08 busa rengasrikko

Alustan/jousituksen säädöt, renkaat/vanteet, ketjut/rattaat.
Tarinaa myös jarruista.
mc-rapa

Viesti Kirjoittaja mc-rapa »

:pomppu: 350 km ajettu busa pihalla takarinkulassa naulainhakanen pystyssä.siis ootteko paikkauttaneet tubeless renkaita onnistuuko,kuin turvallinen.
RHead
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

Paikannut olen.. tosin käytin vain kyseistä rengasta varttimaili ajoon.. hyvin toimi ainakin siellä.
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Sepe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

On paikattu ja hyvin on kestänyt.
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Ite en ajais, mutta nyky paikkaus tekniikalla ainakin auton renkaat kestää ! Parisataa on kuitenkin aikas vähän, kun kysymys "Elämästä" . :)

edit.

Tai satasella 500km ajettu Pirellin Diablo Strada :

TÄSTÄ !

Kumi on uuden veroinen tuskin havaittavissa olevaa ajojälkee ! Lienee samat koot uusissa ja vanhoissa malleissa ?? Tämä jäi käteen, kun uskoin yhen Kreikkalais Bemaristin puheita, että sakuissa pitää olla renkaat samaa merkkiä ja kun mulle vaihettiin Ketjut ja rattaat syksyllä, ennen doitsereisua pantiin samalla myös takanakki. OIKEESTI kysääsin Polizeilta asiaa Flensburgissa, niin suurin piirtein nauroivat, että ei he ala kenenkään Renkaita konttaileen !? :D :D

Soita jos kiinnostaa : 040-5868388 :smoking:

Edited By busapappa2 on 1207852245
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Sepe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

busapappa2 kirjoitti:Ite en ajais, mutta nyky paikkaus tekniikalla ainakin auton renkaat kestää ! Parisataa on kuitenkin aikas vähän, kun kysymys "Elämästä" . :)
No miks sit ei pyörän rengas kestäis? :shocked:

Eikä siihen kuole jos rengas tyhjenee.

Nim. Eturengas tyhjäksi 200km/h kyydistä.
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

No kyllä kun mä olin joskus (nuorena) merkkiliikkeessä 10 vuotta hommissa, siellä paikattiin kaikki 635CSi bemarit ja nopeimmat MB:t yms. nopeiden autojen renkaat tubeless paikoilla.
Eli ainakin autonrenkaissa idioottivarma paikkasysteemi tuo Camelin pas.ss ..ka

Edited By Humppanisti on 1207855721
busapappa2

Emmää niin oo väittännytkään, ettei kestäis ?! ??? Totesin vaan, että "ITE EN AJAIS" . Mun puolesta kukin saapi ajaa vaikka umpikummilla !? :p

Edit ! Pirelli Diablo Strada myyty takarivin herrasmiehelle ! :smoking:

Edited By busapappa2 on 1207856629
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
72-1202239073

Viesti Kirjoittaja 72-1202239073 »

busapappa2 kirjoitti:Emmää niin oo väittännytkään, ettei kestäis ?! ??? Totesin vaan, että "ITE EN AJAIS" . Mun puolesta kukin saapi ajaa vaikka umpikummilla !? :p
No emmääkä Rambo väittäny että mää ajaisin, mutta mää vaan sanoin että autoilla ne ajavat kolmeesataa paikatuilla renkailla... moottoripyäristä mää en tiedä mitään... mutta luulen että Sepe ratakettuna tietää .....tuossa yläpuolella..
janne

Viesti Kirjoittaja janne »

ite en ajais paikatulla renkaalla kovin pitkästi :;):
9.925/230 :p
Member of team Jukkis
SM 6. (SB) 2010
SM 4. (SB) 2011
SM ?. (SB) 2012
SM 7. (sGB) 2014
busapappa2

Niinpä ! Jokanen ajaa millä tykkää ?! Nim. onnettomuuden nähnyt jossa frendiltä kajahti etugummi n. 120km/h ja äijä mettään + vasen käsi halvaantu loppuiäx !

Eipä oo kundi ajellut sen jälkeen............................... ???

Edited By busapappa2 on 1207859047
72-1168857737

Viesti Kirjoittaja 72-1168857737 »

Pakko kommentoida...

Nuo "kamelinpaskat, koiranpaskat yms." sydeemit pitäisi kieltää ja syöttää ko.systeemin keksijälle...
Yleensä toimii, mutta ei mikään pommin varma paikkaus keino. Eli on tullut vastaan tapauksia joissa liima ei ole kuivunut ja kun rengas on paineistettu ja lähdetty ajamaan, keskipakoisvoima on "karvamadon tai kamelipaskan" kuka milläkin asiaa haluaa kutsua, heittänyt hevon hel´vettiin...
Esim. edustamassani rengasliikkeessä ko.paikkaus tapaus on kielletty.

Ainoa oikea tapa korjata rengas on sen purkaminen vanteelta jolloin nähdään mitä reikä (lasinpala, naula yms.) on aiheuttanut renkaan sisäpuolelle, onko "lankoja" poikki, miten tubeles kalvolle on käynyt yms.?
Reikä kohta hiotaan sisäpuolelta ja laitetaan liimat yms. ja tubeles tappi paikka. Tämä on se oikea tapa.

Pyörän rengas taas aiheuttaa ongelmia renkaan kaarevuuden suhteen, ei ole niin helppo saada esim. paikkaa pysymään. Tietysti mp rengas on myös rakenteeltaan hieman erilainen kuin auton...

Itse en paikkaa pyörän rengasta, en myöskään paikatulla mp renkaalla aja.

Mutta päättäköön jokainen itse miten asiaan suhtautuu...

-Yli 10v. kumihommissa-
kalle

Viesti Kirjoittaja kalle »

Eräässä huollossa räjähti R1:sen takarengan penkissä kun
vauhtia oli 250km/h. Rensan oli paikattu....., eli en ainakaan
kovaa ajelisi!
busapappa2

Nynnääs haastaa Hombres asiaa. On meinaan lähtenyt joitakin kavereita n. 50v taaperruksen aikana sinne kuuluisiin "ilmavoimiin" millon mistäkin syystä ja nimenomaa "Biken" selästä. Joten......................... ???

Etunakki maksaa puoltoista sataa ja on aikas halapa hinta "Hengestä" jos huono tsägä käypi. Juuri toi paikattu kun tahtoo nimenomaa "KAJAHTAA". Autossa ei hätä YLEENSÄ ole iso, mutta motolla ajaessa...........

Mutta kuten todettu kukin tekee mitä lystää. :;): ???

Edited By busapappa2 on 1207997092
mc-rapa

Viesti Kirjoittaja mc-rapa »

kävin näyttämässä ko.renkaan pyörän ostopaikassa jossa asentaja totesi että voi hyvin paikata(kuulemma hyvin yleinen toimenpide)ja aivan idioottivarma.paikkaustapa oli camel.sano vielä lähtiessä et nyt vaan kolme markkaa lasiin!
Timba

Viesti Kirjoittaja Timba »

Otsikon mukaisesti 08 Busan rengasrikko TAAS. Ekalla renkaalla pääsin 60km, nyt sentään 6000km. Onko monella muulla tällaisia rengas ongelmia vai onko mulla vaan niin s....nan huono tuuri? Eli onko yleistä nämä naulat ja ruuvit motojen renkaissa, en muista koska autossa olis ollu samoja ongelmia?:(
Kokeilin joukkoliikennettä ja huomasin sen niin mukavaksi, että ostin oman Bussin työmatkoja varten......

Suzukilla vuodesta 1981

Copper/Silver
B-King

TEAM CAMPARI

Vastaa Viestiin