Ketjurasvari

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Mullakin on pro-oilerin asennusprojekti meneillään. Nyt pitäisi keksiä joku siisti tapa vetää se öljyputki suuttimelta penkin alle. Ensin mietin että vien sen jonkun sopivan kumiletkun sisällä suojassa, mutta taitaa se kestää aika hyvin paljaaltaankin. Taidan unohtaa hifistelyt ja vedän sen vain nippusiteillä kiinnitettynä jostain. Onko teillä jotain käteviä ratkaisuja?
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Minkä värinen vanhemman pyörän (K7) nopeusmittarin signaalin johto on ja mistä se löytyy...? ??? Tyhmä kysymys mutten ole asentanut pyörääni tre:tä yms... Nyt olis seuraavana tuo rasvarin asennus. :)
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Henry67 kirjoitti:Minkä värinen vanhemman pyörän (K7) nopeusmittarin signaalin johto on ja mistä se löytyy...? ??? Tyhmä kysymys mutten ole asentanut pyörääni tre:tä yms... Nyt olis seuraavana tuo rasvarin asennus. :)
Ota vasen sivukate irti. Etuhammasrattaan kopalta lähtee piuhat eteenpäin ja menee liittimeen. Liittimen jälkeen johtojen värit vaihtuu ja oikea piuha on se pinkki. Sain eilen just laitettua itelle. TRE tulee eri liittimien väliin.
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Kiitoksia!
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Macoshark kirjoitti:Mullakin on pro-oilerin asennusprojekti meneillään. Nyt pitäisi keksiä joku siisti tapa vetää se öljyputki suuttimelta penkin alle. Ensin mietin että vien sen jonkun sopivan kumiletkun sisällä suojassa, mutta taitaa se kestää aika hyvin paljaaltaankin. Taidan unohtaa hifistelyt ja vedän sen vain nippusiteillä kiinnitettynä jostain. Onko teillä jotain käteviä ratkaisuja?
Itse vedin sen osin siinä svingissä olevan ketjun "pehmusteen" alla, takaiskarin vierestä etupenkin alle, mistä pääseekin helposti takapenkin alle jos siellä öljyt on säilössä.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

TJJ kirjoitti:
Macoshark kirjoitti:Mullakin on pro-oilerin asennusprojekti meneillään. Nyt pitäisi keksiä joku siisti tapa vetää se öljyputki suuttimelta penkin alle. Ensin mietin että vien sen jonkun sopivan kumiletkun sisällä suojassa, mutta taitaa se kestää aika hyvin paljaaltaankin. Taidan unohtaa hifistelyt ja vedän sen vain nippusiteillä kiinnitettynä jostain. Onko teillä jotain käteviä ratkaisuja?

Itse vedin sen osin siinä svingissä olevan ketjun "pehmusteen" alla, takaiskarin vierestä etupenkin alle, mistä pääseekin helposti takapenkin alle jos siellä öljyt on säilössä.
Silleen mieki laitoin. Putken reitti :musik
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

No niin nyt tässä ihmettelen mitä öljyä tuohon Pro-Oilerin säiliöön laittaisi... ??? Käyttöohjeen mukaan laite olisi säädetty Stihlin osasynteettisellä teräketjuöljyllä. Käykö voiteluun esim. peräöljy? Mikä olisi toimivin ratkaisu?
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Henry67 kirjoitti:No niin nyt tässä ihmettelen mitä öljyä tuohon Pro-Oilerin säiliöön laittaisi... ??? Käyttöohjeen mukaan laite olisi säädetty Stihlin osasynteettisellä teräketjuöljyllä. Käykö voiteluun esim. peräöljy? Mikä olisi toimivin ratkaisu?
Itse käytin aikanaan tuota peräöljyä.. Sitkaampaa kuin muut öljyt - voi pitää syöttöä pienemmällä. Ei ehkä roiski niin paljoa mutta toki ilkeämpi taas puhdistaa ne vähät kuin notkeampi öljy...
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Moottoriöljy ei haise niin pahalle. Ja lähtee vanteesta helposti. Ei oo kyllä vielä kokemusta ku tuhannen kilsaa.
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

No nyt siellä on moottoriöljyä. Säätöjä ajelen parhaillaan kohdilleen. Hyvälle tuo alkaa näyttää. Oletteko saaneet EMI-testissä pysymään laskurin nollilla? Heti käynistyksen jälkeen kaasutellessa laskuri pyörii jonkin aikaa mutta alkaa pysyä nollilla pienen odotuksen jälkeen. Kaipa tuo lataa akkua käynistyksen jäljiltä tai sitten joku muu häiriö on kyseessä... ???
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Henry67 kirjoitti:No nyt siellä on moottoriöljyä. Säätöjä ajelen parhaillaan kohdilleen. Hyvälle tuo alkaa näyttää. Oletteko saaneet EMI-testissä pysymään laskurin nollilla? Heti käynistyksen jälkeen kaasutellessa laskuri pyörii jonkin aikaa mutta alkaa pysyä nollilla pienen odotuksen jälkeen. Kaipa tuo lataa akkua käynistyksen jäljiltä tai sitten joku muu häiriö on kyseessä... ???
Eipä oo tullu edes koitettua tuota laskuria käynnistyksen jälkeen niinkun pitäs. Jos se lukema asettuu nollaan niin ei pitäs haitata.
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Kaipa tuo häiriö pitää jotenkin yrittää poistaa. Tosin ei se ole niin paha, että haittaisi voitelun kannalta. Jos esim. flekti käynnistyy tai laitan pitkät valot ja painan jarrua, ongelmaa ei ole. Eli, jos sähkölaitteilla on kuormaa, ongelmaa ei esiinny. Oisko joku maadoitusongelma..? ??? Pitäsköhän laitteen maajohto vetää nopeussensorin maihin? Nyt se on ruongossa.
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Minä otin takavalolta sekä plussan että maan. Jossain vanhemassa topicissa neuvottiin niin tekemään.

edit: Kävinpäs tekemässä tuon EMI testin. Lukema pysyy nollassa käynnistyksen jälkeenkin.




Edited By Wyfell on 1209312892
Avatar
TJJ
Viestit: 268
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 18:36
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja TJJ »

Henry67 kirjoitti:Kaipa tuo häiriö pitää jotenkin yrittää poistaa. Tosin ei se ole niin paha, että haittaisi voitelun kannalta. Jos esim. flekti käynnistyy tai laitan pitkät valot ja painan jarrua, ongelmaa ei ole. Eli, jos sähkölaitteilla on kuormaa, ongelmaa ei esiinny. Oisko joku maadoitusongelma..? ??? Pitäsköhän laitteen maajohto vetää nopeussensorin maihin? Nyt se on ruongossa.
Rungossa antoi mullakin hissukseen nousevia laskurin arvoja. Kun siirsin maan rungosta takalampun maapiuhaan loppui ongelmat.
Bonebreakers MC

BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Mulla on oilerin virta ja maadoitus suoraan akkuu. Tai on siinä välissä kyllä relesysteemi katkomassa virtoja kun pyörä on sammuksissa, mutta muuten suora. EMI testissä laskuri näytti nollaa eli ei pitäisi häiriötä olla vaikka pablo sanoi että suoraan akkuun ei kannata kytkeä.

Mitä te olette laittaneet korjauskertoimeksi? Mä pyöritin takarengasta 10 kertaa ympäri ja sain signaalilaskuriin 92 eli ohjelmoin korjauskertoimeksi 9,2. Tänään pitäis ajella eka koeajo ja seurata alkaako ketju kostua.
Vastaa Viestiin