Juu näin itsekin ajattelin että mutkaherkkyyttä tuolla on haettu edellisen omistajan toimesta. Mulla oli tuossa välissä vakioluut paikallaan ja onhan niissä jonkinmoinen ero mutkissa, muttei valtava. Levotonhan se on siihen on vain totuttava.nomad667 kirjoitti:Sanokaas asiasta enemmän tietävät saako noilla sopivasti herkkyyttä mutkatielle vai meneekö överiks... itellä kun ei o hajuakaan
Busa matalammaksi
jepjep.. ei minua paljon haittaa jos se vähän hötkyää... entinen pyörä oli kuitenkin -04 z750 ja siinä ei ollu ihan niitä vakaimpia ajo-ominaisuuksia. Saatto suoralla tielläkin vielä 200 jälkeen rueta tanko vispaamaan pikku epätasaisuuksissa. Jos tuota persettä nostaa niin oiskohan mitään järkee enää laskee keulaa? Joku viisas senkin varmaan tietäs???
Löytykö tuohon "jäykistämiseen" vastausta ???roibusa77 kirjoitti:Jep, jep tänään sain vaihdettua ksthb:n toimittamat (kiitosta vielä kerran) koiranluut ja stongan korotuspalat. Näin tuoreeltaan voin sanoa että ero oli valtava. Pyörä tippui sen 35mm ja samalla painopiste aivan älyttömästi. Käytännön hyötyä tietysti tuli tällaiselle "hujopille" (170cm kengät jalassa ) huomattavasti ja voisin luulla että keulakin pysyy paremmin maassa, joskaan se ei ole ollut ongelma tähänkään saakka, mutta jos noita kiihytyskisoja...
Keulaa en saanut laskettua, kun en viitsinyt alkaa riisumaan keulamaskia yms. mutta stongien korotus kyllä tuntui ihan kivalta. Liekö tuosta laskemisesta 6mm on juuri käytännön hyötyäkään???
Kysymys kuuluu tällaisen persuuksen laskun jälkeen, kuinka paljon olette säätäneet jousitusta jotta ollaan takaisin ikäänkuin vakio jäykkyydessä?
???
nomad667 kirjoitti:eikö 6mm putkia "ylöspäin" oo ihan pirusti.... oonkohan minä nyt ihan eri asiassa menossa:p
6mm on 6mm, ei se tällä planeetalla paljon ole, en tiedä missä planeetalla sinä asustelet :rasberry:
Kylläkait ne poijjat on laittaneet 15mm palikoitakin.
Edit: ....ja ne "persuusluut" lähti tänään postilla
Edited By roibusa77 on 1185192273
niin umpikiero savolainen että 6mm on jo paljon kun mutkaan kiäntyyroibusa77 kirjoitti:nomad667 kirjoitti:eikö 6mm putkia "ylöspäin" oo ihan pirusti.... oonkohan minä nyt ihan eri asiassa menossa:p
6mm on 6mm, ei se tällä planeetalla paljon ole, en tiedä missä planeetalla sinä asustelet :rasberry:
Kylläkait ne poijjat on laittaneet 15mm palikoitakin.
Edit: ....ja ne "persuusluut" lähti tänään postilla
nomad667 kirjoitti:taitaa olla 20mm palikat paikoillaan.roibusa77 kirjoitti:nomad667 kirjoitti:eikö 6mm putkia "ylöspäin" oo ihan pirusti.... oonkohan minä nyt ihan eri asiassa menossa:p
6mm on 6mm, ei se tällä planeetalla paljon ole, en tiedä missä planeetalla sinä asustelet :rasberry:
Kylläkait ne poijjat on laittaneet 15mm palikoitakin.
ennen kova, ehkä vielä joskus...
No kaiken järjen mukaan sitä pitäis kärsiä laskea ilman sen kummempia vikurointeja jos persuusta on tiputettu. Tällöinhän keula-persuus suhde pysyy kutakuinkin samana tai hieman persepainoisempana....tai emmie tiä :pnomad667 kirjoitti:hittolainen... minä oon aina kuvitellu että ei niitä etuputkia kovin paljon kehtaa yläkolmion läpi ruuvata... menee niin vikuriks ajaa... oonpahan taas pikkusen visaampi. nyt pitäs varmaan hävettää:(
Nuissa säätöhommissa kannattaa tietää mitä tekee ja miten vaikuttaa ajettavuuteen, ettei tule yllätyksiä ja ikäviä sellaisia. Eikös se ole, että kaikki vaikuttaa kaikkeen..? En ole asiantuntija mutta tuo alustan geometria ja sen muutoksen vaikutukset ovat melko korkeaa matematiikkaa.
+210 mph kerhossa
Se aito OrMu (T)
Se aito OrMu (T)
Noh tommoset palikat se Jamppa mulle toimitti ja uskonpa että on kokemuksen kautta rustannu nuo kilkuttimetTNT kirjoitti:Nuissa säätöhommissa kannattaa tietää mitä tekee ja miten vaikuttaa ajettavuuteen, ettei tule yllätyksiä ja ikäviä sellaisia. Eikös se ole, että kaikki vaikuttaa kaikkeen..? En ole asiantuntija mutta tuo alustan geometria ja sen muutoksen vaikutukset ovat melko korkeaa matematiikkaa.
nomad667 kirjoitti:hittolainen... minä oon aina kuvitellu että ei niitä etuputkia kovin paljon kehtaa yläkolmion läpi ruuvata... menee niin vikuriks ajaa... oonpahan taas pikkusen visaampi. nyt pitäs varmaan hävettää:(
Ei pidä hävetä, kokeilla vaan kaikkea kantapään kautta...
Mulla odottaa edelleen koiranluut hyllyssä, etupää on jo laskettu korotuspalan ansiosta n.20mm..?
Ajettavuuteen teki pikkuisen herkkyyttä lisää mutkiin, mutta ei mielestäni liian rauhattomaksi. Persiön lasku luultavasti tois tilanteen suunnilleen ennalleen, mutta sivutuen viilaaminen vielä arveluttaa jos haluaakin takaisin vanhaan korkeuteen.
Sitten jossain vaiheessa perse alas kun joku keksii mistä saa sopivan säätöavaimen takajouselle....
Tässä hommassa on se hyvä puoli että mitään ei rikota lopullisesti, ja palautus takaisin on helppoa.
Kyllähän se tietty niin on, että kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta ei ton 6mm pudotuksen pitäis maailmaa kaataa, sikälimikäli persusta on jo laskettu. Mulla on varttimaili setupissa keulaa laskettu 22mm etuputkia liu'uttamalla, ja kankeahan se on matalana ajaa, mutta kyllä se vielä kääntyy, kun painoa siirtää ja kunnolla vääntää. Tosin normi katukäytössä ei kyllä viitsi kovin montaa päivää ajella matallalla pyörällä. Niiden keulaputkien laskemiseen ei muuten tarvi irroittaa kuin se alahärpäke sieltä keulan alta, eli koko etu/yläkatetta ei tarvitse sen takia purkaa.
Mikäli siihen operaatioon alkaa, niin silloin on hyvä olla apuna joko taka&etupukki tai sitten takapukki +tunkki.
Mikäli siihen operaatioon alkaa, niin silloin on hyvä olla apuna joko taka&etupukki tai sitten takapukki +tunkki.
Kiitti vinkistä. Mistäs olet muuten hommannut nuo 22mm laskupalikat...ja pitemmät pultit arvatenkin?JanneT kirjoitti:Kyllähän se tietty niin on, että kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta ei ton 6mm pudotuksen pitäis maailmaa kaataa, sikälimikäli persusta on jo laskettu. Mulla on varttimaili setupissa keulaa laskettu 22mm etuputkia liu'uttamalla, ja kankeahan se on matalana ajaa, mutta kyllä se vielä kääntyy, kun painoa siirtää ja kunnolla vääntää. Tosin normi katukäytössä ei kyllä viitsi kovin montaa päivää ajella matallalla pyörällä. Niiden keulaputkien laskemiseen ei muuten tarvi irroittaa kuin se alahärpäke sieltä keulan alta, eli koko etu/yläkatetta ei tarvitse sen takia purkaa.
Mikäli siihen operaatioon alkaa, niin silloin on hyvä olla apuna joko taka&etupukki tai sitten takapukki +tunkki.