Orkkisakun kesto?

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
JussiA

Viesti Kirjoittaja JussiA »

Aamusella kävin työmatkalla tankkaamassa busaa. Kun yritin tankkauksen jälkeen käynnistää, niin pyörä ei inahtanutkaan, ei syttynyt check- tai muitakaan valoja, torvikaan ei töötännyt, ainostaan öljynpaineen varoitusvalo vähän punersi.
Olisikohan akku nyykähtänyt, koska aikaisemminkin on tuntunut, että starttaaminen on ollut vähän niinkuin hilkulla? Onneksi tankkasin tällä kertaa työpaikan vieressä st1:n kylmäasemalla, joten eikun työntämään mopo työpaikan autohalliin kadun vastakkaiselle puolelle odottamaan tarkempaa diagnoosia.
:D
Onko muilla kokemuksia, että jo kolmantena kesänä (vm. -05, 21 tkm) mopon akku on kaput ja mistähän kannattaa pk-seudulla hakea uusi patteri?
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Samat on kokemukset ja liki identtiset kilometrit ! Sanoi myös sopimuksensa akku irti ja TÄYSIN odottamati. No sain vielä viime syksynä takuuseen uuden akun, mutta aiemmista pyöristä kokemuksena EXIDE tai joku sellanen on huippu Battery + monta testiä voittanut, käytän myös autossa Webaston takii isoamppeerista "Taksarinakkua" ja saman merkkistä, nyt ollut käytössä 2,5 vuotta autossa ja talvella en todellakaan säästellyt Webaston käyttöö, mutta aina vaan jakso vääntää ! :;): Olen ajatellut, että ensi keväänä vaihdan Exiden myös Busaan, koska olen kuullut myös muiden negatiivisista kokemuksista orggis Batteryllä. :( ???
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
JussiA

Viesti Kirjoittaja JussiA »

Tuli sitten hankittua uusi patteri busaan kun vanha nyykähti. Kun ei sitten AllRightista löytynyt niin eikun Bilteman hyllyjä penkomaan. Sopiva huoltovapaa geeliakku (8 Ah) merkkiä "Biltema" :p löytyi ja kassan kautta ulos. Hinta oli 35 e ja ei voi kuin ihmetellä akkujen hintaeroja kun Yuasan vastaavasta mallista (YT12A-BS 9,5 Ah) pyydetään 94 -99 euroa paikasta riippuen :(
Saa nyt nähdä Bilteman akun kestävyys, olen vähän ollut epäileväinen näiden B:n akkujen kanssa, toivotaan nyt edes hyvää hinta-laatu suhdetta.
Akku on nyt paikallaan ja latausjännitekin tuli varmuuden vuoksi mitattua (14,7V). Kovasti vain ihmetytti, ettei busan akku ole mitenkään kiinni. Tai onhan se kaapeleissaan kiinni ei sieltä kolostaan mihin pääse karkaamaan.
busapappa2

No hinta ainakin oli kohillaan ! oottelenpas sun kokemuksiasi Bilteman Baterystä ! :D
Exide maksaa muistaakseni n. 50 erkkiä ja siinä MUISTAAKSENI 10 amp/h.

Mutta toi että on vielä Geeliakku, pani kiinnostaan ! bp2
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
MGa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Voin muuten veikata että tuo ei kauaa sulla kestä tuo akku.
Itse kokeilin 10Ah tarvikeakkua stormilta ja oikein kyselin että onko varmasti hyvä ja myyjä kehui että juu juu ja pas... :pääseinään:
Alkuperäinen akku vähintään ja mielellään parempi kun busa kyseessä.
Tämä on minun mielipide, mutta luulen monen muun olevan kyllä samaa mieltä. :cool:

Edited By MGa on 1189093277
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
jarim
Site Admin
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Ja täältä lisä jappasua akuista... :;):
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
marabusa

Viesti Kirjoittaja marabusa »

Myös ihmettelin akkua irrottaessani ettei ollut mitään pantaa tai kumilenksua pitämässä sitä kiinni kunnes
huomasin satulan alla olevan solumuovinpalasen joka ilmeisesti painaa akkua kun satula on kiinni.

Edited By marabusa on 1189097878
--- Is there anybody out there? ---
busapappa2

DO DII ! pitikin mennä puheleen Akusta ! :angry:

Sanoi sopimuksen irti Orggis akku, no latauksella ja pikku lenkillä sain toimiin, mutta haen vastaavanlaisen Heinolta hoomena ! On tosin tupla hintainen Bilteman Battteriin, mutta toi on asia jota juuri jossain käsiteltiin ! jarimin linkki KANNATTAA lukea, jotkut Busan osat on aikas herkkiä muutoksille !! :p

:shocked: :respekt:
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

k7/10tkm ajettu, viimesyssynä alkup.akku jo piiputti, vein 2vko sitten heinolle ja akku täysin "hengetön" :( mikä prkele se uuden akun syö noin nopeesti :angry:
77-1185712371

Viesti Kirjoittaja 77-1185712371 »

Mulla 38tkm ajettu -01 busa eikä akun kanssa ollut mitään ongelmia. Nyt talvella oli tyhjentynyt kun en muistanut että GIpro on suoraan akussa kiinni. Otin akun irti ja kovasti siinä jotain japanilaista tekstiä oli. Voisiko olla 7 vuotiaassa vielä alkuperäinen akku? Ajattelin silti varalta vaihtaa kun on varmaan aika iäkäs patteri.
65-1157802274

Viesti Kirjoittaja 65-1157802274 »

n 9 vuotta vanha alkuperäinen oli kun rupes syksyllä piiputtaan, ei enään täyteen latautunu. No nyt on uus yuasa paikallaan, jospa tuo toisen 9 vuotta kestäis..
waiski10
Site Admin

Viesti Kirjoittaja waiski10 »

minulla -01, 40 ajettu ja alkuperäinen patteri käytössä. tosin vaihdan sen keväällä uuteen kun ei enää tunnu pysyvän virta.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
Jorgos
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

waiski10 kirjoitti:minulla -01, 40 ajettu ja alkuperäinen patteri käytössä. tosin vaihdan sen keväällä uuteen kun ei enää tunnu pysyvän virta.

Mulla oli 5v. vanha kun joutui vaihtamaan uuteen. :offtopic: Ootkos waiski tulossa ahlsell ajoihin Mikkeliin tänä vuonna? Terv.Ryhmänjohtaja + 5pyörää Turusta.

Edited By Jorgos on 1201842966
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Vastaa Viestiin