Tyhjäkäynti!!
Elikäs -05 mallinen käy aika pienillä kierroksilla about 750-800kierrosta tyhjäkäynnillä. Kylmänä kun starttaa niin tarvii aina pitää hetki ryyppyä päällä muuten sammuu heti vaik näillä ulkolämpötiloilla starttaa niin silti. Joten onko siellä katteiden alla piilossa tyhjäkäynnin säätöruuvi, oon näköjään niin laiska et pitää täältä eka kysyä ennemmin kun katson ite 

- busapappa2
Jeps ! Ei oo tarttennu säätää, joten säätöruuvista en tiä, mut kyllä varsin matalat kierrokset sulla on tyhjäkäynnille ? Mulla K4 , regattu -05 . Tyhjäkäynti on n. + - 1000rpm, eikä tartte "käsikaasua" kesäkeleillä.
No sitäpä koittanet säätääkkin !?!? 
Edited By busapappa2 on 1182712673

Edited By busapappa2 on 1182712673
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Löytyy tosiaan oikealta puolen, pitkällä meisselillä pääsee käsiksi myös katteen välistä mutta auttaa kovasti asiaa jos ko. ruuvin on kertaalleen nähnyt eli tankki ylös. 99-00 ko. säätöruuvi löytyy tosiaan öljykorkin vierestä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Busa05 kirjoitti:Elikäs -05 mallinen käy aika pienillä kierroksilla about 750-800kierrosta tyhjäkäynnillä. Kylmänä kun starttaa niin tarvii aina pitää hetki ryyppyä päällä muuten sammuu heti vaik näillä ulkolämpötiloilla starttaa niin silti. Joten onko siellä katteiden alla piilossa tyhjäkäynnin säätöruuvi, oon näköjään niin laiska et pitää täältä eka kysyä ennemmin kun katson ite
Tuohon tyhjäkäyntiin kun harvemmin joutuu koskemaan niin kysytään nyt vielä nämä tarkentavat kysymykset;
- onko oire alkanut pikkuhiljaa vai jonkun virityksen/muutoksen seurauksena ?
... tai ...
- Onko tarkistettu että vuotaako putsarikotelo - eli onko läppärungoissa on pölyä tukkien ilman virtausta tyhjäkäynnillä ?
- Onko kaasarien synkkaus tarkastettu 1000km ja 12/18000 km huollon yhteydessä ?
- Onko kaikki tulpat kunnossa ? (hatut irti vuorotellen ja jos jonkun kohdalla ei kierrokset tipu niin rikki on)
- Onko kaikki injektorit kunnossa (injektorit irti vuorotellen ja jos jonkun kohdalla ei kierrokset tipu niin rikki on)
- Onko tps säädöissään ? (esim. PC:n asennuksen jälkeen saattaa siihen joutua koskemaan)
Edited By PetriK on 1182793231
Hieman offTopic... on muuten kaupunkiajo vaikeaa jos tyhjäkäynti on liian alhainen.
Mulle sanottiin 6000km huollossa (kun tyhjäkäyntiä 200rpm suurennettiin) että kaikki paikat kun hieman hioutuu/asettuu niin siitä johtuu pieni kierrosten lasku alkukilometrien aikana, mutta jos se laskee paljon niin jossain on jotain vikaa vikaa...
Mulle sanottiin 6000km huollossa (kun tyhjäkäyntiä 200rpm suurennettiin) että kaikki paikat kun hieman hioutuu/asettuu niin siitä johtuu pieni kierrosten lasku alkukilometrien aikana, mutta jos se laskee paljon niin jossain on jotain vikaa vikaa...
Yleensä mulla on huollon jälkeen tyhjäkäynti jopa hieman noussut huollon yhteydessä. Varsinkin kun vaihtaa suodattimen, putsaa imukurkut ja synkkaa koneen tai joskus jopa tulppien vaihdollakin.
Mulla juuri 05 mallissa ilmanputsarikotelo vuosi kyljestä pölyä imukurkkuihin jonka seurauksena tyhjäkäynti alkoi laskemaan kun pöly kurkuissa tukki pienen ilmavirtauksen. Yritin ensin korjata tilannetta putsaamalla kurkkuja ja säätämällä läppiä, mutta sitten kun tuon oli tehnyt kolme kertaa tajusin että putsarikotelon kyljestä vuotaa likaa kurkkuihin vaikuttaen säätöihin.
Ehdotan että tarkistaisi imukurkkujen sisäpinnat ihan vaan sormella pyyhkäisemällä että onko niissä pölyä - tai jos oikein laiskottaa niin riittää tietysti että ottaa suodattimen pois ja pyyhkäisee noiden tötteröiden päästä sisäpinnalta. Siitä huomaa selvästi jos siellä on sinne kuulumatonta pölyä.
Putsarikotelon vuodon ainakin itse pystyin toteamaan puhaltamalla sivusaumaan jolloin puhallus meni suoraan lävitse kotelon sisään.
En sano että 05 malleissa on mitään yleisempää vikaa, kunhan kerron vaan omasta kokemuksesta. Mutta ehdotan tarkistamaan koska pidemmän päälle tuo pölyn pääseminen koneeseen kyllä alkaa syömään sisuskaluja - joten ehdotan tarkistamista kun on tuollainen oire tyhjäkäynnissä.
Edited By PetriK on 1182846659
Mulla juuri 05 mallissa ilmanputsarikotelo vuosi kyljestä pölyä imukurkkuihin jonka seurauksena tyhjäkäynti alkoi laskemaan kun pöly kurkuissa tukki pienen ilmavirtauksen. Yritin ensin korjata tilannetta putsaamalla kurkkuja ja säätämällä läppiä, mutta sitten kun tuon oli tehnyt kolme kertaa tajusin että putsarikotelon kyljestä vuotaa likaa kurkkuihin vaikuttaen säätöihin.
Ehdotan että tarkistaisi imukurkkujen sisäpinnat ihan vaan sormella pyyhkäisemällä että onko niissä pölyä - tai jos oikein laiskottaa niin riittää tietysti että ottaa suodattimen pois ja pyyhkäisee noiden tötteröiden päästä sisäpinnalta. Siitä huomaa selvästi jos siellä on sinne kuulumatonta pölyä.
Putsarikotelon vuodon ainakin itse pystyin toteamaan puhaltamalla sivusaumaan jolloin puhallus meni suoraan lävitse kotelon sisään.
En sano että 05 malleissa on mitään yleisempää vikaa, kunhan kerron vaan omasta kokemuksesta. Mutta ehdotan tarkistamaan koska pidemmän päälle tuo pölyn pääseminen koneeseen kyllä alkaa syömään sisuskaluja - joten ehdotan tarkistamista kun on tuollainen oire tyhjäkäynnissä.
Edited By PetriK on 1182846659