C44 error - vm2003

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
Avatar
Tase
Viestit: 168
Liittynyt: 24 Touko 2004, 08:22
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Tase »

Juu kyllä mulla on K3 malli tai ainakin sellaisenaan sen uutena ostin :D Mun valmistenumero on: JS1A1111200114397 jos siitä on apua..
RHead
Site Admin
Viestit: 1345
Liittynyt: 23 Touko 2004, 21:19
Paikkakunta: Kontiolahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja RHead »

-Artsi- kirjoitti:
Fastm8 kirjoitti:Ainakin "PowerCommanderin" mukaan lambda-anturin pois kytkemiseen ei tarvita muuta kuin yhden johdon irroitus ECU:n liittimestä. Ohjeet tuolla.

Tämän piuhan irroituksella saadaan lambdan "data" eli closed-loop-kytkentä pois boksilta (häiritsemästä PowerCommanderin säätöjä), mutta fyysisesti anturille jää vielä 3 piuhaa kiinni, eli anturia ei voi kokonaan poistaa moposta (näissä ongelmatapauksissa). Piuhat ovat todennäköisesti juuri noita lämmitysvirtapiuhoja, ja FI-herja tulee jos lambdan heittää mäkeen kokonaan. Eli pitäisi keksiä sopiva vastus tms järjestely tuon anturin tilalle jotta boksia voisi huijata luulemaan anturin olevan kiinni --> ei virheilmoa.
Minulla tuo anturi on putkessa kiinni koska Akrassa oli sille valmiiksi paikka, mutta tuo signaalipiuha on irti boksista, eli mitään käyttöä anturille ei tässä tapauksessa ole (paitsi penkissä säädettäessä, jos lambdamittaus penkissä on).

Moponi valmistenumero on JS1A1111 20011 3701, ja brieffin mukaan se on valmistettu 12.12.2002 (kyseessä siis '03 black edition).
Ruiskuboksissa on numerot
32920-24FG0 (mustalla pohjalla)
112100-1070
12V NEP071

Mites Sepellä & Hapella?
Jaa en kyllä muista miten mulla oli toi homma ilman lambdaa.. Muistaakseni se johto on katkaistu.. Jotenki se sillei se homma meni .. tai jotain ..
Kaikenkarvainen sekatyöläinen..
Avatar
Hape
Viestit: 72
Liittynyt: 23 Touko 2004, 19:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hape »

Noniin!

Saimpahan sen FI-valon herjaamisen kuriin...

Siellä poksilla onkin kaksi mustaa piuhaa ruskealla raidalla ja epähuomiossa tempastiin tietenkin se väärä piuha irti. Kävin tyrkkäämässä sen takasin ja irrotin oikean piuhan ja kas kummaa nyt ei enää mittaristo herjaa FI-merkkiä! :D

Oikea piuha (musta, jossa ruskea raita) on toinen rivi ylhäältä alaspäin ja toinen vasemmalta päin sivusuunnassa. (numero 11 liitin).
ex busat:
GSX1300RT K3 & GSX1300R K6
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

Hape kirjoitti:Noniin!

Saimpahan sen FI-valon herjaamisen kuriin...

Siellä poksilla onkin kaksi mustaa piuhaa ruskealla raidalla ja epähuomiossa tempastiin tietenkin se väärä piuha irti. Kävin tyrkkäämässä sen takasin ja irrotin oikean piuhan ja kas kummaa nyt ei enää mittaristo herjaa FI-merkkiä! :D

Oikea piuha (musta, jossa ruskea raita) on toinen rivi ylhäältä alaspäin ja toinen vasemmalta päin sivusuunnassa. (numero 11 liitin).

No niin! Näinhän ne hommat etenee. Mikäs se toinen musta/ruskea sitten mahdollisesti on?

Hyvä että pelittää! :thumbup:


edit:
Oikea piuha (musta, jossa ruskea raita) on toinen rivi ylhäältä alaspäin ja toinen vasemmalta päin sivusuunnassa. (numero 11 liitin).


Kummasta suunnasta liitintä katsottuna? Edestä vai takaa?
Avatar
Hape
Viestit: 72
Liittynyt: 23 Touko 2004, 19:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hape »

Sepe kirjoitti:
Oikea piuha (musta, jossa ruskea raita) on toinen rivi ylhäältä alaspäin ja toinen vasemmalta päin sivusuunnassa. (numero 11 liitin).


Kummasta suunnasta liitintä katsottuna? Edestä vai takaa?

Elikkäs sieltäpäin mistä ne piuhat revitään pois liittimestä.
ex busat:
GSX1300RT K3 & GSX1300R K6
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Mutka77 kirjoitti:Ovatko kaikki busanistit joilla tuo lambda busassa on ollut niin poistaneet sen?
Vanhassa busassani ei ollu mut nykyses 04:ssa on sellainen. Hommasin Yoshin TRS kokoputkiston Bikefoxilta sun muut tilpehöörit. Putkistoon bikefoxi hitsautti kierteet ja lambda anturi toimii moiteettomasti.
Koskenniemi kehui ainakin kyseisillä palkoilla laitetuista parhaimmaksi yksilöksi siis hänen penkissään ja että lambdan kanssa saa tarkempaan säädettyä...tiedä sitten.. ???
Mihinkäs kohtaan ne sen lambdan laittoivat,onko kuin lähellä samaa paikkaa,kun orkkis putkistossa? ???

Kun meikäläisen Muzzyn-putkistossakaan ei tuota lambdan paikkaa ole,niin olen vähän miettiny josko sen kiertten sinne sorvauttais ja hitsauttais... :smoking:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
Avatar
-Artsi-
Viestit: 1057
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:38
Paikkakunta: Hollola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Johan tässä alkaa epäillä omia tekemisiään... hyvä homma Hape että selvitit sotkun. "Neljä kättä saa paljon enemmän tuhoa aikaan kuin kaksi..." :worthy: Eipä tuossa piuhassa sekoittamisen vaaraa PITÄISI olla kun ne on tosiaan numeroitukin liittimeen, muttamutta.... Jos nyt oikein tulkitsin rempparompun sanomaa niin tuo toinen musta-ruskea piuha on moottorin antureiden miinus/maajohto. Näyttäis menevän boksille parista kohdasta, ilmeisesti ei toisen irroittaminen aiheuta isompaa älämölöä ECUssa.
Mites Tase, onko juuri tuo piuhaliitin 11 irti? Se toinen taitaa olla nro 21, sekin toisella rivillä mutta altapäin laskettuna, keskellä liitintä.
Tosin jos Kujollakin tiedossa muita vastaavia niin... ei jummarra. :tyhmamina: Muuta eroa en keksi kuin että mulla on valm.nro pienempi kuin Hapella tai Tasella... oisko joku välimalli prkl.
Homma pitää selvittää oman mopon osalta uudestaan kunhan saa liimattua taas nuo mutterit joskus yhteen... :apua:
Club 100 m/s
Avatar
Hape
Viestit: 72
Liittynyt: 23 Touko 2004, 19:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Hape »

-Artsi- kirjoitti:Homma pitää selvittää oman mopon osalta uudestaan kunhan saa liimattua taas nuo mutterit joskus yhteen... :apua:

Kuvistasi päätellen siinä onkin useamman mutterin/ruuvin paikan hakeminen ja kiinnittäminen... :D
ex busat:
GSX1300RT K3 & GSX1300R K6
77-1105605961

Viesti Kirjoittaja 77-1105605961 »

purzzi kirjoitti:
Mutka77 kirjoitti:Ovatko kaikki busanistit joilla tuo lambda busassa on ollut niin poistaneet sen?
Vanhassa busassani ei ollu mut nykyses 04:ssa on sellainen. Hommasin Yoshin TRS kokoputkiston Bikefoxilta sun muut tilpehöörit. Putkistoon bikefoxi hitsautti kierteet ja lambda anturi toimii moiteettomasti.
Koskenniemi kehui ainakin kyseisillä palkoilla laitetuista parhaimmaksi yksilöksi siis hänen penkissään ja että lambdan kanssa saa tarkempaan säädettyä...tiedä sitten.. ???

Mihinkäs kohtaan ne sen lambdan laittoivat,onko kuin lähellä samaa paikkaa,kun orkkis putkistossa? ???

Kun meikäläisen Muzzyn-putkistossakaan ei tuota lambdan paikkaa ole,niin olen vähän miettiny josko sen kiertten sinne sorvauttais ja hitsauttais... :smoking:

Terve purzzi!

Aikaslailla samaan paikkaan se tuli kuin vakioputkessa. Kunhan ei ota kiinni muhinkään takahaarukkaan/runkoon kun se joustaa alaspäin..
Avatar
purzzi
Viestit: 485
Liittynyt: 02 Kesä 2004, 20:25
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja purzzi »

Mutka77 kirjoitti:
purzzi kirjoitti:
Mutka77 kirjoitti:Ovatko kaikki busanistit joilla tuo lambda busassa on ollut niin poistaneet sen?
Vanhassa busassani ei ollu mut nykyses 04:ssa on sellainen. Hommasin Yoshin TRS kokoputkiston Bikefoxilta sun muut tilpehöörit. Putkistoon bikefoxi hitsautti kierteet ja lambda anturi toimii moiteettomasti.
Koskenniemi kehui ainakin kyseisillä palkoilla laitetuista parhaimmaksi yksilöksi siis hänen penkissään ja että lambdan kanssa saa tarkempaan säädettyä...tiedä sitten.. ???

Mihinkäs kohtaan ne sen lambdan laittoivat,onko kuin lähellä samaa paikkaa,kun orkkis putkistossa? ???

Kun meikäläisen Muzzyn-putkistossakaan ei tuota lambdan paikkaa ole,niin olen vähän miettiny josko sen kiertten sinne sorvauttais ja hitsauttais... :smoking:

Terve purzzi!

Aikaslailla samaan paikkaan se tuli kuin vakioputkessa. Kunhan ei ota kiinni muhinkään takahaarukkaan/runkoon kun se joustaa alaspäin..
Mites,onkos tuo lambda laitettu kohtisuoraan putkeen nähden vai viistosti niin ku orggis-putkistossa?
Tietäs vaa millasen mutskun sorvauttais...! :apua:
Hayabusa GSX1340R K8 Black/Gray

King of team purzzi :rasberry:
77-1105605961

Viesti Kirjoittaja 77-1105605961 »

purzzi kirjoitti:
Mutka77 kirjoitti:
purzzi kirjoitti:
Mihinkäs kohtaan ne sen lambdan laittoivat,onko kuin lähellä samaa paikkaa,kun orkkis putkistossa? ???

Kun meikäläisen Muzzyn-putkistossakaan ei tuota lambdan paikkaa ole,niin olen vähän miettiny josko sen kiertten sinne sorvauttais ja hitsauttais... :smoking:

Terve purzzi!

Aikaslailla samaan paikkaan se tuli kuin vakioputkessa. Kunhan ei ota kiinni muhinkään takahaarukkaan/runkoon kun se joustaa alaspäin..

Mites,onkos tuo lambda laitettu kohtisuoraan putkeen nähden vai viistosti niin ku orggis-putkistossa?
Tietäs vaa millasen mutskun sorvauttais...! :apua:
Kohtisuoraan se ei siihen mitään muotoiluja sun muuta tehty.

:arskat:
Avatar
Sepe
Viestit: 640
Liittynyt: 24 Touko 2004, 18:51
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sepe »

-Artsi- kirjoitti:Moponi valmistenumero on JS1A1111 20011 3701, ja brieffin mukaan se on valmistettu 12.12.2002 (kyseessä siis '03 black edition).
Ruiskuboksissa on numerot
32920-24FG0 (mustalla pohjalla)
112100-1070
12V NEP071

Mites Sepellä & Hapella?
NRo: JS1A1111 20011 4094
Boksissa
32920-24FG0 (mustalla pohjalla)
112100-1070
12V NEP071
Vastaa Viestiin