18tkm huolto
Moro moro!
Euroopan reissu lähestyy joten täytyis ruveta tekeen toi huolto alta pois, en vie ammattiauttajalle vaikka takuuta oiski vähän jäljellä vaan teen ite. Eli ajattelin tyrkätä koneeseen Castrollit, mut mitkä niistä? Varmaan joko gps tai R4 mut 10w-40 vai 10w-50...? Kone ei oo syöny öljyä ja seuraava laatu sais olla kans pysyvää sorttia. Sitte tuo jarrupala hommeli. Aattelin vaihtaa nekin ku kerta alpeille ois aikomus. Joten onko tuo sintteripala ny sitte ainoo oikee toimiva ratkaisu...mitenkähän on sen kulumisen laita että kestäs koko reissun? Ja ilmanputsari pitäs vaihtaa, tavallisen tilalle ei varmaan kannata nakata vapaavirtaussuodinta ilman säätöä? En kyllä ees oo vielä kattonu mikä siinä on paikallaan . Sitte tossa huoltomanuaalissa luki että paikkojen kiristyksiä eli onkos tossa busassa jotain kriittisiä kohteita mitkä tuppaa löystymään?
Toivottavasti joku ossaapi/jaksaapi antaa jotain vinkkejä....kiitokset etukäteen
Euroopan reissu lähestyy joten täytyis ruveta tekeen toi huolto alta pois, en vie ammattiauttajalle vaikka takuuta oiski vähän jäljellä vaan teen ite. Eli ajattelin tyrkätä koneeseen Castrollit, mut mitkä niistä? Varmaan joko gps tai R4 mut 10w-40 vai 10w-50...? Kone ei oo syöny öljyä ja seuraava laatu sais olla kans pysyvää sorttia. Sitte tuo jarrupala hommeli. Aattelin vaihtaa nekin ku kerta alpeille ois aikomus. Joten onko tuo sintteripala ny sitte ainoo oikee toimiva ratkaisu...mitenkähän on sen kulumisen laita että kestäs koko reissun? Ja ilmanputsari pitäs vaihtaa, tavallisen tilalle ei varmaan kannata nakata vapaavirtaussuodinta ilman säätöä? En kyllä ees oo vielä kattonu mikä siinä on paikallaan . Sitte tossa huoltomanuaalissa luki että paikkojen kiristyksiä eli onkos tossa busassa jotain kriittisiä kohteita mitkä tuppaa löystymään?
Toivottavasti joku ossaapi/jaksaapi antaa jotain vinkkejä....kiitokset etukäteen
Öljyistä; GPS (puolisynteettinen) on 10W-40 ja R4 (täyssynteettinen) on 10W-50. Itse olen kohta 60tkm ajellu R4:illa, toimii. Sintteripalat eteen ehdottomasti, minulla palat on kestäny ~10tkm (sisältää yleensä useampia ratapäiviä) joten eiköhän ne sen reissun kestä. Puhtaan originellisuodattimen ja "vapaavirtaussuodattimen" välillä ei virtauskyvyssä niin suurta eroa ole että laihalle menisi, jos olet meinannut sellaisen ostaa niin ihan huoletta voit sen paikoilleen heittää. Pakoputkiston ja koneen kiinnityspultit kun kattoo että on kiinni niin eipä siinä juuri mikään muu kai löysty, en ainakaan ole huomannut.
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
- busapappa2
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 12 Syys 2006, 21:28
- Paikkakunta: Missä millonkin huvittaa olla .
Samat onpi suunnitelmat ! Jos paikat kestää (selkä), niin saatan löytää itteni Alicanten provinssista !??! Ainakin Ruotsin ja Skånen kautta taas Doitslandiin Soltauhun ! Epsanjaan sain kutsun, mut en tiiä pystynkö ajaan ? Täyssynteettistä lykkää Miksu masiinaan ja filsut ! :p paprusuodattimien käyttöa jatkan, ei mee Saharan hiekka läpi ! Alla uudet Gummit, takana Pirelli Diablo Strada ja eessä Z6. Viime huollossa tuli : uudet ketjut+rattaat, etustefat, teräspunosjarruletkut eteen ja kaikki jarrupalat ! Sekä tietty kaikki nesteet + tulpat . Samalla Miksu penkitti ja sääti, eli kone käy kuin kello ! Jampalta hain kunnon matkasatulat ja otin jalkatapeista kumit pois! Polvikulma loiveni mukavasti. GIPro Atre lykättiin myös megeen . Lisäksi asensin Marine venekäyttöön tarkotetun tupakan sytyttimen suojaiseen kohtaan oikeassa sivukatteessa, josta sitten pelittää upouusi TomTom Rider One XL 4,5 " näytöllä paikkana Heldin snadein vesitiivis tankkilaukku tankin etuosassa ja osittain yläkolmion päällä plexin alla, joten ei pitääs eksyäkkään !? Matkakuume alkaa oleen huipuissaan !
Muista ELÄÄ Tänään, Huomenna Se Voi Olla Myöhäistä . Huominen On Utopiaa Ja Eilinen Historiaa ! Kumpaakaan Et Pysty Elämään NYT
Tsekkaa erityisellä huolella vaihdepolkimen kiinnitys, niitä on irtoillut jokusia kesken ajon. Eli se akselitappina toimiva pultti, jonka varassa vaihdepoljin on.Mopotti kirjoitti:Sitte tossa huoltomanuaalissa luki että paikkojen kiristyksiä eli onkos tossa busassa jotain kriittisiä kohteita mitkä tuppaa löystymään?
Club 100 m/s
Kiitoksia jälleen hyvistä ohjeista! On paljo mukavampi ruveta huoltaan ku on varmaa tietoo oikeista litkuista ja varaosista.
Nyt sitte jos joku "varaosajälleenmyyjäbusanisti" sais järjestettyä ensviikon alkuun mulle sintterijarrupalat eteen ja ilmanputsarin asevelihintaan nii ois loistavaa :p
Jos ei nii täytyy sitte kääntyä paikallisen liikkeen puoleen, mutta tulipahan ainaski kysyttyä.....
Nyt sitte jos joku "varaosajälleenmyyjäbusanisti" sais järjestettyä ensviikon alkuun mulle sintterijarrupalat eteen ja ilmanputsarin asevelihintaan nii ois loistavaa :p
Jos ei nii täytyy sitte kääntyä paikallisen liikkeen puoleen, mutta tulipahan ainaski kysyttyä.....
- jummijammi
- Viestit: 300
- Liittynyt: 26 Maalis 2005, 23:27
- Paikkakunta: pohojammaa
Just sama tul mieleen.. Itte viime kesänä foorumin ohjeiden mukaan tarkistin oman, ja sormin lähti auki..-Artsi- kirjoitti:Tsekkaa erityisellä huolella vaihdepolkimen kiinnitys, niitä on irtoillut jokusia kesken ajon. Eli se akselitappina toimiva pultti, jonka varassa vaihdepoljin on.
181,25 MPH KLUPI Himanka ............... 10,1/222
sopiiMopotti kirjoitti:Mites muuten nuo sintterijarrupalat... toimiiko ne busan alkuperästenjarrulevyjen kans?? Ku lueskelin juttua noista katalookeista nii sanottiin että ei mopoihin joissa ei ole jo alkuperäisasennuksena sintterit tai että vaatii RST-jarrulevyt??
Toivottavasti sopii sillä tilasin jo tommoset
jeejee 1/4 alle kympin
Joo, koettu on ... ohituksessa Norjan maalla kesällä 2005, kun pyörällä (vm 2005) oli ajettu vain noin 2000 km! Onneksi ei päässyt heti hukkaan asti putoamaan, kun jäi nivelensä varaan pakoputken päälle nätisti köllimään.Mopotti kirjoitti:Täytyypi muistaa tsekata tuo...tyly homma jos kesken matkan putuaa