Pyöränlaakerit!
Se keulan hanttiin laitto johtuu kantikkaaksi kuluneesta kumista. Hirvonen osoittaa asiantuntemuksensa jälleen kommenteilla. Mutta nuo etupään laakerit on niin edukkaat, että kannattaa kyllä vaihtaa ajoissa. Tosin jos niitä ei itse vaihda, niin se edukkuus on sitten paljon kiinni myöskin paikasta, jossa ne vaihdattaa.
Hmm, minä voisin vaihtaa viskipullopalkalla (Glenfiddich tms). Itse laakerit stefoineen maksaa alle 20e Tasannolla. Ja eturenkaan vaihto onnistuu samalla jos sulla on kumi valmiina?Macoshark kirjoitti:Kävin hirvosella eturengasta kyselemässä ja samalla laakereiden vaihdosta puhuin niin tuntui olevan alkuperäisillä laakereilla hintaa jotain 30e kappale. Kun mainitsin että tasannolta saa halvemmalla niin myyjä sanoi luottavansa paremmin 300km:n vauhdissa alkuperäisiin kuin tarvikelaakereihin.
Kyllä mä tasannolta kuitenkin käyn ne hakemassa ja annan hirvoselle vaihdettavaksi samalla kun eturenkaan vaihtavat.
Toivottavasti tällä korjautuu keulan omituisuus. Rengas on kyllä jo vähän kanttinen ja ehkä kananmunakin niin se voisi selittää pompottelua ja outoa käytöstä kaarteissa. Mutkat ei tunnu luontevilta kun keula tuntuu taistelevan vastaan ja vikuroivan.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Enpä osaa sanoa millon on huollettu. Olis varmasti ajankohtaista tarkistaa öljyjen kunto. Ohjausiskarin kuntokin olis varmaan hyvä tarkistaa samalla.Busanaattori kirjoitti:Macoshark kirjoitti:Kävin hirvosella eturengasta kyselemässä ja samalla laakereiden vaihdosta puhuin niin tuntui olevan alkuperäisillä laakereilla hintaa jotain 30e kappale. Kun mainitsin että tasannolta saa halvemmalla niin myyjä sanoi luottavansa paremmin 300km:n vauhdissa alkuperäisiin kuin tarvikelaakereihin.
Kyllä mä tasannolta kuitenkin käyn ne hakemassa ja annan hirvoselle vaihdettavaksi samalla kun eturenkaan vaihtavat.
Toivottavasti tällä korjautuu keulan omituisuus. Rengas on kyllä jo vähän kanttinen ja ehkä kananmunakin niin se voisi selittää pompottelua ja outoa käytöstä kaarteissa. Mutkat ei tunnu luontevilta kun keula tuntuu taistelevan vastaan ja vikuroivan.
Onko keula huollettu milloin? Jos keulan öölit on ihan kuraa niin se myös aiheuttaa "pompotuksen" tunnetta ja luonnollisesti myöskään ajo-ominaisuudet ei ole sitä mitä pitäisi. Säädöt kannattaa myös tarkastaa ettei niitä kukaan ole ruuvannut perseelleen.
jarim kirjoitti:Macoshark kirjoitti:Kävin hirvosella eturengasta kyselemässä ja samalla laakereiden vaihdosta puhuin niin tuntui olevan alkuperäisillä laakereilla hintaa jotain 30e kappale. Kun mainitsin että tasannolta saa halvemmalla niin myyjä sanoi luottavansa paremmin 300km:n vauhdissa alkuperäisiin kuin tarvikelaakereihin.
Kyllä mä tasannolta kuitenkin käyn ne hakemassa ja annan hirvoselle vaihdettavaksi samalla kun eturenkaan vaihtavat.
Toivottavasti tällä korjautuu keulan omituisuus. Rengas on kyllä jo vähän kanttinen ja ehkä kananmunakin niin se voisi selittää pompottelua ja outoa käytöstä kaarteissa. Mutkat ei tunnu luontevilta kun keula tuntuu taistelevan vastaan ja vikuroivan.
Hmm, minä voisin vaihtaa viskipullopalkalla (Glenfiddich tms). Itse laakerit stefoineen maksaa alle 20e Tasannolla. Ja eturenkaan vaihto onnistuu samalla jos sulla on kumi valmiina?
SOLD!
Jos minä hommaan renkaan, laakerit ja viskipullon niin sovitaan jollekin illalle sopiva ajankohta. Ehditkö vaihtamaan samalla laakerit taaksekin?
Tulostin perjantaina jo töissä sun postaaman listan laakereista, mutta unohdin sen toki toimistolle. Käyn maanantaina tasannolla hakemassa laakerit.
Renkaan haen jostain missä myyvät Michelinin Pilot Poweria kun sellainen on takanakin. Hirvoselta ei sitä olisi saanut.
Pystytkö sen lisäksi vielä kärväyttämään mulle rempparompun tai jakamaan imagen jostain netistä?
Takarenkaaseen ei saa stefoja tarvikkeena joten ne joudut Hirvoselta tilaamaan, osakoodit 09285-38001 ja 09285-39001. Niitä joutunee hetken odottamaan niin jätetään ne eri illalle. Laakerit myös takaseen pitäisi löytyä Tasannolta. Pilot Poweria myy muistaakseni ainakin Storm ja K-Rengas. Soitas mulle 050-4862429 niin sovitaan milloin vaihdetaan. Niin ja rempparomppu on myös poltettu.Macoshark kirjoitti:SOLD!
Jos minä hommaan renkaan, laakerit ja viskipullon niin sovitaan jollekin illalle sopiva ajankohta. Ehditkö vaihtamaan samalla laakerit taaksekin?
Tulostin perjantaina jo töissä sun postaaman listan laakereista, mutta unohdin sen toki toimistolle. Käyn maanantaina tasannolla hakemassa laakerit.
Renkaan haen jostain missä myyvät Michelinin Pilot Poweria kun sellainen on takanakin. Hirvoselta ei sitä olisi saanut.
Pystytkö sen lisäksi vielä kärväyttämään mulle rempparompun tai jakamaan imagen jostain netistä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mahtaisko viitata seuraavat oireet takalaakerivikaan;Pyörä takanostimella,
takarengasta käsin pyörittäessä yhdessä kohtaa vähän "hirttää kiinni" muuten pyörii aika tasasesti.Huomasin kun putsasin ketjua reissun jälkeen.
Niin, S-Oileri ollut alusta asti pyörässä, nyt ajettu n. 23tkm.Huomasin kun putsasin ketjua reissun jälkeen.
takarengasta käsin pyörittäessä yhdessä kohtaa vähän "hirttää kiinni" muuten pyörii aika tasasesti.Huomasin kun putsasin ketjua reissun jälkeen.
Niin, S-Oileri ollut alusta asti pyörässä, nyt ajettu n. 23tkm.Huomasin kun putsasin ketjua reissun jälkeen.
Tällä kertaa riitti takajarrupalojen vaihto, samalla putsasin työsylkyn männät hapettumista.Olisko männät olleet vähän jumissa.
Laakerit tuli Tasannolta haettua varalta hyllyyn odottelemaan.
Kiitos Jarim "puhelinkonsultaatiosta" .
Samalla vaihtui s-oileriin dualtip(jakaa öljyn takahammasrattaan molemmille sivuille).Aiankin teoriassa voitelee paremmin ketjun
molempien sivujen o-renkaat.
Laakerit tuli Tasannolta haettua varalta hyllyyn odottelemaan.
Kiitos Jarim "puhelinkonsultaatiosta" .
Samalla vaihtui s-oileriin dualtip(jakaa öljyn takahammasrattaan molemmille sivuille).Aiankin teoriassa voitelee paremmin ketjun
molempien sivujen o-renkaat.
Noniin, laakerit ja rengas vaihdettu. Ei muuten uskoisi kuinka paljon pyörän käytös muuttui paremmaksi. Enää ei keula hannaile vastaan mutkassa vaan kulkee kiltisti edellä niinkuin pitääki. Pitää vain muistaa olla varovainen tuoreen renkaan kanssa...
Suuret kiitokset vielä kerran jarimille.
Vaihdepoljinkin on nyt paljon helpommin käsillä (varpailla) kun vähän säädettiin.
Suuret kiitokset vielä kerran jarimille.
Vaihdepoljinkin on nyt paljon helpommin käsillä (varpailla) kun vähän säädettiin.
Ollos hyvä, sehän on suorastaan rikos ajaa hienoa pyörää paskoilla renkailla ja laakereilla.Macoshark kirjoitti:Suuret kiitokset vielä kerran jarimille.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mie kävin kans ostaan laakerit sekä eteen että taakse. Paketti stefoineen (yks piti tilata Hirvoselta) makso 74e. Hinta vähän yllätti, ko puhetta on ollu etupään laakereiden ja stefojen hinnaksi 20e. Onkohan mua kusetettu ko hintaa takapään laakereille ja stefoille tulis tuo 54e...? ??? Paljos ne makso sulla Macoshark?
Vielä pitäis alkaa vaihtaan...
-W
Vielä pitäis alkaa vaihtaan...
-W
TuBlaW kirjoitti:Mie kävin kans ostaan laakerit sekä eteen että taakse. Paketti stefoineen (yks piti tilata Hirvoselta) makso 74e. Hinta vähän yllätti, ko puhetta on ollu etupään laakereiden ja stefojen hinnaksi 20e. Onkohan mua kusetettu ko hintaa takapään laakereille ja stefoille tulis tuo 54e...? ??? Paljos ne makso sulla Macoshark?
Vielä pitäis alkaa vaihtaan...
-W
Joo samaa minäkin vähän yskin, mutta maksettava se oli. Saman verran ne mullekin tuli maksamaan. Mukaan tuli tosin yksi ylimääräinen laakeri ja olin sitä tänään palauttamassa kun törmättiin.
Sun piti siis vain yksi stefa tilata Hirvoselta? Eli toisen takastefan otit Tasannolta? Mä en sitä ottanut kun mun mielestä oli sen myyjän kanssa puhetta että se on vähän paksumpi mitä tuossa jarimin listassa. Kävin tänään hakemassa Hirvoselta takastefat ja hintaa tuli 18e kun otin mukaan pari niiitä painonappeja millä jotkut katteet on kiinni.
Macoshark kirjoitti:Sun piti siis vain yksi stefa tilata Hirvoselta? Eli toisen takastefan otit Tasannolta? Mä en sitä ottanut kun mun mielestä oli sen myyjän kanssa puhetta että se on vähän paksumpi mitä tuossa jarimin listassa. Kävin tänään hakemassa Hirvoselta takastefat ja hintaa tuli 18e kun otin mukaan pari niiitä painonappeja millä jotkut katteet on kiinni.
Juu, se löyski sieltä hyllystä sopivan stefan. Sanoin ettei sen sulle tarjoama stefa passaa mullekkaan, mutta se sano että tuo on eri. Ei ollu kuulemma hoksannu tuota ko oli sulle ettiny. Jos se ei passaa mopoon, niin käyn viemässä takas.
-W
Katoppa mitat siitä stefasta?TuBlaW kirjoitti:Macoshark kirjoitti:Sun piti siis vain yksi stefa tilata Hirvoselta? Eli toisen takastefan otit Tasannolta? Mä en sitä ottanut kun mun mielestä oli sen myyjän kanssa puhetta että se on vähän paksumpi mitä tuossa jarimin listassa. Kävin tänään hakemassa Hirvoselta takastefat ja hintaa tuli 18e kun otin mukaan pari niiitä painonappeja millä jotkut katteet on kiinni.
Juu, se löyski sieltä hyllystä sopivan stefan. Sanoin ettei sen sulle tarjoama stefa passaa mullekkaan, mutta se sano että tuo on eri. Ei ollu kuulemma hoksannu tuota ko oli sulle ettiny. Jos se ei passaa mopoon, niin käyn viemässä takas.
-W
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport