Välivapaa

Tänne myös vaihteistoon ja kytkimeen liittyvät asiat
72-1172854340

Viesti Kirjoittaja 72-1172854340 »

Olen ajanut reilun 3000 uudella busalla ja on viime aikoina useaan kertaan jäänyt välivapaalle 6 vaihteelle vaihdettaessa. Tonnin huollossa laittoivat Valvoline öljyt. Onko öljymerkillä väliä välivapaiden suhteen vai onko käyttäjässä vikaa. Muuten loistava peli. :D
Quadron

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Bel Rayn öljyillä ja reilulla 8000 kilsalla vaatii määrätietoiset varpaat viitosen ja kuutosen välillä.

Ei sitä tosin tapahdu kauhean usein.

Taitaa olla ominaisuus... ???
Wyfell

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

Motorexin öljyt ja sama vaiva. Öljynvaihdon jälkeen laatikko tuntuu paremmalta kuin ennen öljynvaihtoa.
PetriK

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Kerran on 16.5tkm:n aikana löytynyt välivapaa, vaikka ajan normaalilla vaihdekuviolla. Öljynä ollut koko ajan Castrol GPS.

Nyt kytkimen "parantamisen" jälkeen alkaa olemaan paljon vaativampi vaihtaa, täytyy komentaa ihan eri tavalla.

Joskus edellinen pyörä alkoi kiukuttelemaan ja vaihdoin öljyt pariinkin kertaan ja ihmettelin pitkään asiaa. Lopulta syylliseksi löytyi vaihteensiirtimen akselin rasvaamattomuus. Ei mennyt vaihde päälle kun pyörä oli pesty moottorinpesuaineella ja akseli unohtunut rasvata. Rasvapesu kun vie voitelut tuollaisista paikoista tosi helposti.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Titaani

Viesti Kirjoittaja Titaani »

Mulla oli myös Bel Rayt ja vaati tarkkuutta se vitosen ja kutosen väli enemmän ajetuilla öljyillä, mutta nyt Castrol R4 koneessa ja ihan erilainen vaihteenvaihto.

Luultavasti käytän tätä R4 litkua vastaisuudessakin.
SMR - team

UltraTurbo 597rwhp/1.6Bar
Jone

Viesti Kirjoittaja Jone »

Titaani kirjoitti:Mulla oli myös Bel Rayt ja vaati tarkkuutta se vitosen ja kutosen väli enemmän ajetuilla öljyillä, mutta nyt Castrol R4 koneessa ja ihan erilainen vaihteenvaihto.

Luultavasti käytän tätä R4 litkua vastaisuudessakin.

R4:llä mullakin paras vaihteiston toiminta.Välivapaata ei helposti löydä ja vaihteen vaihtuminen hiljaisempaa. Selvä ero esim. Motulin 5100:een.
Metallic Thunder Grey/ Candy Red -23
GSX-R1100 -86, -90 & 750 -87
-Artsi-
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Artsi- »

Paras lääke busan välivapaisiin on vaihdekaavion kääntäminen.
Club 100 m/s
107-1089231881

Viesti Kirjoittaja 107-1089231881 »

Öljyissä selkeitä eroja vaihteiston toiminnan kannalta ???

Shellin advance ja Castrol R4 on öljy merkit joilla vaihteisto/kytkin toimii ainaski hyvin.

Omassa käytössä Shellin mujut, kohtuu hintaiset/toimivat
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Artsi Bamlaa asiaa ( niinkun yleensä ). Mutta vanhankansan motoristina kaavion kääntö ei MULLE mieleen, toisaalta vois joskus kokeilla omassaankin ? Toi on uusissa pyörissä yleinen vaiva. Oma oli 11200 ajettu kun ostin ja välivapaita löyty pääsääntöisesti 5-6 välistä, mutta joskus ( aniharvoin ) myös 4-5 välistä .

Mutta muutamii asioita toi Epilän tohtori on opettanut, muun muassa etustefojen suhteen kantsii talvella kerran viikossa ( Jos mahollisuus ) käydä pumppaamassa etupäätä, ettei Gummi kovetu. :offtopic:

Sama pätee MUN mielestä myös vaihteisiin, koska vaikka Busa vääntää ja ei tartte maantiellä juuri vaihdella mä käytän vaihteita isommissakin nopeuksissa, eli: 4-5-6 vaihteita mm. ohituksissa. Useamman kuskin perässä kun oon ajanut, niin eipä oo just vaihdevipuun kajonneet kun ei tartte.

Nyt mittarissa : 37.700 km ja välivapaita ei enää löydy . Eli onpi hioutunnu notkeex. Vaihdenäyttö (GIPro ATre) joskus funtsii pari sek. ennen kun näyttää kutosen.

Tämä oli MUN mielipide, tiedän että täällä on pilvin pimein viisaampia, jotka on erimieltä . UGH :rasberry:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
busajasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja busajasa »

Itellä Castrolin R4 ja vielä ei ole himpun alle 5tkm löytynyt välivapaita. Ajoa on sekä maantiellä että pari päivää radalla jossa kylläkään en 5 ja 6 vaihteilla ole tehnyt vielä mitään...

Elikkäs ääni tuolle R4:lle.
--JaSa
TFM
Valkkari / Tunned by TT-motorsport / 350++km/h
BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
Quadron

Viesti Kirjoittaja Quadron »

Mistäs tuota Castrol R4:ää löytyy pääkaupungista?

Paikallisessa varaosamaailmassa on näköjään katteet kohdallaan, 4L / 75 euroa... :shocked:
Koijari

Viesti Kirjoittaja Koijari »

Castrol r4 öljynä itellä mutta löytyy väliväpää silti aina välillä.Huomannut tuommoisen että kun keskittyy kuutoselle vaihtoon kunnolla niin ei löydy vapaata.Jos pukkaan huolimattomasti vipua niin tahtoo olla vapaalla.Joo ja maksaa toi r4 66e täälläkin meillä päin,että ei ihan ilmaista lientä ole.
SS 1600 k
3x SS 1000
--Still Counting --
kimisti

Viesti Kirjoittaja kimisti »

Quadron kirjoitti:Bel Rayn öljyillä ja reilulla 8000 kilsalla vaatii määrätietoiset varpaat viitosen ja kuutosen välillä.

Ei sitä tosin tapahdu kauhean usein.

Taitaa olla ominaisuus... ???

mulla kans Bel-Rayt ja toimii kyllä ihan ok-ei välivapaita ole kohdalle osunut.
piti kyl laitattaa R4 mutta unohdin sanoa...
mä kyl vaihdan mössöt 5000 välein :bike:
mopot ennen.honda mtx 125- suzuki gsx 750 e-kawasaki gpz 750-honda cbr 1000f-hayabusa vm.99-suzuki dr 800-kawasaki zzr 1100-honda vf 1100 magna-honda cbr 1000-honda vfr 750-aprilia sl 1000 falco-kawasaki vn 800-kawasaki z750- ???
busapappa2

Viesti Kirjoittaja busapappa2 »

Se onpi ominaisuus, ei vika vaikka shittimäinenn onkin, ei kande kovilla kierroksilla väilvapaalta rusautella pykälää päälle. :shocked: Käyttäkää niitä......... vaihteita siis, ei se öljyistä kii oo, (ainakaan kokonaan ) on yksilöitä joissa välivapata ei esiinny laingaan, mutta jos löytyy, niin vaihteita käyttämällä välivapaat hävii ajan kanssa . :respekt: Niin kävi ainakin mulla n. 20.000km tienoissa "hokasin" ei vitsi, välivapaalle ei oo mennyt pitkään aikaan ?? Sitten kun oikein yritin sain yhen kerran sen jäämään 5/6 väliin !! :rasberry:

Busa tykkää, kun sitä "pidellään" !! :rasberry: :mosh:
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Martta

Viesti Kirjoittaja Martta »

Ilmeisesti toi on susukin ominaisuus, kun äffän kanssa kohtasin saman tilanteen ensi kerran. :1087

Öljän laatu ja vaihdekaavio jeesaa.

Tosin onhan mulla ollu PV joskus... ei siinä kyllä ollu tollasta ???

Edited By Martta on 1181818026
Kolmas kerta toden sanoo... 302km/h (Suhteellisen vakio 1300R)

http://galleria.busanistit.org/Busat/Martan-Busa
Vastaa Viestiin