Orggisputket - Avartaminen

Juttua eri putkistoista sekä teline/laukku yhdistelmistä busassa
109-1180512207

Viesti Kirjoittaja 109-1180512207 »

tere,
vaihtoehtoina hankkia pöntöt tai tuunata orginaaliputkea
notta sais aavistuksen matalampaa pärinää naapurien iloksi :D
mitenkä tuon org.putken tuunaus käy ? :baaa:
100-1133255914

Viesti Kirjoittaja 100-1133255914 »

Helppoo kun lapsen lyöminen. Änkkärit irti ja etupuolelta teet reiän siihen väliseinään joka on noin 10 cm päässä suuaukosta.
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Avatar
JS-74
Viestit: 44
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 22:35
Paikkakunta: Keikyä

Viesti Kirjoittaja JS-74 »

Ymmärsinkö oikein et änkkärit irti ja etupuolelta 3cm reikä väliseinään. Eikä ole tarvetta säädellä?
Ja perästä siihen viimeseen "laippaan" ei kannata porailla.
Hmm uskaltaskos kokeilla.
Kommeeta
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Jep, eiku hommiin :mosh:
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Tänään itse tyrkkäsin reijät tuonne - ihan nätisti murisee ;-) Tyhjä käynnillä ei juuri huomaa, mutta kun hapettaa niin kuulee kyllä eron.

Varsin helppo juttu - Osui reiät vielä aika kohdilleen laipan toisella puolella olevan putken kanssa. :mosh: :mosh: Aikaa meni poran ja terän ostoineen 1.5h.

38mm reikäporalla läpi. Ainoa ongelma on että meinaa loppua terästä ja porasta mitta.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

mulla menossa sama operaatio, tosin sisälle pitää saada halkasijaltaan n.50mm sisähuilu, pelkät reijät väliseinissä ei riitä. villat vielä hakusessa.
jeejee 1/4 alle kympin
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Jaakko kirjoitti:mulla menossa sama operaatio, tosin sisälle pitää saada halkasijaltaan n.50mm sisähuilu, pelkät reijät väliseinissä ei riitä. villat vielä hakusessa.
Juu toi voisi olla seuraava vaihe että virittelisi isompaa sisähuilua. Kerroppa sitten työstövaiheet ja kokemukset kun saat tehtyä.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
firefighter22
Viestit: 429
Liittynyt: 03 Syys 2006, 21:50

Viesti Kirjoittaja firefighter22 »

Poikkesin tos ksthb: n pajalla madaltamassa bussiani ja samalla jamppa nykäs reijät putkiin vei aikaa noin 5 min ku oli vehkeet valmiina. Kyl höpisee kivasti. :mosh:
Falconer
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Touko 2004, 08:37
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Falconer »

ksthb kirjoitti:tosta juttuu

http://www.busanistit.org/foorumi....;t=2978
?

Sen verran vielä näiden orggisten tuunauksesta, että onko lisäreiän kohta kuinka tarkasti tiedettävä eli mitä siellä laipan toisella puolella on? Entäs jo poraa 10 mm:n poralla 3 reikää yhden kolmekymppisen sijaan?

Katkesi ponttöä irrottaessani muuten yksi pultti. Onneksi kierrettä oli kuitenkin sen verran jäljellä, että sain siihen lukkomutterin vielä kiinni kun jätti prikan pois. Napsahti yllättävän helposti poikki. Työkaluna oli vain normaalimittainen kiintoavain. Ilmeisesti olisi pitänyt käyttää putket kuumiksi ennen kuin alkoi vääntämään. Miten muuten irtoaa se katkennut pöntön pultti, jos tarvetta ilmenee?
Vanha pieru
Avatar
Nesmit
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Loka 2006, 13:06
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Nesmit »

Tuolla näyttää olevan jonkinlaisia kuvia änkkäristä purettuna...

...Plaks... :thumbup:
siitä se lähtee kun kaasua kääntää...
361.23 km/h Halli 2014
Falconer
Viestit: 48
Liittynyt: 25 Touko 2004, 08:37
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Falconer »

Nesmit kirjoitti:Tuolla näyttää olevan jonkinlaisia kuvia änkkäristä purettuna...

...Plaks... :thumbup:

Kiitos vinkistä...vaikka nuo kuvat taisivat olla enemmän takaapäin kuvattuja. Meijän porukasta ei sitten lienee kukaan avannut pönttöjä niin, että näkisi kokonaan rakenteen. Olis ollut niin kiva nähda rakenne, ennen kuin survaisee poran pellistä läpi, ettei tule :oho: :p
Vanha pieru
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

Nesmit kirjoitti:Tuolla näyttää olevan jonkinlaisia kuvia änkkäristä purettuna...

...Plaks... :thumbup:
Hyvät kuvat, rakenne oli niinkuin tiesinkin Eli joutuu katkaisemaan päädyn pois jos meinaa saada sisälmykset pois ja uudet tilalle.
jeejee 1/4 alle kympin
84-1156786288

Viesti Kirjoittaja 84-1156786288 »

busajasa kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:mulla menossa sama operaatio, tosin sisälle pitää saada halkasijaltaan n.50mm sisähuilu, pelkät reijät väliseinissä ei riitä. villat vielä hakusessa.

Juu toi voisi olla seuraava vaihe että virittelisi isompaa sisähuilua. Kerroppa sitten työstövaiheet ja kokemukset kun saat tehtyä.
Mites se nyt, ko sullahan piti olla vaan tuo hump-modi (vai miten kirjotetaan)? :bike: Siitä se viriviri lähtee!

-W
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

TuBlaW kirjoitti:
busajasa kirjoitti:
Jaakko kirjoitti:mulla menossa sama operaatio, tosin sisälle pitää saada halkasijaltaan n.50mm sisähuilu, pelkät reijät väliseinissä ei riitä. villat vielä hakusessa.

Juu toi voisi olla seuraava vaihe että virittelisi isompaa sisähuilua. Kerroppa sitten työstövaiheet ja kokemukset kun saat tehtyä.

Mites se nyt, ko sullahan piti olla vaan tuo hump-modi (vai miten kirjotetaan)? :bike: Siitä se viriviri lähtee!

-W
no pirkules hump-modin tehon lisäys ei riittänyt vaan joutui tähän varustelu kierteeseen. Pakoputki modi ja airbox modi jo laitettu. Nyt kemi mcllä penkitettävänä. Saapa nähdä kestääkö penkki ;-)
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Vastaa Viestiin