Uuden bussin  kytkin luistaa sikana - Perskules

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
119-1192632071

Viesti Kirjoittaja 119-1192632071 »

Ostin vm-2007 Ihka uuden bussin viime syksynä ja nyt kelien lämmettyä pääsin vihdoin ajeleen.Mutta huomasin heti että kaikki ei ollu kohdallaan.ensiksi luulin että takapyörä lyö tyhjää joka käänteessä,mutta syyllinen oli uutuuttaan luistava kytkin.joka lämmettyään meni aivan mahdottomaksi ajaa,mutta taas jäähdyttyään pelasi jotenkin.siinä sitten nilkutin pyörällä kotiin.Ja arvatkaapa harmittiko :pylly: Onko kukaan kohdannu samanlaisia ongelmia?Vai oliks tää nyt taas miun normaalia tuuria :pomppu:
Avatar
Candyman
Viestit: 99
Liittynyt: 21 Helmi 2007, 14:54
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Candyman »

Ei ainakaan minun -07 ollut mitään vastaavaa ongelmaa. Busan perusviat kyllä oli, eli nypytti kaupunkiajossa pienillä kieroksilla ja jossain 140 km/h tärisytti hieman. Nypytys kuntoon säädöillä, eli alhaalta hieman rikkaammalle. Onhan tuossa sinun pyörässä vielä takuu, eli eiku huoltoon vain.
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Hyvin on mullakin pelannut. Varmaan kannattaa ottaa yhteyttä liikkeeseen josta ostit sen. Millaiset öljyt koneessa on?
119-1192632071

Viesti Kirjoittaja 119-1192632071 »

Jeps..maanantaina huolto,mutta öljymerkistä en tiedä,mitä lie tehtaalla jaappanin poika laittanu,jos vaikka vika tynnyristä :D
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Eli et ole paljoa ehtinyt vielä ajella sillä... :skootteri: Toivottavasti saat sen pian kuntoon ja tien päälle...
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Öljyjen erot kytkimeen tulee vastaan vasta kunnon repäisyllä. Kyllä öljy kuin öljy pitää normiajossa. Ihan normaalina en pitäisi tuota luistamista minkä kuvasit.

Vastaako kytkinkahva ihan normaalisti alusta asti? Lähinnä mietin että jääkö joku kantamaan ja kytkin ei palaudukkaan normiasentoon? Kytkintä kun puristaa niin senhän pitäisi vastata heti alusta asti.

Voikohan siellä olla se "luistokytkin" kikkula jotenkin väärin kasattuna tai väärään asentoon jumittuneena..

Ajoitko syksyllä yhtään - eli toimiko silloin?

No huollossa pojaat sen tutkii...
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
119-1192632071

Viesti Kirjoittaja 119-1192632071 »

Juu,pyörä oli aivan ajamaton ja heti liikkeelle lähdettäessä tajusin että ottaapa ylhäällä kiinni verrattuna 2001-mallin Bandiittiin (Ex) ja siitä mentiinkin sitten huonompaan suuntaan 16 km ja sitten piti huilia kun kytkin ei pitänyt sitten yhtään, 15 min.jäähdyttelyä ja hetken jo luulin ihmeparantumisen tapahtuneen,mutta ei :p takaisin lähtöruutuun,eli häntä koipien välissä kotio.No kaveri jolla on Triumph Rocket III sanoi että kytkinkahva on sikajäykkä,mutta ei se Bandiittia kummempi mun mielestä ollu.Muuten onkos jo 2007 mallissa luistokytkin vai vasta 2008 ?Noh ohikiitävän hetken kävi mielessä se toinenkin vaihtoehto (ZZR 1400):p ,kohta voi vissiin siirtyä saunan päälle sinne "vain juuberissa"osastolle :)
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

busajasa kirjoitti:Öljyjen erot kytkimeen tulee vastaan vasta kunnon repäisyllä. Kyllä öljy kuin öljy pitää normiajossa. Ihan normaalina en pitäisi tuota luistamista minkä kuvasit.

Vastaako kytkinkahva ihan normaalisti alusta asti? Lähinnä mietin että jääkö joku kantamaan ja kytkin ei palaudukkaan normiasentoon? Kytkintä kun puristaa niin senhän pitäisi vastata heti alusta asti.

Voikohan siellä olla se "luistokytkin" kikkula jotenkin väärin kasattuna tai väärään asentoon jumittuneena..

Ajoitko syksyllä yhtään - eli toimiko silloin?

No huollossa pojaat sen tutkii...
Veikkaisin ylläolevaa sivuten vian löytyvän pääsylinteristä, eli siitä kahvasylinteristä. Ei jostain syystä palaudu kahvaa päästettäessä nolla-asentoon, jolloin linjaan jää paine, joka koneen lämmetessä painaa kykän auki. Oli vissiinkin Eepin busa jossa oli vastaavanlainen vika seisonnan jälkeen, tosin siinä tapauksessa kyseessä oli jo vanhempi laite.
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

well-matt kirjoitti:Juu,pyörä oli aivan ajamaton ja heti liikkeelle lähdettäessä tajusin että ottaapa ylhäällä kiinni verrattuna 2001-mallin Bandiittiin (Ex) ja siitä mentiinkin sitten huonompaan suuntaan 16 km ja sitten piti huilia kun kytkin ei pitänyt sitten yhtään, 15 min.jäähdyttelyä ja hetken jo luulin ihmeparantumisen tapahtuneen,mutta ei :p takaisin lähtöruutuun,eli häntä koipien välissä kotio.No kaveri jolla on Triumph Rocket III sanoi että kytkinkahva on sikajäykkä,mutta ei se Bandiittia kummempi mun mielestä ollu.Muuten onkos jo 2007 mallissa luistokytkin vai vasta 2008 ?Noh ohikiitävän hetken kävi mielessä se toinenkin vaihtoehto (ZZR 1400):p ,kohta voi vissiin siirtyä saunan päälle sinne "vain juuberissa"osastolle :)
...ja se kytkin on sitten morjes jos tuollain luistelee, eli vaadi uudet massa- ja välilevyt kertaheitolla niin toimii sitten myöhemminkin.
119-1192632071

Viesti Kirjoittaja 119-1192632071 »

Power is nothing,without clutch :D
119-1192632071

Viesti Kirjoittaja 119-1192632071 »

Kiitoksia avusta,pidän toveri kujo:)
119-1192632071

Viesti Kirjoittaja 119-1192632071 »

Pidän siis puoleni kytkinlevyjen suhteen :laugh:
119-1192632071

Viesti Kirjoittaja 119-1192632071 »

No niin Kytkin kunnossa,siinä oli kahva kasattu väärin.kahvasylkän tappi ei ollunna reiässä vaan kantoi "puslan" ulkopinnassa.ei vaurioita pelkästään vähän harmitusta,johon luvattiin 1000 ta 6000km.huolto vaivanpalkkaa.Eipä tullu heti ensmäisenä itelle mieleen tuollane "vika".Meno jatkuu :skootteri:
Vastaa Viestiin