Moottori rapisee käynnistettäessä??

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Jebs ! Kyllä hivenen räpisee K4 myös kylmänä, mutta kun kone lämpenee niin käy ihan nätisti. ELI olettaisin ja viisaammat on antaneet ymmärtää, että ääni onpi ominaisuus, ei vika. n. 54.000km ajettu ja meno eikun paranee. :D :p :D
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Omakin alkanut pitää rallatusta kylmänä, mutta lämpimänä käy nätisti. Pitäisikö asialle tehdä jotain kyseessä 2006 busa, jos joku tunnustaa vanhanks pyöräks (EN-402) :) Kilometrejä 45-tonnia. Tässäkin mallissa on ilmeisesti hydraulinen kiristin vai tollanen -->

http://www.mp-osat.fi/fi....iristin

Tuossahan näkyy joku jousi, onko porukka vaihdellu tonne palikoita?

Kiitoksia vastauksista!
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Tuo on nimenomaan se "hydraulinen kiristin". Eli siellä on jousikuorma ja lisäksi öljynpaine. Tuo koko kiristin on niin yksinkertainen rakennelma että en itse oikein käsitä mite se edes voisi mennä rikki. Tai ainakaan yhtään rikki mennyttä en ole nähnyt? Ketjuhan venyy pikkuhiljaa ja varsinkin kun venymä on sillä rajalla että hyppääkö kiristin seuraavalle hampaalle niin meteliä on enemmän.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Hienoa! Kiitos vastauksesta, itse kunnossapitoasentajana tulee aina kuunneltua kaikkia mahdollisia ääniä =D Killerit laitoin paikalle täksi kesäksi, niin on voinut ajella ilaman tulppia. Alkanut kuunteleen noita rapinoita. Kierrokset kun nousee yli 1500 niin ääni häviää. Mut tosiaan eipä sitä paljon parane ropeloida, sehän voi sitten lämpimänä olla liian kireellä vaikö?
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Jep, ketjuhan hieman kiristyy kun kone lämpenee koska alumiini laajenee rautaa enemmän.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Avatar
Hallu
Viestit: 18
Liittynyt: 22 Kesä 2015, 08:16
Paikkakunta: Lahti - Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Iso pykälä pesään ja "pakittelee" lihasvoimin, saattaa auttaa kiristintä siirtymään seuraavaan loveen.
Mennään Bussilla :kippis:
K5 musta/hopee.
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Saako tota kiristintä mitenkään seuraavaan pykälään pakotettua? Alkaa vituttaan kuunnella "diesel pyörää" Lämpimänä ihan ok, mut kylmänä aivan järkyttävä. Yritin katsella tuosta räjäytyskuvasta, mut siinä on vain pultti tappi ja jousi.
Heksa
Viestit: 1190
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 19:51

Viesti Kirjoittaja Heksa »

pultti irti ja pökkään vaikka tuurnalla/ruuvimensselillä eteenpäin

voi mennä sit vaikka 3 naksua jos käyttää väkivaltaa

Tai osta dragracelta mekaaninen kiristin, helppo säätää vaik. joka päivä jos v....aa
SMR
jesse55
Viestit: 57
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 20:22
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jesse55 »

Kiitos neuvosta, eiköhän toimenpiteestä selvitä ilman väkivaltaa =D
Vastaa Viestiin