Mittari virhe - -04 busassa
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Suurin syy ainaskin se, ettei tule "vahinko" sakkoja. Ja toinen sy, että helpompi seurailla tienviittoja, kun täsmää kilometrit mittarin kanssa. Ja kolmas syy: Koska on speedohealer, mix ei sitä käyttäis.....!Snake kirjoitti:?Mitä väliä?
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
BussiJussi kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:paljonkohan pitäs laittaa speedoon korjausta? Jos vakiovälityksillä 7,5%, (17/40), ja välitykset nyt 16/42!!! TUOLTA löytyy calculaattori, JOS joku osais laskeskella!!
:p :p
HEPHEP! Reissu eikun lähestyy... Laittelin tossa 16/42 välitysten tilalle 18/38. Paljonkohan laittas arviolta speedohealeriin korjausta, että mittari näyttäs suunnilleen oikein? Noilla 16/42, oli -15% ok. (Voi olla, että muuttuu rauhallisemmax käytös pyörässä, ja kulutus tippuu.....)
:p :p
aika rajut muutokset teit. noilla arvoilla tulos olisi +24,3
eli näin =>
SH Calibration Value to be stored: +24.3%
SH Conversion mode Value to be stored: 0
- the ignition must be OFF
- set ALL SH switches ON
- turn ON the ignition
- press the button => memory cleared
- set ALL switches OFF EXCEPT #3
- press the button 1 time(s)
- set #4 switch ON
- set #3 switch OFF
- press the button 2 time(s)
- set #5 switch ON
- set #4 switch OFF
- press the button 4 time(s)
- set #6 switch ON
- set #5 switch OFF
- press the button 3 time(s)
- set #6 switch OFF => all data stored in Flash.
Edited By Jaakko on 1180209140
jeejee 1/4 alle kympin
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Jaakko kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:BussiJussi kirjoitti:paljonkohan pitäs laittaa speedoon korjausta? Jos vakiovälityksillä 7,5%, (17/40), ja välitykset nyt 16/42!!! TUOLTA löytyy calculaattori, JOS joku osais laskeskella!!
:p :p
HEPHEP! Reissu eikun lähestyy... Laittelin tossa 16/42 välitysten tilalle 18/38. Paljonkohan laittas arviolta speedohealeriin korjausta, että mittari näyttäs suunnilleen oikein? Noilla 16/42, oli -15% ok. (Voi olla, että muuttuu rauhallisemmax käytös pyörässä, ja kulutus tippuu.....)
:p :p
aika rajut muutokset teit. noilla arvoilla tulos olisi +24,3
eli näin =>
SH Calibration Value to be stored: +24.3%
SH Conversion mode Value to be stored: 0
- the ignition must be OFF
- set ALL SH switches ON
- turn ON the ignition
- press the button => memory cleared
- set ALL switches OFF EXCEPT #3
- press the button 1 time(s)
- set #4 switch ON
- set #3 switch OFF
- press the button 2 time(s)
- set #5 switch ON
- set #4 switch OFF
- press the button 4 time(s)
- set #6 switch ON
- set #5 switch OFF
- press the button 3 time(s)
- set #6 switch OFF => all data stored in Flash.
Kiitos!
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Joo, aiemmin piti päässä jatkuvasti laskea että mikäköhän se todellinen nopeus on kun piti huomioida mittarivirhe (6-7%) - nyt riittää että muistelee mikä on rajoitus ja mitä haluaa pitää matkavauhtina.
Ajatuksena on myös vaihtaa eteen toinen ratas, joten tuon kalibroinnin voi taas tehdä uudestaankin.
Edited By PetriK on 1180415743
Ajatuksena on myös vaihtaa eteen toinen ratas, joten tuon kalibroinnin voi taas tehdä uudestaankin.
Edited By PetriK on 1180415743
Mulle tulee 18-piikkinen etunen => ~6% lisää
eli mittarivirhe korjautuu JA
300km/h = 318km/h
Tietenkin GIpro ATRE auttaa tuon 200mph rajan rikkomisessa
Saa nähdä miten muutoin vakio-Bussi jaksaa vetää
jos nääs itse koskaan uskaltaa..
Tuossahan tuo meikäläisen kympin speedo-hiileri...
(työ on kyllä paljon hikisempi ja mustarasvaisempi)
:musik
eli mittarivirhe korjautuu JA
300km/h = 318km/h
Tietenkin GIpro ATRE auttaa tuon 200mph rajan rikkomisessa
Saa nähdä miten muutoin vakio-Bussi jaksaa vetää
jos nääs itse koskaan uskaltaa..
Tuossahan tuo meikäläisen kympin speedo-hiileri...
(työ on kyllä paljon hikisempi ja mustarasvaisempi)
:musik
stormilta saapi ja siinon kohtuu hyvät ohjeet mittarivirheen korjaukseen noin muuten vaan ja sitte laskenta kaavat jos välityksiä muuttaa...ei kerry turhia kilometrejä jos tiuhemmat pistää mittari näyttää liikaa ja kilometrejä kertyy nopeempaa...sitte just tuo huippunopeusnäyttö omalla namiskuukkelilla...ja sitte sun tarttee ostaa johtosarja suzukiin että homma menis niinku plug and play
http://galleria.busanistit.org/v/Busat/Kekee/IMG_0436.JPG.html ööö...seolijo rikki.
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
http://www.youtube.com/watch?v=thdzuBnaHSE Jokaisen kannattais muistaa...
Dynossa mitattiin joku aika sitten aivan vakiovälityksillä ja muutenkin vakio bussi ja sen mittarivihe oli linjassa tuon kanssa. Eli kun mittari näytti 300km/t niin todellinen nopeus dynon rullalla oli 264km/t.Wyfell kirjoitti:markosalmi kirjoitti:300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.
Millä välityksillä?
Aika iso virhe prosentuaalisestikkin!PetriK kirjoitti:Wyfell kirjoitti:markosalmi kirjoitti:300 km/h näytti mittari ja navigaattori pikkusen eri tuloksen: 261 km/h.
Millä välityksillä?
Dynossa mitattiin joku aika sitten aivan vakiovälityksillä ja muutenkin vakio bussi ja sen mittarivihe oli linjassa tuon kanssa. Eli kun mittari näytti 300km/t niin todellinen nopeus dynon rullalla oli 264km/t.
Itselläni on muistaakseni joku 7% korjaus healerissa ja gepsillä katoin että molemmat näyttää 140 eli siinä nopeudessa on oikein.