K6 - ostettu Kuhmosta 15.6 viime keväänä. Takana nyt
+18 000 km ja eilen huomasin pamppujen vuotavan -kele
Edellinen 99 lähti vaihtoon 50000 ajettuna ja alkuperäisin stefoin...ihme juttu näiden kanssa. Arpapeliä.
Kun tämä näyttää olevan tyyppivika ja vähemmän mukavaa kokemusta on kertynyt runsaasti, niin mihinkä konkluusioon porukka on päättynyt mistä korvaavat stefat kannattaa hankkia? Alkuperäiset, Hondan vai jotkut tarvikestefat? Mitkä kestävät pisimpään?
Entäs öljyt? Kannataisiko laittaa 10W vai meneekö liian paksuksi?
Kirjoitin tässä tänä aamuna maahantuojalle kysymyksen, että voinko teettää työn takuuseen muuallakin hyvämaineisella korjaamolla kuin " maahantuojan valtuuttamalla". Saas nähdä mitä vastaavat - jos vastaavat.
Enpä ole huomannut eroa tarvike- ja alkuperäisstefojen kestoiän välillä. Itse laittelen vastaisuudessakin 5W:tä. Tasen pyörään on vissiin kertaalleen vaihdettu ja kilometrejä on takana yli 70tkm että en nyt usko että se vuotoherkkyys siitä öljystä johtuu mutta mene ja tiedä. ???
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Ainakin Bikedoctorin mukaan niitä pitää "Pidellä" Busa kuulemma tykkää kun sitä pitelee! Eli Talvellakin Etupäätä pumppaamaan vaikka kerran viikossa, muuten kuivuu taatusti. Tämä oli Miksun ohje !
Mulle vaihdettiin takuuseen maaliskuun lopussa, ja sen jälkeen tullut kilsoja liki 30.000 ja ei uo vuotanna ! Mutta ajon lisäksi pumppaan etupäätä välillä, että Stefat pysyy voiteluaineessa !
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
jarim kirjoitti:Enpä ole huomannut eroa tarvike- ja alkuperäisstefojen kestoiän välillä. Itse laittelen vastaisuudessakin 5W:tä. Tasen pyörään on vissiin kertaalleen vaihdettu ja kilometrejä on takana yli 70tkm että en nyt usko että se vuotoherkkyys siitä öljystä johtuu mutta mene ja tiedä. ???
Mulle laitettiin toissa iltana Jarim:n ja JanneT:n suurella avustuksella tarvikestefat, joten saadaan jonkinlainen näkemys mitä ne kestää 5w öljyillä.
-00 busa aj 45000 eikä vuoda stefat. yksi kaunis päivä jouduin tekemään todella tiukan jarrutuksen ja siinä huomasin että etupää alkoi kummallisesti oleen tosi levoton. jotenkin vaan tuntuu että vaikka ne stefat ei vuoda niin kyllä se öljy menettää kaikki ominaisuutensa muutamassa vuodessa joten kyllä suosittelen kaikille vaihtaan öljyt min. parin ajokauden välein.
olen vaihtanut lukuisia etupään stefoja, ja tullut siihen lopputulokseen että niitä ei kannata tilata näkemättä. Itse en laita paikalleen muita kuin "tuplahuulisia". On se sen verran v... homma muutenkin. Lisäksi tässä topikissa aikaisemmin mainittu etupään "pumppaaminen" talvikuukausien aikana varmasti auttaa. Olen lisäksi, pukille panon yhteydessä, syksyisin ruiskuttanut silikonia stefoihin jonka toivon estävän niiden kuivumisen ja haurastumisen, kumista tehtyjä kun ovat.