Mittari virhe - -04 busassa

Airbox, pair, TRE, sekä muita omia virityksiä
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

?Mitä väliä?
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Snake kirjoitti:?Mitä väliä?
Suurin syy ainaskin se, ettei tule "vahinko" sakkoja. Ja toinen sy, että helpompi seurailla tienviittoja, kun täsmää kilometrit mittarin kanssa. Ja kolmas syy: Koska on speedohealer, mix ei sitä käyttäis.....!


:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Avatar
Jaakko
Viestit: 618
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 21:03
Paikkakunta: länsi suomi

Viesti Kirjoittaja Jaakko »

BussiJussi kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:paljonkohan pitäs laittaa speedoon korjausta? Jos vakiovälityksillä 7,5%, (17/40), ja välitykset nyt 16/42!!! TUOLTA löytyy calculaattori, JOS joku osais laskeskella!!


:p :p

HEPHEP! Reissu eikun lähestyy... Laittelin tossa 16/42 välitysten tilalle 18/38. Paljonkohan laittas arviolta speedohealeriin korjausta, että mittari näyttäs suunnilleen oikein? Noilla 16/42, oli -15% ok. (Voi olla, että muuttuu rauhallisemmax käytös pyörässä, ja kulutus tippuu.....)


:p :p

aika rajut muutokset teit. noilla arvoilla tulos olisi +24,3

eli näin =>

SH Calibration Value to be stored: +24.3%
SH Conversion mode Value to be stored: 0
- the ignition must be OFF
- set ALL SH switches ON
- turn ON the ignition
- press the button => memory cleared

- set ALL switches OFF EXCEPT #3
- press the button 1 time(s)

- set #4 switch ON
- set #3 switch OFF
- press the button 2 time(s)

- set #5 switch ON
- set #4 switch OFF
- press the button 4 time(s)

- set #6 switch ON
- set #5 switch OFF
- press the button 3 time(s)

- set #6 switch OFF => all data stored in Flash.




Edited By Jaakko on 1180209140
jeejee 1/4 alle kympin
74-1155281906

Viesti Kirjoittaja 74-1155281906 »

Snake kirjoitti:?Mitä väliä?
Onhan se huomattavasti mukavampi ajella kun tietää tasan tarkkaan koko ajan, että paljonko sitä ylinopeutta on...
BussiJussi
Viestit: 1039
Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
Paikkakunta: NILSIÄ
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BussiJussi »

Jaakko kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:
BussiJussi kirjoitti:paljonkohan pitäs laittaa speedoon korjausta? Jos vakiovälityksillä 7,5%, (17/40), ja välitykset nyt 16/42!!! TUOLTA löytyy calculaattori, JOS joku osais laskeskella!!


:p :p

HEPHEP! Reissu eikun lähestyy... Laittelin tossa 16/42 välitysten tilalle 18/38. Paljonkohan laittas arviolta speedohealeriin korjausta, että mittari näyttäs suunnilleen oikein? Noilla 16/42, oli -15% ok. (Voi olla, että muuttuu rauhallisemmax käytös pyörässä, ja kulutus tippuu.....)


:p :p

aika rajut muutokset teit. noilla arvoilla tulos olisi +24,3

eli näin =>

SH Calibration Value to be stored: +24.3%
SH Conversion mode Value to be stored: 0
- the ignition must be OFF
- set ALL SH switches ON
- turn ON the ignition
- press the button => memory cleared

- set ALL switches OFF EXCEPT #3
- press the button 1 time(s)

- set #4 switch ON
- set #3 switch OFF
- press the button 2 time(s)

- set #5 switch ON
- set #4 switch OFF
- press the button 4 time(s)

- set #6 switch ON
- set #5 switch OFF
- press the button 3 time(s)

- set #6 switch OFF => all data stored in Flash.

Kiitos!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä

Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!

Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999

"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
83-1175441819

Viesti Kirjoittaja 83-1175441819 »

JanneT kirjoitti:
Snake kirjoitti:?Mitä väliä?

Onhan se huomattavasti mukavampi ajella kun tietää tasan tarkkaan koko ajan, että paljonko sitä ylinopeutta on...
Olet oikeassa :)
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Joo, aiemmin piti päässä jatkuvasti laskea että mikäköhän se todellinen nopeus on kun piti huomioida mittarivirhe (6-7%) - nyt riittää että muistelee mikä on rajoitus ja mitä haluaa pitää matkavauhtina.

Ajatuksena on myös vaihtaa eteen toinen ratas, joten tuon kalibroinnin voi taas tehdä uudestaankin.




Edited By PetriK on 1180415743
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
67-1175770372

Viesti Kirjoittaja 67-1175770372 »

Mulle tulee 18-piikkinen etunen => ~6% lisää
eli mittarivirhe korjautuu JA
300km/h = 318km/h

Tietenkin GIpro ATRE auttaa tuon 200mph rajan rikkomisessa
Saa nähdä miten muutoin vakio-Bussi jaksaa vetää
jos nääs itse koskaan uskaltaa..

Tuossahan tuo meikäläisen kympin speedo-hiileri... :bulb:
(työ on kyllä paljon hikisempi ja mustarasvaisempi)
:musik
109-1149242884

Viesti Kirjoittaja 109-1149242884 »

300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.
Avatar
Wyfell
Viestit: 133
Liittynyt: 04 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Wyfell »

markosalmi kirjoitti:300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.
Millä välityksillä?
109-1185977957

Viesti Kirjoittaja 109-1185977957 »

Nyt hölmö kysymys... Mistä tuollaisen speedohealerin saisi hommattua ja mitä sellainen kustantaa? Onko siinä muita ominaisuuksia kuin että saa tuon nopeusmittarin virheen korjattua???

Ja en löytänyt vanhaa ketjua haun avulla... (peukalo keskellä kämmentä tietokoneen kanssa)

Kiitos etukäteen :cool:
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

Ainakin Stormilla on myynnissä.
Muistaakseni joku 50€ ja siinä on myös huippunopeusmuisti.
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Avatar
Kekee
Viestit: 462
Liittynyt: 10 Touko 2008, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kekee »

stormilta saapi ja siinon kohtuu hyvät ohjeet mittarivirheen korjaukseen noin muuten vaan ja sitte laskenta kaavat jos välityksiä muuttaa...ei kerry turhia kilometrejä jos tiuhemmat pistää mittari näyttää liikaa ja kilometrejä kertyy nopeempaa...sitte just tuo huippunopeusnäyttö omalla namiskuukkelilla...ja sitte sun tarttee ostaa johtosarja suzukiin että homma menis niinku plug and play :;):
Avatar
PetriK
Viestit: 1650
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 19:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Wyfell kirjoitti:
markosalmi kirjoitti:300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.

Millä välityksillä?
Dynossa mitattiin joku aika sitten aivan vakiovälityksillä ja muutenkin vakio bussi ja sen mittarivihe oli linjassa tuon kanssa. Eli kun mittari näytti 300km/t niin todellinen nopeus dynon rullalla oli 264km/t.
Miksi ... aina jää varaa parantaa...

http://www.facebook.com/ecueditorcom
Avatar
MGa
Viestit: 735
Liittynyt: 25 Touko 2005, 00:23
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MGa »

PetriK kirjoitti:
Wyfell kirjoitti:
markosalmi kirjoitti:300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.

Millä välityksillä?

Dynossa mitattiin joku aika sitten aivan vakiovälityksillä ja muutenkin vakio bussi ja sen mittarivihe oli linjassa tuon kanssa. Eli kun mittari näytti 300km/t niin todellinen nopeus dynon rullalla oli 264km/t.
Aika iso virhe prosentuaalisestikkin!
Itselläni on muistaakseni joku 7% korjaus healerissa ja gepsillä katoin että molemmat näyttää 140 eli siinä nopeudessa on oikein.
Faster than a Fast thing going really Fast
Busat
Muita kuvia
Vastaa Viestiin