Ostin vm-2007 Ihka uuden bussin viime syksynä ja nyt kelien lämmettyä pääsin vihdoin ajeleen.Mutta huomasin heti että kaikki ei ollu kohdallaan.ensiksi luulin että takapyörä lyö tyhjää joka käänteessä,mutta syyllinen oli uutuuttaan luistava kytkin.joka lämmettyään meni aivan mahdottomaksi ajaa,mutta taas jäähdyttyään pelasi jotenkin.siinä sitten nilkutin pyörällä kotiin.Ja arvatkaapa harmittiko Onko kukaan kohdannu samanlaisia ongelmia?Vai oliks tää nyt taas miun normaalia tuuria
Ei ainakaan minun -07 ollut mitään vastaavaa ongelmaa. Busan perusviat kyllä oli, eli nypytti kaupunkiajossa pienillä kieroksilla ja jossain 140 km/h tärisytti hieman. Nypytys kuntoon säädöillä, eli alhaalta hieman rikkaammalle. Onhan tuossa sinun pyörässä vielä takuu, eli eiku huoltoon vain.
Öljyjen erot kytkimeen tulee vastaan vasta kunnon repäisyllä. Kyllä öljy kuin öljy pitää normiajossa. Ihan normaalina en pitäisi tuota luistamista minkä kuvasit.
Vastaako kytkinkahva ihan normaalisti alusta asti? Lähinnä mietin että jääkö joku kantamaan ja kytkin ei palaudukkaan normiasentoon? Kytkintä kun puristaa niin senhän pitäisi vastata heti alusta asti.
Voikohan siellä olla se "luistokytkin" kikkula jotenkin väärin kasattuna tai väärään asentoon jumittuneena..
Juu,pyörä oli aivan ajamaton ja heti liikkeelle lähdettäessä tajusin että ottaapa ylhäällä kiinni verrattuna 2001-mallin Bandiittiin (Ex) ja siitä mentiinkin sitten huonompaan suuntaan 16 km ja sitten piti huilia kun kytkin ei pitänyt sitten yhtään, 15 min.jäähdyttelyä ja hetken jo luulin ihmeparantumisen tapahtuneen,mutta ei :p takaisin lähtöruutuun,eli häntä koipien välissä kotio.No kaveri jolla on Triumph Rocket III sanoi että kytkinkahva on sikajäykkä,mutta ei se Bandiittia kummempi mun mielestä ollu.Muuten onkos jo 2007 mallissa luistokytkin vai vasta 2008 ?Noh ohikiitävän hetken kävi mielessä se toinenkin vaihtoehto (ZZR 1400):p ,kohta voi vissiin siirtyä saunan päälle sinne "vain juuberissa"osastolle
busajasa kirjoitti:Öljyjen erot kytkimeen tulee vastaan vasta kunnon repäisyllä. Kyllä öljy kuin öljy pitää normiajossa. Ihan normaalina en pitäisi tuota luistamista minkä kuvasit.
Vastaako kytkinkahva ihan normaalisti alusta asti? Lähinnä mietin että jääkö joku kantamaan ja kytkin ei palaudukkaan normiasentoon? Kytkintä kun puristaa niin senhän pitäisi vastata heti alusta asti.
Voikohan siellä olla se "luistokytkin" kikkula jotenkin väärin kasattuna tai väärään asentoon jumittuneena..
Ajoitko syksyllä yhtään - eli toimiko silloin?
No huollossa pojaat sen tutkii...
Veikkaisin ylläolevaa sivuten vian löytyvän pääsylinteristä, eli siitä kahvasylinteristä. Ei jostain syystä palaudu kahvaa päästettäessä nolla-asentoon, jolloin linjaan jää paine, joka koneen lämmetessä painaa kykän auki. Oli vissiinkin Eepin busa jossa oli vastaavanlainen vika seisonnan jälkeen, tosin siinä tapauksessa kyseessä oli jo vanhempi laite.
well-matt kirjoitti:Juu,pyörä oli aivan ajamaton ja heti liikkeelle lähdettäessä tajusin että ottaapa ylhäällä kiinni verrattuna 2001-mallin Bandiittiin (Ex) ja siitä mentiinkin sitten huonompaan suuntaan 16 km ja sitten piti huilia kun kytkin ei pitänyt sitten yhtään, 15 min.jäähdyttelyä ja hetken jo luulin ihmeparantumisen tapahtuneen,mutta ei :p takaisin lähtöruutuun,eli häntä koipien välissä kotio.No kaveri jolla on Triumph Rocket III sanoi että kytkinkahva on sikajäykkä,mutta ei se Bandiittia kummempi mun mielestä ollu.Muuten onkos jo 2007 mallissa luistokytkin vai vasta 2008 ?Noh ohikiitävän hetken kävi mielessä se toinenkin vaihtoehto (ZZR 1400):p ,kohta voi vissiin siirtyä saunan päälle sinne "vain juuberissa"osastolle
...ja se kytkin on sitten morjes jos tuollain luistelee, eli vaadi uudet massa- ja välilevyt kertaheitolla niin toimii sitten myöhemminkin.
No niin Kytkin kunnossa,siinä oli kahva kasattu väärin.kahvasylkän tappi ei ollunna reiässä vaan kantoi "puslan" ulkopinnassa.ei vaurioita pelkästään vähän harmitusta,johon luvattiin 1000 ta 6000km.huolto vaivanpalkkaa.Eipä tullu heti ensmäisenä itelle mieleen tuollane "vika".Meno jatkuu