Fwe assesment ja transfer programs ?

Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Osana ohjelmointitoimenpitettä FWE assesment program pitäisi olla suoritustilassa ainakin täällä aikemmin näytetyn ohjelmointiohjeen mukaisesti. Ja transfer program pitäisi lähteä käyntiin kun FWE menee päälle.

Nyt nähtävästi niin ei tapahdu ???

Olisiko Suzuki/Denso halunnut ehkä rakentaa tuplatarkistukset näille asioille niin että transfer program saa kontrollin vain jos esim:
- Test Switch on päällä
- COS/COV kytkimet ovat sopivassa tilassa (Yoshbox ohjelmointitila päällä)

????????????????
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Tuota tuossa eilen itsekkin vähän pohdin että Denso voi olla virittänyt jonkun speciaali pinni järjestyksen, joka pitäisi pystyä enabloimaan jotta tuonne kontrollerisoftaan pääsee kiinni SCI:n kautta.

Minnekkähän nuo Yoshiboxin pinnit päätyy - meneekö ne kontrolleri IO:lle vai onko välissä jotain piiri hässäkkää joka voisi toimia välitalletus pisteenä tai muutimena?

Itse Yoshiboxhan taitaa olla ihan analogia säätöä. Annetaan vain jokin analoginen arvo joka muutetaan binääriseen muotoon ja toiminee näin jonkinlaisena kertoimena kartta-alueella. Tuo tieto lienee talletettava jonnekkin ulkoiseen piiriin sillä 7052 muistiin pitää kirjoittaa 128 tavua kerralla. Eli Yosh boxilla ei välttämättä ole suoraa yhteyttä kontrolleriin tai sen muistiin. Voi olla että kontrolleri saa kerroin arvon ulkopuolelta esim. käynnistyessään.

Tässä TLZonesta poimitun DIY Yosboxin Schema joka näyttää varsin yksinkertaiselta.

Toisaalta samalla Yoshboxilla kai voi tunata montaa eri version ECUa eri kontrollereilla - eli tuolla on oltava joku konversio+tallennus ennen kontrolleria.

Mutta ei toki ole mahdotontakaan että noilla voisi potkia kontrolleria oikeaan tilaan.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Nuo COS ja COV pinnit meni 1999 ecussa AD muuntimelle joko suoraan tai rotation swithin kautta tai sitten suoraan input pinnoihin jos lähtösigaali oli kytkin. Säätövastukset eivät toimi noissa analogisissa säätimissä jossa on vastukset, vaan AD muuntimessa jännitteiden pitää osua tiettyyn väliin. Testasin tuon jo aiemmin käytössä, mutta sitten RR vielä vahvisti sen myöhemmin koodia lukemalla.

Se mikä tuossa on mielenkiintoisinta on harness connector pinna 15. Se on ainakin kawassa sekä myös RR:n mukaan ecun koodissa busassa ns. kartanvaihtokytkin. Eli kun ohjelmoi eri kartat (kuten noista 1999 mallisista näkee, niin kaikkea on tuplasti) niin tuolla pinnalla voi määritellä kumpaa karttaa käyttää ;-))




Edited By PetriK on 1193942350
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
timo3
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 07:47
Paikkakunta: suomi

Viesti Kirjoittaja timo3 »

Eli aivan sama kuin Apriliassa, tupla kartat vaihto johto katkasemalla.
Vastaa Viestiin