Kiihdytys- ja testipäivät Pudasjärvi 2008 - 10-11.5.2008 ja 24-25.5.2008
Niin, PetriK, paljonko sun pyörällä tänä kesänä ajetaan varttimaililla? Enemmän tehoa ainakin pitäisi olla? Noista loppunopeuksista ei tosiaan pidä vetää turhan hätäisiä johtopäätöksiä, kuten sanoin, optimistisia ne mun mielestä on. Niille "enemmän lajista tietäville" tervetuloa kokeilemaan varttimailia lentokenttäasftaltille vakiomittaisella katupyörällä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Niin, PetriK, paljonko sun pyörällä tänä kesänä ajetaan varttimaililla? Enemmän tehoa ainakin pitäisi olla? Noista loppunopeuksista ei tosiaan pidä vetää turhan hätäisiä johtopäätöksiä, kuten sanoin, optimistisia ne mun mielestä on. Niille "enemmän lajista tietäville" tervetuloa kokeilemaan varttimailia lentokenttäasftaltille vakiomittaisella katupyörällä.
Mökkimajoitus hommataan 100km säteeltä joka nistille, joka ajamaan tulee. Ja taatusti tullaan iltatulille paisteleen makkaraa ja ajeleen kasin aikoja kaveriksi, halusitte, eli ette :p
Olisi todellakin mukava nähdä muitakin nistejä täällä suunnalla tykittämässä.
Edited By JanneT on 1210459344
Minkälaisia loppunopeuksia teille tuli muihin lähtöihin? -Arska oli siellä sillä putkiviritteisellä pikkususukilla, lähtöjä näytti olevan kymmenkunta. Ajat, pari kertaa 9.7, puolenkymmentä 9.8, pari9.9 ja kaksi kymppialkuista. Loppunopeudet kaikissa muissa 236-239, mutta kerran 268...
Eli niinkuin Jannekin totesi, ajat melkolailla linjassa, mutta noissa loppareissa jotain outoa.
Jarille onnittelut kovasta ajasta, samoin muille onnistuneille.
Eli niinkuin Jannekin totesi, ajat melkolailla linjassa, mutta noissa loppareissa jotain outoa.
Jarille onnittelut kovasta ajasta, samoin muille onnistuneille.
En tiedä vielä - viimeksi oli alakerran väännöt kateissa joten ei sillä p*****a mitään varttimaililla tee ainakaan siinä kunnossa. Alle 8krpm hävisi kautta linjan vakiobusalle 5-10hp vaikka vaan pelkästään putkistoa vähän vaihdettiin tai muokattiin alusta loppuun. Nyt uudelleenajoituksen pyörää ei ole vielä säädetty muuta kuin ajamalla osakaasualueet kun pajalla on vähän muita kiireitä. Puhumattakaan siitä että säädöt olisi pullon kanssa kokeiltuja. Tuon SM kauden alettua ehdin sitten paremmin panostamaan tähän omaankin projektiin.jarim kirjoitti:Niin, PetriK, paljonko sun pyörällä tänä kesänä ajetaan varttimaililla? Enemmän tehoa ainakin pitäisi olla? Noista loppunopeuksista ei tosiaan pidä vetää turhan hätäisiä johtopäätöksiä, kuten sanoin, optimistisia ne mun mielestä on. Niille "enemmän lajista tietäville" tervetuloa kokeilemaan varttimailia lentokenttäasftaltille vakiomittaisella katupyörällä.
Täällä etelämmässä ekat mahdollisuudet testailla taitaa olla WV openissa, 24.5 muistaakseni. Tälle kaudelle olen tyytyväinen jos tulee alle kympin aika jossain vaiheessa kunhan pyörä on säädöissä ja pullo kiinni (nythän toistaiseksi paras on ollut 10.4). Kiikalassa on varmaan aika samanlaiset olosuhteet kuin Pudiksellakin jos sää sallii. Kyllähän pudiskin kiinnostaisi, ehkä loppukaudesta tai lomien aikana - jos saisi vaikka vaimon innostumaan lähtemään mukaan...
Jos pudiksen loppunopeuksissa on häikkää, niin laittaako silloin myös nuo Rissasen aiemman kesän harjoitusvetojen nopeudet kyseenalaisiksi ?
Ei voi ottaa kantaa viimekesäisiin nopeuksiin, ei silloin tainnut olla moisia heittoja. Syy tuohon heittelyyn voisi olla vaikkapa jomman kumman puolen ykkös nopeuskennon väärä suuntaus tai muuten heikko toiminta. Tahi sitten kirjurilla lukihäirikkö. Printtejähän tuolta ei kai saanut kukaan?PetriK kirjoitti:jarim kirjoitti:Niin, PetriK, paljonko sun pyörällä tänä kesänä ajetaan varttimaililla? Enemmän tehoa ainakin pitäisi olla? Noista loppunopeuksista ei tosiaan pidä vetää turhan hätäisiä johtopäätöksiä, kuten sanoin, optimistisia ne mun mielestä on. Niille "enemmän lajista tietäville" tervetuloa kokeilemaan varttimailia lentokenttäasftaltille vakiomittaisella katupyörällä.
En tiedä vielä - viimeksi oli alakerran väännöt kateissa joten ei sillä p*****a mitään varttimaililla tee ainakaan siinä kunnossa. Alle 8krpm hävisi kautta linjan vakiobusalle 5-10hp vaikka vaan pelkästään putkistoa vähän vaihdettiin tai muokattiin alusta loppuun. Nyt uudelleenajoituksen pyörää ei ole vielä säädetty muuta kuin ajamalla osakaasualueet kun pajalla on vähän muita kiireitä. Puhumattakaan siitä että säädöt olisi pullon kanssa kokeiltuja. Tuon SM kauden alettua ehdin sitten paremmin panostamaan tähän omaankin projektiin.
Täällä etelämmässä ekat mahdollisuudet testailla taitaa olla WV openissa, 24.5 muistaakseni. Tälle kaudelle olen tyytyväinen jos tulee alle kympin aika jossain vaiheessa kunhan pyörä on säädöissä ja pullo kiinni (nythän toistaiseksi paras on ollut 10.4). Kiikalassa on varmaan aika samanlaiset olosuhteet kuin Pudiksellakin jos sää sallii. Kyllähän pudiskin kiinnostaisi, ehkä loppukaudesta tai lomien aikana - jos saisi vaikka vaimon innostumaan lähtemään mukaan...
Jos pudiksen loppunopeuksissa on häikkää, niin laittaako silloin myös nuo Rissasen aiemman kesän harjoitusvetojen nopeudet kyseenalaisiksi ?
Kujo kirjoitti:Minkälaisia loppunopeuksia teille tuli muihin lähtöihin? -Arska oli siellä sillä putkiviritteisellä pikkususukilla, lähtöjä näytti olevan kymmenkunta. Ajat, pari kertaa 9.7, puolenkymmentä 9.8, pari9.9 ja kaksi kymppialkuista. Loppunopeudet kaikissa muissa 236-239, mutta kerran 268...
Eli niinkuin Jannekin totesi, ajat melkolailla linjassa, mutta noissa loppareissa jotain outoa.
Jarille onnittelut kovasta ajasta, samoin muille onnistuneille.
Kiitos. Minulla vaparina loparit eilen 246-251 välillä (esim. viime kesänä Alastarolla 242-243 aika tasaisesti), kaasuilla 255-258 ja sokerina pohjalla tuo 261. Pudiksen kenttähän vie hieman alamäkeen ja siihen päälle reiluhko myötätuuli tuota osaltaan kyllä selittää. Tällä kertaa kuitenkin molemmat radat näytti tasaisesti samaa, viime kesänä parilla kerralla vasemman ja oikean radan välillä ~10km/h ero mutta ajat silti linjassa (http://www.asic.fi/menossa/MP%20yli%20900cc_3.pdf esim. tuossa N(V) ja N(O) kaikilla ~15km/h ero).
Vaparina paras aika 9.425s / 251.74km/h (60ft 1.683s). Taisi olla eka veto vaparina sen jälkeen kun kaasut loppui.
Edited By jarim on 1210495942
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mietippä asiaa hieman pidemmälle. Varttimailivetojen loppunopeudet mitataan kennoilla joiden sijoittelulla on merkitystä niiden antamaan tulokseen. "Täyspitkät" vedot viime kesänä mitattu kalibroidulla tutkalla tai VBox Minillä.PetriK kirjoitti:Jos pudiksen loppunopeuksissa on häikkää, niin laittaako silloin myös nuo Rissasen aiemman kesän harjoitusvetojen nopeudet kyseenalaisiksi ?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Tässä mun viisi parasta vetoa:
1.727s 9.717s 240.12km/h
1.640s 9.702s 239.14km/h
1.663s 9.656s 241.61km/h
1.644s 9.608s 239.26km/h
1.640s 9.589s 240.74km/h
Kympin vedoissa loparit oli sitten 235-236km/h kaikki. Eli mun kohdalle ei sattunut tuollaista hirveän isoa heittoa ajoissa.
Omalta osalta tuntuu ettei oikein saa tuota 60ft aikaa enää parannettua, jos yhtään hätäsemmin koittaa lähteä, niin tuntuu tuo vakiopituinen kiipeään senverran rajusti pystyyn, että ajasta tulee huono, vaikka 60ft aika oliskin hyvä. Pitäis vissiin tehdä vielä se kytkin modi, ja kokeilla, saisko sillä mitään iloa tuohon hommaan..
Toisaalta takaiskarin säädölläkin saattaisi saada helpotettua tuota keulimista. Nythän se on ollut koko ajan samoissa säädöissä, on sillä sitten oltu vartilla, taikka ajettu tourinkia yksin/kaksin.
Hyviä aikojahan se arskakin nakutti, empäs paikanpäällä kerinnyt katsoon niiin tarkasti. Sillähän oli kuiten suikka kans vakiopituisena?
Vielä noista 260/8.7 ajoista, niin tuolla sektorillahan niitä aikoja näkyy olevan, mutta tahtoo vain tuolla vakiomittaisella tuo alku olla sen verran hitaampaa, että voi olla Jarilla vaikea tuonne ysin pintaan päästä, vaikka loppuja saakin hyvin kelattua. Tiedä sitten..
Perkale kun haluttais kokeilla jotain "kilpuria", että minkälainen semmoisella kunnolla lasketulla ja sopivasti jatketulla vehkeellä on vartilla työntää..
Edited By JanneT on 1210497729
1.727s 9.717s 240.12km/h
1.640s 9.702s 239.14km/h
1.663s 9.656s 241.61km/h
1.644s 9.608s 239.26km/h
1.640s 9.589s 240.74km/h
Kympin vedoissa loparit oli sitten 235-236km/h kaikki. Eli mun kohdalle ei sattunut tuollaista hirveän isoa heittoa ajoissa.
Omalta osalta tuntuu ettei oikein saa tuota 60ft aikaa enää parannettua, jos yhtään hätäsemmin koittaa lähteä, niin tuntuu tuo vakiopituinen kiipeään senverran rajusti pystyyn, että ajasta tulee huono, vaikka 60ft aika oliskin hyvä. Pitäis vissiin tehdä vielä se kytkin modi, ja kokeilla, saisko sillä mitään iloa tuohon hommaan..
Toisaalta takaiskarin säädölläkin saattaisi saada helpotettua tuota keulimista. Nythän se on ollut koko ajan samoissa säädöissä, on sillä sitten oltu vartilla, taikka ajettu tourinkia yksin/kaksin.
Hyviä aikojahan se arskakin nakutti, empäs paikanpäällä kerinnyt katsoon niiin tarkasti. Sillähän oli kuiten suikka kans vakiopituisena?
Vielä noista 260/8.7 ajoista, niin tuolla sektorillahan niitä aikoja näkyy olevan, mutta tahtoo vain tuolla vakiomittaisella tuo alku olla sen verran hitaampaa, että voi olla Jarilla vaikea tuonne ysin pintaan päästä, vaikka loppuja saakin hyvin kelattua. Tiedä sitten..
Perkale kun haluttais kokeilla jotain "kilpuria", että minkälainen semmoisella kunnolla lasketulla ja sopivasti jatketulla vehkeellä on vartilla työntää..
Edited By JanneT on 1210497729
Hmm.. toi mun laite ei oo varsinaisesti mikään kilpuri, mutta jos tuut vaikka alastarolle joku kerta niin puolentusinaa lähtöö saat kokasta tälläJanneT kirjoitti:Perkale kun haluttais kokeilla jotain "kilpuria", että minkälainen semmoisella kunnolla lasketulla ja sopivasti jatketulla vehkeellä on vartilla työntää..
Tuohon lauantain 26.7. varttimailiajojen yhteyteen mahdollisesti perjantaina 25.7. "kutsuvierastapahtumana" tarkoitus järjestää illaksi koko kenttä käyttöön.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Jos vain kelit kohillaan, niin voiko jättää viikonloppua väliin?jarim kirjoitti:Tuohon lauantain 26.7. varttimailiajojen yhteyteen mahdollisesti perjantaina 25.7. "kutsuvierastapahtumana" tarkoitus järjestää illaksi koko kenttä käyttöön.
Suunnitellaan, suunnitellaan. Majoitustahan voisi koittaa hankkia vaikka siitä kentältä, mikäli se vielä nykyään on mahdollista?
Ksthb kirjoitti:JanneT kirjoitti:Perkale kun haluttais kokeilla jotain "kilpuria", että minkälainen semmoisella kunnolla lasketulla ja sopivasti jatketulla vehkeellä on vartilla työntää..
Hmm.. toi mun laite ei oo varsinaisesti mikään kilpuri, mutta jos tuut vaikka alastarolle joku kerta niin puolentusinaa lähtöö saat kokasta tällä
No ehdottomasti otetaan mahdollisuus innolla vastaan.
Jamppakin ehdottomasti kalustonsa kera paikalle, jos saadaan tuo heinäkuun "super-viikonloppu" toteutumaan?
Edited By JanneT on 1210506562
Oih... Hienoja aikoja JM:n vetänyt... Suoraan pro-luokkaa Saas nähdä, kuin kelit lämpenee ja oikeelle liimalle
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa