Tyhjäkäynti!!

Tyyppiviat, akuutit häiriöt sekä kommentteja huolloista
66-1147253442

Viesti Kirjoittaja 66-1147253442 »

Elikäs -05 mallinen käy aika pienillä kierroksilla about 750-800kierrosta tyhjäkäynnillä. Kylmänä kun starttaa niin tarvii aina pitää hetki ryyppyä päällä muuten sammuu heti vaik näillä ulkolämpötiloilla starttaa niin silti. Joten onko siellä katteiden alla piilossa tyhjäkäynnin säätöruuvi, oon näköjään niin laiska et pitää täältä eka kysyä ennemmin kun katson ite :D
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

Mulla (-99) ainakin säätö on oikealla puolella siinä öljykorkin vieressä.
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Oikealla puolella katteen alla. Taitaa päästä käsiksi jos nostaa tankin ylös. Käsittääkseni kiekat pitäisi olla noin 1100 rpm.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
busapappa2
Viestit: 1205
Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Jeps ! Ei oo tarttennu säätää, joten säätöruuvista en tiä, mut kyllä varsin matalat kierrokset sulla on tyhjäkäynnille ? Mulla K4 , regattu -05 . Tyhjäkäynti on n. + - 1000rpm, eikä tartte "käsikaasua" kesäkeleillä. :;): No sitäpä koittanet säätääkkin !?!? :bike:



Edited By busapappa2 on 1182712673
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
66-1147253442

Viesti Kirjoittaja 66-1147253442 »

Pitänee huomenna katsastaa ruuvi ja kääntää "turboruuvia" vähän kireämmälle... Kiitoksia viisaille!!!
Avatar
jarim
Site Admin
Viestit: 4614
Liittynyt: 23 Touko 2004, 17:42
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarim »

Löytyy tosiaan oikealta puolen, pitkällä meisselillä pääsee käsiksi myös katteen välistä mutta auttaa kovasti asiaa jos ko. ruuvin on kertaalleen nähnyt eli tankki ylös. 99-00 ko. säätöruuvi löytyy tosiaan öljykorkin vierestä.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
66-1147253442

Viesti Kirjoittaja 66-1147253442 »

Onko siinä tankissa saranat siellä penkinpuoleisessa päässä?? Eli penkki pois tieltä ja tankin yläpäästä se yx pultti auki?? Riittääkö pituus kaikissa bensaletkuissa ja muissa nostaa tankki pystyyn asti??
Avatar
busajasa
Viestit: 890
Liittynyt: 31 Maalis 2007, 17:17
Paikkakunta: Rhe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Penkin päässä on sarana. Kuskin penkki irti, tankin etu puolelta kaksi pulttia auki, tue "takakontista" löytyvällä tangolla ylös. Ei tartte mitään letkuja irroitella ja mitan pitäisi piisata.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Busa05 kirjoitti:Elikäs -05 mallinen käy aika pienillä kierroksilla about 750-800kierrosta tyhjäkäynnillä. Kylmänä kun starttaa niin tarvii aina pitää hetki ryyppyä päällä muuten sammuu heti vaik näillä ulkolämpötiloilla starttaa niin silti. Joten onko siellä katteiden alla piilossa tyhjäkäynnin säätöruuvi, oon näköjään niin laiska et pitää täältä eka kysyä ennemmin kun katson ite :D

Tuohon tyhjäkäyntiin kun harvemmin joutuu koskemaan niin kysytään nyt vielä nämä tarkentavat kysymykset;

- onko oire alkanut pikkuhiljaa vai jonkun virityksen/muutoksen seurauksena ?

... tai ...

- Onko tarkistettu että vuotaako putsarikotelo - eli onko läppärungoissa on pölyä tukkien ilman virtausta tyhjäkäynnillä ?
- Onko kaasarien synkkaus tarkastettu 1000km ja 12/18000 km huollon yhteydessä ?
- Onko kaikki tulpat kunnossa ? (hatut irti vuorotellen ja jos jonkun kohdalla ei kierrokset tipu niin rikki on)
- Onko kaikki injektorit kunnossa (injektorit irti vuorotellen ja jos jonkun kohdalla ei kierrokset tipu niin rikki on)
- Onko tps säädöissään ? (esim. PC:n asennuksen jälkeen saattaa siihen joutua koskemaan)




Edited By PetriK on 1182793231
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
66-1147253442

Viesti Kirjoittaja 66-1147253442 »

No on se kai aina käyny pikkasen alta tonnin mut 6tonnin huollon jälkee mielestäni ne vähän putos... Mut nyt nostin vähä yli 1000kierroksen ja taas pelittää kun uusi konsanaan...
66-1147253442

Viesti Kirjoittaja 66-1147253442 »

Ja niin ei mitään virityksiä ole tehty...
106-1154289781

Viesti Kirjoittaja 106-1154289781 »

Hieman offTopic... on muuten kaupunkiajo vaikeaa jos tyhjäkäynti on liian alhainen.

Mulle sanottiin 6000km huollossa (kun tyhjäkäyntiä 200rpm suurennettiin) että kaikki paikat kun hieman hioutuu/asettuu niin siitä johtuu pieni kierrosten lasku alkukilometrien aikana, mutta jos se laskee paljon niin jossain on jotain vikaa vikaa...
66-1147253442

Viesti Kirjoittaja 66-1147253442 »

Joo ei ne meikäläisellä paljon ole laskeneet mut sen verran et kun kylmänä käynnistää niin alkoi haitata lämpösenä kävi hyvin ja tasaisesti noillakin kierroksilla...
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Yleensä mulla on huollon jälkeen tyhjäkäynti jopa hieman noussut huollon yhteydessä. Varsinkin kun vaihtaa suodattimen, putsaa imukurkut ja synkkaa koneen tai joskus jopa tulppien vaihdollakin.

Mulla juuri 05 mallissa ilmanputsarikotelo vuosi kyljestä pölyä imukurkkuihin jonka seurauksena tyhjäkäynti alkoi laskemaan kun pöly kurkuissa tukki pienen ilmavirtauksen. Yritin ensin korjata tilannetta putsaamalla kurkkuja ja säätämällä läppiä, mutta sitten kun tuon oli tehnyt kolme kertaa tajusin että putsarikotelon kyljestä vuotaa likaa kurkkuihin vaikuttaen säätöihin.

Ehdotan että tarkistaisi imukurkkujen sisäpinnat ihan vaan sormella pyyhkäisemällä että onko niissä pölyä - tai jos oikein laiskottaa niin riittää tietysti että ottaa suodattimen pois ja pyyhkäisee noiden tötteröiden päästä sisäpinnalta. Siitä huomaa selvästi jos siellä on sinne kuulumatonta pölyä.
Putsarikotelon vuodon ainakin itse pystyin toteamaan puhaltamalla sivusaumaan jolloin puhallus meni suoraan lävitse kotelon sisään.

En sano että 05 malleissa on mitään yleisempää vikaa, kunhan kerron vaan omasta kokemuksesta. Mutta ehdotan tarkistamaan koska pidemmän päälle tuo pölyn pääseminen koneeseen kyllä alkaa syömään sisuskaluja - joten ehdotan tarkistamista kun on tuollainen oire tyhjäkäynnissä.




Edited By PetriK on 1182846659
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
66-1147253442

Viesti Kirjoittaja 66-1147253442 »

Pitäneepi avata putsari tässä kunhan kelit hieman paranee...
Vastaa Viestiin