Busa nykii kiihdyttäessä??

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

Ajokausi avattu, mutta huonolla menestyksellä. Eli pyörä toimii moitteettomasti alakierroksilla, mutta kun lähtee kiihdyttämään niin rupee pyörä nykimään. Missä vika?? Vikakoodissa oli pelkkä c00 , mutta se viiva siinä c:n edessä oli yläällä.No yritettiin säätää sitä viivaa keskelle...kun saatiin se siihen, niin koitin kääntää kaasusta jolloin viiva pomppasi ylös, eikä palautunut keskelle. Kun virrat sammutti niin se oli taas siinä keskellä...no eikun kokeilemaan miten pyörä pelittää. Ekassa kiihdytyksessä pyörä ei nykässy..mutta kun lähdin seuraavasta risteyksestä kiihdyttämään pyörä nyki taas. No ei kun tallille takasin ja katsomaan viivan paikka...se oli taas yläällä.!! :wtf: Missä voi vika olla?? voiko olla tulppa?vai voiko tuo tps tehdä sen? Minkä takia TPS:n viiva ei pysy kohdallaan? :apua:
Avatar
nyypie
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Marras 2007, 14:55
Paikkakunta: Anal

Viesti Kirjoittaja nyypie »

Huhuilevat että vanhoilla bensoilla voi olla vastaavaa vaikutusta..
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Sullahan oli -99 eikös?
-syy lienee bensapumpussa, tarkemmin sen suodattimissa. Tps on ok, kun lämpimällä moottorilla viiva asettuu keskelle parilla kaasun näpsäytyksellä.
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

joo kyllä pyörä on -99. Bensat vaihdettii tuoreisiin ennen ajoa.
mutta mikä tos tps:ä voi olla kun se oli taas ajon jälkeen yläällä, vaikka se säädettiin keskelle?

Ps.On kylla asiallinen foorumi tämä...ei menny ku 12 min jo rupes apua tulemaan. :mosh:
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

varustelija 2 kirjoitti:joo kyllä pyörä on -99. Bensat vaihdettii tuoreisiin ennen ajoa.
mutta mikä tos tps:ä voi olla kun se oli taas ajon jälkeen yläällä, vaikka se säädettiin keskelle?

Ps.On kylla asiallinen foorumi tämä...ei menny ku 12 min jo rupes apua tulemaan. :mosh:
Tuohon foorumin asiallisuuteen en jaksa enää ottaa kantaa.
TPS:n arvon vaihteluun löytyy syy lämpölaajenemisesta. Siksi säätö silloin kun moottori on kuuma.
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

täytyypä huomenna pyöriä pyörä lämpöseksi ja ruveta säätämään!
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

juolahti tuossa mieleen kun lueskelin tuota vika foorumia ja siellä törmäsin juttuun missä puhuttiin pyörän asennontunnistimesta, joka sijaitsee kuulemma jossakin akun läheisyydessä?? voisiko tuo mun vika viitata siihen jos se tunnistin on esim. löysällä?? vaihdettiin meinaan mun pyörään tuo rautanen takahäkki ennen ajoon ottoa! Pitääkö kyseinen tunnistin ottaa irti takahäkkiä irrottaessa?ettei vaan olis jääny löysälle! :oho:
103-1116517908

Viesti Kirjoittaja 103-1116517908 »

Mäkin vähän epäilen että sulla on pumpusta sihdit tukossa. Sinne kertyy sitä kuparipaskaa joka tukkii sihdit.
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

no niin nyt sitten kävi näin että, kun olin menossa tallille raassaamaan pyörää niin se rupes nykimään jo alakierroksillakin ja sammu...eikä sen jälkeen ole käyntiin lähtenytkään...no sain talutettua pyörän tallille ja ruvettiin tutkimaan asiaa. vaihdettiin tulpat...ei auttanut(kipinä tullee). no sitten otettiin tankki irti ja katsottiin se suodatin, mikä on tankin sisällä, mutta se oli puhdas. Bensapumppua ei ruvettu aukaisemaan, kun ei ollut tarvittavia osia sen uudelleen kassaamiseen. Eikös sinne pidä vaihtaa jotakin o-renkaita jos sen avaa? Mutta voiko paska mennä pumpulle asti jos se tankin suodatin on puhdas?? Nyt olis kyllä neuvot enemmän kuin tarpeen...loppuu menaan meikäläisen ymmärrys!! :apua:
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Siitä pumpusta se ryönä irtoaa eikä tankista. Pää kylmäksi ja pumppu irti & auki, tsekkaa myös suuttimien sihdit samalla.
Club 100 m/s
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

tarviiko sinne pumppuun vaihtaa uusia osia kun sen avaa?
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

varustelija 2 kirjoitti:tarviiko sinne pumppuun vaihtaa uusia osia kun sen avaa?
ei
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
Kekku
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Helmi 2005, 10:54
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kekku »

Täältä löytyy tarvittaessa -99 mallin hyvä pumppu.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Mulla ainaki venähti noi O-renkaat ku purin joskus -99pumpun.
Et ne saattaa joutuu vaihtaa...
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
118-1177340260

Viesti Kirjoittaja 118-1177340260 »

No niin. Tuossa päivällä soittelin tuonne huollon puolelle ja ne käski mitata tuon tps:n. Siellä pitäis vissiin olla 2 vastusta siellä tpsin sisällä joista toisen pitäisi näyttää laskevaa ohmirvoa ja toi sen nousevaa...ja arvojen ääripäät pitäis olla samat. no mittasin tuon ja toinen puoli lähti nousemaan 1.2-3,7 kilo-ohmiin kaasua käännettäessä. eli toisen olis sit pitäny lähtee 3.7 ja laskee tuonne 1,2 , mutta se näytti vaan 4,2 kilo-ohmia eikä siitä muuttunut...eli se oli hajalla. Näin ainakin huollon mukaan, joten tilasin uuden tps:n, joka tulee perjantaina...toivottavasti vika on siinä!
Vastaa Viestiin