PAIR_FAQ - Kaikki mitä haluat tietää pair:sta

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
Fastard
Viestit: 309
Liittynyt: 26 Syys 2005, 11:00
Paikkakunta: Tornio-Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Fastard »

Kertokaas olenko väärässä? 2001 busa. Olen repinyt letkut pois PAIRista ja nyt täytyis tehdä työt. En muista ollenkaan mikä tuli mihinkin.... :oho:

Läppärunkojen lähdöistä 4-1 menee ilmanpaine sensorille(IAPS) airboxiin?

Ykkösen vasen tukkoon??

Nelosen vasen tukkoon mikä meni PAIRille??

Ilmeisesti myös VCSV menee tukkoon molemmista?

Tuohon APS sensoriin ei tullut letkua ollenkaan?
1/4 7.69s/307kmh
1/8 5.0s/245kmh
Kujo
Viestit: 626
Liittynyt: 23 Touko 2004, 22:10
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Kujo »

Jos olet "modannut" airboksin, eikä läppää enää ole, tarvitset vain 4-1 letkutuksen sille IAPS-sensorille. Ruiskurunkojen muut lähdöt tukkoon. APS:n ei tule letkua. VCSV joutaa kokonaan pois, ei aiheuta vikakoodia vaikka liittimen nyppää pois.(tämä siis taas siinä tapauksessa että läppä poistettu boksista.
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Tuleeko mitään vikakoodia jos -05:ssa nykäsee pairin pois?
Siinä se siis käsitykseni mukaan on niin että vain 4putkea, pair-mötikkä ja ilmanputsarinletku irti? Niin ja reijät tukkoon?
Meinaan vaan kun tarkoitus on koko putkistoon tehdä lambdalle paikka siksi että en halua mitään vikakoodeja näyttöö/FI-valoa. (niin ja tarkoitus on siis pitää tämä systeemi toiminnassa siksi en halua eculta johtoa irrottaa ja lambdaa nykästä pois.)
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

MGa kirjoitti:Tuleeko mitään vikakoodia jos -05:ssa nykäsee pairin pois?
Siinä se siis käsitykseni mukaan on niin että vain 4putkea, pair-mötikkä ja ilmanputsarinletku irti? Niin ja reijät tukkoon?
Meinaan vaan kun tarkoitus on koko putkistoon tehdä lambdalle paikka siksi että en halua mitään vikakoodeja näyttöö/FI-valoa. (niin ja tarkoitus on siis pitää tämä systeemi toiminnassa siksi en halua eculta johtoa irrottaa ja lambdaa nykästä pois.)

Ei tule vikakoodeja eikä ongelmia.

Kesällä jarimin kanssa vedettin multa (K6) tuo hämähäkki vege. Samalla kyllä vaihdettiin putki jolloin oli helppo poistaa PAIR ja laittaa tulpat kanteen.

Cliks
Claks

Ja mulla on myös Lambaada pois ja airbox modi (läppä vex)




Edited By busajasa on 1197631383
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
max69
Viestit: 285
Liittynyt: 09 Heinä 2007, 22:27
Paikkakunta: Tre
Viesti:

Viesti Kirjoittaja max69 »

Tuota kun ois tuo häkkyrä tarkootus poistaa niin onkohan jostain saatavilla valmiina nuita peite lämisköitä? :omituinen:
VP of FUEL ALCOHOL

Mitä sitä paskalla kun ei oo peltookaan.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

max69 kirjoitti:Tuota kun ois tuo häkkyrä tarkootus poistaa niin onkohan jostain saatavilla valmiina nuita peite lämisköitä? :omituinen:
Kujolta ostin omani. Saahan noita maailmaltakin....
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

en oo vielä ottanu pairia pois käytöstä mut tarkotus olis, kysymyksiä tähän liittyen.
Mitä ainetta ja miten paksua noi lätkät kanteen on (jos väsäis ite töis) ja pitääkö laittaa jotain tiivistettä väliin kun ruuvaa tukkoon?
Mitä pitää lamdalle tehdä ettei tuu vika koodia, vai onko jotain haittaa vaik pair pois ja lamda paikallaan?
lätkien koko ja reikäväli muistaako joku?

tallis niin kylmä ettei tarkene viä men irroottaan ja mittaileen :rasberry:
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Reikäväli on 30mm ja loput mitat voit arvata :D
Tossa pari sivua mistä löydät/arvaat tarvittavat tiedot: ...PLATET... ...OHJEET...
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

kiitos, hyvät kuvat, eipä jäänyt paljon arvattavaa :rasberry:

vielä toi lamda, mitäs sen kans?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

blackbusa kirjoitti:kiitos, hyvät kuvat, eipä jäänyt paljon arvattavaa :rasberry:

vielä toi lamda, mitäs sen kans?
Jätä paikoilleen. Syö vähemmän bensaa.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
blackbusa
Viestit: 542
Liittynyt: 03 Huhti 2009, 19:09
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja blackbusa »

jarim kirjoitti:
blackbusa kirjoitti:kiitos, hyvät kuvat, eipä jäänyt paljon arvattavaa :rasberry:

vielä toi lamda, mitäs sen kans?

Jätä paikoilleen. Syö vähemmän bensaa.
ok, kiitos neuvoista. Eiköhän nyt jo selvitä eteenpäin pikku rojektissa:respekt:
Avatar
wiltzu
Viestit: 207
Liittynyt: 24 Kesä 2010, 17:34
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja wiltzu »

Noita pair-lätkiä näyttää olevan netti tulvillaan.

Tarviiko sen levyn alle o-renkaan tiivistämään vai riittääkö pelkkä lätkä?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

wiltzu kirjoitti:Noita pair-lätkiä näyttää olevan netti tulvillaan.

Tarviiko sen levyn alle o-renkaan tiivistämään vai riittääkö pelkkä lätkä?
Moottorisilikonia laitoin ite viimeeksi. Ei sinne o-rengas mahdu.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Hane-
Viestit: 17
Liittynyt: 19 Syys 2011, 16:59
Paikkakunta: Kempton

Viesti Kirjoittaja Hane- »

RHead kirjoitti:
--JakkeBusa kirjoitti:Mistä olette ostaneet noita sulkuläppiä jotka tarvitaan
pairin poiston yhteydessä ? Saako Suomesta ?

Kyseles ksthb:lta!

Löytyykö linkkiä nuihin läppii? Löytyykö joltain? Mikä se toimii virallisena nimenä nuille kikkuloille jos ebaysta kahtelee? Jollai näin josimuran lätkät..

e: helpottas varmaa jos lukis threadia loppu päästä..:)




Edited By Hane- on 1360663180
Avatar
juu-zo
Viestit: 343
Liittynyt: 05 Heinä 2016, 22:24
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

2005 vuoden busasta tarkoitus ottaa pair pois kun putkiston vaihdan. Nappasin venttiilin ja pakosarja päälle tulevAt putket irti sekä ilmanputsarille menevän letkun. Pair venttiilistä ei kuitenkaan mennyt kaasuläpille alipaineletkua niinkuin korjausmanuaalissa lukee. Kaasuläpiltä menee ykköseltä letku, jossa pieni oranssimusta takaiskun näköinen mötikkä ja sen jälkeen isolle mustalle mötikälle joka ilmeisesti jokin alipaineen ohjausmötikkä. Tuosta mustalta menee jollekin anturille tai vastaavalle letku ja siitä anturilta lähtee toinen letku eteenpäin, mutta en löytänyt sille paikkaa. Mitäs kaikkea tuosta nyt voi purkaa ja mikä alipaineletku pitäisi tukkia?

Edit. Itse itselleni vastaten. Vacuum damperin ja vtv:n poisto liittyvät airbox modiin. Molemmat tuli tehtyä niin menin hieman sekaisin. Pairilta lähtevä alipaineletku oli ilmeisesti poistettu jo aiemmin sillä nelosen kaasuläpän toinen alipainenippa oli jo tulpattu. Poistin siis pair venttiilin ja putket. Tulppasin pairin ison letkun ilmanputsarikotelosta. Tein aibox modin ja tulppasin vacuum control solenoidin kaksi lähtöä lialta suojaan ja jätin sen muuten paikoilleen sekä tulppasin kaasuläpän ykköseltä vtv:lle lähtevän letkun. Vtv:n ja vacuum damperin poistin kokonaan. Pairin liitin ei ilmeisesti vaadi mitään vastusvirityksiä. Suojataan sekin vain lialta. Jos jollakin on pairin tulppauslätkiä sinne kanteen tarjolla niin voisin ostaa.




Edited By juu-zo on 1477229602
Vastaa Viestiin