Ketjurasvari

Tänne projektikertomukset sekä topicit omaan pyörään tehdyistä muutoksista
Avatar
renttu
Viestit: 19
Liittynyt: 15 Touko 2006, 21:43

Viesti Kirjoittaja renttu »

vesimies1 kirjoitti:Moi! Rakentelin itte rasvarin, säiliö syntyi 64 mm kupariputkesta(3,5dl) magneettiventtiili ja neulaventtiili sekä letkua. Öljyä ketjulle tippa/70s ja toimii moitteettomasti.
Öljynä olen käyttänyt moottorisahan teräketjuöljyä.
Kokemusta nyt yli 10 000 kilomeetriä ilman ongelmia.

Markkinoilla kaikenlaisia oilereita.... joten...

nimesin tämän "Eskoileriksi" :rasberry:
Moi. Mistäs olet tuon magneettiventtiilin napannut. Itse olen tuloksetta 12V mallia etsiskellyt.
118-1121802715

Viesti Kirjoittaja 118-1121802715 »

Moron!
Mallia sirai 1/4", Oulun alshell:lta ostin. :blues:
Avatar
Jorgos
Viestit: 345
Liittynyt: 09 Helmi 2007, 07:21
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jorgos »

vesimies1 kirjoitti:Moron!
Mallia sirai 1/4", Oulun alshell:lta ostin. :blues:

Moro! Itse kyseisessä firmassa (Ahlsell oy) lvi-tukkumyyjänä (niinkuin vesimies varmaan muistaakin... :kippis: ) ja todellakin tuonlaisia magneettiventtiileitä on olemassa ,muttei muistaakseni hyllystä, joten on tilaustavaraa. Jos joku on kiinostunut niin katsotaan mitä voin tehdä. (ollaan periaatteessa tukkuliike,mutta...) :;):




Edited By Jorgos on 1187087433
Born to be wild...paitsi himas.

Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Avatar
kajbusa
Viestit: 694
Liittynyt: 27 Loka 2004, 12:00

Viesti Kirjoittaja kajbusa »

Noita venttiileitä on hydrauliikka/pneumatiikka liikkeissä hyllyt notkollaan.....

Itse laitoin Ladan kytkinnestesäiliön (sopii hienosti) satulan alle ja siitä letku venttiiille+kuristimelle...

sähköt takavalolta... pelittä kyllä, mut sotkee hieman enemmän ..... öljynä käytän sae 320 vaihteistoöljyä
Hayabusa 1300R TURBO -05

+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
66-1153902471

Viesti Kirjoittaja 66-1153902471 »

peltsi85 kirjoitti:Mistäs ootte noita halvimmalla löytänyt ja mitä on maksanut? Ulkomailta vai ihan koto-Suomesta? Entäs minkäslainen setti tuolta Scottoilerilta on paikoillaan (Universal vai Touring)?

Tuollainen vois olla meinaan aika hyvä ostos, ois yks huoli vähemmän sitten kun ei tarvittis niitä ketinkejä aina rasvailla joka ajoreissun/pesun jälkeen. :bowdown:

Lisäys: Onko noita tehty juuri joihinkin tiettyihin pyöriin vai voiko ostaa vain Universaalin setin?

Onkos jollain Loobmanista kokemuksia? Sen hinta kuitenkin hieman halvempi kuin Scottoilerin (onko kalliimpi parempi?)...

Loobman täällä. Toimii ihan hyvin kun laittaa öljysäiliön sisäpuolelle, letkun yläosaan pienet ilmausreiät (kuten ohjeessa sanotaan).
Nyt ei enää ruiki lämpötilanvaihteluista johtuen ylimääräisiä öljylätäköitä allensa.

Voin suositella.

- b
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Mistä päin tuollaista Pro-Oileria kannattaisi kysellä? Minkä hintaisia ne ovat? ??? Aika työlästä on tuo spray-rasvaus, jos enenmmän huristelee... :skootteri:
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Henry67 kirjoitti:Mistä päin tuollaista Pro-Oileria kannattaisi kysellä? Minkä hintaisia ne ovat? ??? Aika työlästä on tuo spray-rasvaus, jos enenmmän huristelee... :skootteri:


http://www.pro-oiler.com/

Itse olen tuolta parikin hommannut ja luotetava heebo. Ja laite on oikeasti hyvä. Pari vuotta sitten laite oli hieman yli 200 eekua.




Edited By busajasa on 1207423457
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

Otitko Twin-Nozzle:n sarjan lisäksi? Tarviiko tilata muuta erikseen? ??? Kiitoksia jo etukäteen neuvoista!
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Silloin kun itse tilasin niin paketissa tuli kaikki - tuo kaksi haarainen syöttöpää myös. Ainoa mitä tarvitsi valita oli säiliön koko ja kertoa mihin pyörään tulee niin tulee oikea syöttöpää.... Erikseen sitten pitää laittaa sähkösyöttö johon itse aina laitoin releen sulakkeineen (takavalolta heräte).

Kaveri tietää varsin hyvin eri pyöriin tulevat päiden kiinnitysvaihtoehdot joten kannataa veijarin kanssa vaihtaa maili pari jos vähänkään enklanti taipuu. Bussiin en ole itse kinnittänyt mutta noihin pariin vanhempaan laitoin. Ei näytä olevan kuvia Pro-oilerin galleriassa Busa asennukseen, mutta olettaisin että vlemulta löytyy ratkaisut. Kannataa kysäistä.

Kaikkinensa peli on ollut aika plug n' play laite ja asennuksiin on mennyt pari kolme tuntia. Siitäkin suurin aika katteiden irroituksin ja kiinnityksiin jotta on saanut letkut juoksuteltua kohdilleen.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Mie just tilasin. Pablolta tuli mailia että keskiviikkona lähtee tulemaan. Mnulta se ei kysyny edes säiliön kokoo. Kysyi vain että mikä pyörä ja vuosimalli ja tietysti visa kortin numeron :)
Avatar
vikkelä
Viestit: 137
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 13:28
Paikkakunta: Kiikoinen

Viesti Kirjoittaja vikkelä »

Mulla parivuotta vanha scotoiler, eli se mekaaninen alipaineella toimiva. Olen nyt käyttänyt moottorisahan ketjuöljyä. Helppo pestä roiskeet pois.

ja mp messuilta jäi käteen tuplapää, jonka sai säädettyä mainiosti kohdalleen, nyt voitelee kummankin puolen ratasta ja keskipako hoitaa loput, että on sitten o-renkaissakin öljyä eikä vain siinä ulkopinnassa.

Viime kesänä sain louis.de nettikaupasta lahjana jotain belray merkkistä ketjurasvaa spraytölkissä, tuuppasin siitä säiliön täyteen, mutta oli ihan skeidaa tukkiintui ja sotki ihan sakeesti.

Tärkeetä tähän sahaöljyyn on löytää oikea säätö, paljonko tiputtelee, nyt kun on löytänyt niin pelaa hyvin. Olen säätänyt sen lähes minimille.




Edited By vikkelä on 1207511449
Yli kilo, siitä alkaa ILO ;)

"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
72-1195914125

Viesti Kirjoittaja 72-1195914125 »

No nyt on minullekin tulossa Pablolta Pro-Oiler. Ei muuta kuin odottelemaan ja sitten asentamaan... :smoking:
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Huomenna olis tarkotus laitella. Näitä alkaa kohta saamaan samaan hintaan suomestakin. Kuulin puskaradiosta.
Avatar
martti
Viestit: 776
Liittynyt: 17 Helmi 2005, 19:21
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja martti »

Miulla on kans pro-oileri oottamassa asennusta, onko kellään tietoo onko 08sin nopeus signaalin johto saman värinen kun vanhemmissa. :skootteri:
Miehä en oo mies enkä mikkää ko miul ei oo ennää bussii
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

martti kirjoitti:Miulla on kans pro-oileri oottamassa asennusta, onko kellään tietoo onko 08sin nopeus signaalin johto saman värinen kun vanhemmissa. :skootteri:
Laita Pablolle viestiä. Se vois tietää ja on kuulemma avulias tyyppi :bulb:
Vastaa Viestiin