Autocom miten sijoitettuna? miten muuten käytätte?

Muihin foorumeihin sopimattomat, teniikkaan liittyvät aiheet tänne
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Tuli hommattua Autocom Active Rider kit kyytiläisen sarjalla ja olisi muutama kysymys.

Kattelin paikkaa Autocomille takasatulan alta ja tuntuisi ihan järkevältä, mutta miten touhuatte niiden matkustajan ja kuskin kypäräjohtojen kanssa? Tuntuisi että kuskin 1200mm johto kyllä riittää, mutta kyytiläisen jodossa olis helpompi käyttää jakopiuhaa, joka tuli mukana(eli jättää kyytiläisen liitin penkkienvälistä esille). Ainut ongelma jos käyttä omaa 1200mm johtoa kuskille, on johdon kelaus aina penkinalle, kun pysähtyy esim. tauolle? Pitääkö investoida kierrejohdot, niin saa kuskin liittimen jättää penkkien väliin näkyville?

Sähköjä neuvotaan ottamaan takavalon piuhasta, jotenkin vaan tuntuisi että olisi helpompaa ottaa sulakkeelta?

Mitä muita laitteita liitetty Autocomiin, mihin on sijoitettu laitteet?? Itsellä lähinnä tarkoitus mp3 ja kännykkää jossa navi.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Takasatulan alle juuri työkalujen etupuolelle mahtuu vähän vinoon. Johto-ongelma ratkesi sillä että avasin autocomin ja vaihdoin kuskin ja matkustajan johdot keskenään autocomin sisältä. EDIT - mutta malli on mulla active.

Takavalon piuha menee siitä vierestä, samoin se oranssivalkoinen käyntivirta. Jos otat sulakkeelta on johto vietävä moottoritilan lävitse eteen. Mä otin sähköt edestä ja se tarkoitti häiriöitä kun radio tuli kytkettyä eri jännitelähteeseen. Häiriöistä kyllä pääsi hyvin galvaanisella erottimella eroon, lisäksi kun osti häiriönpoistajan jännitesyöttöön niin injektorien/tulppienkin nakutus häipyi lähes kokonaan. Noita molempia myy mm. www.autostudio.fi. Tosin oma galvaaninen erotin tuli hankittua partcosta.

Lisälaitteina nokian bluetooth (kännykkä taskussa)+mp3+radio sekä joskus myös PMR.




Edited By PetriK on 1183538936
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Active se munkin malli on. Ootko hommannut kierrejohdot?
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
JonyMan
Viestit: 28
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 22:53
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JonyMan »

Kuva

Tämä kuva on älyttömän huono auringon häikiessä enkä jaksanut lähteä mopoa varjoon työntämään, mutta uskoisin, että siitä saa käsityksen siitä miten minä oon tuonut johtojen ulostulon penkin alta. Eli takpenkin alla takakatteessa on tuollainen aukko, jonka suulle olen tuonut autocomista lähtevien johtojen päät. Johdot on vielä runkoputkeen kiinnitetty nippareilla, ettei pääse valumaan tuolta tuon pidemmälle. Näihin kytketään sitten jatkojohdot, jotka tulevat kypärään. Itse käytän suoria jatkojohtoja.
Virran otin takavalolta ja rele+ sulake väliin. Releen ajattelin laittaa, kun on noita muitakin sähköhärpäkkeitä kytkettynä.
Kännykkä toimii Autocomista johdolla zumoon ja zumo BT:llä kännykkään. Ostin Autocomiin BT adapterin, joka osoittautui fiaskoksi, kun äänet ei kuulunut, kuin rätisemällä.


edit. Laitoin paremmalla aikaa vähän paremman kuvan




Edited By JonyMan on 1183563220
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Titaani kirjoitti:Active se munkin malli on. Ootko hommannut kierrejohdot?
Ei oo kierrejohtoja. Matkustajan suoran johdon saa helpommin penkin alle piiloon ja kuljettajan johto tahtoo aina välillä muutenkin pienestä vedosta irrota joten kierrejohto olisi lisännyt tuota riskiä. Pidän johtoa itse aina takin sisäpuolella kun tahtoo muuten lepattaa ajoviimassa joten pieni liika pituus ei haittaa takin alla. Kuljettajan johdon liitin tulee etupenkin etuosasta ylös. Yritin tuoda myös takapenkin etuosasta, mutta silloin käytännössä istuin johdon päällä ja liitin aina välillä irtosi ja muutenkin penkissä eteen ja taaksepäin liikkuminen sekä seisomaan nouseminen ajaessa hankaloitui.

Suurin ongelma on että nyt vuoden käytön jälkeen kun johto kypärässä tekee mutkan alkaa se olemaan nähtävästi taittumassa kun aina välillä toinen kaiutin pätkii. Joten jos tulee jyrkkiä mutkia kypärästä ulostulossa niin siihen kutistesukkaa pari kerrosta päälle jäykistämään.

Toi liittimien tuonti taakse siihen panelin kohdalle on mielenkiintoinen vaihtoehto. Mitenkäs käytännössä on toiminut kuskin johdon tuonti noin takaa omaan kypärään ?
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
JonyMan
Viestit: 28
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 22:53
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja JonyMan »

Hyvin se johto yltää. Tässä yksi kuva, jossa näkyy kokonaan tuo jatkojohto käytössä. Klik
Minulla tuo jatkojohto menee ihan tuossa ulkopuolella eikä ole lepatellut eikä muutenkaan häirinnyt. Aluksi minäkin meinasin ujutella sen takin sisäpuolelle, mutta ei ole tarvetta.
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Kiitokset vinkeistä!! Täytynee viritellä JonyMan tyyppinen asennus, koska juuri nuo liittimet saa siististi piiloon kun ei käytössä.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Avatar
Titaani
Viestit: 887
Liittynyt: 27 Syys 2006, 20:32
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Titaani kirjoitti:Kiitokset vinkeistä!! Täytynee viritellä JonyMan tyyppinen asennus, koska juuri nuo liittimet saa siististi piiloon kun ei käytössä.
Kyytiläiselle riittää 90cm jatkojohto joka tuli mukana sarjassa, mutta itsellä kuskinpaikalla vähän lyhyt, toki mulla kypärästä ulostulo oikealla, jonka siirto vasemmalle auttaisi asiaan.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Vastaa Viestiin