Mittariston ledien vaihto
Mul on semmonen tuntuma et noita ledejä ei taida suomesta saada, voin olla väärässäkin. ainakaan googlettamalla en löytänyt.
Mul vois olla muutama ylimääräinen sinistä ja punasta.
Tänään vaihdoin kaverin mittariin siniset ja kyl on makeet vakiotaustoillakin
kuvia voin laittaa kun oon tallille uusiks käynny kameran kera.
Mul vois olla muutama ylimääräinen sinistä ja punasta.
Tänään vaihdoin kaverin mittariin siniset ja kyl on makeet vakiotaustoillakin
kuvia voin laittaa kun oon tallille uusiks käynny kameran kera.
Tolta http://www.bluegauges.com/motorcycle/hayabusa.htm sivulta voit katsella näin alkuun miltä noi eri värit näyttää
samanlainen tuli siit kaverin mittarist ku toi sininen tolla sivulla.
mut kuvia tulee jokatapauksessa myöhempään
samanlainen tuli siit kaverin mittarist ku toi sininen tolla sivulla.
mut kuvia tulee jokatapauksessa myöhempään
Tuo väri on kyllä mun mieleen...
Mahtaako toi kierroslukumittarin "punainen alue" säilyä punaisena jos laittaa siniset tai valkoset. Kai luulis ku vakioledit o oranssit ja se o silti punainen...
Hommatkaas mulle joku sopivasti noita valkosii ledejä ainaki se 31 mielellään pari yli jos tulee tuhottua
Mahtaako toi kierroslukumittarin "punainen alue" säilyä punaisena jos laittaa siniset tai valkoset. Kai luulis ku vakioledit o oranssit ja se o silti punainen...
Hommatkaas mulle joku sopivasti noita valkosii ledejä ainaki se 31 mielellään pari yli jos tulee tuhottua
Tein tuon LEDien vaihdon ja siihen meni n.5h
Hienot tuli, mutta toiste en tekis!!!
Vaikka en tupakkamiehiä olekkaan ni kyllä kädet täris
Jos joku muu haluaa yrittää vastaavaa niin näin minä sen tein...
1. Mittariston ympärillä olevat mustat muovit irti (2kpl muoviniittejä ja 1kpl kuusiokoloruuvi keskellä)
2. Mittariston alaosassa olevien pulttien irroitus, jonka jälkeen vedä varovasti mittariston yläosaa poispäin(yläosassa olevat 2tappia lähtevät koloistaan irti)
3. Piuha irti mittaristosta.
4. Mittariston takaa ruuvit auki ja piirilevy pois kotelostaan.
5. Neulat varovasti 2:lla lusikalla suoraan ylöspäin nostaen irti (pienet neulat oli kovin kiinni)
6. Piirilevyn takaa mittarien ruuvit auki jolloin pohjat irtoavat.
7. Väännä näyttöjen nääkit suoraksi ja nosta näytöt varovasti pois paikaltaan.
8. Vanhojen ledien irroittaminen kolvilla ja uusien kolvaaminen tilalle. Ledit ovat herkkiä lämmölle ja v-mäisiä kolvata koska ovat pintaliitos mallia & pieniä KLIKS! Huomaa myös napaisuus, ledeissä on vekit ja piirilevyssä kuvat! Ledejä on tosiaan vaan 30kpl toisin kuin service manualissa sanotaan alemmassa näytössä ei ole kuin 2lediä 3:en sijaan. Taisi olla LED25 kun puuttui tuosta piirilevystä.
9. Kiinnitä näytöt ja mittarin pohjat, sekä neulat takaisin. (Katso että neulat jäävät nojaamaan nollatappiin pienellä törkkimisellä NÄIN.)
11. Laita mittariston johto kiinni ja kokeile toiminta!
12. Jos ok laita muovit taksin ympärille, jos ei niin irrottele ja asettele neulat niin, että palautuvat nolla asentoon.
12. Ihaile päivällä tai yöllä.
Eivät vaikutaaneet sokaisevan, mutta en ole ajossa vielä päässyt kokeilemaan. Myöskin nuo näyttöjen tekstit erottuivat hyvin, toisin kuin valokuvassa.
Hienot tuli, mutta toiste en tekis!!!
Vaikka en tupakkamiehiä olekkaan ni kyllä kädet täris
Jos joku muu haluaa yrittää vastaavaa niin näin minä sen tein...
1. Mittariston ympärillä olevat mustat muovit irti (2kpl muoviniittejä ja 1kpl kuusiokoloruuvi keskellä)
2. Mittariston alaosassa olevien pulttien irroitus, jonka jälkeen vedä varovasti mittariston yläosaa poispäin(yläosassa olevat 2tappia lähtevät koloistaan irti)
3. Piuha irti mittaristosta.
4. Mittariston takaa ruuvit auki ja piirilevy pois kotelostaan.
5. Neulat varovasti 2:lla lusikalla suoraan ylöspäin nostaen irti (pienet neulat oli kovin kiinni)
6. Piirilevyn takaa mittarien ruuvit auki jolloin pohjat irtoavat.
7. Väännä näyttöjen nääkit suoraksi ja nosta näytöt varovasti pois paikaltaan.
8. Vanhojen ledien irroittaminen kolvilla ja uusien kolvaaminen tilalle. Ledit ovat herkkiä lämmölle ja v-mäisiä kolvata koska ovat pintaliitos mallia & pieniä KLIKS! Huomaa myös napaisuus, ledeissä on vekit ja piirilevyssä kuvat! Ledejä on tosiaan vaan 30kpl toisin kuin service manualissa sanotaan alemmassa näytössä ei ole kuin 2lediä 3:en sijaan. Taisi olla LED25 kun puuttui tuosta piirilevystä.
9. Kiinnitä näytöt ja mittarin pohjat, sekä neulat takaisin. (Katso että neulat jäävät nojaamaan nollatappiin pienellä törkkimisellä NÄIN.)
11. Laita mittariston johto kiinni ja kokeile toiminta!
12. Jos ok laita muovit taksin ympärille, jos ei niin irrottele ja asettele neulat niin, että palautuvat nolla asentoon.
12. Ihaile päivällä tai yöllä.
Eivät vaikutaaneet sokaisevan, mutta en ole ajossa vielä päässyt kokeilemaan. Myöskin nuo näyttöjen tekstit erottuivat hyvin, toisin kuin valokuvassa.
Muistaakseni 3.0mm x 2.0mm x 1.4mm
Tuossa on suhde...
Tuossa on suhde...
Kiitos tarjouksesta, mutta taidan kokeilla vaihtaa itseBusaToni kirjoitti:Ei muuta ku lähetät mulle ni vaihdetaan ledit :p
Btw. miltäköhän näyttäis jos pitäisi nopeusmittarin taustan orkkiksena ja muut vaihtais valkoisiks???
Hopee on nopee?
Galleria
Galleria