Moi. Mistäs olet tuon magneettiventtiilin napannut. Itse olen tuloksetta 12V mallia etsiskellyt.vesimies1 kirjoitti:Moi! Rakentelin itte rasvarin, säiliö syntyi 64 mm kupariputkesta(3,5dl) magneettiventtiili ja neulaventtiili sekä letkua. Öljyä ketjulle tippa/70s ja toimii moitteettomasti.
Öljynä olen käyttänyt moottorisahan teräketjuöljyä.
Kokemusta nyt yli 10 000 kilomeetriä ilman ongelmia.
Markkinoilla kaikenlaisia oilereita.... joten...
nimesin tämän "Eskoileriksi" :rasberry:
Ketjurasvari
vesimies1 kirjoitti:Moron!
Mallia sirai 1/4", Oulun alshell:lta ostin.
Moro! Itse kyseisessä firmassa (Ahlsell oy) lvi-tukkumyyjänä (niinkuin vesimies varmaan muistaakin... ) ja todellakin tuonlaisia magneettiventtiileitä on olemassa ,muttei muistaakseni hyllystä, joten on tilaustavaraa. Jos joku on kiinostunut niin katsotaan mitä voin tehdä. (ollaan periaatteessa tukkuliike,mutta...)
Edited By Jorgos on 1187087433
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Noita venttiileitä on hydrauliikka/pneumatiikka liikkeissä hyllyt notkollaan.....
Itse laitoin Ladan kytkinnestesäiliön (sopii hienosti) satulan alle ja siitä letku venttiiille+kuristimelle...
sähköt takavalolta... pelittä kyllä, mut sotkee hieman enemmän ..... öljynä käytän sae 320 vaihteistoöljyä
Itse laitoin Ladan kytkinnestesäiliön (sopii hienosti) satulan alle ja siitä letku venttiiille+kuristimelle...
sähköt takavalolta... pelittä kyllä, mut sotkee hieman enemmän ..... öljynä käytän sae 320 vaihteistoöljyä
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
peltsi85 kirjoitti:Mistäs ootte noita halvimmalla löytänyt ja mitä on maksanut? Ulkomailta vai ihan koto-Suomesta? Entäs minkäslainen setti tuolta Scottoilerilta on paikoillaan (Universal vai Touring)?
Tuollainen vois olla meinaan aika hyvä ostos, ois yks huoli vähemmän sitten kun ei tarvittis niitä ketinkejä aina rasvailla joka ajoreissun/pesun jälkeen.
Lisäys: Onko noita tehty juuri joihinkin tiettyihin pyöriin vai voiko ostaa vain Universaalin setin?
Onkos jollain Loobmanista kokemuksia? Sen hinta kuitenkin hieman halvempi kuin Scottoilerin (onko kalliimpi parempi?)...
Loobman täällä. Toimii ihan hyvin kun laittaa öljysäiliön sisäpuolelle, letkun yläosaan pienet ilmausreiät (kuten ohjeessa sanotaan).
Nyt ei enää ruiki lämpötilanvaihteluista johtuen ylimääräisiä öljylätäköitä allensa.
Voin suositella.
- b
Henry67 kirjoitti:Mistä päin tuollaista Pro-Oileria kannattaisi kysellä? Minkä hintaisia ne ovat? ??? Aika työlästä on tuo spray-rasvaus, jos enenmmän huristelee...
http://www.pro-oiler.com/
Itse olen tuolta parikin hommannut ja luotetava heebo. Ja laite on oikeasti hyvä. Pari vuotta sitten laite oli hieman yli 200 eekua.
Edited By busajasa on 1207423457
Silloin kun itse tilasin niin paketissa tuli kaikki - tuo kaksi haarainen syöttöpää myös. Ainoa mitä tarvitsi valita oli säiliön koko ja kertoa mihin pyörään tulee niin tulee oikea syöttöpää.... Erikseen sitten pitää laittaa sähkösyöttö johon itse aina laitoin releen sulakkeineen (takavalolta heräte).
Kaveri tietää varsin hyvin eri pyöriin tulevat päiden kiinnitysvaihtoehdot joten kannataa veijarin kanssa vaihtaa maili pari jos vähänkään enklanti taipuu. Bussiin en ole itse kinnittänyt mutta noihin pariin vanhempaan laitoin. Ei näytä olevan kuvia Pro-oilerin galleriassa Busa asennukseen, mutta olettaisin että vlemulta löytyy ratkaisut. Kannataa kysäistä.
Kaikkinensa peli on ollut aika plug n' play laite ja asennuksiin on mennyt pari kolme tuntia. Siitäkin suurin aika katteiden irroituksin ja kiinnityksiin jotta on saanut letkut juoksuteltua kohdilleen.
Kaveri tietää varsin hyvin eri pyöriin tulevat päiden kiinnitysvaihtoehdot joten kannataa veijarin kanssa vaihtaa maili pari jos vähänkään enklanti taipuu. Bussiin en ole itse kinnittänyt mutta noihin pariin vanhempaan laitoin. Ei näytä olevan kuvia Pro-oilerin galleriassa Busa asennukseen, mutta olettaisin että vlemulta löytyy ratkaisut. Kannataa kysäistä.
Kaikkinensa peli on ollut aika plug n' play laite ja asennuksiin on mennyt pari kolme tuntia. Siitäkin suurin aika katteiden irroituksin ja kiinnityksiin jotta on saanut letkut juoksuteltua kohdilleen.
Mulla parivuotta vanha scotoiler, eli se mekaaninen alipaineella toimiva. Olen nyt käyttänyt moottorisahan ketjuöljyä. Helppo pestä roiskeet pois.
ja mp messuilta jäi käteen tuplapää, jonka sai säädettyä mainiosti kohdalleen, nyt voitelee kummankin puolen ratasta ja keskipako hoitaa loput, että on sitten o-renkaissakin öljyä eikä vain siinä ulkopinnassa.
Viime kesänä sain louis.de nettikaupasta lahjana jotain belray merkkistä ketjurasvaa spraytölkissä, tuuppasin siitä säiliön täyteen, mutta oli ihan skeidaa tukkiintui ja sotki ihan sakeesti.
Tärkeetä tähän sahaöljyyn on löytää oikea säätö, paljonko tiputtelee, nyt kun on löytänyt niin pelaa hyvin. Olen säätänyt sen lähes minimille.
Edited By vikkelä on 1207511449
ja mp messuilta jäi käteen tuplapää, jonka sai säädettyä mainiosti kohdalleen, nyt voitelee kummankin puolen ratasta ja keskipako hoitaa loput, että on sitten o-renkaissakin öljyä eikä vain siinä ulkopinnassa.
Viime kesänä sain louis.de nettikaupasta lahjana jotain belray merkkistä ketjurasvaa spraytölkissä, tuuppasin siitä säiliön täyteen, mutta oli ihan skeidaa tukkiintui ja sotki ihan sakeesti.
Tärkeetä tähän sahaöljyyn on löytää oikea säätö, paljonko tiputtelee, nyt kun on löytänyt niin pelaa hyvin. Olen säätänyt sen lähes minimille.
Edited By vikkelä on 1207511449
Yli kilo, siitä alkaa ILO
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)
"Emme lopeta leikkimistä sen johdosta, että vanhenemme -- Vanhenemme, koska lopetamme leikkimisen" ( Herbert Spencer 1820-1903)