7052 -> 40 pin eprom moodissa

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

timo3 kirjoitti:Sanoi myös, että hollannista löytyis varmaan valmiitakin työkaluja noihin denson ecu:hin.

Kuumailmapuhallin vaikuttaa todella rajulta menetelmältä, ja tuhansia aika isolta luvulta suomessa - mutta ehkäpä tuo on varteenotettava vaihtoehto jos löytyy sopiva kanta johon tuollaisen 208 pinnaisen voisi suoraan istuttaa. Muussa tapauksessa lienee helpompaa heittää hyppylangat ne 40 kpl, koska irroiteusta CPU:sta myös jännitesignaalit ja esim. kide pitää asentaa erikseen. (Tuo EPROM moodi vaati sen että prosessori saa 6Mhz freqvenssin)

Lause hollannista työkaluja kyllä erityisesti kiinnitti huomion ? Mitähän työkaluja ja kenen valmistamia mahtoi tarkoittaa ?

Hastattele ihmeessä lisää erityisesti tuo työkalupuoli...

Ps. Tuo kuumailmapuhallin vieläkin mietityttää - mä olen käyttänyt aiemmin erillistä kolvin kärkeä joka on juuri piirin kokoinen niin että kaikki nastat lämpeävät samaan aikaan. Onneksi puhallin hajosi pari viikkoa sitten, muuten mä varmaan kokeilisin tuota johonkin piiriin.




Edited By PetriK on 1194295924
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Täytyy käydä vielä se juttusilla, mukava karveri, kunhan muistaa ottaa hammastikkuja mukaan, ei turhia löpise, tikulla saa kaivaa tietoa esille.
65-1193743727

Viesti Kirjoittaja 65-1193743727 »

Kuumailmapuhallin on ihan toimiva kapistus piirien irroittamiseen. Tosin hommasta olisi hyvä olla hiukan kokemusta ja säädettävä puhalluslämpö on myös hyödyllinen. Piirit kestää yllättävänkin rankkaa käsittelyä, piirilevy on sitten vähän herkempi. Mutta jos levyllä ei ole väliä, niin homma on aika helppo.

Mutta tässä tapauksessa isompi ongelma on tosiaan se, mitä irrotetulla kontrollerilla tehtäisiin. Pitäisi olla sopiva kanta ja yhteensopiva lukulaite. Tuollaisille piireille löytyy kyllä kantoja, mutta ne ovat sikamaisen kalliita. Toinen, ehkä helpompi, vaihtoehto olisi tehdä piirilevy, jossa olisi tarvittavat oheiskomponentit ja liitännät lukulaitteeseen ja juottaa kontrolleri sille. Mutta tällaiseen kertaluonteiseen hommaan helpoin vaihtoehto on juottaa tarvittavet liitännät ECU:n levylle, jos se vaan on mahdollista.
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Pitääkö tossa eprom modessa kytkeä nuo kaikki Vcc ja Vss linjat, mitä kuvassa on?
Sit niitä juotoksia tulis 82 jos oikein laskin.
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Noi Vss ja Vcc on piirilevyllä jo kytketty. Ohjelmointimoodissa niitä piti kytkeä melkoinen joukko, jollei kaikkia - en muista ihan tarkkaan - mutta iso homma jos ne pitää kytkeä...
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

PetriK kirjoitti:No niin, tässä on kyllä vähän pintaliitosjuottamista vaativa ratkaisu, mutta ehkä myös varmin ratkaisu koodin lukemiseksi - jos vaan tämän oikein ymmärsin...

- Sivu 724 hardware manuaalista kertoo miten pinnat pitää kytkeä että prosessorista tulee HN27C4096HG 40 pinnaissa n kotelossa oleva EPROM HN27C4096HG
- Renesas hakemistosta löytyy pdf joka kertoo mitne tu0o EPROM toimii: Hitachi_EPROM_HN27C4096HG.pdf

Jarillahan oli joku EPROMmmer laite töistä nähtävillä, siinä on varmaan tuollaiselle tuki. Näyttää aika standardi EPROM:lta, mutta mulla näytti olevan vain 36 pinnainen ohjelmointilaite kotona käytössä.

Tuolla varmaan saisi tämän koodin lukemisen tehtyä jos keksitään miten noi 40 pinnaa jotenkin kohttuullisella vaivalla saadaan vedettyä tuosta ecun piirilevyltä ulos johonkin 40pinnaiseen liittimeen.

Eli jokohan nyt ratkaisu lukemiseen alkaa olemaan lähellä ?

Eli tästä sivut 723-724 antavat ohjeet
http://macmadigan.no-ip.com/BusaECU....52f.pdf

ja vähän johdotusta ja tulos on että prossusta tulee tällainen:
http://macmadigan.no-ip.com/BusaECU....6HG.pdf
Tuossa Dataman-40PRO:ssa näyttäisi tuo HN27C4096HG olevan tuettu.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Vastaa Viestiin