K&n? - Ei ymmällä englanttia
Tää on ihan arvailua, muttta kun ei osaa pitää turpaansa kiinni :p
Ei vaan mulla on ollu ko. valmistajan vaparisuodin autossa ja ohjeiden mukainen puhdistus tehdään joko paineilmalla tai vedellä pesemällä. Jälimäisessä tapauksessa suodin annetaan kuivua hyvn (min yön yli) ja juntataan siihen ne k&n:n öljyt joita saa hyvin varustellusta autotarvikeliikkeestä. HOX! Vain K&N:n oma öljy käy. Olen tukkinut yhden suodattimen väärällä öljyllä.
Varmin ja turvallisin tapa kuitenkin puhdistukseen on paineilma. Tällöin ei tarvitse käsitykseni mukaan läträtä myöskään öljyn kanssa. Vesipesua ei muuutenkaan tarvita kuin aivan äärimmäisissä tapauksissa.
Edit: ja se oljy on sellaisessa suihkepullossa ja sitä käytetään vain pintaan. Ei siis uiteta sitä suodatinta siinä öljyssä.
Edited By roibusa77 on 1184702778
Ei vaan mulla on ollu ko. valmistajan vaparisuodin autossa ja ohjeiden mukainen puhdistus tehdään joko paineilmalla tai vedellä pesemällä. Jälimäisessä tapauksessa suodin annetaan kuivua hyvn (min yön yli) ja juntataan siihen ne k&n:n öljyt joita saa hyvin varustellusta autotarvikeliikkeestä. HOX! Vain K&N:n oma öljy käy. Olen tukkinut yhden suodattimen väärällä öljyllä.
Varmin ja turvallisin tapa kuitenkin puhdistukseen on paineilma. Tällöin ei tarvitse käsitykseni mukaan läträtä myöskään öljyn kanssa. Vesipesua ei muuutenkaan tarvita kuin aivan äärimmäisissä tapauksissa.
Edit: ja se oljy on sellaisessa suihkepullossa ja sitä käytetään vain pintaan. Ei siis uiteta sitä suodatinta siinä öljyssä.
Edited By roibusa77 on 1184702778
...lisäyksenä tuohon voisi mainita, että koo-et-ännä ehdottomasti kieltää paineilman käytön putsarin siivouksessa.roibusa77 kirjoitti:Tää on ihan arvailua, muttta kun ei osaa pitää turpaansa kiinni :p
Ei vaan mulla on ollu ko. valmistajan vaparisuodin autossa ja ohjeiden mukainen puhdistus tehdään joko paineilmalla tai vedellä pesemällä. Jälimäisessä tapauksessa suodin annetaan kuivua hyvn (min yön yli) ja juntataan siihen ne k&n:n öljyt joita saa hyvin varustellusta autotarvikeliikkeestä. HOX! Vain K&N:n oma öljy käy. Olen tukkinut yhden suodattimen väärällä öljyllä.
Varmin ja turvallisin tapa kuitenkin puhdistukseen on paineilma. Tällöin ei tarvitse käsitykseni mukaan läträtä myöskään öljyn kanssa. Vesipesua ei muuutenkaan tarvita kuin aivan äärimmäisissä tapauksissa.
Kujo kirjoitti:...lisäyksenä tuohon voisi mainita, että koo-et-ännä ehdottomasti kieltää paineilman käytön putsarin siivouksessa.
...hups. Pitäiskö lähteä englannikielenkursseille

Edit: Tätä väärällä öljyllä pilatun jälkeistä putsaria en kyllä saanut ainakaan itse paineilmalla pilattua, mutta jos K&N sen kieltää niin sitten rovaniemi lopettaa arvailut tähän

Mutta onneksi meillä on täällä ammattilaiset jotka oikoo suurisuisten besserwiserien laukomia

Edited By roibusa77 on 1184703383
Suihkepullossa on pesuainetta joka suihkutetaan suodattimeen ja annetaan vaikuttaa muutama minuutti. Sitten huuhdellaan vedellä (suihku on tuohon hyvä) ULKOA SISÄLLE PÄIN, siis päinvastaiseen suuntaan miten ilma kiertää. Muutama kierros niin suurin osa paskoista on lähtenyt, tuon jälkeen kuivamaan, saa olla ainakin yön yli että kuivaa kunnolla. Tuon jälkeen sitten öljytään, vana öljyä jokaiselle taitokselle ulkopuolelta ja annetaan imetyä jotta suodatin muuttuu tasaisen punaiseksi (se punainen väri tosiaan on helpottamaan sen imeytymisen havainnointia). Ja sitä öljyä ei sitten todellakaan kannata läträtä liikaa. Ja paineilmalle ehdoton ei.
Edit: ainiin, itse ohjeessa sanotaan että puhdistusväli 50000 mailia mutta itse olen putsannut käytännössä joka ajokauden alussa.
Edited By jarim on 1184703941
Edit: ainiin, itse ohjeessa sanotaan että puhdistusväli 50000 mailia mutta itse olen putsannut käytännössä joka ajokauden alussa.
Edited By jarim on 1184703941
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
jarim kirjoitti:Suihkepullossa on pesuainetta joka suihkutetaan suodattimeen ja annetaan vaikuttaa muutama minuutti. Sitten huuhdellaan vedellä (suihku on tuohon hyvä) ULKOA SISÄLLE PÄIN, siis päinvastaiseen suuntaan miten ilma kiertää. Muutama kierros niin suurin osa paskoista on lähtenyt, tuon jälkeen kuivamaan, saa olla ainakin yön yli että kuivaa kunnolla. Tuon jälkeen sitten öljytään, vana öljyä jokaiselle taitokselle ulkopuolelta ja annetaan imetyä jotta suodatin muuttuu tasaisen punaiseksi (se punainen väri tosiaan on helpottamaan sen imeytymisen havainnointia). Ja sitä öljyä ei sitten todellakaan kannata läträtä liikaa. Ja paineilmalle ehdoton ei.
Edit: ainiin, itse ohjeessa sanotaan että puhdistusväli 50000 mailia mutta itse olen putsannut käytännössä joka ajokauden alussa.
Kuitenkin kai sisältä ulos päin vai mitä?
EDIT: Joo, niin siis nyt oli puhe orkkisboksin filsusta, ihan oikein jarim selostit. Taidankin tästä painua jo levolle.
Edited By Kujo on 1184704846
Ei vaan nimenomaan ulkoa sisäänpäin, jos sen suodattimen fyysisestä rakenteesta puhutaan eikä ilman kulkusuunnasta.Kujo kirjoitti:Kuitenkin kai sisältä ulos päin vai mitä?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport