Loppuyhteenveto - Kiitos osallistuneille !

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Eli kuten muualta varmaan kaikki ryhmäläliset ovat lukeneet, homma on edennyt niin pitkälle että tällaista suljettua ryhmää ei enään tarvita - vaan nyt ollaan siinä tilanteessa että projektin tulokset ovat nyt hyödyntämisvaihessa.

Jollain aikataululla tämä ryhmä varmaan poistetaan kokonaan koska tänne kirjoitettua ei ole tarkoitettu julkiseen jakeluun ja vastaava tieto löytyy nykyään julkisestikin siltä osin mitä se on julkiseksi tarkoitettu. (EDIT - laitettiinkin ryhmä julkiseksi niin että voidaan jakaa kokemuksia aiheesta.)

Kiitos kaikille täälläkin projektiin osallistuneille - ensimmäisenä maailmassa hakkeroitiin uudemman busan moottorinohjausyksikkö, ja kaupan päälle opittiin että miten moottorinohjausyksiköltä voidaan lukea dataa suoraan läppärille.

Tämä oli yksi niitä projekteja joista maailmalla luetaan vielä vuosien päästä miettien että mitenkähän nuo kaverit sen oikein tekivät. Tällä hetkellä useammassa paikassa on epäusko että mistä tässä oikein on kysymys kun salama kirkkaalta taivaalta tulee tietoa joka muuttaa käsitykset siitä miten busa on suunniteltu toimimaan.

Pidetään nyt ja jatkossakin mielessä että kaikkien työ on ollut tärkeää - projektiin osallistui aktiivisemmin 10-20 henkilöä viikottain kommentoimalla tai ideoimalla. Osallistujat olivat merkkirajojen yliste monesta eri kerhosta ja kauimpaa apua tuli australiasta saakka.

Ilman kaikkien osalistuneiden panosta tätä lopputulosta ei olisi saavutettu. Välillä yksittäinen tekstiviesti tai kysymys saattoi olla juuri se asia joka auttoi ajattelemaan uudella tavalla ja viemään hommaa eteenpäin...




Edited By PetriK on 1217342548
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Minä myös omaltani osalta kiitän projektiin osallistuneita ja lähinnä PetriK:ä, koska ilman hänen innostusta tuskin olisin jaksanut perehtyä oman Z1000:sen boksin ohjelmoinnin selvittämiseen loppuun asti.
112-1180541562

Viesti Kirjoittaja 112-1180541562 »

Moi!
Ootte tainnu tehdä valtavan työn, ainakin asiaan liittyvän kirjallisen tuotannon perusteella. Asiasta en itse mitään ymmärrä, mutta sen tuottamat hyödyt kyllä kiinnostavat. Pääseekö perusbusanisti hyötymään teidän työn hedelmistä jatkossa ja jos niin millä aikataululla?
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

ECU päivityksiä tehdään koko ajan. Tekemällä kaapelin ja johdottamalla sen ecun johtosarjaan voi kuka vain käyttä Petrin tekemää EcuEditoria - limitterit vege etc etc ....

Jos ei omaa pyörää viitsi johdottaa niin saman voi tehdä pyörässä jossa nuo johdotukset on tehtynä. Pudiksella mun pyörässä tunattiin Joken Ecu.. limitteereitä ylös etc..

Putkiviritteiselle löytyy jo "viimeiseen" asti tunattuja karttojakin (JanneT - Yoshin putkella)...

Ei muutakuin käyttämään. Helppoa kuin heinän teko kesällä. Suosittelen..

Ja Petrille :bowdown:




Edited By busajasa on 1217779161
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

busajasa kirjoitti:Putkiviritteiselle löytyy jo "viimeiseen" asti tunattuja karttojakin (JanneT - Yoshin putkella)...



Ja Petrille :bowdown:
Tuo JanneT:n kartta se vissiin on minunki pyörässä nyt. Ja toimii mielettömän hyvin.
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Wyfell kirjoitti:
busajasa kirjoitti:Putkiviritteiselle löytyy jo "viimeiseen" asti tunattuja karttojakin (JanneT - Yoshin putkella)...



Ja Petrille :bowdown:

Tuo JanneT:n kartta se vissiin on minunki pyörässä nyt. Ja toimii mielettömän hyvin.
Sen verran pitää korjata tähän väliin, että sitä ei ole vasta kuin nimeksi hierastu. Logien analysointi on vasta käynnissä. Jos oikein oon reippaana, niin loppuviikosta alkaa vasta busa pelaan edes sinnepäin niinkuin pitääkin :)

tai no kyllähän se on jo nytkin huomattavasti parempi kuin mitä oli ennen Petrin systeemiä, mutta enivei, alussa vasta ollaan..
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

JanneT, ei nyt olla liian vaatimattomia siellä...

Kyllä se osaamisen painopiste alkaa vahvasti siirtymään pohjoisempaan tuunauksessa ja muutenkin !

Katselin äsken miten Jasa oli saanut tehtyä alustavaa shifterin koodia ja alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä että saadaan jollain aikataululla ns. shifterimodi suoraan ecuun - eli ei tarvittaisi ulkoista modulia, pelkkä kytkinvipu.

Tuo olisi jo huimaa edistystä !!!




Edited By PetriK on 1217781541
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

PetriK kirjoitti:JanneT, ei nyt olla liian vaatimattomia siellä...

Kyllä se osaamisen painopiste alkaa vahvasti siirtymään pohjoisempaan tuunauksessa ja muutenkin !

Katselin äsken miten Jasa oli saanut tehtyä alustavaa shifterin koodia ja alkaa vahvasti vaikuttamaan siltä että saadaan jollain aikataululla ns. shifterimodi suoraan ecuun - eli ei tarvittaisi ulkoista modulia, pelkkä kytkinvipu.

Tuo olisi jo huimaa edistystä !!!
Kas kas, JaSa:lla salainen talliprojekti menossa. ;) Pitääpä huomenna jututtaa sitä töissä(niin se vain loma taas loppuu), jos vaikka osallistuisi mukaan, niin saisi vähän tuota tietotaitoa kasvatettua.

Mehän ei tässä olla vasta kuin pikkuisen päästy alulle perehtymään tähän hienoon systeemiin jonka ootta kehittäny.
Vastaa Viestiin