ei paha :p normi ajopäivinä keskilulutus 30paikkeilla :p siirtymät toki alle kympin ja useasti vielä dieseliä tosimotoristien tapaan
...joskus ihan oikiasti tuntuu, että Busa on väärissä käsissä kun mie sillä ajelen; se ei saa tarpheksi reipasta liikuntaa, ei kirmailla hytti ylhäällä, ei jätä mustia kulkujälkiä, jalkatappien suojaraudoissa ei näy asvalttinaarmuja... mutta se on mulle nautinnollinen kulkuväline, joka tietysti saa olla tienpäällä...tylsän kuskin hellässä varovaisessa mutta määrätietosessa käsittelyssä.
p.s. kattelin tässä joku ilta kyllä semmosen videon, missä opastethin miten ajelhan "eturengas ylös kytkettynä"...nooo, ehken joskus kokkeilen. Kunhan uskaltais.
toimeve kirjoitti:ajelhan "eturengas ylös kytkettynä"...nooo, ehken joskus kokkeilen. Kunhan uskaltais.
en suosittele-busa on yksi huonoimpia pyöriä leikkimisharjoitteluun-keskitytään vain keulimisen ja sutimisen välttämiseen :p
Höps, kyllä sillä tekijämies vetää vaikka monta kilometriä eturengas ylöskytkettynä.. :p Helppo keulia kun vääntöä löytyy ja keula kytkeytyy ylös ihan kaasulla ilman sen enempiä temppuiluja. Omat siivut kyllä aika lyhkäsiä noihin tekijämiehiin verrattuna.
Ja jotta tähän viestiin saisi jotain asiaakin niin isontuneesta kuutiotilavuudesta huolimatta kulutus näyttää olevan edelleen vähemmän mitä putkiviritteisessä 12R:ssä. Hyvin säädetty?
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s) Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Mukavammalla ilmalla 6,3L/100km matka-ajossa
Nopeus n.100km/h, vakiopeli, mutta:
Moteck-teline+32L*2+46L laukut, 30kg tavaraa
Lisäksi keskiseisontatuki
kaatumatatit (matkatavaroista=> ilmanvastukseksi)
tosin mopo keveni tattienporauskatereikien verran
Keskikulutus ajotietokoneen mukaan n. täydeltä tankilta
"melkein" tyhjäksi eli ~valo palaa eg. 19L=> 4L(?)
tai siis 15L tankkauksella.
Ei jaksanu kylmässä ku parisataa kilometriä kerrallaan.
Jälkimmäinen ajo just ennen Wappua-07 SU Raahe-Espoo 10-19
Eka yli viikon aiemmin TO-aamuna 10-16 Outokumpu-Oulu
et sillee...ja varman unohdin jotain...
toimeve kirjoitti:ajelhan "eturengas ylös kytkettynä"...nooo, ehken joskus kokkeilen. Kunhan uskaltais.
en suosittele-busa on yksi huonoimpia pyöriä leikkimisharjoitteluun-keskitytään vain keulimisen ja sutimisen välttämiseen :p
Höps, kyllä sillä tekijämies vetää vaikka monta kilometriä eturengas ylöskytkettynä.. :p Helppo keulia kun vääntöä löytyy ja keula kytkeytyy ylös ihan kaasulla ilman sen enempiä temppuiluja. Omat siivut kyllä aika lyhkäsiä noihin tekijämiehiin verrattuna.
Ja jotta tähän viestiin saisi jotain asiaakin niin isontuneesta kuutiotilavuudesta huolimatta kulutus näyttää olevan edelleen vähemmän mitä putkiviritteisessä 12R:ssä. Hyvin säädetty?
prkl , näin viime yönä unta että bussi meni yli ja katolleen,, ei taida uskaltaa kokeilla,,,
Vähän kalliimpi peli kuin edellinen,,vaik onhan kasko tietysti,häpeää se ei tietenkään korvaa,,
Eli busani on täysin vakio (vielä) ja keskikulutus on 5,3L/100km nyt kun mittarissa on n.1300km. Eli ajoahan on ollut sekalaista sisäänajoa, matkaa ja kaupunkia. Pienellä tuntuu toistaiseksi menevän.
Pääsee sillä turbollakin näköjään aika pieneen kulutukseen..
Eilen ajeltiin Tapiolan järjestämässä tapahtumassa n430km... eka pätkällä nopeus vaihteli 80-100km välillä niin kulutus oli 5,3l... sit hieman vauhdikkaammin mutkapätkiä niin kulutus oli 6,2...
Vaikka kuinka pieni kulutus niin näköjään se joskus loppuu.....
Nimimerkillä: 20km ennen Kajaania hyytyi
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Kimi kirjoitti:Eli busani on täysin vakio (vielä) ja keskikulutus on 5,3L/100km nyt kun mittarissa on n.1300km. Eli ajoahan on ollut sekalaista sisäänajoa, matkaa ja kaupunkia. Pienellä tuntuu toistaiseksi menevän.
Pieniä kulutuksia teillä.. itsellä endtöpfejä lukuunottamatta vakio-K6, kohta 15tkm, ja tasaisessa matka-ajossa 100km/h saa just pysymään alle 6l/100km. Muuten n. 7l. Radalla tietty jotain ihan muuta.
En ole kyllä mitannut pitääkö tuo mittarin näyttämä paikkaansa.
Pyörä -05 ja mittarissa 3500km (tänä keväänä ajettu n.800km), pyörään vaihdettu Yoshimuran bolt-onit, muuten vakio. Kulutus Busan oman mittarin mukaan 5.7 l/100km... Ja ajotavasta sen verran, että
- isoilla teillä nopeus mittarin mukaan 120km/h
- kaupungeissa nopeusrajoitusten mukaan
- reippaat kiihdytykset ja ohitan aina kun mahdollisuus, jolloin vauhti nousee jonkin verran
Tasaisen nopeaa maantie/taajama ajoa, kauden alusta trip2 näyttää 6,0L/100km. Yksittäiset tankkaukset olleet 5,5-6,4L/100km. Modit omien mopojen tuunaukset osiossa!!