Kannentiiviste - Ongelma
Aloitetaanpa tarina alusta eli vaihdoin tuossa taannoin busaan jäähdytinnesteet ja sen jälkeen kun olen pysähtynyt ajosta ja sammuttanut pyörän niin paisuntäsäiliön huohotusputkesta on puskenut jonkinverran nestettä pihalle ja nestepinta on muutenkin elänyt voimakkaasti milloin min/max merkkien ylä ja alapuolella lisäksi heti pyörän sammuttamisen jälkeen paisuntasäiliöön on pulputtanut kuplia koneesta vähän aikaa. Vanhoilla nesteillä tämmöisiä ongelmia ei ollut. Eilen ilmasin järjestelmän uudestaan ja käytin konetta paikallaan ja lämmöt nousi punaiselle asti kun piti kierroksia siinä kahdessatuhannessa. Onko normaalia että lämmöt nousee noin korkealle matalapuristeisessa?
Tänään kun pistin pyörän käyntiin niin kävi hyvin ontuvasti ja puski mustahkoa savua ja lopulta sammu eikä lähtenyt käyntiin ilman kierroksia. Kuin olisi käynyt kolmella. Putsasin tulpat ja nyt käy suhteellisen normaalisti mitä nyt tyhjäkäynti vähän vaeltelee. Öljymäärä ei ole lisääntynyt eikä ulkoisia vuotoja näy. Koneen yläosasta kuuluu sellainen vaimea metallinen sirinä joka on kuulunut jo viime kesästä ja olen aatellut sen olevan joku mikälie normaali suzuki-ääni.
Jotenka kannentiiviste paskana tai venttiileissä jotain häikkää??
Viikonloppuna pyörä penkkiin näillänäkymin jos edes uskaltaa viedä tässä kunnossa.
Edited By gsxr on 1180444844
Tänään kun pistin pyörän käyntiin niin kävi hyvin ontuvasti ja puski mustahkoa savua ja lopulta sammu eikä lähtenyt käyntiin ilman kierroksia. Kuin olisi käynyt kolmella. Putsasin tulpat ja nyt käy suhteellisen normaalisti mitä nyt tyhjäkäynti vähän vaeltelee. Öljymäärä ei ole lisääntynyt eikä ulkoisia vuotoja näy. Koneen yläosasta kuuluu sellainen vaimea metallinen sirinä joka on kuulunut jo viime kesästä ja olen aatellut sen olevan joku mikälie normaali suzuki-ääni.
Jotenka kannentiiviste paskana tai venttiileissä jotain häikkää??
Viikonloppuna pyörä penkkiin näillänäkymin jos edes uskaltaa viedä tässä kunnossa.
Edited By gsxr on 1180444844
Edellisvuonna teki oma pyörä samaa, kun ajon jälkeen sammutin koneen niin aikansa kupli paisuntasäiliöön ja nestepinta eli paljon kylmä/lämpimänä. Ilmasin kunnolla ja rauhottu. Viime kesä meni ,että pinta eli noin 2cm. Tänä vuonna taas kylmänä pinta alarajalla ja kuumana ylärajalla, mutta ei kupli eikä muutakaan ihmeellistä. Nyt vaan ajetaan. Ei jaksa ihmetellä. Kyllä nesteet tulee kunnolla pihalle jos tiiviste vuotaa. Vai mitä asiantuntijat sanoo. Itse kanssa huomannut kun käyttelee pitkään tyhjäkäynnillä niin seuraavan kerran kun käynnistää niin käy hetken kolmella.
tetsa
Nyt näyttäis siltä että kupliminen olisi loppunut uuden ilmauksen myötä ja eilen kun vaihdoin uudet tulpat niin huomasin nelossylinterin tulpan olevan märkä, muut kolme olivat kuivia. Käytin pyörää hetken ennen tulppien vaihtoa ja lähti kuitenkin hyvin käyntiin. Hiljalleen alan lämmetä ajatukselle että nelossylinterin venttiili/venttiilit vuotaa mutta katotaan mitä viikonloppuna selviää, kun nämä omat jutut on lähinnä arvailua.
Tuo kolmella käyminen edellisen "ylikuumaksi" käyttämisen jälkeen saattaa olla kohtuu normaalikin ilmiö.
Tuo kolmella käyminen edellisen "ylikuumaksi" käyttämisen jälkeen saattaa olla kohtuu normaalikin ilmiö.
Taitaapa olla kannentiivisteen vaihto edessä, kuplii edelleen paisuntasäiliöön, säiliön pinta elää miten sattuu, käy vähän aikaa kolmella kylmänä käynnistyksen jälkeen, nykii korkeilla kierroksilla tasakaasulla ajettaessa ja muutenkin meinaa joskus puutua. Varmaan johtuu vuotavasta sylinteristä. Lämmöt pysyy kohtuu hyvin kurissa.
Pyörä kävi penkissä ja seokset ja tehot oli kohillaan mutta paisuntasäiliöstä tuli nestettä pihalle pyörän käydessä tyhjäkäyntiä mutta ei vetojen aikana. Lämmöt pysy normaalina koko ajan.
Jotenka onko joku onnistunut vaihtamaan kannentiivisteen koneen ollessa paikallaan? Apen pultit? momentti? Onko syytä käyttää kantta oikohionnassa?
Vai oiskohan syytä koittaa ennen mitään muuta vaihtaa uusi termostaatti?
Pyörä kävi penkissä ja seokset ja tehot oli kohillaan mutta paisuntasäiliöstä tuli nestettä pihalle pyörän käydessä tyhjäkäyntiä mutta ei vetojen aikana. Lämmöt pysy normaalina koko ajan.
Jotenka onko joku onnistunut vaihtamaan kannentiivisteen koneen ollessa paikallaan? Apen pultit? momentti? Onko syytä käyttää kantta oikohionnassa?
Vai oiskohan syytä koittaa ennen mitään muuta vaihtaa uusi termostaatti?
Kyllä se kannentiivisteen vaihto vaatii koneen tiputuksen. Nimimerkillä 3. tälle kesälle menossa...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Äh, haullahan löytyi tietoa noista jäykemmistä pulteista... Laitan infoa mitä selvisi jos päädyn ottamaan koneen auki tai sitten teen kuten Tetsa ja ajan vaan menemään kun kerta ajaa pystyy. Noin iso remontti ei oikein innosta tähän aikaan vuodesta. Jarimilla kolmas tiiviste menossa tälle kesälle?! Taitaa olla ylikokoon poratuilla yleinen onkkelma.
Ei ole. Mutta kokemuksesta voin kertoa että 80ms sytkää katkovalle shifterille on liikaa...gsxr kirjoitti:Äh, haullahan löytyi tietoa noista jäykemmistä pulteista... Laitan infoa mitä selvisi jos päädyn ottamaan koneen auki tai sitten teen kuten Tetsa ja ajan vaan menemään kun kerta ajaa pystyy. Noin iso remontti ei oikein innosta tähän aikaan vuodesta. Jarimilla kolmas tiiviste menossa tälle kesälle?! Taitaa olla ylikokoon poratuilla yleinen onkkelma.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
No joo nyt on kone avattu ja kansi viety hiottavaksi. Tiivisteessä ei kyllä varsinaisesti näin äkkiseltään katsottuna näkynyt minkäänlaista vuotokohtaa mutta täytyy kai siinä jotain vikaa olla kun ei kannesta halkeamaakaan löytynyt.
Venttiilit tarkastetaan myös.
Olettekos käyttäneet jossain kierrelukitetta kasausvaiheessa
tai öljynneet Apen kannenpultit ennen kiinni ruuvaamista?
Kiristys varmaan kahdessa vaiheessa?
Venttiilit tarkastetaan myös.
Olettekos käyttäneet jossain kierrelukitetta kasausvaiheessa
tai öljynneet Apen kannenpultit ennen kiinni ruuvaamista?
Kiristys varmaan kahdessa vaiheessa?
Mulla ihan identtistä ongelmaa ollut. Nestepinta elää koko paisuntasäiliön mitallisen kylmänä/kuumana. Jäähtyi maantienopeuksissa mutta vauhdin pudotessa lämmöt alkoi kiivetä. Vartin jäähdyttely niin kone imaisi vedet paisarista taas alarajaan, eli ei juuri hukannut nestettä. Ilmattiin konetta kaikissa muissa asennoissa paitsi katollaan. Vaihdettiin syylärinkorkki, ei apua. Termari uusiksi, rei'itettynä ja ilman, ei kun ei. Hiottiin tasokoneessa kansi ja lohko, ei apua. prkl.
Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.
Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.
Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.
Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.
Club 100 m/s
-Artsi- kirjoitti:Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.
Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.
saman jutun huomasin... vaikka vedin pultit useammassa vaiheessa momenttiin niin viimeisen kierroksen jälkeen oli 6 kpl keskimmästä "löysällä"... pyörähti likimain 1/4 lisää ennenkuin oli taas momentissa
Edited By kajbusa on 1186730957
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Tämän huomasin myös itse toisella kasauskerralla.kajbusa kirjoitti:-Artsi- kirjoitti:Kujo kertoi että kansipultit täytyy vetää monivaiheisesti momenttiin metallikerrostiivisteen kanssa, koska se painuu aikalailla kasaan pultteja kiriessä. Tätä ei ole tullut tehtyä, kokeillaan seuraavaksi. Eli pari kolme kertaa 30Nm:iin kaikki pultit, sitten 60 Nm sama juttu. Kuulemma juuri keskimmäiset studit jäävät muuten löysälle.
Kujo kertonee itse lisää jos tuossa on jotain muutakin poikkeavaa ja/tai huomioonotettavaa.
saman jutun huomasin... vaikka vedin pultit useammassa vaiheessa momenttiin niin viimeisen kierroksen jälkeen oli 6 kpl keskimmästä "löysällä"... pyörähti likimain 1/4 lisää ennenkuin oli taas momentissa
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Menikös se sanonta niin että kolmas kerta todensanoo? Itse olen nyt luottanut siihen että kun kolmannen kerran nostettiin runkoon niin josko se nyt siellä pysyisi...-Artsi- kirjoitti:Kansipahvihan se oli antanut periksi. Kolmosesta peukalonlevyinen jälki vesikanaviin...
Uusi tilke ja nyt kirittiin monivaiheisesti sekä jälkikiristyksillä. Jokohan alkais olla viimeisiä kertoja koneen avauksen suhteen tälle kaudelle... :comp
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport