Jarrulevy - tarkista niitit

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

myytyäni 00 busan aj 34000 ilmeni uudeella omistajalla renkaan vaihdon yhteydessa että toisen etujarrulevyn kiinnitysniitit olivat velkein kuluneet puhki. Ajaessa ei asiasta tiennyt mitään......Voi olla ilkee tunne jos levy korkkaa irti rungosta jarrutus tilanteessa. Suosittelen levyn "välyksen" tarkistamista.
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Avatar
jokkebusa
Viestit: 122
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:39
Paikkakunta: miilupolku 6 28450 ulvila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jokkebusa »

ja morot täs samalla kaikillekin hetkestä aikaa taasen. pientä suhinaa riittännä vallan muiden askareitten kuin busanismiuden parissa tässä niin paljon, että ei paremmasta väliä. vaan menneenä pidennettynä veekendinä tuolla muuramen riihivuorella tuli todistettua sekin, että busanisti on myös varsin nopea alamäkeä atomicoidessaan...namm ja aahh... =)

vaan asiaan, että aikas omituinen juttu kuitenkin tää laikan löysyys... olikos toi levy muuten vielä ihan bra kulutuspinnaltaan ?
mulle ei ny äkisti muuta tuu mieleen, että oiskos kyseisen puoleinen alkselilaakeri ollut eineen väljä ? sehän esmees poikkeuttaa laikan kohtisuoruutta jarrukaliiberiin nähden, ja joka kerta kun brakettaa laikalle tulee eitoivottua sivuvääntöä, joka vois ajan kanssa kuormittaa noita niittejäkin. muutos siellä ehjällä puolella ei ole ihan yhtä suuri, joten tuo voisi olla yksi selistys.
voihan sekin olla että ko.jarrusatula ei jostain syystä ois ihan yhdensuuntainen siihen laikkaan nähden...
eikä välttämättä esim.muutaman jarrusylinterin nahkea liikkuvuus kun niitä kuusi kuitennii puolellaan on, ei tunnu pahemmin vielä "puoltamisena ", mutta saattavat nekin kiusata laikkaa väännöksiin niin notta joskus sitten löystyy....

ja kandee muistaa että ratapyörissähän noi laikat jätetään tarkoituksella niin löysiksi, että melkoista kilinää siviilin nupurupulipinnoilla varmaankin pitäsivät. eli pientä klappia periaatteessa jo kuluukin olla, mutta katupyörissähän ainakin uutena välykset laikan ja keskiön välissä on just ton melun takia lähes minimaaliset. toki ne niittien ponnejousiprikat siellä vanteen puolella sitten aikanaan antavat periksi väkisinkin, joten veikkaisin että 100 000 ajetussa bussessakin on jo aidot ratadiscit vakiona...=)
...dont you agree...ehhh..?
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

itse en ole vielä nähnyt ko.levyä mutta kaveri antoi ymmärtää et välys olis "säteen" suuntainen ei sivusuuntainen(aksiaalisuuntainen). Eli levy liikkuis runkoon nähden edes-takasin.
Lupas tuoda levyn näytille, niin voin kommentoida sit asiasta enemmän.
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Vastaa Viestiin