Kestääkö Busse laukut!! - pyörän soveltuvuus
-
- Viestit: 41
- Liittynyt: 24 Touko 2004, 13:37
Tosta aiheesta soittelin joskus suzukille. En muista nyt prikulleen mitä sanoivat kantavuudeksi mutta suuruusluokassaan se oli joka tapauksessa alle 200 kg. oliskohan se ollut välillä 170... 190 kg. Sen kuitenkin muistan että kun tota laskeskelin niin emännän kanssa ajovarusteet päällä joka tapauksessa raja just täytyi. Siihen vielä kolme kappan 44 litrasta laukkua täyteen survottuna niin menee suzukin speksin yli niin että rytisee. Kysyin auttaako rautaperän vaihto asiaan. Vastaus oli että suzuki ei lupaa kantavuutta sillä yhtään lisää.
Se perä tuppaa katkeen läheltä niitä kiinnitys korvakkeita. Päärungon korvakkeenlirpakkeet ovat kanssa varsin hintelän oloiset. Niitten poikkileikkaus on pinnaltaan vähän isompi kuin rautaperässä sen kiinnikkeen. Kestääkö noi päärungon korvakkeet? Kaiken kaikkiaan silmään ne näyttävät pirun hinteliltä.
Se perä tuppaa katkeen läheltä niitä kiinnitys korvakkeita. Päärungon korvakkeenlirpakkeet ovat kanssa varsin hintelän oloiset. Niitten poikkileikkaus on pinnaltaan vähän isompi kuin rautaperässä sen kiinnikkeen. Kestääkö noi päärungon korvakkeet? Kaiken kaikkiaan silmään ne näyttävät pirun hinteliltä.
sillyflier kirjoitti:Tosta aiheesta soittelin joskus suzukille. En muista nyt prikulleen mitä sanoivat kantavuudeksi mutta suuruusluokassaan se oli joka tapauksessa alle 200 kg. oliskohan se ollut välillä 170... 190 kg. Sen kuitenkin muistan että kun tota laskeskelin niin emännän kanssa ajovarusteet päällä joka tapauksessa raja just täytyi. Siihen vielä kolme kappan 44 litrasta laukkua täyteen survottuna niin menee suzukin speksin yli niin että rytisee. Kysyin auttaako rautaperän vaihto asiaan. Vastaus oli että suzuki ei lupaa kantavuutta sillä yhtään lisää.
Se perä tuppaa katkeen läheltä niitä kiinnitys korvakkeita. Päärungon korvakkeenlirpakkeet ovat kanssa varsin hintelän oloiset. Niitten poikkileikkaus on pinnaltaan vähän isompi kuin rautaperässä sen kiinnikkeen. Kestääkö noi päärungon korvakkeet? Kaiken kaikkiaan silmään ne näyttävät pirun hinteliltä.
Nii mutta eihän kuskinpaino tule juurikaan tuolle taka-häkille...! ???
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray
King of team purzzi :rasberry:
King of team purzzi :rasberry:
Tiedossa ei liene ainuttakaan "päärunko-ongelmaa", ja ihan varoiksi täsmennän että tarkoitit tuolla perän katkeamisella juurikin alumiinirunkoisia. Tämä siis ettei jää kellekään väärää käsitystä.sillyflier kirjoitti:Se perä tuppaa katkeen läheltä niitä kiinnitys korvakkeita. Päärungon korvakkeenlirpakkeet ovat kanssa varsin hintelän oloiset. Niitten poikkileikkaus on pinnaltaan vähän isompi kuin rautaperässä sen kiinnikkeen. Kestääkö noi päärungon korvakkeet? Kaiken kaikkiaan silmään ne näyttävät pirun hinteliltä.
Euroopanreissulla mentiin TÄPÖTÄYDET sivulaukut ja 2-päällä 190 km/h baanalla piiitkään ja hartaasti, ei mitään ongelmia. Tämä siis teräsrunkoisella.
Club 100 m/s
Pyörän kantavuudenhan näkee rekisteriotteesta eli kokonaispaino-omamassa=kantavuus.Kaikissa ns.sport-tourer pyörissä kantavuus on suunnilleen samaa luokkaa kuin busassa esim. entisessäni CBR-1000 jota pidetään varsinaisena kuormajuhtana kantavuus jäi johonkin 185 kiloon. Elikkä lähes varmaan kaikissa sport-tourer pyörissä sekä kantavuus että kokonaispaino ylittyvät kun pyörän päällä on kaksi normaali kokoista aikuista ja vaikka parin viikon reissutavarat.Kokonaispainoon vaikuttavat monet muutkin seikat kuin vaikka takarungon laskennallinen kestävyys mm. pyörään tarkoitettu rengastus.Nopean ajon renkaille ei anneta samoja kantavuuksia kuin vaikka varsinaisten matkapyörien renkaille jotka on tarkoitettu huomattavasti pienempiin nopeuksiin kuin esim. ZR. En kyllä ole kuullut että olisivat puntaroineet pyöriä ja jakaneet voittoja painojen ylityksistä mutta kaikkihan on mahdollista yhdentyvässä euroopassa. :O
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii