Jarrulevyn niitit?
Busassa ärsyttävä ominaisuus... Pienissä nopeuksissa kuuluu etupäästä sellainen "napsuminen". Aina jokaisella kierroksella kuuluu "naps". Ääni häipyy kun painaa kevyesti etujarrua.
Palat on ok ja satulat käytin irti. Ei mitään ei löytynyt. Epäilen jarrulevyn niittejä, jotkla ovat helposti liikkuvat. Onko muilla ollut vastaavaa murhetta ja onko olemassa lääkettä. Levyt muuten hyvät, joten ei viitsi uusia pelkän äänen takia.
Palat on ok ja satulat käytin irti. Ei mitään ei löytynyt. Epäilen jarrulevyn niittejä, jotkla ovat helposti liikkuvat. Onko muilla ollut vastaavaa murhetta ja onko olemassa lääkettä. Levyt muuten hyvät, joten ei viitsi uusia pelkän äänen takia.
Mulla tuli sama ominaisuus esille kun vaihdoin etu jarrupalat. tarkemmin asiaa tutkiessani huomasin, että vika oli juuri tuo mikä tuolla toisessakin keskustelussa tuli ilmi eli jarrupalat heilu jonkin verran ja kolisi sitä kiinnitys tappia vasten.Taisto kirjoitti:Busassa ärsyttävä ominaisuus... Pienissä nopeuksissa kuuluu etupäästä sellainen "napsuminen". Aina jokaisella kierroksella kuuluu "naps". Ääni häipyy kun painaa kevyesti etujarrua.
Palat on ok ja satulat käytin irti. Ei mitään ei löytynyt. Epäilen jarrulevyn niittejä, jotkla ovat helposti liikkuvat. Onko muilla ollut vastaavaa murhetta ja onko olemassa lääkettä. Levyt muuten hyvät, joten ei viitsi uusia pelkän äänen takia.
Sinänsä jännä ominaisuus kun vanhoilla paloilla ei kuulunu mitään.
Mulla on hieman samaa ongelmaa tuoreessa -05 bussissa
Elikkä kun jarruttaa kohtuu hiljaisessa vauhissa suht terävästi, niin kuluu sellainen "metallinen" rapsahdus tai "helähdys" etupäästä. Ikään kuin jotain olis irti tai löysällä - mitään silmin havaittavaa tai käsin kosketeltavaa ei kuiteskaan oo löytynyt ??? Oliskos sitten just nuo palat jotka siellä heiluu ? 


Samaa tuntuu tekevän mullakin joten neuvokaahan nyt tyhmää, uskallanko tällaisena (pyörien suhteen) noviisina avata tosta vaan sen etujarrujen boxin? Vai onko jotain ehdotonta mitä pitää ottaa huomioon?MiksaK kirjoitti:Taisto kirjoitti:Busassa ärsyttävä ominaisuus... Pienissä nopeuksissa kuuluu etupäästä sellainen "napsuminen". Aina jokaisella kierroksella kuuluu "naps". Ääni häipyy kun painaa kevyesti etujarrua.
Palat on ok ja satulat käytin irti. Ei mitään ei löytynyt. Epäilen jarrulevyn niittejä, jotkla ovat helposti liikkuvat. Onko muilla ollut vastaavaa murhetta ja onko olemassa lääkettä. Levyt muuten hyvät, joten ei viitsi uusia pelkän äänen takia.
Mulla tuli sama ominaisuus esille kun vaihdoin etu jarrupalat. tarkemmin asiaa tutkiessani huomasin, että vika oli juuri tuo mikä tuolla toisessakin keskustelussa tuli ilmi eli jarrupalat heilu jonkin verran ja kolisi sitä kiinnitys tappia vasten.
Sinänsä jännä ominaisuus kun vanhoilla paloilla ei kuulunu mitään.
Born to be wild...paitsi himas.
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Historia:
Suzuki PV50 - Hayabusa K2 Black/Gray - Hayabusa K8 Black/Gray+yoshimura R77 carbon- Hayabusa K8 White...
Niin no... multa puuttuu oikealta puolelta niittien välistä ne prikat (oliko ne nyt sit jotku ponnejousiprikat tai jotain). Vähän helisee tuo levy, mutta eipä se nyt niin hirveesti oo jaksanu kiinnostaa ainakaan vielä. Vähän tosin ihmetyttää mihin nuo prikat niittien välistä ovat kadonneet (olivat "kadoksissa" jo ostaessani mopon), kun toisella puolella ovat kaikki vielä paikoillaan. Jarrulevykään ei tod. oo niin kulunu, että olis vaihdon tarpeessa... Mitäs Jorgos tarkotit tolla boxilla? ei ymmärrä 

Do or do not, there is no try...
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Minulta puuttui (tippui) yx jousiprikka toisesta levystä. Alkoi jarrujen ravistus, ja palat kului loppuun tosi nopeasti! Uudet levyt tuli takuuseen (Erkka Korpiaho), ja jopas alkoi taas jarrut toimia!koska kirjoitti:Niin no... multa puuttuu oikealta puolelta niittien välistä ne prikat (oliko ne nyt sit jotku ponnejousiprikat tai jotain). Vähän helisee tuo levy, mutta eipä se nyt niin hirveesti oo jaksanu kiinnostaa ainakaan vielä. Vähän tosin ihmetyttää mihin nuo prikat niittien välistä ovat kadonneet (olivat "kadoksissa" jo ostaessani mopon), kun toisella puolella ovat kaikki vielä paikoillaan. Jarrulevykään ei tod. oo niin kulunu, että olis vaihdon tarpeessa... Mitäs Jorgos tarkotit tolla boxilla? ei ymmärrä
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
Huomasin juuri että etupäästä alkoi kuulua omituista kilinää terävissä montuissa. Kotiin päästyäni takistin ensiksi levyt ja muutama niitti on ihan löysällä eli ne pääsevät liikkumaan ja aiheuttavat sen kilisevän äänen. Suurin osa on kuitenkin ihan tiukasti paikallaan ja ihmettelen miten muutama niitti on mennyt niin löysäksi sieltä täältä välistä. Jarrupalat on vaihdettu etupään stefojen vaihdon yhteydessä pari tonnia sitten, en tiedä voiko johtua siitä. Radallakaan en ole ehtinyt kurvailla, joten lämpeneminenkään tuskin on syynä. Ratamopossani eli Ducatissa kaikki niitit on myös löysällä ja kilinä on melkoinen, mutta ainkin Hailacilla sanoivat, että se kuuluu asiaan. Saisikohan niittejä kiristettyä jotenkin tai vaihdettua, kun levyt on muuten ihan hyvässä kunnossa? kilometrejä takana 40 tuhatta...
-
- Viestit: 1039
- Liittynyt: 31 Elo 2004, 16:13
- Paikkakunta: NILSIÄ
- Viesti:
Spongebob kirjoitti:Huomasin juuri että etupäästä alkoi kuulua omituista kilinää terävissä montuissa. Kotiin päästyäni takistin ensiksi levyt ja muutama niitti on ihan löysällä eli ne pääsevät liikkumaan ja aiheuttavat sen kilisevän äänen. Suurin osa on kuitenkin ihan tiukasti paikallaan ja ihmettelen miten muutama niitti on mennyt niin löysäksi sieltä täältä välistä. Jarrupalat on vaihdettu etupään stefojen vaihdon yhteydessä pari tonnia sitten, en tiedä voiko johtua siitä. Radallakaan en ole ehtinyt kurvailla, joten lämpeneminenkään tuskin on syynä. Ratamopossani eli Ducatissa kaikki niitit on myös löysällä ja kilinä on melkoinen, mutta ainkin Hailacilla sanoivat, että se kuuluu asiaan. Saisikohan niittejä kiristettyä jotenkin tai vaihdettua, kun levyt on muuten ihan hyvässä kunnossa? kilometrejä takana 40 tuhatta...
Sulla(kin) tippunut varmaan jousiprikat niistä niiteistä, jotka "löysät". Jos ei ravista jarrutuksissa, eikä ole syönyt paloja loppuun, ei pitäs olla haittaa. Mulla, kun puuttu yhdestä niitistä prikka, alko ravistaa pirusti jarrutuksissa. Ja söi palatkin loppuun nopeasti. Vaihdoin levyt, ja alko toimii kuten pitääkin.
:p :p
Hayabusa GenII 100m/s Club Finland
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"
100mph kelkalla
100km/h veneellä
Ihan ite ajoin, omilla katiskoilla!
Savolaista huippunopeus"toilailua" jo vuodesta 1999
"yli kolmepuolsataa, tutka ei näyttänyt"
"ei lukemaa, liian lujaa"