissa jotkut penkit ovat vähän optimistisia kun taas tuo vaikuttaa aikalailla realistiselta penkiltä.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Marbusa
Viestit: 187
Liittynyt: 23 Huhti 2008, 09:37
Paikkakunta: Weikkola -> ?

Viesti Kirjoittaja Marbusa »

Jokos JakeS on käynyt yksilönsä penkittämässä?

Saiskos sinne Vierumäelle kehiteltyä sellaisen "Busanistien penkityspäivä" häppeningin?
Sitten olisi ainakin vertailukohteita samasta penkistä.

Kiinnostuneita?
Club 100 m/s Otalampi
Avatar
JakeS
Viestit: 237
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 18:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JakeS »

Marbusa kirjoitti:Jokos JakeS on käynyt yksilönsä penkittämässä?

Saiskos sinne Vierumäelle kehiteltyä sellaisen "Busanistien penkityspäivä" häppeningin?
Sitten olisi ainakin vertailukohteita samasta penkistä.

Kiinnostuneita?
Ei ole saanut aikaseksi... Eiköhän se takapyöräteho minunkin vehkeessä pyöri 150-185 hp:n välillä :D Minä vielä tämän putkistoratkaisun kanssa painiskelen. Tuntuu vaan nuo penkkitulokset olevan aika laajalla skaalalla, joten pitäisi saada useampi k8 samaan penkkiin ja mieluummin vielä sellaisia pikkuisen laitettuja putkiviritteisiä jotta näkisi onko niistä mitään hyötyä.
75-1187156395

Viesti Kirjoittaja 75-1187156395 »

Marbusa kirjoitti:erään k8:n takanakilta tulos:

172,6hp
137Nm
- pyörä suht neves, Yoshin 4-2-1 putki
- säädöistä ei tietoa

Omani penkkiin + säätöön, kunhan tässä ehtisi.

Aiempien mopojen testaus + säätö tehty Viaberissa.
Löytyykö muita vastaavia firmoja tästä lähettyviltä?
PHT-Speed Oy Järvenpää

Tuo meille, en syleskele suzukien päälle niinkuin Harri (ei pahalla) ehkä tekis :;): ja hintakin on varmasti busanisteille kohtuullisempi, orkkis boksin säätö onnistunee.
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Nyt on Varkauden "valkkari" käynyt kiusaamassa rullaa joenkaupungissa. Ekat mittaukset, ja tehoja lähti abou 176hp. Vähän yläkierroksilta "kakkua" pois, ja tulos 180hp, ja vääntöä 148Nm. Vakiosta k8:sta lähtenyt samassa penkissä 177hp, ja putkiviritteisistä 182-183hp. Mullahan ainoastaan sliparit vaihdettu... Ensi talveksi itseäni motivoidakseni, pyysin tulostamaan samalle lapulle "öky"lohkon kämyrät!! Vielä matkaa "ökyn" tehoihin, ja vääntöihin, mutta kyllä tää k8 ihan ok aihio on!!! Samat tehot, ja vähän paremmat väännnöt, kuin k4:sta Yoshinputkisto, Yoshin stage 1 nokat, ja PC virityksellä...




Käppyrä

:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

BussiJussi kirjoitti:Nyt on Varkauden "valkkari" käynyt kiusaamassa rullaa joenkaupungissa. Ekat mittaukset, ja tehoja lähti abou 176hp. Vähän yläkierroksilta "kakkua" pois, ja tulos 180hp, ja vääntöä 148Nm. Vakiosta k8:sta lähtenyt samassa penkissä 177hp, ja putkiviritteisistä 182-183hp. Mullahan ainoastaan sliparit vaihdettu... Ensi talveksi itseäni motivoidakseni, pyysin tulostamaan samalle lapulle "öky"lohkon kämyrät!! Vielä matkaa "ökyn" tehoihin, ja vääntöihin, mutta kyllä tää k8 ihan ok aihio on!!! Samat tehot, ja vähän paremmat väännnöt, kuin k4:sta Yoshinputkisto, Yoshin stage 1 nokat, ja PC virityksellä...




Käppyrä

:p :p

aika huimia lukuja,ei oo kun kymppi liikaa :D




Edited By Jukkis on 1210601841
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Agostini
Viestit: 1569
Liittynyt: 23 Touko 2004, 14:43

Viesti Kirjoittaja Agostini »

Mitä se mansen maalari taas sekoilee.... :p :laugh:



Edited By Agostini on 1210602324
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Ei mitään ... :( 172hv ja wääntöö miksun penkissä 142.. yohsin slipareilla... :)
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
98-1197316477

Viesti Kirjoittaja 98-1197316477 »

Samoja polleja itsekkin sain dynostarin penkissä slipareilla,mutta vääntöö oli 159nm,oliko sulla huiput hp/väännössä tehtaan ilmoittamilla kierroksilla siis suurinpiirtein?7200rpm/vääntö ja 9700rpm/hp.
Avatar
Jukkis
Viestit: 2818
Liittynyt: 21 Elo 2005, 17:10
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

katsotaan jos saadaan kuvaa... :) Eikä ollu tarkoitus loukata ketään, Miksun penkki oon maan "ankarempia" :( Mulle ne oon vaan lukuja, perstuntumalla jo voin todeta että LÄHTEE nyt säätöjen jälkeen :rocket

K8 Orange "Limeted" Edition Teho / Vääntökäyrät a'la Mika Ruusila ( Bike Doctor ) Epilä Tampere . Varustus : Yoshimura Bolt On U.S.A . Ei muuta tehoon vaikuttavaa !!

Jukkiksen Käyrät K8 Oranssi !




Edited By Jukkis on 1210659100
BMW S 1000XR 2016

ex:ät K3,K6,K7,K8,K9,L0,L1,K8,L1,L3,L4...
President of team jukkis
Corvette C4
http://galleria.busanistit.org/v....pg.html
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Kyllä toi on taivaan tosi mitä Jukka kirjottaa . Varsinkin kun Ruusila ( Bike Doctor ) ei niinkään keskity siihen, että saadaan asiakkaan mielix HIRRRVEITÄ numeraali arvoja paperille, vaan oleellisinta ON, ETTÄ saadaan käyrät tasaisiksi ja optimaalisiksi niillä kierros alueilla mitä OIKEESTI käytetään ajaessa . :;):

Ja juuri toi penkki missä Jukan Oranssi penkitettiin, on TOSI ANKARA . Käsittääkseni Kemissä on toinen yhtä Ankara, ELI antaa niitä TODELLISII tuloksii . VARMAANKIN Suomessa muitakin Penkkejä / Penkittäjiä, joissa tulee Hyvin SÄÄDETTYNÄ ( Joka pääasia ) samantasoisia lukuja. :p ELI JUST NIIN kuin PetriK Asian ilmaisi. :cool:

hajahuja vois mennä vaikka OIKEESTI ajamaan K8 KUNNOLLA, ja sitten vasta "paskotella" kenenkään tuloksia. Ainakin Allekirjottaneelle tulee sellanen tunne, että hajahujan kommentin takana jokin on "HujanHajan" . :D

Just tuolla väännöissä on huikee ero ainakin mun entiseen verrattuna, joka oli ihan hyvillä lukemilla penkitetty juuri Bike Doktorilla. Lisäksi ajettavuus onpi AIVAN omaa luokkaansa K8 :ssa. SE ON SYY, miksi mä vaihdan, koska ajan NIMENOMAA Baanaa PALJON. Räjähtävä lähtönopeus joka vaihteella, huikee vääntö, Kissamainen pehmeys IHAN kaikilla osa-alueilla vrt. vanha malli, sekä uskomaton ketteryys kaupungissakin .

Sitä en tarkaan tiiä mitä uuteen on tehty, että tällaselle "BaanaKetulle" uuteen malliin on saatu korjattua ajo-ominaisuuksia TODELLA ratkaisevasti. Muuten mulla ei just syytä olis vaihtaa, koska entisestä Liekitetystäkään ei KOSKAAN ole loppunut Tehot kesken.

Eriasia on hemmot jotka harrastaa kiihytyskisoja jne. TAI esim. tykkää Turbottaa koneensa, siähen hommaan varmaankin vanhemmat mallit on sopivampii erään "Asiantuntija" lausunnon perusteella Turboo ei kantsi ees laittaa 1999 - 2003 :sta uudempiin versioihin, joskin tiiä häntä kaverin asiantuntemuksesta ??

Kaikki edellä mainittu perustuu omakohtaisiin kokemuksiin, ja edustaa AINOASTAAN omia mielipiteitäni, jos joku ottaa nokkiinsa, niin ottakoot .

Tulee vaan mieleen jonkun Vikasaki miehen komentti "kuulemma" Messuilla :

"Onhan tuo komeempi, kuin entinen . SAISIVAT vain ajettavuuden vielä paremmaksi" ?!?

"Joku Busanisti" sitten oli kysäissyt, että paljonkos oot K8 :lla ajanut............

NIIN EI METRIÄKÄÄN, "mutta kun kaveri sano" .................................... :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Avatar
Purkuosia.com
Viestit: 219
Liittynyt: 29 Touko 2006, 09:05
Paikkakunta: -Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Purkuosia.com »

busapappa2 kirjoitti:Ja juuri toi penkki missä Jukan Oranssi penkitettiin, on TOSI ANKARA . Käsittääkseni Kemissä on toinen yhtä Ankara, ELI antaa niitä TODELLISII tuloksii .

Aika moni varmaan kaipaa FAKTAA mikä on se TODELLINEN hevosvoima josta yllä puhut? mihin perustat väitteesi?

Onko se penkki mikä näyttää vähiten kaikista todellisin? vai oletko nyt varma ettei sellainen penkki näytä liian vähän? mitä jos sekin näyttää liikaa?

Tuolla väittävät mittaavansa TODELLISIA tehoja : http://www.factorypro.com/dyno/true1.html

Nuo lukemat huomattavasti pienempiä kuin "penkkigurujen" lukemat. Oliskos nuo oikeampia? vai onko nuo liian vähän?




Edited By Kekkula on 1210659331
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Siis mikä "todellinen hevosvoima" ?? Olen täsä kuullut, että K8 :lla on saatu aikaan 189 hp vakiputkilla, johon en ota muuta kantaa kuin.............. :laugh:

mm. Bikedoctor hymyili aikas leveesti nuille "todellisille" hevosvoimille ?!? :D

Papereita pystytään tekemään AEVAN millasii asiakas haluu, mutta Toi käppyrä minkä lisäsin Jukkiksen tekstin alle ON FAKTAA . Tälläkin foorumilla on Pro ukkoja jotka vetelee Kvarttimaileja SUOMEN parhailla ajoilla, JA käyttävät Ruusilan penkkejä säätämiseen ja tehojen kartoitukseen. Kertokoot HE mikä faktaa ja mikä fiktioo. SE NYT AINAKIN ON FIKTIOO, että K8 malleissa on yksilökohtaisia eroja + - 20 kaakkia oikeesti, varsinkin kun kovempi tehoinen oli TÄYSIN vakio.

Anyway mua ei toi tehopuoli kiinnosta paskan vertaa, pääasia, että säädöt kohillaan JA AJAMINEN KIVAA . ???

Toin vain julki sen mitä Jukan pyörästä saatin irti VARMASTI yhden TOSI Specialistin toimesta JA varmasti huippulaitteella . Väittää saa ihan mitä haluaa .

Enkä kyseenalaista kenenkään väitteitä, kuin siltä osin, että TOSIAAN olis + - 20 kaakin eroja pyörissä. Ne paprut, mitä K8 osalta olen NÄHNYT on pääsääntöisesti tehojen osalta olleet 170 - 178 hp takapyörältä ja niissä on ollut muitakin, kuin Ruusilan penkin tuloksii.

Edelleenkin Kekkula mulle ON TÄRKEINTÄ, että pyörässä on SÄÄDÖT kohdillaan ja niillä kierroksilla, mitä käytetään IHAN TAVALLISESSA ajossa ON optimi tehot.

PC : n ja Vapaavirtaus suodattimen lisäämällä sekä putkitus 4:stä yhteen tuo jo ihan tosenlaisii lukemii, mutta mä en sellasii tartte. Eli kyllä tää keskustelu mun puolesta riittää NYT. Kunhan saan oman Valkkarin Dynoon Heinäkuussa kun tuun Espanjasta, saadaan vertauskohta kahelle putkiviritteiselle K8 :lle ilman mitään muita härpäkkeitä, mulle tosi tulee eri putket kuin Jukalle, eli Suzuki / Yoshimura Bolt On Japan .

Eli siltä pohjalta............................... :p
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Vastaa Viestiin