Onko kiinnostusta ecta luokitukseen ? - Jotta saadaan aitoa vertailutietoa...
Tuolla mp.org:ssa on ollut keskustelua siitä Rissasen ennätyksestä, että onko tuo nyt ennätys vai ei.
Tämän seurauksena juteltiin hetki ECTA luokituksista ja mailasinkin jo ECTA:aan ja pyysin niiltä rulebookkia jotta luokitusjärjestelmä avautuisi paremmin ... katsotaan että saadaanko sieltä jotain.
Jenkeissä hommahan toimii niin että ECTA:n jäsenet täyttävät ja lähettävät lomakkeen jossa on ajoneuvon tiedot ja saavat sen perusteella numeron ja todistuksen ajoneuvon luokituksesta jokaiselle kilpailukaudelle.
Jos suomessa tekisi saman niin riittäisi varmaan että tekisi selvät ohjeet jossa on luokitussäännöt ja webbiin rekisteröitymissaitin johon liittymällä saa oman pyöränsä luokitustodistuksen ja kauden aikana tulokset luokittain. Tulospalvelun voisi hoitaa niin että tulokset rekisteröidään jälkeen päin lähettämällä info saitille.
Käsittääkseni tällainen luokitus ja tulosjärjestelmä pitäisi tehdä erillään tapahtumanjärjestäjistä, koska tapahtumanjärjestäjät eivät järjestä kilpailuja vaan ainoastaan mahdollisuuden rekisteröidyille pyörille kokeilla huippunopeutta. Mutta kuitenkin niin että tapahtumanjärjestäjät tietävät asiasta (Lappeenranta & Joensuu) ja suostuvat siihen että tulostiedot julkaistaan luokitussaitilla. Lisäksi radat pitäisi muuttaa mailin radoiksi (tietyllä toleranssilla huomioiden että käytetään tutkaa mittaukseen). Hankkimalla toiminnalle ja saitille muutaman sponsorin voisi myös kauden päätteeksi jakaa joidenkin luokkien nopeimmille palkinnot.
Onko kiinnostusta tuollaiseen projektiin jossa pyörille vahvistetaan luokitus ja tehdään se samalla julkiseksi... Tämä mahdollistaisi paitsi tulosten vertailun myös vertailun kv tuloksiin... ja samalla loppuisi keskustelu siitä että onko jollain joku suomen- tai maailmanennätys vai ei.
Tulokset esim tyyliin:
-A- MPS/BF-1350/4 350,2km/t
JM MPS/G-1650/4 325km/t (en muista ulkoa, voi korjata)
S MPS/G-1350/4 302km/t
KST MPS/F-1350/4 311km/t (en muista ulkoa, voi korjata)
Vak P/F-1350/4 302km/t
JR MPS/F-1000/4 290km/t
Niin - ja samaa luokitusjärjestelmäähän voisi hyödyntää myös streetman varttiajoissa kun tuloksia vertaillaan.
Kommentteja - olisiko turhaa huuhaata, vai kiinnostaisiko ns. todelliset tuloskirjat kauden päätteeksi rekisteröityneille kuljettajille ?
Linkki: ECTA luokitusjärjestelmä
Edited By PetriK on 1192967535
Tämän seurauksena juteltiin hetki ECTA luokituksista ja mailasinkin jo ECTA:aan ja pyysin niiltä rulebookkia jotta luokitusjärjestelmä avautuisi paremmin ... katsotaan että saadaanko sieltä jotain.
Jenkeissä hommahan toimii niin että ECTA:n jäsenet täyttävät ja lähettävät lomakkeen jossa on ajoneuvon tiedot ja saavat sen perusteella numeron ja todistuksen ajoneuvon luokituksesta jokaiselle kilpailukaudelle.
Jos suomessa tekisi saman niin riittäisi varmaan että tekisi selvät ohjeet jossa on luokitussäännöt ja webbiin rekisteröitymissaitin johon liittymällä saa oman pyöränsä luokitustodistuksen ja kauden aikana tulokset luokittain. Tulospalvelun voisi hoitaa niin että tulokset rekisteröidään jälkeen päin lähettämällä info saitille.
Käsittääkseni tällainen luokitus ja tulosjärjestelmä pitäisi tehdä erillään tapahtumanjärjestäjistä, koska tapahtumanjärjestäjät eivät järjestä kilpailuja vaan ainoastaan mahdollisuuden rekisteröidyille pyörille kokeilla huippunopeutta. Mutta kuitenkin niin että tapahtumanjärjestäjät tietävät asiasta (Lappeenranta & Joensuu) ja suostuvat siihen että tulostiedot julkaistaan luokitussaitilla. Lisäksi radat pitäisi muuttaa mailin radoiksi (tietyllä toleranssilla huomioiden että käytetään tutkaa mittaukseen). Hankkimalla toiminnalle ja saitille muutaman sponsorin voisi myös kauden päätteeksi jakaa joidenkin luokkien nopeimmille palkinnot.
Onko kiinnostusta tuollaiseen projektiin jossa pyörille vahvistetaan luokitus ja tehdään se samalla julkiseksi... Tämä mahdollistaisi paitsi tulosten vertailun myös vertailun kv tuloksiin... ja samalla loppuisi keskustelu siitä että onko jollain joku suomen- tai maailmanennätys vai ei.
Tulokset esim tyyliin:
-A- MPS/BF-1350/4 350,2km/t
JM MPS/G-1650/4 325km/t (en muista ulkoa, voi korjata)
S MPS/G-1350/4 302km/t
KST MPS/F-1350/4 311km/t (en muista ulkoa, voi korjata)
Vak P/F-1350/4 302km/t
JR MPS/F-1000/4 290km/t
Niin - ja samaa luokitusjärjestelmäähän voisi hyödyntää myös streetman varttiajoissa kun tuloksia vertaillaan.
Kommentteja - olisiko turhaa huuhaata, vai kiinnostaisiko ns. todelliset tuloskirjat kauden päätteeksi rekisteröityneille kuljettajille ?
Linkki: ECTA luokitusjärjestelmä
Edited By PetriK on 1192967535
Tottahan toki!
Nimim.
MPS/G-1350/4 -- 315km/h
MPS/G-1650/4 -- 325km/h
PS. eikös -A- kuitenkin MPS/BG-1350/4?
Edit: sen verran vielä että mieluummin kuitenkin ajaisin sitä 1800 metriä koska se meillä on mahdollista. Ei kaikkea aina tarvitse tehdä niinkuin jenkit tekee.
Edited By jarim on 1192974280
Nimim.
MPS/G-1350/4 -- 315km/h
MPS/G-1650/4 -- 325km/h
PS. eikös -A- kuitenkin MPS/BG-1350/4?
Edit: sen verran vielä että mieluummin kuitenkin ajaisin sitä 1800 metriä koska se meillä on mahdollista. Ei kaikkea aina tarvitse tehdä niinkuin jenkit tekee.
Edited By jarim on 1192974280
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mä luulen että yli 300 km/t kärkinimistä teikäläinen oli yksi harvoista joka oikeasti ajoi G luokassa.
Jonkun väittämä siitä että ilokaasu on kemiallista ahtamista ei pidä paikkaansa ainakaan ectan luokitukisissa, vaan se lasketaan fuel additives luokkaan - samoin kuin race fuel, octane booster, oxygenated fuel ja alkoholin käyttö.
Taisi olla useampikin BF (turbo jossa tankissa oli race fuel tai fuel additives) siellä föönipuolella ). Tuo BF vs BG onkin reilu määritelmä koska juuri racefuel tai octane boosterin käyttö onkin se tapa millä turbosta saa enemmän ja luotettavammin tehoa.
Käsittääkseni myös vaparipuolella oli mun lisäkseni muutamia muitakin F luokan kuskeja (race fuel, fuel additives) ilokaasukuskien lisäksi.
Täysin vakio P/P-1350/4 luokassa taisi nopein olla nomad ?
Mutta... mutta luokitusjärjestelmän käyttöönotto paljastaisi sitten myös polttoaineen yms. - joten katsotaan nyt että halutaanko julkisesti kertoa oma luokitus... eli jipot mitä itse kullakin olivat käytössä...
EDIT - joo tuo matka ei ole niin oleellinen muuta kuin tietojen kv. vertailun takia. Eikös joensuussakin pyritty siihen että tutka mittaa noin 1600m kohdalta ? Tarvittaessa voisi hankkia muutaman VBOX:n niille jotka haluavat yrittää oman luokkansa uutta omaa ennätystä mailille ja joilla tutkamittauksen perusteella se olisi mahdollista ?
EDIT 2 - vielä tarkennus että en siis tässä ehdota tapahtumien virallistamista, ainoastaan vapaaehtoisuuteen pohjautuvaa streetman luokan luokitussysteemiä joka mahdollistaa tulosten paremman vertailukelpoisuuden ja luokkakohtaisen tulospalvelun toteuttamisen.
Edited By PetriK on 1192976238
Jonkun väittämä siitä että ilokaasu on kemiallista ahtamista ei pidä paikkaansa ainakaan ectan luokitukisissa, vaan se lasketaan fuel additives luokkaan - samoin kuin race fuel, octane booster, oxygenated fuel ja alkoholin käyttö.
Taisi olla useampikin BF (turbo jossa tankissa oli race fuel tai fuel additives) siellä föönipuolella ). Tuo BF vs BG onkin reilu määritelmä koska juuri racefuel tai octane boosterin käyttö onkin se tapa millä turbosta saa enemmän ja luotettavammin tehoa.
Käsittääkseni myös vaparipuolella oli mun lisäkseni muutamia muitakin F luokan kuskeja (race fuel, fuel additives) ilokaasukuskien lisäksi.
Täysin vakio P/P-1350/4 luokassa taisi nopein olla nomad ?
Mutta... mutta luokitusjärjestelmän käyttöönotto paljastaisi sitten myös polttoaineen yms. - joten katsotaan nyt että halutaanko julkisesti kertoa oma luokitus... eli jipot mitä itse kullakin olivat käytössä...
EDIT - joo tuo matka ei ole niin oleellinen muuta kuin tietojen kv. vertailun takia. Eikös joensuussakin pyritty siihen että tutka mittaa noin 1600m kohdalta ? Tarvittaessa voisi hankkia muutaman VBOX:n niille jotka haluavat yrittää oman luokkansa uutta omaa ennätystä mailille ja joilla tutkamittauksen perusteella se olisi mahdollista ?
EDIT 2 - vielä tarkennus että en siis tässä ehdota tapahtumien virallistamista, ainoastaan vapaaehtoisuuteen pohjautuvaa streetman luokan luokitussysteemiä joka mahdollistaa tulosten paremman vertailukelpoisuuden ja luokkakohtaisen tulospalvelun toteuttamisen.
Edited By PetriK on 1192976238
Mä luulen että täysi tapahtumien virallistaminen toisi myös ongelmia koska silloin tapahtumien järjestelyjä täytyisi muuttaa ja niistä tulisi työläämpiä sekä kalliimpia.TJJ kirjoitti:Sinänsähän se toisi vertailukelpoisuutta tuloksiin joo.. Itsellä vain tuli mieleen kun mp.orgista luin ehdotustasi ihan virallisesta järjestöstä, että saisko tälläisen järjestön avulla kehiteltyä sitten lisää ajoja tähän maahan?
Luultavasti kyllä saataisiin enemmän tapahtumia jos aktiivisia tekijöitä olisi enemmän. Siinä mielessä tällainen luokitusjärjestelmä saattaisi auttaa järjestelyissä kun aktiivisemmat voisi kanavoida mukaan toimintaan avuksi - toisaalta eihän nytkään ole estettä toimia aktiivisesti järjestäjien apuna ?
Mutta tarkennan että ehdotan varsinaisesti enemmänkin luokitusjärjestelmän kuin virallisen kilpailujärjestön luomista.
PetriK kirjoitti:Täysin vakio P/P-1350/4 luokassa taisi nopein olla nomad ?
Entä TRE lasketaanko se jonkun osan modifiointiin vai onko production? Olettaisin että nomadilla oli TRE - nopeudesta päätellen
Niin mitä kaikkea mihinkin lasketaan ja mikä on modifiointia ja mikä ei. Oliko tuolla jossain tarkemmin määritelty noita modifiointirajoja vai enkö vain itse löytänyt?
Varsin mielenkiintoista... Toisaalta mihin luokitusta tarvitaan? Jos kunkin pyörän modit tiedetään niin ei tarvitse pohtia sitä mikä on luokkien mukaan "sallittua" ja mikä ei - mikä pyörä kuuluu mihinkin luokaan miksi ja miksi taas ei. Jokainen kuitenkin ajaa paljolti itseään vastaan ja niillä vermeillä mitä itsellä sattuu olemaan. Toisalta kun omia tuloksiamme kerrotaan ulospäin niin olisi sama kieli. Myös jos olisi Cup tyyppisesti kisat pitkin kesää..
Silti samaa mieltä jarim:n kanssa että 1800 kannattaisi säilyttää ja tuohan jo olisi vastaan sitä yhteisen kielen tarvetta tuonne ulkomaailmaan päin.
Mitäs etuja/hyötyjä moinen luokittelu toisi? Jokainen kuski tietä(nee) pyöränsä modit ja voi vertailla omaa tulostansa sopivimpaan jenkkiluokkaan niin halutessaan. Keskinäisen vertailun vuoksi tarvetta ei moiselle liene, kyllä näin pienellä porukalla on aika hyvin tiedossa millaisilla vireillä kukin ajaa.
Jos luokitus perustuisi kuskin ilmoitukseen niin kuka valvoo että pyörä on ajettaessa ilmoitetun luokan säännöissä? Vaatisi siis organisaatiota jo tuokin, ja ne aktiivit jotka todennäköisesti tuohon nakitettaisiin takuulla ovat kiireisiä ajopäivinä omien mopojensa ja ajojensa parissa.
Jos alunperin oli ajatuksena minimoida spekulointeja niin ei varmasti asiaa parantaisi, imo. Antaa rakkien räksyttää ja ajetaan me vaan, entistä kovempaa!
Jos luokitus perustuisi kuskin ilmoitukseen niin kuka valvoo että pyörä on ajettaessa ilmoitetun luokan säännöissä? Vaatisi siis organisaatiota jo tuokin, ja ne aktiivit jotka todennäköisesti tuohon nakitettaisiin takuulla ovat kiireisiä ajopäivinä omien mopojensa ja ajojensa parissa.
Jos alunperin oli ajatuksena minimoida spekulointeja niin ei varmasti asiaa parantaisi, imo. Antaa rakkien räksyttää ja ajetaan me vaan, entistä kovempaa!
Club 100 m/s
Avaan keskustelun väittämällä että pitkällä aikavälillä tällainen toiminta joko hiipuu tai tulee organisoidummaksi.
Luokittelussa näen selvän edun että luomalla vapaaehtoisuuteen perustuvan luokittelun ja pelisäännöt voidaan varmistaa se että luokitetuilla on enemmän ajoikaa, paremmat ajovuorot ja ennen kaikkea myös parempi mahdollisuus saada paikallisten viranomaisten, lentokentästä vastaavan organisaation sekä muiden tarvittavien tahojen tuki. Lisäksi luokittelu tuo yleisöä sekä lisää mediakiinnostavuutta, eli rahaa järjestelyihin. On jotain mitä myydä ja markkinoida muillekin kuin osallistujille.
Lisäksi vapaaehtoinen luokittelu antaa mahdollisuuden siihen että tulokset ja edistyminen voidaan noteerata kansainvälisesti.
Toisaalta näen tässä myös monta riskiä - erityisesti sen, että homma muuttuisi liian byrokraattiseksi järjestää. Nythän esim. dragracing on käytännössä harrastelijalle taloudellisesti ihan järjetöntä kilpailuluokissa ja kilpaluokkia ajavat eivät edes muistaakseni saa osallistua harrastelijatapahtumiin.
Mä en osaa sanoa että onko tällainen idea hyvä vai huono ... toisaalta ajattelen myös niin että pitkällä aikavälillä kyse on enemmänkin siitä että onko nyt oikea aika ennen kuin joku muu tekee päätöksiä puolesta tai vastaan ?
Koko asian pitää sytyttää porukka positiivisesti jotta se kantaisi. Jos ei sytytä positiivisesti, niin sitten tällainen puhe kannattaa unohtaa.
EDIT - joo, omalla piirrustuspöydällä on ensi kesän putkiviritteisen menopelin suunnitelmat vakioon. katsotaan miten ne alkavat realisoitumaan talven aikana.
Edited By PetriK on 1193066601
Luokittelussa näen selvän edun että luomalla vapaaehtoisuuteen perustuvan luokittelun ja pelisäännöt voidaan varmistaa se että luokitetuilla on enemmän ajoikaa, paremmat ajovuorot ja ennen kaikkea myös parempi mahdollisuus saada paikallisten viranomaisten, lentokentästä vastaavan organisaation sekä muiden tarvittavien tahojen tuki. Lisäksi luokittelu tuo yleisöä sekä lisää mediakiinnostavuutta, eli rahaa järjestelyihin. On jotain mitä myydä ja markkinoida muillekin kuin osallistujille.
Lisäksi vapaaehtoinen luokittelu antaa mahdollisuuden siihen että tulokset ja edistyminen voidaan noteerata kansainvälisesti.
Toisaalta näen tässä myös monta riskiä - erityisesti sen, että homma muuttuisi liian byrokraattiseksi järjestää. Nythän esim. dragracing on käytännössä harrastelijalle taloudellisesti ihan järjetöntä kilpailuluokissa ja kilpaluokkia ajavat eivät edes muistaakseni saa osallistua harrastelijatapahtumiin.
Mä en osaa sanoa että onko tällainen idea hyvä vai huono ... toisaalta ajattelen myös niin että pitkällä aikavälillä kyse on enemmänkin siitä että onko nyt oikea aika ennen kuin joku muu tekee päätöksiä puolesta tai vastaan ?
Koko asian pitää sytyttää porukka positiivisesti jotta se kantaisi. Jos ei sytytä positiivisesti, niin sitten tällainen puhe kannattaa unohtaa.
EDIT - joo, omalla piirrustuspöydällä on ensi kesän putkiviritteisen menopelin suunnitelmat vakioon. katsotaan miten ne alkavat realisoitumaan talven aikana.
Edited By PetriK on 1193066601
Okei. Mutta esitän kysymyksen. Tänä kesänähän ajoja taisi olla noin kolmeen otteeseen, missä sai vetää ainakin sen mailin tai enemmän?PetriK kirjoitti:Luokittelussa näen selvän edun että luomalla vapaaehtoisuuteen perustuvan luokittelun ja pelisäännöt voidaan varmistaa se että luokitetuilla on enemmän ajoikaa, paremmat ajovuorot ja ennen kaikkea myös parempi mahdollisuus saada paikallisten viranomaisten, lentokentästä vastaavan organisaation sekä muiden tarvittavien tahojen tuki.
Ei tuo ei ollu se kysymys.. Vaan onko näiden ajojen järjestäjillä suurta innostusta suosia tälläistä systeemiä? Voisin kuvitella että vaikka lappeenrannassa ei ole suurta innostusta, kun siellä noita ajajia on ihan pirusti muutenkin ja melko suuri osa on autoja. Siellä eivät olleet edes kiinnostuneita pyörien tai autojen malleista, merkki riitti heille, jos sitäkään halusivat tietää.
Täysin erillisenä, omaan ilmoitukseen ja oma toimisena seurantana varmasti mukava systeemi olisi vertailuun.
Tai sitten jos tuollaisella "organisaatiolla" saisi suostuteltua organisaation kuskeille/jäsenille oman ajoajan, jolloin vaikka sen mittauksenkin saisi siihen mailin kohdalle.. Tyyliin vaikka lappeenrannassa pari tuntia ennen varsinaisia ajoja pääsisi ajamaan mailia..
Mielenkiintoinen texasin maili..
http://www.texasmile.com/
Listaa kun kattelee niin ei montaa kawaa oo top 10:ssä..
Nopeimmat vedot jokaiselta
Edited By RHead on 1195753989
http://www.texasmile.com/
Listaa kun kattelee niin ei montaa kawaa oo top 10:ssä..
Nopeimmat vedot jokaiselta
Edited By RHead on 1195753989
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
-Artsi- kirjoitti:Mitäs etuja/hyötyjä moinen luokittelu toisi? Jokainen kuski tietä(nee) pyöränsä modit ja voi vertailla omaa tulostansa sopivimpaan jenkkiluokkaan niin halutessaan. Keskinäisen vertailun vuoksi tarvetta ei moiselle liene, kyllä näin pienellä porukalla on aika hyvin tiedossa millaisilla vireillä kukin ajaa.
Jos luokitus perustuisi kuskin ilmoitukseen niin kuka valvoo että pyörä on ajettaessa ilmoitetun luokan säännöissä? Vaatisi siis organisaatiota jo tuokin, ja ne aktiivit jotka todennäköisesti tuohon nakitettaisiin takuulla ovat kiireisiä ajopäivinä omien mopojensa ja ajojensa parissa.
Jos alunperin oli ajatuksena minimoida spekulointeja niin ei varmasti asiaa parantaisi, imo. Antaa rakkien räksyttää ja ajetaan me vaan, entistä kovempaa!
Artsin kans samaa mieltä...
Täytyy vaan ajaa yli 350,2 km/h ollakseen NOPEIN.... sen jälkeen ei tarvii "Rissas jossittelua"
Edited By kajbusa on 1196063300
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)