Penkityspäivä 5.5 - Kajjjaanissa
Hirveät on ollu odotukset jos pelkillä pöntöillä, filsulla+säädöllä olisi vielä enemmän pitänyt saada! Täytyy omaa piippuviritteistä käyttää kanssa penkissä jahka ehtii, 160hv jos rikkoutuu niin olen enemmän kuin tyytyväinen.jokiar kirjoitti:Tänään penkitin oman
Maxhp 167,17
Max Nm 143,85
Maxrpm 10608
STP corr.f. 1.049
orggis boxilla, Yoshimurat+BMC
Ootin ehkä vähän enemmän, mutta tuntui liikkuvan
jokiar kirjoitti:Tänään penkitin oman
Maxhp 167,17
Max Nm 143,85
Maxrpm 10608
STP corr.f. 1.049
orggis boxilla, Yoshimurat+BMC
Ootin ehkä vähän enemmän, mutta tuntui liikkuvan
Moro,
Missäs käytit penkissä? Korjauskerroin aika isohko, ja murha väännöt. Ettei vain ollut paikkana bikefox Oulu?
Mulla tuli pyörän matkassa lappu, jossa oli samanmoiset lukemat bikefoxin penkistä. Pikkuisen tippu tuo vääntölukema kun Kemissä penkitettiin "rehellisellä" tyylillä
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery....nne_169
Edited By JanneT on 1177573406
Toinen "huhu" taas kertoo että "kalibrointeihin" ei ole koskettu vuosikausiin vaan penkki on alusta lähtien näyttänyt sen mitä näyttää, tahtoo vain muissa penkeissä tuo "kalibrointi" muuttuvan, viittaan tällä esim. Motornanilla olleeseen ZZR1400 käppyrään Bikefoxilta jossa kerroin 1.089...kajbusa kirjoitti:"Rehellisellä" ?? mitkä arvot on oikeat??
Huhu kertoo et Keminpenkki olis kalibroitu näytää samat kuin bikefoxin....... :p siis toistan HUHU kertoo...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
En tiedä noiden ohjelmista miten ne toimii... mut meillä kyllä toi CF kerroin muuttuu aika nopeesti kun lämpötila,kosteus tai ilmanpaine muuttuu...jarim kirjoitti:kajbusa kirjoitti:"Rehellisellä" ?? mitkä arvot on oikeat??
Huhu kertoo et Keminpenkki olis kalibroitu näytää samat kuin bikefoxin....... :p siis toistan HUHU kertoo...
Toinen "huhu" taas kertoo että "kalibrointeihin" ei ole koskettu vuosikausiin vaan penkki on alusta lähtien näyttänyt sen mitä näyttää, tahtoo vain muissa penkeissä tuo "kalibrointi" muuttuvan, viittaan tällä esim. Motornanilla olleeseen ZZR1400 käppyrään Bikefoxilta jossa kerroin 1.089...
Esim parista omasta lapusta..
CF= 0,9281
Lämpö 10C
paine 1030
kosteus 22
CF= 0,9745
Lämpö 15
paine 1000
kosteus 31
Muistelen et kerroin oli 1 kun lämpölita oli jossain n.25c ja paine n.1000 ja kosteus???? (en muista)
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Nuo käppyrässä olevat lukemat väännön osalta siis on ns. "rehelliset". Mutta jos se veto aloitetaan vaikka korkeammalta kierrosluvulta kuin mitä se penkki pyytää, niin se näkyy kovempana vääntönä sitten tuloksissa.kajbusa kirjoitti:"Rehellisellä" ?? mitkä arvot on oikeat??
Huhu kertoo et Keminpenkki olis kalibroitu näytää samat kuin bikefoxin....... :p siis toistan HUHU kertoo...
Eikös sitä jarim näin päätelty.?
-janne
JanneT kirjoitti:kajbusa kirjoitti:"Rehellisellä" ?? mitkä arvot on oikeat??
Huhu kertoo et Keminpenkki olis kalibroitu näytää samat kuin bikefoxin....... :p siis toistan HUHU kertoo...
Nuo käppyrässä olevat lukemat väännön osalta siis on ns. "rehelliset". Mutta jos se veto aloitetaan vaikka korkeammalta kierrosluvulta kuin mitä se penkki pyytää, niin se näkyy kovempana vääntönä sitten tuloksissa.
Eikös sitä jarim näin päätelty.?
-janne
Näinhän se menee. Esim: Oma mittari vs EMS:in ilmoittama kierroslukema
Edittiä vieläki: Monestako "vakio Busasta" Kajaanin penkissä on mitattu yli 140Nm takarengas väännöt?
Edited By jarim on 1177590135
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
Niin kuin kerroin edellisessä, etten tunne heidän ohjelmiaan.... joten voin vain puhua meidän penkistä....JanneT kirjoitti:kajbusa kirjoitti:"Rehellisellä" ?? mitkä arvot on oikeat??
Huhu kertoo et Keminpenkki olis kalibroitu näytää samat kuin bikefoxin....... :p siis toistan HUHU kertoo...
Nuo käppyrässä olevat lukemat väännön osalta siis on ns. "rehelliset". Mutta jos se veto aloitetaan vaikka korkeammalta kierrosluvulta kuin mitä se penkki pyytää, niin se näkyy kovempana vääntönä sitten tuloksissa.
Eikös sitä jarim näin päätelty.?
-janne
Vedon aloitus ei onnistu jos rullan pyörintänopeus on suurempi kuin sille annettu "starttiarvo"... tätä ennen on suoritettu kalibrointi joka on laskenut välityssuhteen.
Starttiarvolla ei ole merkitystä onko se esim 3000 vai 4000rpm.. se vaan alkaa mitata siitä kierrosluvusta eteenpäin... samat lukemat se antaa vaikkapa 6000 rpm kohdalla molemmissa tapauksissa.
Tietenkin jos mennään muuttaa välityssuhteita esim väärät kierrokset kalibroitaessa tai muokataan koneella niin silloin kyllä väännöt muuttuu.....ja väärillä sää kertoimilla saa jokinverran muutosta....
Heitot mitä penkkien kesken syntyy tulee varmaankin siitä miten tarkasti (tai onko muutettu) rullan inertia (vastus) arvoa..
meillä on ainakin se mitä fyysiikan lakien kautta laskin näyttää...
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Empä muista että olis ollut yhtään vakioa joka olis ylittänyt 140Nm........jarim kirjoitti:JanneT kirjoitti:kajbusa kirjoitti:"Rehellisellä" ?? mitkä arvot on oikeat??
Huhu kertoo et Keminpenkki olis kalibroitu näytää samat kuin bikefoxin....... :p siis toistan HUHU kertoo...
Nuo käppyrässä olevat lukemat väännön osalta siis on ns. "rehelliset". Mutta jos se veto aloitetaan vaikka korkeammalta kierrosluvulta kuin mitä se penkki pyytää, niin se näkyy kovempana vääntönä sitten tuloksissa.
Eikös sitä jarim näin päätelty.?
-janne
Näinhän se menee. Esim: Oma mittari vs EMS:in ilmoittama kierroslukema
Edittiä vieläki: Monestako "vakio Busasta" Kajaanin penkissä on mitattu yli 140Nm takarengas väännöt?
Niin kuin edellisessä kerroin, kalibroiniissa voi kikkailla..... mut tällä on varmaan aika lyhyet jäljet.
voihan pyörän kierroslukumittarikin heittää.......
Hayabusa 1300R TURBO -05
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
+200mph CLUB FINLAND (= 200metriä puolessa tunnissa)
Joo, Oli Bikefox. Kaverilla penkitettiin samana päivänä -06 busa, muutoin sama, mutta vakio filtterillä.JanneT kirjoitti:jokiar kirjoitti:Tänään penkitin oman
Maxhp 167,17
Max Nm 143,85
Maxrpm 10608
STP corr.f. 1.049
orggis boxilla, Yoshimurat+BMC
Ootin ehkä vähän enemmän, mutta tuntui liikkuvan
Moro,
Missäs käytit penkissä? Korjauskerroin aika isohko, ja murha väännöt. Ettei vain ollut paikkana bikefox Oulu?
Mulla tuli pyörän matkassa lappu, jossa oli samanmoiset lukemat bikefoxin penkistä. Pikkuisen tippu tuo vääntölukema kun Kemissä penkitettiin "rehellisellä" tyylillä
http://www.hiekkalaatikko.org/gallery....nne_169
Maxhp 170,1
Vääntöjä en muista, mutta niissä ero oli marginaalinen. Käppyrät oli muuten lähes identtiset. Kimmo meinas, että sisäänajotapa vaikuttaa helposti tuon verran heppoihin. Lisäksi sanoi, että toleranssit näissä isoissa pyörissä saattaa olla lähes 10hp:n luokkaa!
Juuri tätä tarkoitin. Esim. Kemin penkki kysyy vedon jälkeen että lasketaanko välityssuhde ja jos kyllä niin pyytää ajamaan 5000rpm tasaista nopeutta. Eli jos tuossa kohtaa vaikka ajaakin 5300rpm niin hoplaa, vääntölukema pomppaa ylöspäin. Absoluuttiseen huipputeho lukemaanhan se ei vaikuta mutta tehokäyrä menee hieman alempana suhteessa kierroslukuun. Spekulaatiota spekulaatiota...kajbusa kirjoitti:Vedon aloitus ei onnistu jos rullan pyörintänopeus on suurempi kuin sille annettu "starttiarvo"... tätä ennen on suoritettu kalibrointi joka on laskenut välityssuhteen.
Starttiarvolla ei ole merkitystä onko se esim 3000 vai 4000rpm.. se vaan alkaa mitata siitä kierrosluvusta eteenpäin... samat lukemat se antaa vaikkapa 6000 rpm kohdalla molemmissa tapauksissa.
Tietenkin jos mennään muuttaa välityssuhteita esim väärät kierrokset kalibroitaessa tai muokataan koneella niin silloin kyllä väännöt muuttuu.....ja väärillä sää kertoimilla saa jokinverran muutosta....
Heitot mitä penkkien kesken syntyy tulee varmaankin siitä miten tarkasti (tai onko muutettu) rullan inertia (vastus) arvoa..
meillä on ainakin se mitä fyysiikan lakien kautta laskin näyttää...
Ylinopeus pitää poissa pahanteosta
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
+200 MPH & +100 m/s CLUB FINLAND (224.4 mph + 108.37 m/s)
Jari // GSX1400R '0x tuned by TT-Motorsport
kajbusa kirjoitti:jarim kirjoitti:kajbusa kirjoitti:"Rehellisellä" ?? mitkä arvot on oikeat??
Huhu kertoo et Keminpenkki olis kalibroitu näytää samat kuin bikefoxin....... :p siis toistan HUHU kertoo...
Toinen "huhu" taas kertoo että "kalibrointeihin" ei ole koskettu vuosikausiin vaan penkki on alusta lähtien näyttänyt sen mitä näyttää, tahtoo vain muissa penkeissä tuo "kalibrointi" muuttuvan, viittaan tällä esim. Motornanilla olleeseen ZZR1400 käppyrään Bikefoxilta jossa kerroin 1.089...
En tiedä noiden ohjelmista miten ne toimii... mut meillä kyllä toi CF kerroin muuttuu aika nopeesti kun lämpötila,kosteus tai ilmanpaine muuttuu...
Esim parista omasta lapusta..
CF= 0,9281
Lämpö 10C
paine 1030
kosteus 22
CF= 0,9745
Lämpö 15
paine 1000
kosteus 31
Muistelen et kerroin oli 1 kun lämpölita oli jossain n.25c ja paine n.1000 ja kosteus???? (en muista)
Juuri näin.
"tahtoo vain muissa penkeissä tuo "kalibrointi" muuttuvan, viittaan tällä esim. Motornanilla olleeseen ZZR1400 käppyrään Bikefoxilta jossa kerroin 1.089..."
Toimivissa penkeissä CF muuttuu kelin mukaan.
Saadaan vertailukelpoisia tuloksia, siis samassa penkissä ajettuihin eri vetoihin.