jarim kirjoitti:Ajaako kaikki tosiaan renkaat noin loppuun? :p Minä yleensä vaihdan renkaan kun siinä on kuviota jäljellä ~1mm tai jopa enemmän. Pyörä on yleensä jo tuossa vaiheessa todella kankea ajettava johtuen leveästä kuluneesta osasta renkaan keskellä. Ei nuo renkaat nykyään enää niin paljoa maksa (Espanjasta) että jaksaisi hukata hyvän pyörän hyvät ajo-ominaisuudet huonoon renkaaseen.
No ei toki ! Meni tällä kertaa vähän ylitse tuon Lappeenrannan keikan takia - oli ihan vahinko että meni metalleille enkä edes huomannut ennen kuin Jamppa eilen näytti Mutterilla.
Nyt on jo uusi kumi alla, päätin kokeilla Corsa III:sta tällä kertaa.
jarim kirjoitti:Ajaako kaikki tosiaan renkaat noin loppuun? :p Minä yleensä vaihdan renkaan kun siinä on kuviota jäljellä ~1mm tai jopa enemmän. Pyörä on yleensä jo tuossa vaiheessa todella kankea ajettava johtuen leveästä kuluneesta osasta renkaan keskellä. Ei nuo renkaat nykyään enää niin paljoa maksa (Espanjasta) että jaksaisi hukata hyvän pyörän hyvät ajo-ominaisuudet huonoon renkaaseen.
No ei toki ! Meni tällä kertaa vähän ylitse tuon Lappeenrannan keikan takia - oli ihan vahinko että meni metalleille enkä edes huomannut ennen kuin Jamppa eilen näytti Mutterilla.
Nyt on jo uusi kumi alla, päätin kokeilla Corsa III:sta tällä kertaa.
mitkä on mietteet corsaIII:sta? minulla on nyt vajaa 3000 takana ja en ole vielä metriäkään katunut
PetriK kirjoitti:Näytti tänään tulleen sitten Corsa tiensä päähän kun keskeltä alkoi pilkistämään jonkinlaista metalliverkkoa. Kaikenkaikkiaan jotain 7-8tkm se kesti tuohon pisteeseen - eli melkein saman kesti kuin vakiobattlaxkin. Ehkä vaan ajan kovin rauhallisesti kuin noinkin pitkään kestävät ?
Ajaako kaikki tosiaan renkaat noin loppuun? :p Minä yleensä vaihdan renkaan kun siinä on kuviota jäljellä ~1mm tai jopa enemmän. Pyörä on yleensä jo tuossa vaiheessa todella kankea ajettava johtuen leveästä kuluneesta osasta renkaan keskellä. Ei nuo renkaat nykyään enää niin paljoa maksa (Espanjasta) että jaksaisi hukata hyvän pyörän hyvät ajo-ominaisuudet huonoon renkaaseen.
markosalmi kirjoitti:Kertokaapa kokeneemmat kauanko teillä on kestänyt ensiasennuskumit Bridgestone Battlax bt056j ?
Mulla kesti takakumi 4200 km. Ihan nahkoille en ajanut, eli oiskohan keskelle jäänyt kuviota n. 0,5 mm. Kilometreistä n. 3000 tuli tänä keväänä toukokuun loppuunmennessä. Jotenkin jäi sellanen fiilis, että tiet olivat erityisen karheat tänä vuonna . Kesäkuun puolella ajellessa rengas ei enää kulunut yhtä nopeesti, johtuuko sitten teiden tasoittumisesta vai jostain muusta, en tiedä. Etusessa on vielä pintaa ihan kivasti, keskiurassa jotain 3 ja 4 millin välillä.
Liikkeessä, jossa kävin uuden renkaan vaihdattamassa vanteelle, kerrottiin, että joku oli juuri Busaansa käynyt alkup. takarenkaan vaihtamassa, kilometreillä 4800 km. Tuo rengas oli jo aika loppuun ajetun näköinen. Tuossa paikkeilla ne taitaa liikkua...
4721 km meni orggis takasella. Tänään vaihdettiin sitten pilot powerit sekä eteen että taakse. Etusella olisi vielä ajanut mutta olipa sama rengastaa kokonaan kunnon renkailla.
tulipa samalla tehtyä airbox modi.. Jotenkin taas tuntui piristyvän himpun. Tiedä sitten orggishormiston kanssa. Nypytys ainakin loppui.
Renkaathan ne kestää minkä kestää, jokanen voi syyttää itseään jos kumit kuluu nopiaan. jos tä jokin ennätys palsta on niin tuloillaan on, 2000km ajetut powerit puolillaan, eikä kertaakaan suditut. katotaan parin viikon päästä.
orggis takanen oli 6000km huollossa ihan valmis... nyt saman verran ollut takana tuo corsa III ja omasta mielestä suoran pätkien ja mutkatien suhde on ollut ihan sama. Molempia renkaita on varmasti tullut kallistettua tapista tappiin mutta corsa on pyöreä kun taas orggis oli ihan kantikas. Kummillakaan en ole tarkotuksella burniksia tehnyt, mitä nyt välillä vähän lipsunut. Aika merkittävä on ero. Seuraavaks corsa III:t eteen ja taakse
nomad667 kirjoitti:orggis takanen oli 6000km huollossa ihan valmis... nyt saman verran ollut takana tuo corsa III ja omasta mielestä suoran pätkien ja mutkatien suhde on ollut ihan sama. Molempia renkaita on varmasti tullut kallistettua tapista tappiin mutta corsa on pyöreä kun taas orggis oli ihan kantikas. Kummillakaan en ole tarkotuksella burniksia tehnyt, mitä nyt välillä vähän lipsunut. Aika merkittävä on ero. Seuraavaks corsa III:t eteen ja taakse
corsa III:n kilometrit tuli täyteen eilen vielä tuntemattomasta syystä... aamulla oli pyörä parkkiksella nakki tyhjänä ja kankaat näkyi keskellä läpi paikoitellen... ei koko kehän matkalta. kumi oli kans murtunut paikoitellen niiku olis ajanu tyhjällä nakilla... luulis tuon nyt vähän voblanneen jos on hyvinkin matalalla paineet ollu. Merkkiä en vaihda
Pirelli diablo strada viime kesänä ostettu ajettu ~10000 km,ja pintaa jäljellä,jotenka kevät-08 aloitetaan samalla renkaalla.ajettu ainoastaan maantieajoa,myös sateella. Mielestäni hyvä rengas
PetriK kirjoitti:Näytti tänään tulleen sitten Corsa tiensä päähän kun keskeltä alkoi pilkistämään jonkinlaista metalliverkkoa. Kaikenkaikkiaan jotain 7-8tkm se kesti tuohon pisteeseen - eli melkein saman kesti kuin vakiobattlaxkin. Ehkä vaan ajan kovin rauhallisesti kuin noinkin pitkään kestävät ?
Ajaako kaikki tosiaan renkaat noin loppuun? :p Minä yleensä vaihdan renkaan kun siinä on kuviota jäljellä ~1mm tai jopa enemmän. Pyörä on yleensä jo tuossa vaiheessa todella kankea ajettava johtuen leveästä kuluneesta osasta renkaan keskellä. Ei nuo renkaat nykyään enää niin paljoa maksa (Espanjasta) että jaksaisi hukata hyvän pyörän hyvät ajo-ominaisuudet huonoon renkaaseen.
Pirellin Diapo Corsalla täsä pari kesää kurvailin. Muuten ok, mutta kylmällä yms. muuten ei toimi ok. Nyt vaihdoin Michelinin Pilot Power ---2ct tai jottain sinnepäin.........katellaan.