JanneT kirjoitti:Kyllähän se tietty niin on, että kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta ei ton 6mm pudotuksen pitäis maailmaa kaataa, sikälimikäli persusta on jo laskettu. Mulla on varttimaili setupissa keulaa laskettu 22mm etuputkia liu'uttamalla, ja kankeahan se on matalana ajaa, mutta kyllä se vielä kääntyy, kun painoa siirtää ja kunnolla vääntää. Tosin normi katukäytössä ei kyllä viitsi kovin montaa päivää ajella matallalla pyörällä. Niiden keulaputkien laskemiseen ei muuten tarvi irroittaa kuin se alahärpäke sieltä keulan alta, eli koko etu/yläkatetta ei tarvitse sen takia purkaa.
Mikäli siihen operaatioon alkaa, niin silloin on hyvä olla apuna joko taka&etupukki tai sitten takapukki +tunkki.
Kiitti vinkistä. Mistäs olet muuten hommannut nuo 22mm laskupalikat...ja pitemmät pultit arvatenkin?
22mm palikat tuli yhdeltä sorvarilta sieltä Rovaniemeltä. Nehän on niin simpplelit, että kuka tahansa sorvin omistava pystyy ne pyöräyttään. Ja materiaalihan oli alumiini. Jos ei jollain paikallisella sorvaamolla käy, niin esim foorumin Miksak voinee tehdä sen pituiset kuin haluaa?
Muistelen jonkun sanoneen, että ~25mm on maksimi, minkä kestää vakio letkujen ja johtojen kanssa laittaa, ja saattaaapi olla, että alkaa sen jälkeen ottaa jo jarru ja kytkinneste säiliöt yläkatteeseen/pleksiin kiinni. Pitemmät pultit hain vain paikallisesta pulttikaupasta, löytyy varmasti jokaisesta vastaavasta putkasta.
JanneT kirjoitti:Muistelen jonkun sanoneen, että ~25mm on maksimi, minkä kestää vakio letkujen ja johtojen kanssa laittaa, ja saattaaapi olla, että alkaa sen jälkeen ottaa jo jarru ja kytkinneste säiliöt yläkatteeseen/pleksiin kiinni. Pitemmät pultit hain vain paikallisesta pulttikaupasta, löytyy varmasti jokaisesta vastaavasta putkasta.
Kiittipä kiittti. Onko tuo keulan laskeminen "välttämättömyys" varttimaililla?
JanneT kirjoitti:Muistelen jonkun sanoneen, että ~25mm on maksimi, minkä kestää vakio letkujen ja johtojen kanssa laittaa, ja saattaaapi olla, että alkaa sen jälkeen ottaa jo jarru ja kytkinneste säiliöt yläkatteeseen/pleksiin kiinni. Pitemmät pultit hain vain paikallisesta pulttikaupasta, löytyy varmasti jokaisesta vastaavasta putkasta.
Kiittipä kiittti. Onko tuo keulan laskeminen "välttämättömyys" varttimaililla?
Taitaapi olla perän laskemisella enemmänkin merkitystä. Toki sitten kun pitoa alkaa oleen, niin keulanlaskulla rauhoittuu keuliminen huomattavasti.
JanneT kirjoitti:Taitaapi olla perän laskemisella enemmänkin merkitystä. Toki sitten kun pitoa alkaa oleen, niin keulanlaskulla rauhoittuu keuliminen huomattavasti.
Juupaduupa. Kyllä tuo painopiste tippu tosiaan niin rajusti tuolla perseentiputuksella että häätyy se piisatakkin :p
Mie nyt jaappaan tätä samaa shaittia, mutta kun ei oikein pääse sinuiksi tämän madaltamisasan kanssa. Hommahan on niin että kun laskin tuon persuuksen niillä jampan luilla sen -35mm kuten sanoin pyörä tunui "hitaassa" käsittelyssä pirun hyvältä tämmöselle persjalalle. Nyt kuitenkin olen alkanut epäilemään tuota maavaraa ??? Onko kellään kokemuksia vastaavasta madalluksesta, eli miten käyttäytyy mutkissa normaalinopeuksilla (80-140km/h), tuleeko kosketuksia tai suoranaisia riskejä vaaratilanteille rajummista kosketuksista esim putkeen tai sivutukijalkaan?
Edit: tämä tieto helpottaisi niin ei tarvis lähteä kokeilemaan niitä rajoja
Mulla aikas matala linjuri...eikä ole vielä koskaan missään ajossa tienopeuksissa ja +nopeuksissa ollu mitään hätää...
Liikenneympyrässä tosin kun ajoin tieuran 'nousulaitaa' niin karahti katteenruuvi ja kate siihen tieuran 'huippuun'....olikohan selekee ilimasu..
Agostini kirjoitti:Mulla aikas matala linjuri...eikä ole vielä koskaan missään ajossa tienopeuksissa ja +nopeuksissa ollu mitään hätää...
Liikenneympyrässä tosin kun ajoin tieuran 'nousulaitaa' niin karahti katteenruuvi ja kate siihen tieuran 'huippuun'....olikohan selekee ilimasu..
-A- :p
Kiitti Ago. Tämä vastaus tyydytti täydellisesti....kerro vielä onko sulla tuon laskun jälkeen kirrattu jousitusta?
nomad667 kirjoitti:kiitos ja kumarrus roibusa
postia tuli tänään... ei vaan ole pukkia että pääsis vaihtaa mut pitää jotain kehitellä ???
Olepas hyvä vain. Sie et tarvi pukkia siihen vaihtamiseen.
Laita pyörä tasaiselle tukevalle alustalle sivutuelle ja se pieni alaspoileri pois. Sitten pieni tunkki, jonka nostat siihen nivelen alle jossa koiranluun alapää on kiinni. Löysäät pultit ja nostat tunkkia ihan pari milliä jonka jälkeen pultit löysää ja on vedettävissä pois. Huom! Ketjunpuolella joudut vetämään sen pultin reiässä olevan holkin pois toiselle puolelle että saat pultin mahtumaan sieltä ketjuuolelta pois. Nyt vaan uudet luut yläpultilla heppiin ja sitten lasket tunkilla varovasti niin paljon että saat alemman pultin reiän kohilleen.
Vielä tästä madallusluiden jälkeisestä jousituksen kirrauksesta. Jamppa antoi ohjeen kiristää jousen esijännitystä max.10mm. Tähän on vähän heikosti työkaluja Eikös tuolla Rebound ja Compression säätöruuveilla saa mitään aikaiseksi??? Miekö en tuon päälle ymmärrä :1087
nomad667 kirjoitti:kiitos ja kumarrus roibusa
postia tuli tänään... ei vaan ole pukkia että pääsis vaihtaa mut pitää jotain kehitellä ???
Olepas hyvä vain. Sie et tarvi pukkia siihen vaihtamiseen.
Laita pyörä tasaiselle tukevalle alustalle sivutuelle ja se pieni alaspoileri pois. Sitten pieni tunkki, jonka nostat siihen nivelen alle jossa koiranluun alapää on kiinni. Löysäät pultit ja nostat tunkkia ihan pari milliä jonka jälkeen pultit löysää ja on vedettävissä pois. Huom! Ketjunpuolella joudut vetämään sen pultin reiässä olevan holkin pois toiselle puolelle että saat pultin mahtumaan sieltä ketjuuolelta pois. Nyt vaan uudet luut yläpultilla heppiin ja sitten lasket tunkilla varovasti niin paljon että saat alemman pultin reiän kohilleen.
Ennen hommaan ryhtymistä kannattaa lukita etujarru vaikka nippusiteellä, vähentää kaatoriskiä!!!
Mulla on myös ne "Muzzy" luut, mutta en laittanut kiinni niitä, koska laskee niin paljon. Tekaisin 126mm pitkät luut ja etupäässä 20mm holkit, eli päästin yläkolmiion asti putket. Ei huonontanut mitenkään ajoa kun näin vähän tiputti.