Onko tuo .001 1999 busan koodia ja paljon 1999 busa:ssa on kierrosrajoittimen rpm?
Voisiko tuosta tulkita, että kun kierrokset ovat yli 10601 rpm se nostaa prosessorissa injectorin keskeytykselle määrätyn lipun ja
kierrosten laskiessa alle 10504 rpm se laskee injectorin keskeytys lipun.
Oli vaan pientä pohdintaa.
MakeRptCmt (0X304C, "brif RPM > 10,601 RPM; set flag
");
MakeRptCmt (0X304E, "10,504 RPM");
MakeRptCmt (0X3052, "brif 10,504 < RPM < 10,601
");
MakeRptCmt (0X3054, "clear injector disable flag if RPM < 10,504
");
Mappien karttojen rpm jaosta.
map A type I, 40*21 (40 = 800 rpm - 12000 rpm)
rpm jako näyttäisi menevän 800 rpm:stä 5200 rpm:ään 200 rpm:n jaolla ja siitä eteenpäin 400 rpm:n 12000 rpm:ään asti
map A type II, 40*23 rpm:n osalta sama jako
Map A type III, 8*15 (8 = 600 rpm - 2000 rpm) jako 200 rpm:n välein
Map A type IV, 8*13 rpm:n osalta sama jako
B mapissa samat jaot
V mappi sytytys 29*23 (29 = 800 rpm - 12000 rpm) 800 rpm:stä 12000 rpm:ään 400 rpm:n jaolla
Se olisi mielenkiintoista tietää pystyykö muuttamaan rpm jakoa, tietysti katukäyttöön olevassa pyörässä on parempi kun
Pienillä kierroksilla jako on tiheämpää, mutta vaikka ratakäyttöön tarkoitetussa pyörässä olisi parempi kun
jako olisi korkeilla kierroksilla tiuhempaa, eli sillä käyttöalueella.
Eihän siitä tietysti busaan paljon ole hyötyä, mutta jos noissa muissakin suzuki:ssa olisi saman tyylinen ecu.
Kartoista
Siellä on sekä kawan että busan koodi - kierrosrajoitin kawassa on isompi joten veikkaan että olet lukenut busan koodia.
Busassa on kaksi rajoitinta;
- 10050, kuudennella vaihteella huippunopeuden rajoitin
- 10800, varsinainen kierrosrajoitin
Siitä on aikaa kun tuota luin, ja kirjoittamastasi päätellen teikäläinen lukee motorolaa paremmin kun täällä osataan - mutta muistelisin että siellä olisi ollut hystereesi juuri kuvaamasi hystereesi.
Autoissa tuo laskennallinen ennakko tai polttoaineen syöttö tehtiin interpoloimalla. En ole lukenut busan koodia niin paljon että olisin löytänyt interpolointifunktion, mutta veikkaan että näin on. Lisäksi autoissa asetettiin max map axis value erikseen joka ei ole sama kuin kierrosrajoitin - vaan sama kuin maksimi kartan koko.
Eli käsittääkseni kierrosjakoa voi muuttaa sen kummemmin pohtimatta. Myös karttaa voi laajentaa, mutta silloin pitää löytää tuo kyseinen map max axis value joka siellä todennäköisesti on.
Tässä vielä mitä rr kirjoitti aiheeseen liittyen bikelandissa:
Busassa on kaksi rajoitinta;
- 10050, kuudennella vaihteella huippunopeuden rajoitin
- 10800, varsinainen kierrosrajoitin
Siitä on aikaa kun tuota luin, ja kirjoittamastasi päätellen teikäläinen lukee motorolaa paremmin kun täällä osataan - mutta muistelisin että siellä olisi ollut hystereesi juuri kuvaamasi hystereesi.
Autoissa tuo laskennallinen ennakko tai polttoaineen syöttö tehtiin interpoloimalla. En ole lukenut busan koodia niin paljon että olisin löytänyt interpolointifunktion, mutta veikkaan että näin on. Lisäksi autoissa asetettiin max map axis value erikseen joka ei ole sama kuin kierrosrajoitin - vaan sama kuin maksimi kartan koko.
Eli käsittääkseni kierrosjakoa voi muuttaa sen kummemmin pohtimatta. Myös karttaa voi laajentaa, mutta silloin pitää löytää tuo kyseinen map max axis value joka siellä todennäköisesti on.
Tässä vielä mitä rr kirjoitti aiheeseen liittyen bikelandissa:
So I'm going through the code looking for instances where the RPM is used and I found a routine where it is checked against these values
11,400
11,600
11,800
12,000
10,065
10,090
The way these map values are used in the routine they look like hysterious limit values. When you set an RPM limit you don't kill the injectors at 11,600 and turn them back on at 11,599. What you do is set an upper and lower bound. The zx-12 has 4 values injector off, injector back on, ignition off, ignition back off.
But the last two numbers are really odd. It wants the ecu to do something when the RPMs are between 10,065 and 10,090. The only thing I can think of is 6th gear RPM at 186 mph. If this is true than I've found the speed limit map variables.