No niin auttakaas miestä mäessä eikä mäen alla...
Eli näin aloittelevana Bussikuskina kysyisin viksummilta noista "pakollisista" modeista.
Uusi busa tulossa talliin Devilin kokoputkella 4-1.
TRE varmaan laitetaan mutta mites PAIR ja AIRboxi..?
Haittaako PAIR IHAN OIKEESTI säätämistä..?
Ja AIRboxin modilla saadaan vielä pari heppaa lisää yläpäässä, vai...
Ahtamismodia ei tartte ehdottaa, Jammu on sitä varten...
Ukkosässä kirjoitti:No niin auttakaas miestä mäessä eikä mäen alla...
Eli näin aloittelevana Bussikuskina kysyisin viksummilta noista "pakollisista" modeista.
Uusi busa tulossa talliin Devilin kokoputkella 4-1.
TRE varmaan laitetaan mutta mites PAIR ja AIRboxi..?
Haittaako PAIR IHAN OIKEESTI säätämistä..?
Ja AIRboxin modilla saadaan vielä pari heppaa lisää yläpäässä, vai...
Ahtamismodia ei tartte ehdottaa, Jammu on sitä varten...
PAIR - huhun mukaan haittaa. Säädön ajaksi voi kyllä myös tulpata airboxilta PAIR:ille lähtevän letkun jos sitä ei halua irrottaa (miksei ei haluaisi?).
Ukkosässä kirjoitti:No niin auttakaas miestä mäessä eikä mäen alla...
Eli näin aloittelevana Bussikuskina kysyisin viksummilta noista "pakollisista" modeista.
Uusi busa tulossa talliin Devilin kokoputkella 4-1.
TRE varmaan laitetaan mutta mites PAIR ja AIRboxi..?
Haittaako PAIR IHAN OIKEESTI säätämistä..?
Ja AIRboxin modilla saadaan vielä pari heppaa lisää yläpäässä, vai...
Ahtamismodia ei tartte ehdottaa, Jammu on sitä varten...
PAIR - huhun mukaan haittaa. Säädön ajaksi voi kyllä myös tulpata airboxilta PAIR:ille lähtevän letkun jos sitä ei halua irrottaa (miksei ei haluaisi?).
Noko ei sitä pairia jaksa alkaa pelkästä irroittamisen ilosta purkamaan Sitten jos tulee tarvetta käyttää irti, niin voi jättää laittamatta takaisin.
Edit:
Ja joo, meinasi unohtua, ainakin vanhanliiton busaan kannattaa vaihtaa eteen kunnon jarrupalat, ja teräspunosletkut.. Ainakin nuo pojat niin väittäää..
Haluaisin mielipiteitä mieltäni askarruttavaan kymysykseen.
Onko tälläiselle amatoori/vasta-alkaja Busa kuljettajalle mitään merkitystä kannaattako vakio pyörääni laittaa(K3)
-sliparit (putket PITÄÄ olla kummallakin puolella,makuasia,nojoo..)
-ecu/pc viri säätöjä
-airbox
-pair
-tre
Siis kuinka konkreettisesti! nuo modit lisäävät pers tuntumaa ja ajonautintoa...
Yleensä ollaan ajossa samassa taloudessa asuvan naishenkilön kanssa....
Elikä lähinä matka ajoon tuntemuksia kyselen...ei siis lentokenttä ajoon.
hanhiha kirjoitti:Haluaisin mielipiteitä mieltäni askarruttavaan kymysykseen.
Onko tälläiselle amatoori/vasta-alkaja Busa kuljettajalle mitään merkitystä kannaattako vakio pyörääni laittaa(K3)
-sliparit (putket PITÄÄ olla kummallakin puolella,makuasia,nojoo..)
-ecu/pc viri säätöjä
-airbox
-pair
-tre
Siis kuinka konkreettisesti! nuo modit lisäävät pers tuntumaa ja ajonautintoa...
Yleensä ollaan ajossa samassa taloudessa asuvan naishenkilön kanssa....
Elikä lähinä matka ajoon tuntemuksia kyselen...ei siis lentokenttä ajoon.
Jos et mopon ulkonäölle aseta muutospainetta ja pyörä toimii muuten hienosti, niin mitään noista ei kannata matka-ajoa silmälläpitäen tehdä. Osta bensaa tuolla rahalla ja aja enemmän, siten saat lisää ajonautintoa!
Ulkonäöllisesti ei moitetta pyörässä.Ainoa mitä ehkä kaipaan olis tuo soundi puoli...Sinällänsä typeriä kirjoittelen mutta ei oikein näin yövuoron aikaan ajatus liiku... :1087
Omassani ei ole kuin Yoshimura RS-3 täysputkisto (toispuoleinen putki) ja joku avarrettu ilmanputsari-vai-mikä-helekkari-se-olikhan...ja tietysti kone sääjetty kun putki vaihettu (166,1 rwhp) mutta mithän muuta ei ole. Eikä tartte. Riittävästi kulukee ja kivasti kukkuu kaksin ja varsinki yksin ajellessa...mutta tykkään kyllä tuosta vähän möreämmästa ja rososemmasta "äänimaailmasta" tässä verrattuna ihan originaalhin...mutta seki kait makuasia.
Ja omat ajelut kait vois luonnehtia matka-ajoksi mitä suuremmassa määrin: rasittavan työpäivän jälkhen ei ole mithän rentouttavampaa kuin kävästä tuommonen 400-600 km pieni iltalenkki...jeeeeeee...
Itellänikin mielessä nuo sliparit. Lisä pörinä ei olisi pahitteeksi, ja korvatulpathan on keksitty...
Olikos se nyt niin, että slipareiden asennuksen jälkeen ei ole pakollista tarvetta säätää boxia, mutta suositeltavaa?
Kuinkas moni on asennelut korkeemman pleksi? (vai mikä lieneen kuomu, mittariston suoja, ilmanvastuskertoimen nostattaja onkaan).
Kuinkas paljon se sitä ilmavirtaa sitten ohjaakaan. Mielessä kuitenkin olisi matka-ajo, ja tuolla vakio kuomulla jää mittaristokin melkein peittoon :p.
Eilen ostin busan, ja nyt jo kauhea räpläämis hinku...
Mistäs niitä "sohva"mallin pyllynleputtimia oikeen löytää? Siis sellainen jossa se kuskinsatulan takaosassa on nostettu. (ymmärtääköhän tuostakaan nyt kukaan yhtään mitään.)
Kovasti olen koittanut etsiä, mutta eipä ole vielä onnistanut. Onkos ne ihan tilaustavaraa, vai myydäänkös niitä jossain?
Sohvanmallisia leputtimia mm. tuosta linkistä, ja ennenkaikkia sen ketjun alottajan kautta
...jotku tykkää orig. pleksistä, toisille taas touring on ainua vaihtoehto, joillekki taas tuplakupla ossuu parhaiten kohilhen. Ittellä nyt tuo tuplakupla ja kaikista kokemuksia:
- originaalista en tykänny, tyrkkäs tuulen just kypärän alle, eikä mittaristoa näkyny
- touring oli aivan loistava, mutta kun tankkilaukku monesti mukana, niin pyöritti meiläläisen kypärää (Schuberth S1 nyt, Bayardin kanssa ei tuota ongelmaa) melekosesti tankkilaukun kanssa. Oma pituus 180cm, jos olisin vähän lyhempi niin ei haittais tankkilaukullakhan tuo tsydeemi (eli kun vähän kyyryssä ajo niin nou hätä...). Itteasiassa nyt kun ajanu tuplakuplalla, niin touring oli mulle parempi ilman tankkilaukkua ajaessa.
Tuo on kait hyvin paljon kiini omasta mieltymyksestä, mutta myös kuskin pituus vaikuttanee merkittävästi, samoin mikä kypärä sinulla on...eli kokeilemalla selevinnee se oma-paras-kokoonpano.
Mulla on 4000km ajettu 07 enkä oikein osaa sille mitään tehdä paitsi ajaa. Nostin perää pari senttiä linkuilla jotta putoais paremmin mutkiin. Laitoin kahvojen alakiinnityksen alle prikkoja niin nousi kahvat sentin pari ylöspäin. Näkyyhän noita olevan paljon modeja mutta tämä pyörä in NIIN paljon parempi kuin edellinen ettei ole kyllä mitään kiirettä tekemään mitään. Itse uskon myös että jaappanin insinööri osaa säätää hyvin koneen hengityksen joten en aio koskea ilmanputsariin enkä pakoputkiikaan.
Busa on musta sellainen peli että kahvat ja jousituksen säädöt kuntoon ja ehkä penkkien vaihto jos kuskaa paljon. Muuten pyörä kaipaa vain kilometrejä - paljon kilometreja Tietty jos innostuu roplaamaan niin eihän parempaa aihiota olekaan. Itse jos roplaisin niin ostaisin varmaan toisenkin pyörän niin voisi rauhassa sekä ajaa että roplata. :rasberry:
Lisätään tähän ihan pieni modi: kannattaa viilata seisontatuesta sieltä stopparin kohdalta milli-pari pois niin ei kaadu laite paikaltaan ihan niin helposti alamaessä. Jenkkibusanisteilla tämä tais olla modien ykkösenä uudessa busassa.
Yks mun mielestä tarpeellinen modi on takakuplan muuttaminen säilytyslokeroksi. Yhdellä Busanistilla näin sellasen alumiinisen kuplan alaosan, jossa oli pikalukolla ja saranoilla varustettu luukku. Mistähän sellaisia kannattais kysellä, kun oli kuulemma tätä kautta sen hommannut. Oon yrittänyt hakua käyttää, mutta termit on vissiin hukassa, kun ei löydy.